0
0

دانلود تحقیق اعتصاب کارگری

648 بازدید

اعتصابات كارگري به عنوان پديده اي اقتصادي و اجتماعي حاصل تحول صنعتي و ايجاد كارخانجات جديد در يك جامعه مي باشد.و بوسيله مطالعه آن مي توان به درك كل تغييرات ايجاد شده در روابط اجتماعي و انساني در مراكز صنعتي پي برد . اعتصاب محصول تعارض…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق اعتصاب کارگری دنبال نمایید. این فایل شامل 32 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق اعتصاب کارگری

مشخصات فایل اعتصاب کارگری

عنوان: اعتصاب کارگری
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 32
حجم فایل : 26 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق اعتصاب کارگری را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

سوالات اصلي تحقيق:

عوامل اجتماعي و اقتصادي موثر در وقوع اعتصابات (strikes) كارگري محيطهاي صنعتي كدامند؟ عوامل اجتماعي و ساختاري موثر بر نرخ و شدت اعتصاب در طي 5 سال گذشته ( سال –تا كدمند)

طرح مسئله : صنعتي شدن جوامع و پيچسدگي سازمانهاي اقتصادي و اجتماعي يكي از فرايندهاي عام در تمامي جوامع بشمار مي رود. صنعتي شدن به عنوان يكي از عناصر اصلي در تكامل اجتماعي هم اكنون بشكل جدي طرح شده و به جرات مي توان گفت كه يكي از عناصر هميشگي و غير قابل تفكيك كثيري از تئوريهاي توسعه همانا مفهوم بسط توليد و صنعتي شدن است . در پي وقوع اين جريان قوي مباحثي پيرامون روابط اجتماعي نوين انسانها در شرايط صنعتي مطرح شد كه خود موضوع رشته هاي تخصصي همچون جامعه شناسي صنعتي و با جامعه شناسي كارو شغل گرديد .

طرح مسائل اجتماعي در خصوص صنعت داراي چند بعد اساسي جمله روابط صنعتي روابط با صنعت و نيز روابط صنعتي است . صنعتي شدن ضمن طرح كنش و واكنشهاي اجتماعي جديد مشكلات و مسائل فزاينده اي را ايجاد كرد تا حدي كه بسياري اين مساله را خصلت ذاتي و نهادي شرايط جديد صنعتي داشته اند. روابط اجتماعي جديد در يك جامعه صنعتي يا در حال

تعريف مفهومي : اعتصاب يكي از معمول ترين روشهاي بيان تعارض است . تعارض با كارفرما با مديريت كارخانه ، ممكن است از طريق مذاكره صلح آميز و حل شكايت پايان يابد. ويا بصورت تحريم كار ، كم كاري ، خرابكاري ، غيبت و يا ترك خدمت متجلي شود . اعتصاب تنها يكي از حالات خاص تعارض است كه ممكن است در كارخانه اتفاق بيفتد. اين پديده بقول وايمهد(Whitehead)نوعي تزلزل در احترام به قراردادها و هنجارهاي حاكم بوده و شاخه واضحي از وجود اشكال در سيستم روابط صنعتي است . وقوع اعتصاب اكثر هنگامي رخ مي دهد كه كارگران از هنجارها – قالب ها و الگوهاي حل مخاصمه نااميد شوند وتنها راه رسيدن به هدف خود را تعطيل كردن كار و دست از كار كشيدن بجويند.

اعتصاب اساسا نوعي تعارض (conflict) است . تعارض را مي توان هر رفتاري كه از جانب اعضاي سازمان منظور مخالفت با ساير اعضا سر بزند دانست . نتيجه تخاصم يا تعارض بين كارگران و كارفرما ( يا مديريت ) وقوع بحران يا عدم تعادل در سيستم است درباره تعريف بحران هم گفته شد كه بحران (crisis) بطور كلي عبارتست از عدم تناسب و هم راستايي اجزا اصلي هر سيستم . در يك نظام صنعتي يا سيستم مانند كارخانه طيف وسيعي از تعرضات و انواع مختلفي از بحرانها را مي توان مشاهده كرد . اهم انواع اين بحرانها در روابط صنعتي عبارتند از :

بيكاري – كم كاري – تجمع – تحسن – تعطيل  كارگاه ( از سوي كارفرما ) و اعتصاب از نظر مفهومي موضوع اين رساله نوع خاصي از اين روابط انساني موجود در محيطهاي صنعتي مي باشد بعبارت ديگر در روابط صنعتي با انواع ناآراميهاي صنعتي روبرو هستيم كه خود بحث اعتصاب نيز در چارچوب آنها قابل بحث است .

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق اعتصاب کارگری را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=5448
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق اعتصاب کارگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.