0
0

دانلود تحقیق ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن

878 بازدید

امروزه تولید ضایعات سمی خطرناک ناشی از فعالیت های مختلف بشر، رشد چشمگیری یافته است. این ضایعات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات و تجارت وحتی در منازل ممکن است تولید شود. ورود این ضایعات به محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا شده و سلامت انسان و دیگر موجودات زنده به خطر می اندازد. با گذشت زمان و مشخص شدن اثرات سوء ناشی از… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن دنبال نمایید. این فایل شامل 44 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بازیافت روغن

 

 

مشخصات فایل ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن

عنوان: ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 44
حجم فایل : 38 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

خصوصیات روغن های زائد و روش های دفع آنها در جهان

روغن های زائد یا مواد زائد روغنی به مواد روغنی اطلاق
می شود که از چرخه استفاده خارج شده و باید به نحوی مورد بازیافت و استفاده مجدد قرار گرفته و یا دفع گردد. روغن ها معمولاً به عنوان مواد روان کننده در موتورها و در صنایع کاربرد دارند.

روغن پایه ماده ای است نفتی و یا سنتتیک که در حدود 95-90% روغن را بر حسب نوع روغن تمام شده تشکیل می دهد. و می توان نیازهای یک روغن را تا حدودی بر حسب عملکرد برطرف نماید. رکن اصلی هر روغن تمام شده، روغن پایه است که بعد از مخلوط شدن با مواد دیگر تبدیل به روغن محصول می گردد.

مواد افزودنی: تعداد مواد شیمیایی با ترکیبات مخصوص است که افزودن آنها به مقدار معین به روغن پایه خواص روغن را ترمیم و تصحیح نموده و علاوه بر آن تعدادی مشخصه مخصوص که در روغن پایه وجود ندارد و یا ضعیف می باشد را به آن میدهد.

در مرحله ساخت روغن موتور آنچه مهم است، تعیین هیدروکربورهای موجود در روغن پایه آن می باشد. اصولا اکثر ترکیباتی که در مواد نفتی وجود دارد ترکیباتی از هیدروژن وکربن هستند، علاوه بر این ترکیبات که به نام هیدروکربور نامیده می شوند، ترکیبات دیگری نیز که شامل مقادیر جذئی گوگرد، اکسیژن، نیتروژن هستند نیز وجود دارد. مقداری ترکیبات فلزی نیزدر حد چند قسمت در میلیون به صورت ترکیبات آلی وجود دارند. هیدروکربورهای اصلی که از نفت خام حاصل می شوند در سه گروه اصلی طبقه بندی شده و مشخصات هر روغن پایه بر حسب اینکه چه درصدی از آنها در روغن وجود دارد تغییر می نماید…

 

 

فهرست مطالب تحقیق ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • خصوصیات روغن های زائد روش های دفع آنها در جهان
  • روش های تصفیه و استفاده مجدد از روغن های زائد
  • فرآیند تصفیه و بازیابی روغن در کارخانه بهاران شیمی
  • بررسی کمی و کیفی لجن اسیدی تولیدی در کارخانه بهاران شیمی
  • بررسی روشهای مناسب جهت کاهش پتانسیل آلودگی و دفع مناسب لجن اسیدی
  • مشخصات طرح و روش عملیات اجرائی
  • ضمائم
  • نمونه ای از نتیجه آزمایش بر روی لجن اسیدی اولیه
  • دیاگرام واحدهای پیش تصفیه
  • نقشه واحدها

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن را به قیمت 8900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=3022
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق ارائه روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی حاصل از فرآوری بازیافت روغن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.