0
0

دانلود پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد(ع)

828 بازدید

بدان خدایت رحمت کند که خدا را بر تو حقوقى است که تو را در هر جنبش و آرامش و هر جا باشى فرا گرفتهاند، و در هر اندامى بچرخانى و هر ابزارى بگردانى، بعضى از حقوق بر بعضى بزرگترند بزرگترین حقوقى که خدا بر تو واجب کرده حق او …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد(ع) دنبال نمایید. این فایل شامل 31 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد

مشخصات فایل رساله حقوق امام سجاد(ع)

عنوان: رساله حقوق امام سجاد(ع)
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 31
حجم فایل :  850 کیلوبایت

بخشی از پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد(ع) را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

سپس حقوق افعال

و اما حق نماز اینست که بدانى نماز ورود بدرگاه خدا است و تو در نماز برابر خدا میایستى و چون بدین عقیدهمند باشى شایسته است که چون بنده ذلیل در نماز بایستى که راغب و راهب و خائف و امیدوار و گدا و زارى کن است و آنچه که برابرش ایستاده بوسیله آرامى و سربزیرى و خشوع اعضاء و فروتنى تعظیم میکند و از دل بخوبى با او راز میگوید و میخواهد که گردن او را از زیر بار خطاها که تو را فرا گرفتند و گناهانى که بپرتگاه نابودیت کشاند آزاد کند، و لا قوه الا بالله.

و اما حق روزه آنست که بدانى روزه پردهایست که خدا بر زبان و گوش و چشم و فرج و شکمت افکند تا تو را از آتش دوزخ حفظ کند و همچنین در حدیث آمده که «روزه سپریست از دوزخ» و اگر اعضایت در پس پرده آن آرامند امیدوارى که محفوظ شوى و اگر بگذارى در پرده خود پریشانى کنند و اطراف آن را بکنار زنى و بدان جا که نباید سرکشى نگاه شهوت خیز و پیروى خارج از حد خوددارى داشته باشى در امان نیستى که پرده دریده شود و از آن بدر شوى. و لا قوه الا بالله

و اما حق صدقه اینست که بدانى این صدقه پسانداز تو است نزد پروردگارت و امانت بىنیاز از گواه تو است و چون بدین عقیدهمند شوى بدان چه در نهانى بسپارى بیشتر اعتماد دارى تا بآنچه آشکار باشد و تو را سزد که بخدا نهانى بسپارى هر چه را خواهى عیان کنى و این راز میان تو و او باشد در هر حال و در آنچه باو سپارى از گواهى گوشها و دیده ها بر علیه او پشتیبانى نخواهى بحساب اینکه باینها بیشتر اعتماد دارى نه بحساب اینکه در پرداخت سپرده بخدا اعتماد ندارى، سپس بصدقه خود بر احدى منت منه زیرا که آن براى تو است و اگر بدان منت نهى در امان نیستى که بروز همان کسى گرفتار شوى که بدو منت نهادى زیرا این خود دلیل است که تو آن را براى خود نخواستى و اگر براى خود میخواستى بر احدى بدان منت نمینهادى. و لا قوه الا بالله. حق حج (فقط در برخی نسخ رساله آمده است) این است كه بدانی آن به رسولی رفتن نزد پروردگار تو است. و گریختن از گناهان تو به سوی اوست. توبه توبا آن پذیرفته است و واجبی كه خدا بر عهده تو نهاده با آن انجام محقق ميشود.

 

فهرست مطالب پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد(ع), در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • رساله آن حضرت که برساله حقوق معروف است
  • سپس حقوق افعال
  • سپس حقوق پیشوایان
  • سپس حقوق رعیت
  • و أما حق خویشاوندى

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد(ع) را به قیمت 10900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=6280
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت رساله حقوق امام سجاد(ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.