0
0

دانلود مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها

696 بازدید

در بسیاری از نقاط جهان کپکها و سموم ناشی از آنها از عوامل اجتناب ناپذیر آلوده کننده مواد خوراکی در درجات متفاوت میباشند. اثر اکثر سموم قارچی تجمعی یا توام است، از اینرو وجود سموم قارچی مختلف حتی در سطوح غیر مضر میتواند برای پرنده مشکل زا باشد. کپکها دو نوع هستند که عبارتند از کپکهای هوازی که غالبا در …ادامه این مطلب را در مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها دنبال نمایید. این فایل شامل 24 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها

 

 

مشخصات فایل مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها

عنوان: مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24
حجم فایل :  228 کیلوبایت

بخشی از مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مایکوتوکسین ها

واژه مایکوتوکسین از “مایکو” به معنی قارچ و”توکسین” به معنی سمّ مشتق شده است. مایکوتوکسین‎ها متابولیتهای ثانویهبا وزن مولکولی پایین هستند که مخصوصاً توسط طیف وسیعی از قارچها تولید می‎شوند.بیش از 200 گونه کپک که مایکوتوکسین‎ها را تولید می‎کنند، وجود دارد.آفلاتوکسین‎ها (AF)،زیرالنون (ZEN)،اُکراتوکسین A(OTA)، فومونیسین‎ها(FUM)، تریکوتِسین‎هانظیر داُکسی‎نیوالنول (DON) و سمّ T-2 برخی از مایکوتوکسین‎هایی هستند که به طور چشمگیری می‎توانند سلامتو تولید گونه‏های طیور را تحت تأثیر قرار دهند. رشد قارچی و متعاقباً شکل‎گیریمایکوتوکسین وابسته به طیفی از فاکتورها نظیر فصل، محل کشت دانه، خشکسالی، و زمانبرداشت می‎باشد…

مایکوتوکسین ها و اثرات آنها

مایکوتوکسین ها معمولاً در محصولات کشاورزی مانند ذرت، دانه سورگوم، جو، گندم، آرد برنج، کنجاله تخم پنبه، بادام زمینی و سایر غلات یافت می شوند و بیشتر آنها ترکیبات نسبتاً پایدار هستند.

آلودگی خوراک با مایکوتوکسین ها یکی از مشکلات اصلی تغذیه دام محسوب می شود، مایکوتوکسین ها با تولید کپک بر روی موادمغذی باعث آسیب رسانی به اندامهای حیاتی و بروز عوارض متعدد در موجود زنده می شوند و از طرف دیگر حذف آلودگی از خوراک های آلوده بسادگی امکانپذیر نیست. اثرات مضر مایکوتوکسین ها بر سلامت حیوانات بسیار گسترده است و در این بین، اثرات اقتصادی ناشی از کاهش بهره وری در حیوانات، افزایش وقوع بیماری در اثر کاهش قدرت سیستم ایمنی، آسیب اندامهای حیاتی و کاهش قابلیت سیستم تولید مثلی بسیار زیانبارتر از مرگ در اثر مسمومیت با این سموم است…

 

 

فهرست مطالب مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • مایکوتوکسین ها
  • مایکوتوکسین ها و اثرات آنها
  • عوارض کلی ناشی از مصرف مایکوتوکسین ها
  • برخی از روش های سم زدایی مایکوتوکسین ها در خوراک
  • استفاده از توکسین بایندرها
  • آفلاتوكسين ها
  • اثرات  سم آفلاتوكسين در بهداشت وسلامتی انسان وحيوان
  • شرايط نمونه برداری
  • روشهای خنثی سازی آفلاتوكسين

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۹۷۳۶۶۱۴۶ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=2528
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله مايکوتوکسين ها و آفلاتوکسين ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.