0
0

دانلود مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی

615 بازدید

هوش هيجاني، شكلي از هوش اجتماعي و پيش‌بيني كننده مناسبي در كارآمدي كلي و كارآمدي در حيطه‌هاي خاص نظير عملكرد شغلي است و توانايي كنترل احساسات و هيجانات خود وديگران، تمايز ميان آنها و استفاده از اين اطلاعات…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی دنبال نمایید. این فایل شامل 49 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی

مشخصات فایل مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی

عنوان: مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 49
حجم فایل : 35 کیلوبایت

بخشی از  مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

بيان مسئله :

هوش هيجاني، شكلي از هوش اجتماعي در حيطه‌هاي خاص نظير عملكرد شغلي ايت و توانايي كنترل احساسات و هيجانات خود و دگيران، تمايز ميان آنها و استفاده از اين اطلاعات براي هدايت تفكر و عمل فرد را در بر  مي‌گيرد معلوليت بينايي مي‌تواند عامل مؤثري در هوش هيجاني باشد، به طوري كه دانش آموزان نابينا، داراي هوش هيجاني پايين تري نسبت به همسالان عادي خود هستند. قابل توجه است كه معلوليت بينايي، برخي از مؤلفه‌هاي هوش هيجاني را بيشتر تحت تأثير قرار مي‌دهد، به طوري كه دانش آموزان نابينا در مؤلفه‌هاي خودآگاهي هيجاني ابراز وجود، خود شكوفايي، استقلال، روابط بين فردي، حل مسأله، انعطاف‌پذيري، تحمل استرس، كنترل تكانه و شادكامي نمرات پايين تري نسبت به دانش آموزان عادي كسب كردند.

دراين تحقيق نشان خواهيم داد كه معلوليت بينايي به طور يكسان دختران و پسران را تحت تأثير قرار نمي دهد و برخلاف عدم تفاوت در دانش آموزان عادي، هوش هيجاني دختران نابينا، كمتر از پسران است همچنين دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزان نابينا از ميزان جرأت ورزي بالاتري برخوردار بودند.

اهميت و ضرورت تحقيق:

با توجه به اهميت هوش هيجاني در سازگاري فردي و اجتماعي، به نظر مي‌رسد افرادي كه دچار نارسايي بينايي مي‌باشند، ‌مشكلاتي در ارتباط با سازگاري فردي و اجتماعي داشته باشند. چنين مشكلاتي ممكن است بر هوش هيجاني و مؤلفه‌هاي آن در افراد نابينا مؤثر باشند و موجب تفاوت هوش هيجاني در افراد نابينا و بينا گردند. به طور كلي مسأله اي اساسي پژوهش حاضر اين است كه آيا افراد نابينا و عادي از نظر هوش هيجاني و جرأت ورزي متفاوت هستند ؟ و آيا بين هوش هيجاني و جرأت ورزي رابطه وجود دارد ؟

اهداف نظري و عملي تحقيق:

مفهوم هوش هيجاني، توانمندي تاكتيكي  در عملكرد فردي است ( بار – ان، 2000 ). هوش هيجاني تأثير بسيار زيادي بر شادي و رضايت افراد دارد.

كساني كه هوش هيجاني خود را به كار مي‌گيرند و با محيط اطراف خود سازگاري بيشتري دارند، اعتماد به نفس بالايي نشان مي‌دهند و از توانايي خود آگاهند. رابطه مستقيم بين هوش هيجاني و زندگي خوب و سالم نشان مي‌دهد كه توجه به هيجان ها، آگاه بودن و آگاه ماندن از آنها و استفاده از انها در راهنمايي كردن رفتار، اهميت زيادي دارد ( برادبري[1]، گريوز[2] 2005 ).

كساني كه قادر نيستند از مهارت‌هاي هوش هيجاني خود استفاده كنند، به احتمال زياد، براي مديريت روحيه و خلق خود از روش‌هاي ديگري كه كمتر اثر بخشي دارند، بهره مي‌گيرند. احتمال دارد كه آنها دو برابر بيشتر از ديگران مضطرب، افسرده يا معتاد شوند و حتي افكار خودكشي به سرشان بزند ( برادبري، گريوز 2005، ترجمه گنجي 1384 ).

چنين مشكلاتي ممكن است بر هوش هيجاني و مولفه‌هاي آن در افراد نابينا موثر باشند و موجب تفاوت هوش هيجاني در افراد نابينا و بينا گردد.

اهداف تحقيق :

هدف كلي :

مقايسه هوش هيجاني و جرأت ورزي در دانش آموزان دختر و پسر نابينا و عادي

اهداف فرعي :

  1. بين افراد نابينا و عادي از نظر هوش هيجاني و جرأت ورز ي در مدرسه تفاوت وجود دارد.
  2. بين افراد نابينا و عادي از نظر هوش هيجاني و جرأت ورز ي و عامل جنسيت تفاوت وجود دارد.
  3. بين افراد نابينا و عادي از نظر هوش هيجاني و جرأت ورز ي عامل معلوليت بينايي تفاوت وجود دارد.
  4. بين افراد نابينا و عادي از نظر هوش هيجاني و جرأت ورز ي تعامل جنسيت و معلوليت تفاوت وجود دارد.

فرضيه و سئوالات تحقيق :

  1. بين افراد نابينا وعادي از نظر هوش هيجاني و جرأت ورزي ارتباط وجود دارد .
  2. بين افراد نابينا وعادي از لحاظ عامل جنسيت ارتباط وجود دارد .
  3. بين افراد نابينا عادي از  نظر عامل معلوليت بينايي ارتباط وجود دارد .
  4. بين افراد نابينا وعادي از نظر تعامل جنسيت و معلوليت ارتباط وجود دارد .
  5. بين مشاركت در فعاليتهاي فرهنگي بين دانش آموزان نابينا وعادي ارتباط وجود دارد.

 

 

 

فهرست مطالب مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول: كليات
  • فصل دوم: پيشينه تحقيق
  • فصل سوم: روش تحقيق
  • فصل  چهارم: نتايج تحقيق
  • فصل  پنجم: بحث و نتيجه‌گيري

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی را به قیمت 14900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=7970
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله مقايسه هوش هيجانی و جرات ورزی در دانش‌آموزان دختر و پسر نابينا و عادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.