0
0

دانلود پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی

691 بازدید

uپرفیوژن عروقی فرآیندی است که طی آن گلوکز و اکسیژن مورد نیاز مغز توسط سیستم گردش خون و مویرگ ها به سلول های عصبی منتقل می شود. اختلال در پرفیوژن، تقریباَ در تمامی بیماری های مغزی مانند سکته قطعی ، تخریب نورونی و نئوپلاسم ها رخ می دهد.تصویربرداری… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی دنبال نمایید. این فایل شامل 23 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی

مشخصات فایل DSC PWI در ام آر آی

عنوان: DSC PWI در ام آر آی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 23
حجم فایل :  4,57 مگابایت

بخشی از پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

 

اسلاید اول

مقدمه

پرفیوژن عروقی فرآیندی است که طی آن گلوکز و اکسیژن مورد نیاز مغز توسط سیستم گردش خون و مویرگ ها به سلول های عصبی منتقل می شود. اختلال در پرفیوژن، تقریباَ در تمامی بیماری های مغزی مانند سکته قطعی ، تخریب نورونی و نئوپلاسم ها رخ می دهد.تصویربرداری جریان خون به عنوان روشی تشخیصی و کلینیکی به کار می رود. با استفاده از H2O15 در روش توموگرافی گسیل پوزیترون و استفاده از ردیابهای قابل انتشار، میتوان به محاسبه تغییرات جریان خون پرداخت.

PET به عنوان یک استاندارد مهم برای انجام مطالعات پرفیوژنی استفاده می شود ولی باید در نظر داشت که استفاده از ردیابهای رادیواکتیو هم گران میباشد و هم دوز اشعه دریافتی بیمار را بالا می برد در نتیجه محدودیتهایی برای استفاده از این مواد هم برای بیماران و هم برای کادر درمان ، وجود دارد.

تصویربرداری پرفیوژنی تشدید مغناطیسی برای ارزیابی پرفیوژن مغز در موارد زیادی مانند سکته های حاد مغزی، تومورهای مغز و بیماری های تخریب نورونی به کار می رود.برخلاف آنژیوگرافی که به مشخص کردن جریان در عروق بزرگ می پردازد، روش MR PWI به نشت خون از مویرگ ها و بستر مویرگی ، حساس است. اندازه گیری پرفیوژن بافت به توانایی ثبت مداوم و سریع تغییرات غلظت ردیابها، در بافت هدف بستگی دارد.

اسلاید دوم

روش های تصویربرداری بر وزن پرفیوژنی

به صورت کلی PWI را به دو روش اساسی می توان انجام داد:

– روش نشانه گذاری اسپین شریانی (ASL)

– تصویربرداری دینامیک ( با کنتراست پذیرفتاری مغناطیسی (DSC) و بر پایه افزایش کنتراست به روش (DCE)

 

اسلاید سوم

uروشهای PWI به صورت دینامیک بر پایه کنتراست تغییرات پذیرفتاری مغناطیسی (DSC)و یا بر پایه افزایش کنتراست به روش DCE) , از روش های بسیار شایع ارزیابی تغییرات همودینامیکی در موارد سکته های حاد مغزی، تروما، تصویربرداری تومورها و موارد تحقیقاتی می باشند. این تکنیکها بر پایه عبور داروی کنتراست از عروق شریانی و بستر مویرگی و تغییرات سیگنال به وجود آمده درحین عبور بولوس دارو است .

فهرست مطالب پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • روش های تصویربرداری بر وزن پرفیوژنی
  • نحوه گرفتن تصاویر پرفیوژن
  • تعریف پارامتر های مورد بررسی در تصاویر پرفیوژن

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی را به قیمت 15900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=8865
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت DSC PWI در ام آر آی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.