0
0

دانلود مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه

649 بازدید

جامعه‌شناسي روستايي يكي از رشته‌هاي جامعه‌شناسي است كه از لحاظ روش و موضوع با جامعه شناسي عمومي ارتباط نزديك دارد، بدين معني كه در جامعه شناسي روستايي نيز از روشهاي پهنانگر و از فنون رايج در رشته‌هاي جامعه شناسي نظير… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه دنبال نمایید. این فایل شامل 65 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه

مشخصات فایل وجه تسمه شهرستان اروميه

عنوان: وجه تسمه شهرستان اروميه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 65
حجم فایل : 42 کیلوبایت

بخشی از  مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

مطالعات مونو گرافيك:‌

به منظور تكميل بررسيهاي اجتماعي – اقتصادي مناطق، در هر منطقه يك ده به عنوان نمونه انتخاب شده و كلية‌ جنبه‌هاي اجتماعي- اقتصادي و فرهنگي آن با روش «ژرفايي» مورد بررسي قرار گرفته است. بدين ترتيب از سال تأسيس اين مؤسسه تاكنون دهها جلد مونوگرافي روستايي منتشر شده است.

بخش اول:

بررسي جامعه شناسي روستايي شهرستان اروميه

 فصل اول:

بررسي كليات جامعه شناسي روستاي امامزاده از توابع شهرستان اروميه در استان آذربايجان غربي با عنوان «روستاي امامزاده»

روستاي امامزاده

اين ده از نظر تقسيمات كشوري كه مركز دهستان بكشلو چاي مي‌باشد به بخش مركزي وابسته بوده و تحت نظارت فرمانداري شهرستان اروميه فعاليت نموده و در استان آذربايجان غربي واقع است.

در طول جغرافيايي َ12  ْ45 و عرض جغرافيايي َ32  ْ37 واقع بوده و ارتفاع متوسط آن 1291 متر است.

در آب و هواي دشتي و معتدل نيمه خشك قرار دارد و فاصله ميان اين روستا با شهر اروميه كه مركز استان مي‌باشد 9 كيلومتر مي‌باشد كه در شرق شهرستان اروميه واقع است.

رودخانه شهر چاي كه مشهورترين رودخانة ‌شهرستان اروميه مي‌ باشد و از داخل شهر اروميه عبور مي‌كند از 2 كيلومتري شمال غربي اين آبادي يعني روستاي امامزاده مي‌گذرد.

درياچه اروميه نيز در 5 كيلومتري جنوب شرقي آبادي قرار گرفته است.

جمعيت اين روستا 109 خانوار بوده كه به زبان تركي تكلم مي‌كنند و دين اهلي اين ديار هم اسلام و مذهب شان شيعه مي‌باشد.

ساكنان اين روستا به كار و پيشه‌ هايي همچون كشاورزي،‌ باغداري،‌ دامداري، پرورش زنبور عسل و نيز كارگري مشغول هستند.

كشت در اين منطقه بصورت آبي، آب كشاورزي،‌ و آشاميدني از چاه عميق،‌ چاه معمولي و چاه نيمه عميق (از طريق لوله كشي) انجام مي‌گيرد.

فرآورده‌هايي كه از اين روستا توليد و بدست مي‌آيد انگور، سيب درختي، گوجه‌فرنگي، خيار،‌ تخمه آفتابگردان را شامل مي‌شود و محصولاتي كه توليد گرديده مازاد بر مصرف آن علاوه برمركز شهرستان به شهرها و استانهاي همجوار و حتي به خارج از كشور صادر مي‌شود

رستني‌هايي كه در اين منطقه نمايان است عبارتند از گياهان خاكشير و شيرين بيان كه كاربرد دارويي دارند و همچنين پوشش گياهي براي چراي دام نيز وجود دارد.

از جانوران و پرندگان موجود در منطقة‌ روستا نيز مي‌توان روباه، خرگوش و كپك را نام برد. امكانات رفاهي و خدماتي اين روستا نيز عبارتند از:

دبستان، مدرسه راهنمايي،‌‌ 21 باب مغازه ، نمايندگي كفش ملي،‌ حمام، غسلخانه، مسجد،‌ حسينيه، شركت تعاوني روستايي،‌ شعبه نفت، دفتر مخابراتي، شوراي اسلامي ده، مركز خدمات كشاورزي، دهداري،‌ پاسگاه انتظامي، پاسگاه مقاومت بسيج، كارگاه نجاري، كارگاه جوشكاري و درب و پنجره‌سازي و كارگاه بلوك‌زني سيماني.

همچنين اين روستا داراي برق و به سيستم شبكه برق سراسري متصل است و مركز بهداشتي و درماني نيز در اين ديار وجود داشته و خانة ‌بهداشت هم فعالي است.

از همه مهمتر كه لام بود در اول بحث قيد گردد اين است كه اين روستا زيارتگاه امامزاده محمد و ابراهيم مي‌باشد كه بخاطر بودن اين مكان متبركه بصورت زيارتگاه امامزاده، نام روستا نيز با عنوان روستاي امامزاده از آن اقتباس شده است.

در روز پنجشنبه به تاريخ 1/2/1384 ضمن مصاحبه مشخص شد كه علاوه بر ساير و سايل نقليه 4 دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسراني كه هم اكنون توسط بخش خصوصي اداره مي شود جهت اياب و ذهاب اهالي روستا در نظر گرفته شده  كه در مدت يك ساعت رفت و برگشت ارتباط اهالي روستان را با مركز استان كه همان شهرستان اروميه مي‌باشد برقرار مي‌سازد كه كراية هر نفر مسافر نيز به مبالغ هفتصد ريال (هفتاد تومان)‌ تعيين گرديده است.

اهالي روستان در مواقع ضرر و زيان كه از طريق طبيعت و يا حوادث غيرمترقبه مثل سرمازدگي باغات و درختان و يا بعضي امكانات زراعي كه بايد در دسترس قرار گيرند تا محصولات خوبي داشته باشند از مسئولان مربوطه و دولتي گله مند بودند كه چرا رسيدگي نمي‌شود.

همچنين در تاريخ 7/4/1385 طبق بررسي‌اي كه از ادارة‌ترويج و مشاركت مردمي وزارت جهاد كشاورزي در تهران انجام شد مسئول مربوطه اعلام نمودند كه در آن روستا نيز اصلاحات ارضي صورت گرفته اما براي چگونگي اصلاحات ارضي كه مشخص شود در كدام مرحله از مراحل اصلاحات، اصلاحات آن منطقه صورت گرفته است بايد از امور اراضي سازمان جهاد كشاورزي شهرستان اروميه اقدام شود.

فصل دوم:

ارتباط مسائل روستايي با مركز شهر

كليات جمعيتي

بر اساس سرشماري عمومي سال 1370 استان آذربايجان غربي بالغ بر 2.279224 نفر جمعيت داشته است. 47 درصد آن شهرنشين و 53 درصد روستانشين مي باشند.در همين سال شهرستان اروميه با 630.560 نفر جمعيت كه 56 درصد آن شهرنشين و مابقي روستانشين بوده اند بيشترين جمعيت استان را در خود جاي داده است بر اساس يافته‌هاي جمعيتي در همين سال «بطور مطلق» اكثريت جمعيت ساكن بوده و در مركز استان (اروميه) سكونت داشته اند.از عمدة‌ دلايل عمده افزايش جمعيت شهرنشين در اين مركز را مي‌توان عوامل اقتصادي، جذابيت و مهاجرت پذيري ذكر نمود.

 

 

فهرست مطالب مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • پيش گفتار
  • مقدمه
  • بخش ‌اول: بررسي جامعه شناسي روستايي شهرستان اروميه
  • فصل اول: بررسي كليات جامعه شناسي روستاي امامزاده از توابع شهرستان
  • اروميه در استان آذربايجان غربي با عنوان «روستاي امامزاده»
  • فصل دوم:  ارتباط مسائل روستايي با مركز شهر
  • كليات جمعيتي
  • تركيب جمعيتي
  • مهاجرت
  • علل مهاجرت روستائيان استان به مراكز شهري
  • علت مهاجرت روستائيان به شهرها
  • ميزان جمعيت باسواد
  • زندگي روستايي در استان آذربايجان غربي
  • ويژگيهاي روستاهاي استان
  • شهرستان اروميه در يك نگاه كشاورزي و محدودة ‌آن
  • محصولات عمده
  • باغداري
  • بخش صنعت
  • صنايع روستايي
  • صنايع دستي
  • راهها و حمل و نقل
  • بخش دوم: كتاب شناختي
  • فصل اول: مشخصات كتاب شناختي و فهرست مطالب آن كتاب
  • فصل دوم: بررسي و نتايج حاصله از كتاب فوق‌الذكر
  • منابع و مأخذ

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه را به قیمت 14900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=8318
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله وجه تسمه شهرستان اروميه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.