0
0

دانلود مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه

633 بازدید

 آموزش و پرورش يكي از قديمي‌ترين نهادهاي اجتماعي است كه از بدو تشكيل زندگي گروهي انسان و در پاسخ به نياز انسانها در روابط متقابل به شكل ابتدايي خود وجود داشته‌است. آموزش و پرورش رسمي از اوايل قرن حاضر به صورت يك نظام… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه دنبال نمایید. این فایل شامل 183 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه

مشخصات فایل بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه

عنوان: بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 183
حجم فایل : 172 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

1-2- بيان مسأله

تعاريف گوناگوني از مسأله اجتماعي توسط جامعه‌ شناسان ارائه شده است و مسأله مورد نظر ما در اينجا «افت تحصيلي» است.

دكتر سيف‌اللهي درباره مسائل اجتماعي مي‌گويد:

«در رابطه با مسائل اجتماعي[1] مي‌توان گفت امور و پديده‌هايي كه موجب تنش‌ها و ناسازگاريهاي اجتماعي گرديده و به نحوي جامعه يا زندگي افراد را مورد تهديد و تضعيف قرار دهد» (سيف‌اللهي ،  1381،40)

هر سازماني استراتژي و راهكارهايي را براساس اهداف سازماني خود پيش مي‌گيرد كه خواهان وضعيتي است كه بتواند به آن سو هدايت شود و اگر شرايط حاضر سازماني به بن بستهاي شديدي دچار شود، به فكر راه‌حلهاي اساسي برآمده، چرا كه مشكل بزرگي براي رسيدن به هدف بر سر راهش نمايان مي شود كه براي رفع آن بايد هزينه‌هاي زيادي را بپردازد. امّا اگر بخواهيم مسأله اجتماعي را اينگونه تعريف كنيم:

«هر وضعيتي كه به عنوان فاصله بين واقعيت و وضعيت مطلوب پديدار شود» (خاكي، 1382، 14) و غالب افراد جامعه باور داشته باشند كه مي‌توان آن فاصله را رفع كرد. سازمان بزرگ آموزش و پرورش در ايران به يك مشكل آموزشي به نام «افت تحصيلي» دانش‌آموزان در مقاطع مختلف روبرست. اين پديده نامطلوب براي كل جامعه مسأله جدي ايجاد كرده كه در مواردي ريشه در كيفيت نظام آموزشي ما داشته و اذهان متفكران اجتماعي، برنامه‌ريزان كتابهاي دولتي، مربيان آموزشي، جامعه‌شناسان، روانشناسان، خانواده‌ها، سياستمداران و … را به خود مشغول داشته است.

مجددا اگر در مورد «مسايل اجتماعي» بگوييم كه

«مسايل اجتماعي جامعه پديده‌هايي اجتماعي اعم از شرايط ساختاري و الگوهاي كنشي است كه در مسير تحولات اجتماعي بر سر راه توسعه يعني بين وضعيت موجود و وضعيت مطلوب قرار مي‌گيرند و مانع تحقق اهداف و تهديد كننده ارزشها و كمال مطلوبها مي‌شوند. اين مسايل اجتماعي به عنوان پديده هايي نامطلوب اذهان نخبگان و افكار عمومي مردم را به خود مشغول مي‌دارند، به طوريكه نوعي وفاق و آمادگي جمعي براي مهار آنها پديد مي‌آيد.»(عبدالهي، 1383 : 12)

اين پديده كه به يك مسأله فراگير و گسترده در جامعه تبديل شده است، مانعي جدي براي رسيدن به اهداف عالي آموزش و پرورش مي‌باشد كه مقامات رسمي كشور را به چاره‌‌ جويي و اقدام عملي در جهت اصلاح و رفع و يا پيشگيري آن وا مي‌دارد « افت تحصيلي» مسأله‌اي نيست كه بتوان آن را ناديده گرفت، چرا كه از سالها قبل اين پديده در نظام آموزشي ما وجود داشته و تا الان ادامه دارد. اين ميزان ظاهراً در دوره متوسطه بيش از ساير مقاطع تحصيلي مي باشد و عوامل بسياري درآن دخالت دارد و همين امر باعث شده است تا عده زيادي از دانش‌ آموزان، اصطلاح ريزشي و ريزشي مضاعف[2] را به خود بگيرند و برخي هم به علت عدم كشش درسي دچار ترك تحصيل بشوند.

موضوع و سوال كلي اين تحقيق آن است كه :

« كدام عوامل اجتماعي در افت تحصيلي دانش‌آموزان كشور ما تأثير دارند»

اين يك موضوع كلي و گسترده است كه براي كشف عوامل آن، گروهي بزرگ از محققان لازم است كه با هزينه بسيار زياد و همچنين با صرف زماني طولاني به تحقيق مشغول شوند و چه بسا مشكلات بسياري هم از جنبه‌هاي مختلف باعث كندي حركت آنها شده و به علل متفاوت بودن شرايط و موقعيت مكاني و اجتماعي و فرهنگي و غيره نمي‌توان به دلايل ثابتي كه همه كشور را در برميگيرد رسيد،‌اگر چه برخي از دلايل مشترك هم وجود داشته باشد. به همين دليل سعي شده است تا موضوع تحقيق را هم از جنبه مكاني و هم از جنبه بررسي علل و عوامل آن محدودتر ساخت و روشن‌‌تر و واضح‌تر بيان كرد. بنابراين موضوع بالا كه كلي و گسترده بود به عنوان زير تغيير پيدا كرد.

سوال اصلي تحقيق

« علل اجتماعي افت تحصيلي دانش‌آموزان متوسطه در شهر آمل كدام است؟ »

پرسش بالا، پرسش اصلي و آغازين تحقيق است كه سعي مي‌‌شود، عوامل جامعه‌شناختي آن، مورد بررسي و پژوهش قرار گيرد. عنوان بالا مشخص مي‌كند كه اين تحقيق در مقطع متوسطه كه شامل دانش‌آموزان دختر و پسر مي‌باشد، در شهرستان آمل صورت مي‌پذيرد. در اين تحقيق سعي مي‌شود كه ميزان افت تحصيلي دانش‌آموزان متوسطه را بررسي و در ضمن مقايسه‌‌اي بين دختران و پسران از جهت ميزان و چگونگي روند آن صورت پذيرد. چرا كه گفته‌هاي مديران، دبيران، خود دانش‌آموزان و شواهد ديگر از جمله نتايج امتحانات (كارنامه) دانش‌آموزان در اين زمينه بيانگر اين است كه سالانه صدها نفر در همين مقطع دچار افت تحصيلي و در نهايت، ترك تحصيل مي‌شوند و اين موضوع در يك شهر نسبتا كوچك،‌مشكل بزرگي را براي جامعه و نظام اجتماعي كل به وجود آورده و پيامدهاي زيادي از جنبه‌هاي مختلف ببار مي‌‌آورد. خصوصا از جنبه‌هاي مختلف رفتاري كه باعث انواع انحرافات، كجرويها، ناهنجاريها و جرمها شده و يا تن دادن به انواع كارهاي ساده با مزد ناچيز و توهين‌هاي زياد از عوارض ديگر اين بيكاري است بنابراين مي‌توان مفهوم « افت تحصيلي» را كه از متن نظام بزرگي به نام نظام آموزش و پرورش بر مي‌خيزد،يك مشكل، درد اجتماعي و در نهايت يك مسأله اجتماعي دانست كه بايد در مورد آن بررسي عميق صورت گرفته و راه‌حلهاي ممكن را براي رفع اين معضل ارائه داد.

1-3- اهميت و ضرورت تحقيق

در عصري كه اطلاعات فراگير شده است، افراد لاجرم در صحنه ارتباط متقابل اجتماعي و زيستن در حال و رفتن به آينده، ضروري مي‌بينند كه بخشي از آن اطلاعات را در حد نياز كسب نمايند. و در جهان تكنولوژي نوين با فرهنگهاي متنوع و متفاوت، دانش و اطلاعات، آگاهيها و انديشه‌هاي زآينده و مولد، فرهنگ خوب زيستن و ارزشهاي ملي و انساني و جامعه پذيري سالم، يعني نوعي تطابق مثبت و سازنده بايد به نسلهاي بعد منتقل شود و همچنين آماده سازي نسلهاي آتي براي ساختن آينده‌اي ايده‌آل، كه سرنوشت چنين جامعه‌اي را خود در دست داشته باشند پس كدام نهاد و سازمان بهتر از آموزش و پرورش خصوصاً در عصر جديد مي‌تواند اين نقشها و وظايف مهم را عهده‌دار شود.

آموزش و پرورش كشور ما ميليونها دانش آموز از مقطع ابتدايي تا متوسطه را در زير چتر خود جمع كرده و با صرف هزينه‌هاي زياد و بكارگيري مربيان، معلمان و امكانات آموزشي و غيره اجراي وظايف مهم و خطير ذكر شده را عهده دار شده‌اند تا بتوانند كودكان و نوجوانان امروز را سالم، كارآمد و موفق از متن نظام به جامعه كشيده و آنها را قادر نمايند تا در سطح جهاني پابه‌پاي پيشرفت علم و تكنولوژي و براي رفع نيازهاي واقعي انسانها چه در سطح ملي و فراملي حركت نمايند و جامعه كشور خود را در عرصه جهاني پايدار و سرافراز سازند.

ولي مي‌بينيم كه چگونه پس از گذشت يك سال در مقطع مختلف تحصيلي، عده‌اي از دانش آموزان به علل مختلف در تحصيل علم و دانش از حد متوسط كل دانش آموزان تنزل كرده، در جا مي‌زنند، يا مجبور به تكرار پايه مي‌شوند يا مردود شده و در نهايت از ادامه تحصيل در كلاس درس خودداري مي‌كنند و دچار تحصيل مي‌شوند. دانش آموزان بخش وسيعي از عناصر تشكيل دهنده نظام آموزش و پرورش مي‌باشند.

يكي از مهمترين مسائل اجتماعي در ميان دانش آموزان در نظام آموزشي و پرورش، بحث «تكرار پايه» است كه مستلزم سرمايه گذاريهاي اضافي زيادي است. بحث تكرار پايه در نظام آموزش و پرورش بحث جديدي نيست. پديده‌اي است كه از دهها سال قبل در نظام‌هاي آموزشي وجود داشته است، روندي كه ما از آن به عنوان «افت تحصيلي» ياد مي‌كنيم.

وظيفه اصلي آموزش و پرورش تعليم و تربيت است و تعليم و تربيت از ديدگاه اقتصادي نوعي سرمايه‌گذاري به شمار مي‌رود. لذا بايد در صدد بود تا چنين سرمايه‌گذاري عظيمي كه بخش عمده‌اي از سرمايه‌هاي كشور را به خود اختصاص مي‌دهد. صحيح برنامه ريزي گردد تا ضايعات آن به حد اقل برسد. بدين جهت هر گونه ضايعه‌اي كه موجب تلف شدن سرمايه شود و نتيجه مطلوب از آن به دست نيايد «افت» ناميده مي‌شود. چرا كه هر ساله دهها ميلياردها ريال بودجه كشور را به هدر مي‌دهد و نيروهاي بالقوه انسان جامعه را از آموزش و پرورش خارج مي‌كند و به اين ترتيب عظيم ترين سرمايه‌هاي جامعه كه همان نيروهاي انساني بي‌ثمر مي‌ماند.

ريشه‌هاي اين مشكل و مساله بزرگ و حاد از كجاست؟ آيا اين يك مشكل درون سازماني است يعني از متن و درون نظام آموزش برخواسته است، يعني نظام آموزش نمي‌تواند با برنامه‌ها، اصول و قواعد داخلي خود، چگونه اين دانش آموزان را بر اساس نيازهاي روز جامعه تربيت كند يا مشكل برون سازماني است، يعني از سطح علمي و معرفتي كل جامعه و نهادينه نشدن تحصيل علم. وضع نابهنجار و نامطلوب سيستم اقتصادي و طبقاتي جامعه‌ها و يا تركيبي از آنها ناشي مي‌شود؟

مي‌بينيم مشكلات آموزش و پرورش از جمله مساله «افت تحصيلي» به حدي بغرنج شده است كه هر ساله دهها و صدها كتاب و مجله و نشريه در جهان، خصوصاً در ايران در اين مورد چاپ شده است و سمينار‌هاي مختلف كه غالباً جامعه‌شناسان و روانشناسان را به بررسي و تجريه و تحليل و ارائه راه‌حل‌ دعوت مي‌نمايند برگزار مي‌شود، پس به نظر محقق، انتخاب موضوع آنقدر اهميت داشته است كه به بررسي علل و عوامل عمده آن كه موجب عدم كارايي نظام آموزشي و پرورش كشور شده و سبب اتلاف و هدر رفتن سرمايه‌هاي مادي و معنوي يك ملت مي‌شود، پرداخته شود و با ارائه راه‌حل برخواسته از متن فرهنگ و ارزشهاي ملي و ديني كشورمان هشداري براي مسئولين و دست‌اندركاران سازمان تعليم و تربيت و دولت مجري قوانين باشد تا بتوانند با تصحيح و تقويت برنامه‌هاي آموزشي جديد، چنين بحراني را از جامعه ما بزدايند و با تقويت انگيزه تحصيل علم در انديشه‌هاي نسل جوان، جامعه را به سوي پيشرفت واقعي و تمدن حقيقي سوق دهند.

1-4- اهداف تحقيق

هر پژوهش و تحقيقي براي رسيدن به هدف و مقصود خاصي صورت مي گيرد. اين هدف غالباً خود را در قالب پرسش آغازين نمودار مي‌سازد و از طريق بيان آن آشكار مي‌شود. در مراحل قبل اين تحقيق موضوع كلي و سوال كلي آشكار شده و اين موضوع كلي به صورت يك عنوان مشخص و روشن بيان شده است. سوال اصلي و آغازين تحقيق كه همان عنوان تحقيق بود، در مورد «افت تحصيلي» دانش آموزان ذكر شده است. با بررسي دقيق موضوع و عنوان تحقيق دريافتن اهميت و ضرورت آن اهداف مهمي را مي‌توان از درون آن تشخيص داد. نظر به اينكه خود محقق از دبيران سازمان بزرگ آموزش و پرورش كشور بوده، طي سالها تدريس در مدارس روستايي و شهري با مشكلات و نيازهاي دانش‌آموزان، مدرسان و ديگر كاركنان اداري آن سازمان تا حدي آشنا شده با انتخاب چنين موضوعي و تحقيق درباره آن مسلماً اهدافي چند را به شرح زير در نظر داشته است.

گر چه اهداف زيادي را مي‌توان جهت تحقيق در پديده افت تحصيلي برشمرد، ولي مي‌توان اين اهداف را به دو صورت كلي و ويژه تقسيم كرد:

1- اهداف كلي 2- اهداف ويژه

«اهداف كلي مستقيماً از مساله پژوهش مشتق مي‌شود، در واقع يكي از اهداف كلي، خود موضوع تحقيق است كه معلوم مي‌دارد پژوهش چه چيزي را دنبال مي‌كند و يا قصد تعيين آن را دارد. اهداف ويژه تحقيق هم اصولاً از مساله پژوهش و اهداف كلي آن نشأت مي‌گيرد و مي‌توان آن را «خرده مساله پژوهش» ناميد. محقق، با بيان اين اهداف دقيقاً تصريح مي‌كند كه در اين تحقيق چه انجام مي‌شود و چه انجام نمي‌شود.»(خاكي، 1382، 29)

اين تحقيق صرفاً در شهرستان آمل در استان مازنداران انجام مي‌شود. سپس اهداف آن چه كلي و چه جزئي هماهنگ با اين شهرستان مي‌باشد.

اهداف كلي

1- كشف رابطه بين عوامل جامعه شناختي با پديده افت تحصيلي در دوره متوسطه

2- شناخت ميزان تاثير عوامل جامعه شناختي در تاثير گذاري بر افت تحصيلي

3- آگاهي بر روند و جريان پديده افت تحصيلي از سال 1375 تا 1383 به صورت كلي

4- مقايسه تطبيقي جريان و روند افت تحصيلي بين دختران و پسران در مقطع متوسطه از سال 75 تا 83

5- ارائه راهكارهاي صحيح بر اساس ارزشها و هنجارهاي ملي و ديني كشور ما براي بهبود اين وضعيت

اهداف ويژه تحقيق

1- آشنا ساختن مديران، دبيران و مربيان آموزشي و تربيتي با عوامل اجتماعي كشف شده در رابطه با «افت تحصيلي» دانش‌آموزان.

2- برخورد قاطعانه و اصولي مسئولين نظام با عوامل شناخته شده افت تحصيلي به ترتيب اهميت و اولويت در حد امكان.

3- شناخت عوامل اجتماعي مشترك در افت تحصيلي دختران و پسران دوره متوسطه.

4- ارائه يك مدل تحليلي متناسب با شرايط اجتماعي و فرهنگي جامعه ما را در رابطه با افت تحصيلي.

5- آشنا ساختن دانش‌آموز دختر دوره متوسطه با عوامل اجتماعي  افت تحصيلي براي بهبود وضعيت درسي آنها.

6- آشنا ساختن دانش‌آموز پسر مقطع متوسطه با عوامل اجتماعي افت تحصيلي جهت بهبود وضعيت درسي آنان.

7- ارائه راه ‌حلهايي به مسؤولين نظام آمورش پرورش بر اساس شرايط اجتماعي و فرهنگي جامعه ما.

8- ارائه پيشنهاد و راهنمايي‌هاي لازم به والدين جهت كمك به وضعيت درسي دانش‌آموزان.

 

 

فهرست مطالب مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • فصل اول: کليات
  • 1-1- مقدمه              2
  • 1-2- بيان مساله       3
  •         سوال اصلي تحقيق          6
  • 1-3- اهميت وضرورت تحقيق               8
  • 1-4- اهداف تحقيق  12
  • فصل دوم : ادبيات تحقيق        12
  • 2-1- پيشينه تحقيق  12
  • 2-1-1- پيشينه تحقيق درجهان                14
  • 2-1-2- پيشينه تحقيق درايران                17
  • 2-2- مفهوم آموزش وپرورش 20
  • 2-3- جامعه شناسي آموزش وپرورش    21
  • 2-4- هدف جامعه شناسي آموزش وپرورش           22
  • 2-5- نظام جديد آموزش وپرورش درايران             24
  • 2-6- نظام آموزش وپرورش جمهوري اسلامي ايران            26
  • 2-7- آموزش وپرورش دوره متوسطه    29
  • 2-8- افت تحصيلي  34
  • 2-9- عوامل افت تحصيلي      48
  • 2-10- بررسي افت تحصيلي وعوامل موثر درآن درچند کشور خارجي               48
  • 2-11- دلايل ترک تحصيل در منطقه خاورميانه    51
  • 2-12- افت تحصيلي درچند کشور پيشرفته صنعتي وشيوه هاي مقابله با آن         51
  • 2-13- مقابله با افت تحصيلي درکشورهاي آسيا واقيانوس آرام              51
  • 2-13-1- اقدام هاي سازماني   51
  • 2-13-2- اقدام هاي تربيتي      52
  • 2-13-3- اقدام هاي انگيزشي ومادي       52
  • 2-13-4- مشارکت اولياء وجامعه محلي  52
  • 2-13-5- اقدامهاي غير رسمي                53
  • 2-14- افت تحصيلي درغرب وشيوه هاي مبارزه باآن           53
  • 2-14-1- افت تحصيلي وعوامل فردي   53
  • 2-14-2- افت تحصيلي وکمبود خانوادگي              54
  • 2-14-3- افت تحصيلي وعوامل درون مدرسه       55
  • 2-15- شيوه هاي برخورد با پديده افت تحصيلي درغرب      56
  • 2-15-1- روشهاي ترميمي وجبراني مقابله با افت تحصيلي  56
  • 2-15-2- روشهاي تغيير وتحول بنيادي مدرسه     56
  • 2-16- روشهاي اصلاحي ودرمان آموزش وپرورش             58
  • 2-16-1- آموزش وپرورش جبراني        59
  • 2-16-1-1- برنامه هاي متنوع جبراني   59
  • 2-16-1-2- اثرات آموزش وپرورش جبراني         60
  • 2-16-2- خدمات حمايتي         61
  • 2-16-2-1- خدمات حمايتي در فرانسه    61
  • 2-16-2-2- خدمات حمايتي در بلژيک : کلاسهاي تطبيقي     62
  • 2-16-3- آموزش متقابل          63
  • 2-16-4- جنبشهاي مبارزه با نابرابريها   64
  • 2-16-5- آموزش خانواده        66
  • 2-16-6- پيوند خانه ومدرسه  68
  • 2-16-7- پروژه هاي محلي ومنطقه اي مبارزه با افت تحصيلي            69
  • 2-17- بررسي مساله افت تحصيلي وارائه راه حلهاي پيشنهادي در ايران             72
  • 2-18- خسارتهاي ناشي از شکست تحصيلي درايران             77
  • 2-19- راه حلهاي پيشنهادي واجرايي      78
  • 2-20- روش ديگر جلوگيري از افت تحصيلي       79
  • 2-21- رويکردهاي جامعه شناسي به آموزش وپرورش         83
  • 2-22- مفاهيم کليدي                93
  • 2-23- چارچوب نظري تحقيق                98
  •          نقد وبررسي رويکردهاي جامعه شناسي به آموزش وپرورش
  • 2-24- مدل تحليلي تحقيق        105
  • 2-25- فرضيه هاي تحقيق      106
  •           مدل تحليلي عوامل اجتماعي موثر بر افت تحصيلي
  • 2-26- تعاريف نظري وعملياتي مفاهيم  108
  • فصل سوم : روش شناسي تحقيق            117
  • 3-1- جامعه آماري  117
  • 3-2- شيوه برآورد حجم نمونه                118
  • 3-3- روش نمونه گيري          119
  • 3-4- واحد وسطح مشاهده       120
  • 3-5- شيوه جمع آوري اطلاعات             121
  • 3-6- اعتبار وپايايي 122
  • 3-7- روش تجزيه وتحليل داده هاي آماري             123
  • 3-8- محدوديتها       123
  • فصل چهارم : نتيجه گيري ويافته هاي تحقيق
  • 4-1- نتايج توصيفي                128
  • 4-2- نتايج همبستگي ها          143
  • 4-3- نتايج حاصل از تحليل رگرسيون چند متغيره 151
  • 4-4- نتايج حاصل از تحليل مسير           154
  • فصل پنجم : نتيجه گيري وپيشنهادات
  • 5-1- خلاصه نتايج حاصل از توصيف داده ها       159
  • 5-2- خلاصه نتايج حاصل از تبيين داده ها            160
  • 5-3- پيشنهاد ها

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه را به قیمت 16900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=7828
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی عوامل اجتماعی موثر درافت تحصيلی در ميان دانش آموزان دختر وپسر در مقطع متوسطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.