0
0

دانلود پاورپوینت زمینه های قیام امام حسین

668 بازدید

قیام امام حسین(ع) حرکت اعتراضی امام حسین(ع) علیه حکومت یزید پسر معاویه بود که در نهایت به شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهم محرم سال ۶۱ هجری و اسارت خانواده ایشان ختم شد. امام حسین(ع) مخالفت خود را نخست… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت زمینه های قیام امام حسین دنبال نمایید. این فایل شامل 29 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت زمینه های قیام امام حسین

مشخصات فایل زمینه های قیام امام حسین

عنوان: زمینه های قیام امام حسین
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 29
حجم فایل :  499 کیلوبایت

بخشی از پاورپوینت زمینه های قیام امام حسین را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

اسلاید پنجم

وقایع

  • در حالی که در صلحنامه امام حسن(ع) و معاویه آمده بود که معاویه (مرگ: سال ۶۰ هجری) حق ندارد برای پس از خود جانشین تعیین کند،[۱] او در سال‌های پایانی عمرش (در سال سال ۵۶ هجری) تلاش کرد برای یزید بیعت بگیرد.[۲] از سوی دیگر امام حسین(ع) در سال سال ۵۸ هجری در حالی که برای زیارت خانه خدا به حج رفته بود، در منا خطبه خواند(←خطبه امام حسین(ع) در منا)[۳] و در این خطبه علیه حکومت معاویه افشاگری کرد.[۴] با مرگ معاویه، یزید تصمیم گرفت از امام حسین(ع) و چند تن دیگر به زور بیعت بگیرد؛[۵] اما امام بیعت نکرد و در آغاز ماه شعبان ۶۰ق[۶] به همراه ۲۸۰ تن از اهل‌بیت و یارانش از مدینه به مکه رفت[۷] و پس از چند ماه ماندن در آنجا[۸] و به دنبال نامه‌های کوفیان[۹] به سوی کوفه حرکت کرد.[۱۰]

اسلاید هفتم

زمینه‌های قیام

  • پژوهشگران در تحلیل زمینه‌های اجتماعی قیام حسینی و واقعه عاشورا، عامل اصلی را انحراف جامعه اسلامی از باورهای دینی و اخلاقی اسلام دانسته‌اند.[۱۴] قوت گرفتن دوباره ارزشهای جاهلی و قبیله‌ای در روش‌های کسب قدرت[۱۵] و سربرآوردن دوباره اختلافات قبیله‌ای به‌خصوص اختلاف دو تیره هاشمی و اموی،[۱۶] غلبه دنیا گرایی بر روحیه جامعه اسلامی و دوری از ارزشهای اسلامی به دلیل سلطه و تبلیغات تحریف‌آمیز امویان[۱۷] از عوامل انحطاط جامعه اسلامی دانسته شده است. در چنین شرایطی که به خلافت رسیدن فردی مانند یزید را در پی داشت، اعتراض حسین بن علی که از بزرگان جامعه اسلامی و مورد توجه و علاقه مردمان روزگار خود و به واسطه وصیت پیامبر(ع) مدعی مقام خلافت بود، دور از انتظار نبود.

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت زمینه های قیام امام حسین را به قیمت 13500 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=7350
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت زمینه های قیام امام حسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.