0
0

دانلود مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم

646 بازدید

در سالهاي اخير فضاهاي زيرزميني مخصوصاً حفر تونل در كشورمان اهميت زيادي پيدا نموده چرا كه مسئله آب به صورت يك مشكل اساسي در كشورهاي خشك و كم آب مطرح مي باشد، به طوريكه بعضي از تحليل گران، جنگهاي آينده را جنگ بر سر آب مي دانند، به همين خاطر … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم دنبال نمایید. این فایل شامل 151 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم

مشخصات فایل فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم

عنوان: فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 151
حجم فایل : 22,3 مگابایت

بخشی از  مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

مقدمه:

در چندسال اخير ايجاد فضاهاي زيرزميني رشد فزاينده اي داشته است. اگر قبلاً اين فضاها فقط براي مقاصد خاصي مانند معدنكاري و يا حمل و نقل در محل هاي صعب العبور و كوهستاني استفاده مي گرديد، اما امروزه به علت زندگي شهري و توسعه شهرنشيني، مشكلات تراكم و كمبود فضاهاي سطحي، ايجاد سازه هاي زيرزميني از توجه خاصي برخوردار شده است و كاربرد اين سازه ها را در زمينه هاي مختلف گسترش داده است. تنوع كاربري و الزامات موجود، موجبات گسترش و رشد صنعت تونلسازي و احداث سازه هاي زيرزميني را فراهم آورده است.

1-1- دسته بندي فضاهاي زيرزميني:

امروزه فضاهاي زيرزميني جهت حل مشكل حمل و نقل جاده اي بيرون و درون شهري انتقال آب، خدمات آب رساني همگاني، ايجاد مراكز صنعتي مانند نيروگاهها، انبارها و پناهگاهها، سيستم فاضلاب، مترو، معدنكاري و موارد بيشمار ديگر، مورد استفاده قرار مي گيرند.

اين فضاها برحسب شيب، سطح مقطع و طول به سه دسته كلي تونلها[1]، چاهها[2] و مغارها[3] تقسيم مي شوند. در جدول شماره 1-1- دسته بندي صورت گرفته براي سه نوع فضاهاي ذكرشده بر مبناهاي مختلف آورده شده است.

1-2- مطالعات و طراحي:

تونل: يك گذرگاه زيرزميني باريك، دراز و افقي و يا نزديك به افقي است كه از ابتدا و انتهاي آن به هواي آزاد راه دارد و براي انتقال آب، فاضلاب، عبور قطار، رفت و آمد وسائل نقليه و تأسيسات زيرزميني مختلف و معدن بكار مي رود.

ايجاد يك تونل طي دو مرحله اصلي يعني طراحي و احداث صورت مي گيرد. طراحي به عمل تصوركردن و طرح ريزي تركيب اصلي و پارامترهاي ارزشمند يك سيستم، نقشه، عمليات و يا كار هنري گفته مي شود كه لازمه آن به ويژه در مورد تونل جمع آوري اطلاعات مربوط به زمين است. اين اطلاعات به سه دسته عمده تقسيم مي شوند:

1- اطلاعات فيزيكي و مكانيكي مانند: مقاومت فشاري سنگ، قابليت حفاري و غيره.

2- اطلاعات زمين شناسي مانند: جنس سنگها، ژنز آنها، گسلها و غيره

3- اطلاعات آب مانند: سطح ايستايي، ضريب نفوذناپذيري و غيره

مرحله بعد از طراحي كه به مدد اطلاعات مربوط به زمين صورت مي گيرد. احداث تونل مي باشد. براي آنكه تونلي احداث گردد ابتدا بايد حفر و سپس نگهداري شود كه نگهداري بطور دائم يا موقت ميباشد.

حفر: مجموعه عملياتي است كه منجر به ايجاد يك حفره در زمين مي شود. اين عمليات و يا به عبارت ديگر عمليات واحد شامل عمليات توليدي و عمليات جانبي يا كمكي مي باشد.

عمليات جانبي: آن عملياتهايي هستند كه خود مستقيماً در ايجاد تونل نقشي ندارند، اما براي تداوم كار لازمند و در حقيقت به عمليات توليدي، خدمات رساني مي كنند. مانند تهويه، آبكشي، روشنايي و حتي بعضي، نگهداري را نيز جزء اين بخش مي دانند.

عمليات توليدي: مستقيماً با حفر تونل در ارتباط هستند براي اين كار بايد ابتدا سنگ شكسته شود[1] و يا خاك كنده شود[2] و سپس مواد به محلي مناسب منتقل گردند.[3]

براي شكستن سنگ و يا كندن خاك احتياج است كه ابتدا در آنها نفوذ شود[4] و سپس خاك كنده و سنگ خرد گردد.[5] نفوذ در سنگ به طرق مختلف ميسر است به صورت مكانيكي مانند: حفاري و يا استفاده از ابزار برنده به صورت حرارتي، صوتي، جت آب و … و براي خردكردن سنگها نيز از انواع مختلف انرژي استفاده مي شود، از جمله از انرژي شيميايي مانند انفجار، انرژي مكانيكي مانند باVس و گوه و يا سرمته ها.

كندن خاك نيز به شيوه هاي مختلف صورت مي گيرد، از جمله روشهاي هيدروليكي مانند استخراج محلولي[6] و يا روشهاي مكانيكي مانند سرمته هاي چنگكي يا ناخني[7].

گام بعدي انتقال مواد كنده شده است تا ادامه عمليات امكان پذير باشد، براي اين منظور مواد كنده شده بارگيري مي شوند[8] و سپس جابه جا مي گردند.[9]

1-2-1- عمليات پيوسته:

با پيشرفت و ترقي جامعه بشري و رشد روزافزون اين صنعت و با توجه به طولاني بودن چرخه عمليات در روشهاي غيرپيوسته مانند چالزني، آتشباري، بارگيري و باربري احتياج به شيوه هايي بود كه از سرعت بيشتري برخوردار باشند و در نتيجه روشهاي پيوسته حفر مورد توجه قرار گرفتند و به سرعت پيشرفت كرد تا جايي كه پيشرفت دستگاههاي تونلزني حفاظ دار امكان احداث تونل را در اعماق زمين، در سطوح نزديك به زمين در نقاط كم استحكام زمين و حتي در زير درياها به وجود آورده است. استفاده از اين دستگاهها در همه نقاط با كمترين استحكام و بيشترين فشارهاي سطح زمين از قبيل بسترهاي پست خاكي كه نرم و روان هستند نيز امكان پذير است.

البته تونلزني با دستگاههاي مكانيزه نبايد و نمي تواند به طور كامل جايگزين ساير روشهاي حفر تونل شود ولي از نظر فني و اقتصادي در جايگاههايي كه روشهاي ديگر كاربرد ندارند و يا مسافت حفاري شده زياد باشد. با سرعت پيشروي بالا مدنظر مي باشد و يا اگر محدوديتهاي سخت زيست محيطي در سطح زمين حاكم باشد، مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

مهمترين مزايا و معايب استفاده از اين گونه دستگاهها چنين است:

مزايا:

  • سرعت پيشروي بالا و مكانيزه بودن روش حفاري
  • اجراي دقيق حفر تونل به لحاظ يكنواختي سطح مقطع و عدم انحراف از مسير مشخص شده
  • حداقل تأثيرات منفي بر روي زندگي در سطح زمين
  • ايمني بالا در حين حفاري.
  • روشهاي ساختماني هماهنگ با شرايط محيط.
  • كيفيت بالا و امكان تحكيم اقتصادي تونل.

معايب:

  • دوره نسبتاً طولاني طراحي، ساخت و نصب دستگاه
  • اقتصادي نبودن براي حفر تونل هاي كوتاه
  • خطر عملكرد نامناسب هنگام تغييرات ناگهاني و پيش بيني نشده ساختار تركيب زمين.

چنانچه قرار باشد از اين گونه دستگاهها بطور موفقيت آميز استفاده شود، طراحي دقيق دستگاه روش تحكيم مناسب و پشتيباني دقيق لازم است. تجربه و دانش فني از پيش نيازهاي اصلي يك طرح اقتصادي و منطقي از نظر فني مي باشد.

1-3- ملاحظات طراحي:

جدول 1-2 ملاحظات طراحي براي انتخاب روش احداث تونل براي روش چالزني و آتشباري، TBMها و ماشين حفار بازوئي را به طور مقايسه اي مطرح نموده است.

1-4- هزينه ها

همانگونه كه در معايب حفر مكانيزه گفته شد و در جدول 1-2 نيز آورده شده است، زمان و هزينه هاي ساخت اين دستگاهها بسيار بالا مي باشد، لذا براي پروژه هاي كوچك به صرفه نخواهد بود.

بطور كلي هزينه ها را مي توان به دو دسته ثابت و متغير طبقه بندي كرد. منظور از هزينه هاي ثابت هزينه هايي است كه با تغيير شرايط زمين و راندمان اجرايي ماشين تغيير نمي كند. مانند هزينه ماشين، دستگاه تهويه، سيستمهاي بارگيري و … و هزينه هاي متغير شامل هزينه هاي كارگر، انرژي، نگهداري، تعمير وسايل و … كه مي تواند  با ميزان پيشروي جنس زمين و عوامل مختلفي كه با آن در اجراي طرح مواج مي شويم تغييركند.

در روش ماشيني معمولاً هزينه هاي ثابت، بالاتر از هزينه هاي متغير است ولي در روش حفاري دستي هزينه هاي متغير بالاتر است. بعنوان مثال هنگامي كه از ماشين حفاري استفاده مي شود، تمام هزينه ها تقريباً خود دستگاه مي باشد و هنگامي كه از روش حفاري دستي و سنتي استفاده مي شود اكثر هزينه ها (در صورتيكه از ماشينهايي مثل دستگاههاي هيدروليكي حفار هم استفاده مي شود)، هزينه هاي نيروي انساني و كارگر است.

معمولاً از طول مشخصي به بعد روش ماشيني اقتصادي تر به نظر مي رسد در صورتيكه قبل آن از روش حفاري دستي اقتصادي تر به نظر مي رسد.

از عوامل مؤثر ديگر مي توان به شيب تونل اشاره كرد، واضح است كه با افزايش شيب، به بالا مسائلي مانند درگيرنشدن مناسب پيشاني برشي ماشين با جبهه كار تونل و نياز تقويت جكهاي هيدروليكي ماشين براي مقابله با مؤلفه وزن ماشين مطرح مي شود و شيب به سمت پايين نيز مشكل جمع شدگي آب در جبهه كار تونل و انتقال مواد حاصل از حفاري به خارج تونل را پديد مي آورد كه در ابتداي كار بايد به اين مسائل توجه كافي داشت ولي به هر حال هزينه بالا و راندمان پايين تر خواهد بود. البته ماشينهايي براي كار در شيب به طور خاص طراحي شده اند، مثلاً ماشين حفار تمام مقطعي وجود دارد كه تا زاويه 45 درجه بالاي افق و 18 درجه پايين آن را مي تواند حفر كند.

از عوامل بسيار مهم ديگر در هزينه هاي حفاري جنس و نوع سنگ است. اگر جنس سنگ سخت باشد نياز به تكيه گاههاي موقت كاهش مي يابد اما مشكلاتي مانند فرسوده شدن سرمته ها و نياز به تعويض آنها باعث افزايش هزينه مي شود و از سرعت پيشروي مي كاهد.

ماشينهاي حفار تمام مقطع، تونل را با يك مقطع ثابت حفر مي كنند و امكان بازگشت ماشين از طريق تونل احداث شده وجود ندارد، درحاليكه در روش حفاري انفجاري يا ماشينهاي حفاري مقطعي ابعاد تونل به دلخواه اجرا مي شود و محدوديت قبلي مطرح نيست. از مشكلات ديگر حفاري مي توان به تورم وفشردگي سنگها اشاره نمود كه موجب بادكردن و تغييرشكل تونل در مسير مي شود، بخصوص هنگام استفاده از ماشينهاي حفار تمام مقطع بايد به اين نكته توجه داشت، چرا كه تغييرشكلها ممكن است آنقدر زياد باشد كه حفر در تونل با مشكل روبرو شود. گاه اين تغييرمكانها را مي توان با حفاري موضعي برطرف نمود.

زماني كه يكي از ماشينهاي رابينز در يك تونل فاضلاب در تورنتو در سنگ آهك، ماسه سنگ و شيل با مقاومت فشاري حدود 600 تا 1900 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع حفاري نمود، به موفقيت و شناسايي قابل توجهي رسيد. اين ماشين اولين ماشيني بود كه كاملاً به برش دهنده هاي ديسكي چرخان[1] مجهز بود. سرعت پيشروي در اين تونل با قطر حدود 3 متر به 3 متر در ساعت رسيد.

از سال 1960 به بعد در كشور اتريش نيز ماشينهاي حفاري توسط شركت ولماير در وين طراحي و توسط شركت الپين ساخته شد. اين دستگاه در جهات قائم و افقي در طول خود به جداره فرزشده تونل، بوسيله جك تكيه داشت و فشار لازم براي پيشروي را تأمين مي نمود. اين دستگاه با موفقيت جهت حفر تونلي بقطر سه متر در سنگهاي آهكي دونين با سرعت پيشروي 8/1 متر در ساعت آزمايش شد.

در سالهاي بعد كارخانه ويرث آلمان غربي نيز ساخت ماشينهاي حفر تونل را كه داراي سپر مجهز به برش دهنده هاي غلطكي زگيل دار (براي سنگهاي سخت) و دندانه دار (براي سنگهاي با سختي متوسط) شروع نمايد. برش دهنده داراي استهلاك متوسطي بود تنها گرم شدن پايه هاي غلطكها ايجاد مشكل مي نمود، زيرا فشار فوق العاده زيادي جهت پيشروي در سنگ سخت لازم بود كه برش دهنده را سخت به پايه هاي خود مي فشرده و توليد گرما نمايد. بدين خاطر خنك كردن برش دهنده توسط آب لازم مي شد. اين عمل، مشكل استهلاك وسائل متحرك را در اثر خرده ريزه بلورهاي سنگ كه لابلاي دستگاه حفار پراكنده مي شد، تشديد مي كرد كه اين مشكل با ايجاد كانال كف تونل جهت جاري ساختن آب در آن و تخليه محيط تونل از آب تا حدودي برطرف گرديد.

حدود سال 1969 شركت ويرث تا بدانجا پيشرفت كرد كه تونلهاي با زاويه شيب تا 32 درجه را در سنگ گرانيت توسط ماشينهاي حفاري مكانيزه به انجام رسانيد. سرعت پيشرفت در اين تونل شيبدار با قطر 4/2 متر به 12 متر در روز رسيد.

از جمله ساير سازندگان ماشينهاي حفاري تونل جاروا[2]، اينكرسولرند[3]، هاگز[4]، درسر[5]، اطلس كوپكو[6]، دماگ[7]، زوكور[8] و كوماتسو[9] را مي توان نام برد.

1-5- تقسيم بندي دستگاههاي حفر مكانيزه تونل:

1-5-1- تقسيم بندي براساس روش حفر (14)

در روش مكانيزه حفاري به طور كلي از نظر روش حفر و شكل پيشاني برشي[10] چهار نوع ماشين وجود دارد:

دستگاههاي كه با روش دستي كار مي كنند[11]، دستگاههاي مقطعي[12]، دستگاههاي تمام مقطع[13] و ماشينهاي ويژه[14].

در روش حفاري با ماشينهاي مقطعي، حفاري به صورت قسمت قسمت انجام مي شود و تجهيزاتي از قبيل بيل مكانيكي و تيغه هاي برنده خاص و كلگي قابل تعويض استفاده مي شود. هدايت اين نوع ماشينها توسط انسان بطور اتوماتيك انجام مي گردد.

ماشينهاي تمام مقطع نيز انواع مختلفي دارند كه نوع آنها بستگي به ويژگيهاي زمين و شرايط آبهاي زيرزميني دارد. همچنين نوع برش دهنده ها بستگي به ساختار؛ زمين منطقه حفاري دارد. دسته بندي انواع متداول دستگاههاي حفاري از ديدگاه روش حفر به صورت زير است:

دستگاههاي ويژه به انواع بالا محدود نمي شوند و بسيار متنوعتر از حالتهاي بالا مي باشند و طرحهاي مختلفي در حال ساخت و يا به صورت ايده مطرح مي باشد.

1-5-2- تقسيم بندي براساس نگهداري پيشاني تونل

نگهداري پيشاني تونل و تحكيم ديواره هاي آن يكي از مهمترين عوامل مؤثر در انتخاب و طراحي دستگاه است. بدين جهت تقسيم بندي ديگري از ديدگاه نگهداري پيشاني تونل مطرح مي گردد.

پنج روش براي نگهداري پيشاني تونل وجود دارد كه هريك از اين روشها با توجه به شرايط زمين و آبهاي زيرزميني انتخاب و بكار گرفته مي شوند، اين روشها از قرار زيرند:

  • نگهداري طبيعي[15]
  • نگهداري مكانيكي[16]
  • نگهداري با هواي فشرده[17]
  • نگهداري دوغابي[18]
  • متعادل نمودن فشار زمين[19]

1-5-2-1- نگهداري طبيعي:

نگهداري طبيعي به اين معناست كه پيشاني تونل بدون هيچ تدبيري خود ايستا مي باشد. حال يا پيشاني تونل همانگونه كه مي باشد ايستايي خود را حفظ مي كند مانند حفر تونل در سنگهاي سخت كه از TBM ها استفاده مي شود و يا اينكه مواد پيشاني تونل با يك زاويه قرار و شيب خاص، تعادل خود را حفظ مي كند. اما در تونلهاي با مقطع بزرگ لازم است تا با صفحاتي افقي ارتفاع تل مواد، در پيشاني تونل را كم كرد تا مقدار پيشروي آن به داخل تونل و دستگاه كمتر گردد. اين مطلب در شكل شماره 1-2- كه دستگاهي كه با نگهداري طبيعي را نشان مي دهد مشخص است.

 

 

فهرست مطالب مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول: آشنايي با روش حفر مكانيزه
  • 1-1- دسته بندي فضاهاي زيرزميني
  • 1-2- مطالعات و طراحي
  • 1-2-1- عمليات پيوسته
  • 1-3- ملاحظات طراحي
  • 1-4- هزينه ها
  • 1-5- تقسيم بندي دستگاههاي حفر مكانيزه تونيل
  • 1-5-1- تقسيم بندي براساس روش حفر
  • 1-5-2- تقسيم بندي براساس نگهداري پيشاني تونل
  • 1-5-2-1- نگهداري طبيعي
  • 1-5-2-2- نگهداري مكانيكي
  • 1-5-2-3- نگهداري با هواي فشرده
  • 1-5-2-4- نگهداري دوغابي
  • 1-5-2-5- روش متعادل نمودن فشار زمين
  • 1-5-3- تقسيم بندي براساس سيستم حمل مواد
  • 1-5-3- نوار نقاله
  • 1-5-3-2- نقاله زنجيري
  • 1-5-3-3- نقاله مارپيچي
  • 1-5-3-4- پمپاژ
  • 1-6- معرفي چند دستگاه مهم
  • 1-6-1- دستگاههاي تمام مقطع
  • 1-6-2- دستگاههاي حفر سنگهاي سخت
  • 1-6-3- سپرهاي متعادل با فشار زمين
  • 1-6-4- سپرهاي تركيبي
  • 1-7- دستگاههاي مقطعي
  • 1-7-1- ماشينهاي حفار بازويي/ بيلهاي مكانيكي
  • 1-8- حفاري كم قطر
  • 1-8-1- دستگاه حفار AVN
  • 1-8-2- دستگاههاي حفارAVT
  • 1-9- تجهيزات لوله گذاري
  • فصل دوم: معيارهاي انتخاب دستگاه
  • 2-1- شناسايي منطقه
  • 2-2- نمونه برداري (گمانه زني)
  • 2-3- رسم نقشه هاي زمين شناسي و تهيه گزارش
  • 2-4- انجام آزمايشها و تهيه داده هاي مربوطه
  • 2-5- انتخاب دستگاه
  • 2-5-1- زمينهاي خاكي و محيطهاي رسوبي
  • 2-6- سپرهاي آبي
  • 2-7- سپرهاي دوغابي
  • 2-8- سپرهاي متعادل با فشار زمين
  • 2-9- ساختار صخره اي و سنگي
  • فصل سوم: نيروهاي وارد بر دستگاه
  • 3-1- نيروي فشارنده پيشاني تونل
  • 3-1-1- روش ديوارگيري
  • 3-1-2- اتكا به قطعات پوشش
  • 3-2- نيروي گشتاور دستگاه
  • 3-3- محاسبه نيروهاي وارد بر دستگاه حفار
  • 3-3-1- نيروهاي وارد بر دستگاه در زمينهاي خاكي
  • 3-3-1-1- نيروي تحكيم پيشاني تونل
  • 3-3-1-2- نيروي حاصل از وزن طبقات و آب موجود
  • 3-3-1-3- نيروي اصطكاك بين سپر و زمين
  • 3-3-1-4- نيروي اصطكاك بين سپر و قطعات پيش ساخته
  • 3-3-1-5- نيروي مقاوم لبه برنده سپر
  • 3-3-1-6- نيروي مقاوم برش دهنده ها
  • 3-3-2- نيروهاي وارد بر دستگاه در زمينهاي سنگي و صخره اي
  • 3-3-2-1- برش دهنده هاي قلمي
  • 3-3-2-2- نيروهاي وارد بر برش دهنده ها
  • 3-3-2-3- عوامل مؤثر در عملكرد برش دهنده هاي قلمي
  • 3-3-2-4- عمق نفوذ
  • 3-3-2-5- زاويه تمايل به جلو
  • 3-3-2-6- سرعت برش
  • 3-3-2-7- فاصله برش دهنده
  • 3-3-2-8- محاسبه نيروها
  • 3-3-3- برش دهنده هاي ديسكي
  • 3-3-3-1- عوامل مؤثر در عملكرد برش دهنده هاي ديسكي
  • 3-3-3-2- عمق نفوذ
  • 3-3-3-3- زاويه لبه برش دهنده هاي ديسكي
  • 3-3-3-4- قطر برش دهنده هاي ديسكي
  • 3-3-4- سرعت
  • 3-3-5- فاصله بين برش دهنده ها
  • 3-3-6- محاسبه نيروها
  • فصل چهارم: آزمايشهاي خاك و سنگ
  • 4-1- خاك
  • 4-1-1- تعاريف كلي خاك
  • 4-1-2- روش هاي معمول نمونه گيري خاك
  • 4-1-3- آزمايشهاي خاك
  • 4-2- سنگ
  • 4-2-1- تعاريف كلي سنگ
  • 4-2-2- مغزه گيري از سنگ
  • 4-2-3- طبقه بندي سنگها
  • 4-2-4- آزمايشهاي سنگ
  • فصل پنجم: مطالعه پروژه امامزاده هاشم
  • 5-1- آتشباري
  • 5-12- دستگاه حفار
  • 5-1-3- روش اجراشده جهت بازگشايي تونل در دهانه ورودي
  • 5-1-4- روش اجراي fore poling (پيش لوله گذاري)
  • 5-2- روش اجرا
  • 5-2-1- روش پلكاني
  • 5-2-2- روش مستقيم
  • 5-3- مشخصات كلي سيستم حفار و لوله ها
  • 5-4- مشخصات عمومي مورد استفاده در روش forepoling
  • 5-5- زمين شناسي تونل امامزاده هاشم
  • 5-5-1- چينه شناسي
  • 5-5-1-1- سازند شمشك
  • 5-5-1-2- سازند اليكا
  • 5-5-1-3- سازند مبارك
  • 5-5-1-4- سازند جيرودلاون
  • 5-5-2- زمين ساخت
  • 5-5-2-1- گسله شمالي (قره داغ)
  • 5-5-2-2- گسله جنوبي (مشاء)
  • 5-6- توضيحاتي پيرامون پروژه
  • 5-6-1- مشكلات زمين شناسي
  • 5-6-2- ريزش هاي بوقوع پيوسته و تمهيدات
  • 5-6-3- تمهيدات انجام شده جهت مهار ريزش
  • 5-6-4- خلاصه اي از ريزش هاي بوقوع پيوسته در دهانه خروجي
  • 5-6-5- تمهيدات انجام گرفته جهت مهار ريزش
  • 5-6-6- راه اندازي مجدد اين عمليات
  • 5-6-7- ريزش در ابتداي دهانه ورودي و تشكيل قيف
  • 5-7- ايجاد دال بتني
  • 5-8- احداث تونل دسترسي (Adit)

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم را به قیمت 17900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=8901
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله فرایند گزینش ماشین حفاری مناسب جهت تونل سازی و بررسی مکانیزم حفاری پروژه امامزاده هاشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.