0
0

دانلود پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر

661 بازدید

از نظر مربیان و ورزشکاران، در میان آلاینده های اصلی، منواکسید کرین مهمترین آلاینده اولیه است. دود اگزوز اتومبیل، منبع اصلی منواکسید کربن است. منواکسیدکربن با چسبیدن به جایگاه پیوند اکسیژن بر روی هموگلوبین در گلبولهای قرمز خون و اشغال آن… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر دنبال نمایید. این فایل شامل 33 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا ورزش در شهر

مشخصات فایل مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر

عنوان: مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 33
حجم فایل :  1,50 مگابایت

بخشی از پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

مقدمه

از نظر مربیان و ورزشکاران، در میان آلاینده های اصلی، منواکسید کرین مهمترین آلاینده اولیه است. دود اگزوز اتومبیل، منبع اصلی منواکسید کربن است. منواکسیدکربن با چسبیدن به جایگاه پیوند اکسیژن بر روی هموگلوبین در گلبولهای قرمز خون و اشغال آن ( که بدین ترتیب ملکول HbCO تشکیل می شود)، تأثیر خود را اعمال می کند. میل ترکیبی هموگلوبین با منواکسیدکربن بسیار زیاد و بیش از ۲۳۰ برابر میل ترکیبی آن با اکسیژن است… این بدان معنی است که با افزایش مقدار منواکسید کربن در خون، انتقال اکسیژن در خون و برداشت اکسیژن توسط سلولها، هر دو، مختل می شود… تأثير فوری این موضوع بر اجرای ورزشی بدین صورت است که با افزایش غلظت HbCO در خون، اکسیژن مصرفی بیشینه … و زمان پیشینه ورزش، هر دو، کاهش می یابد.

˜

آلاینده های موجود در هوا، فشارآفرینهایی محیطی اند که بیشتر بر دستگاههای تنفسی و قلبی – عروقی تأثیر می گذارند. با وجود این، آلاینده های هوا ممکن است موجب التهاب شده و به همین دلیل، مقدار سازه های ایمنی موجود در خون را افزایش دهد. طبقه بندی کردن منواکسید کربن، ازن ، دی اکسید گوگرد ، دی اکسید نیتروژن ، و پروکسی استيل نیترات ، بتمامی، به عنوان فشارآفرینهای محیطی کار درستی نیست؛ ج که هر کدام از اینها از طریق ساز و کاری منحصر به فرد و با درجات متفاوت، بهداشت و عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهند. هر چند نمی توانیم آلاینده های هوا را به صورت انتخابی تصفیه کنیم، در این فصل روشهایی را جهت کاستن از تأثیر این مواد بر اجرای ورزشی و تندرستی عرضه خواهیم داشت. افراد در معرض خطر فراوان، مثل اشخاص مبتلا به آسم، نیز مد نظر می باشند.

آلودگی: فشارآفرین محیطی نوین

ویژگیهای محیطی، از جمله دما، فشار، سرعت باد، و رطوبت، حاکی از فشار آفرینهایی است که بقا را به چالش می طلبند و عملکرد را کاهش می دهند. هر چند در واکنش به قرار گرفتن مکرر در معرض فشارآفرینهای مختلف، پاسخهای سازشی مناسب رخ می دهد (سازگار شدن)، اما به نظر می رسد قابلیتهای موروثی ما در برابر مواد آلوده کننده هوا متفاوت باشد و همه پاسخ یکسانی به فشار آفرینهای محیطی نخواهند داشت. اقیانوس هوایی که ما را احاطه کرده است، در قرن اخیر بسیار سریع تغییر کرده است، که دلیل آن را بویژه احتراق موتورها می دانند، و این امر ما را با چالش جدیدی در مورد تواناییهای سازشی مان مواجه می سازد.

از آنجا که پژوهشهای مربوط به آلاینده های خاص، مراحل ابتدایی خود را پشت سر می گذارد، ما  هنوز در پی یافته هایی هستیم در مورد تأثیر کیفیت هوا بر فعالیتهای ورزشی و کارکرد روزمره.

 

فهرست مطالب پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • آلودگی: فشارآفرین محیطی نوین
  • آزمونهای عملکرد ریوی
  • آلودگی هوا و اجرای بدنی
  • دی اکسید نیتروژن
  • دی اکسید گوگرد
  • ذرات ریز
  • اسپریها (افشانه ها)
  • ازن
  • سازگاری با ازن
  • پروکسی استیل نیترات
  • مخلوطهای آلاینده های هوا
  • موارد پزشکی: آسم نایژه ای و آلرژیهای بینی
  • توصیه هایی برای مقابله با آلاینده های هوا

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر را به قیمت 16900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=8198
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت مواد آلوده کننده هوا : ورزش در شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.