فناوری اطلاعات و ارتباطات طی دهه های اخیر تحولی شگرف در زندگی بشر بجای گذاشته که از آن جمله میتوان به توسعه و تقویت فرایندهای اقتصادی کشورها اشاره نمود. فضای کسب و کار و بخش تجارت خارجی یکی از اجزاء تشکیل دهنده محیط اقتصادی یک کشور است که به خوبی می توانند از قابلیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات متأثر شوند… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق اثرگذاری فناوری اطلاعات بر کسب و کار دنبال نمایید. این فایل شامل 95 صفحه و در قالب word ارائه شده است.
مشخصات فایل اثرگذاری فناوری اطلاعات بر کسب و کار
عنوان: اثرگذاری فناوری اطلاعات بر کسب و کار
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 95
حجم فایل : 1,03 مگابایت
بخشی از تحقیق اثرگذاری فناوری اطلاعات بر کسب و کار را در ادامه مشاهده خواهید نمود.
مقدمه
بررسی سیر تحول ارتباطات نشان میدهد که ظهور ابزارهای جدید سبب تغییر در نحوه برقراری ارتباط میان افراد و ویژگیهای جامعه شده است. در ابتدا افراد از طریق تولید صدا و برقراری ارتباط شفاهی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اختراع زبان سبب هدفمندتر شدن این ارتباطات شده است. ظهور صنعت چاپ باعث شد که محدودیتهای زمانی و مکانی در برقراری ارتباط کاهش یابد. بعد از این دوره، اختراع رادیو و ارتباطات رادیویی، سبب جهشی بیسابقه در ارتباط میان افراد گردید و همزمانی ارتباطات راه دور را فراهم نمود. پیدایش تلویزیون، رادیو و سینما در این دوره صورت گرفته و رشد قابل توجهی هم کرد. در اواخر قرن بیستم، شکلگیری اینترنت سبب گردید که شبکهای از افراد در سراسر جهان با یکدیگر در ارتباط قرار گرفته و جغرافیای جهانی به دهکدهای جهانی تبدیل گردد. این تحولات سبب گردید که عصر حاضر دارای ویژگیهای مختص خود باشد و طبق نظر مانوئل کاستلز “جامعه شبکهای” نام گیرد. در جدول زیر به صورت خلاصه میتوان به اختلافهای میان جامعه تودهای که به صورت محلی است و جامعه شبکهای که شکلی بین المللی دارد، اشاره نمود…
تعاریف
برای اینکه وارد بحث کسب و کار در فضای مجازی شویم، لازم است برخی مفاهیم را به صورت خلاصه تعریف نماییم، تا در ادامه بحث نحوه نگرش ما به آنها مشخص باشد.
فضای مجازی
فضای مجازی یک شبکه گسترده جهانی است که شبکههای مختلف رایانهای در اندازههای متعدد و حتی رایانههای شخصی را، با استفاده از سختافزارها و نرمافزارهای گوناگون و با قراردادهای ارتباطی به یکدیگر وصل میکند. فناوریهای ارتباط راه دور اساس فضای مجازی را تشکیل میدهند. ».
شایان ذکر است که فضای مجازی فقط به اینترنت اطلاق نمیگردد، بلکه عنوانی است که برای بسیاری از فناوریهای ارتباطی جدید مورد استفاده قرار میگیرد…
فهرست مطالب تحقیق اثرگذاری فناوری اطلاعات بر کسب و کار, در ادامه قابل مشاهده می باشد.
- فصل اول: کسب و کار در فضای مجازی 1
- 1-1 مقدمه 2
- 1-2 تعاریف 3
- 1-2-1 فضای مجازی 3
- 1-2-2 کسب و کار 3
- 1-2-3 شبکههای اجتماعی 4
- 1-3 خدمات در فضای مجازی 4
- 1-3-1 تعريف خدمات در فضای مجازی 4
- 1-4 خدمات مبتنی بر کسب و کار 6
- 1-4-1 فروشگاه اینترنتی 6
- 1-5 تبليغات اينترنتی 8
- 1-5-1 انواع تبلیغات اینترنتی 9
- 1-6 استارتاپها و فرآیندهای کارآفرینی خلاقانه 10
- 1-6-1 تعريف کسب و کار نوپا 10
- 1-6-2 اهميت استارتاپها 12
- 1-6-3 فرصتها و آسيبهای استارتاپها 15
- 1-7 ارتباطات در فضای مجازی 16
- فصل دوم: نگاهی به دنیای فناوری اطلاعات در کسب و کارهای جدید 20
- 2-1 مقدمه 21
- 2-2 فناوری اطلاعات 23
- 2-3 تأثیرات فناوری اطلاعات بر سازمانها 25
- 2-4 عناصر اساسي فناوري اطلاعات 31
- 2-5 فناوري اطلاعات در دانشگاه هاي ايران 33
- 2-6 فناوري اطلاعات و نقش آن در توسعه کسب و کار 33
- 2-7 مزاياي فناوري اطلاعات براي توسعه کسب و کار 34
- 2-8 جایگاه فناوری اطلاعات 36
- 2-9 توسعه کسب و کار 40
- 2-10 تاثیر فناوری اطلاعات بر مشاغل و کارآفرینی 41
- 2-11 کسب و کارهای جدید در دنیای فناوری اطلاعات 45
- فصل سوم: اثرگذاری فناوري اطلاعات بر کسب وکار 52
- 3-1 مقدمه 53
- 3-2 فضای کسب و کار 55
- 3-3 پیشرفت فناوری 55
- 3-4 انواع و نمونههای فناوری 56
- 3-4-1 نمونهای از فناوری ارتباطات 56
- 3-4-2 فناوری ساخت و ساز 57
- 3-4-3 فناوری کمکی 57
- 3-4-4 فناوری پزشکی 58
- 3-5 فواید فناوری در کسب و کار 60
- 3-5-1 زیانهای فناوری برای کسب و کار 62
- 3-6 حل مشکلات با فناوری 66
- 3-7 کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت کسب وکار 68
- 3-7-1 ذخیرهسازی 68
- 3-7-2 بازاریابی 68
- 3-7-3 بهره وری 69
- 3-7-4 مزیت رقابتی 69
- 3-7-5 بازدهی اقتصادی 69
- 3-8 روش های مدیریت تکنولوژی در کسب وکار 70
- 3-8-1 برونسپاری پشتیبانی 70
- 3-8-2 هممکانی سرور 70
- 3-8-3 میزبانی وب، بهصورت سرور اختصاصی مجازی 71
- 3-9 چگونگی توسعه داده های کسب وکار در تکنولوژی اطلاعات 71
- 3-10 اثرات فناوری اطلاعات در کسب و کارها 73
- 3-10-1 مطالعات صورت گرفته در خارج کشور 74
- 3-10-2 مطالعات انجام شده در ایران 76
- فصل چهارم: نتیجه گیری 77
- نتیجه گیری 78
- برترین کشورها در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات 79
- ۲۰ کشور برتر در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات 82
- منابع 84
در صورت تمایل شما می توانید تحقیق اثرگذاری فناوری اطلاعات بر کسب و کار را به قیمت 16900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.