0
0

دانلود تحقیق مفاهیم شبکه

669 بازدید

براي تحليل و فهم روشهائي كه يك نفوذگر با بكارگيري آنها با شبكه حمله مي كند، بايد يك دانش پايه از تكنولوژي شبكه داشته باشيم. درك مكانيزم حملات ممكن نيست مگر آنكه حداقل اصول TCP/IP را بدانيم.عاملي كه تمام شبكه هاي مختلف را به صورت موفقيت آميز به … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق مفاهیم شبکه دنبال نمایید. این فایل شامل 251 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق مفاهیم شبکه

 

 

مشخصات فایل مفاهیم شبکه

عنوان: مفاهیم شبکه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 251
حجم فایل : 166 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق مفاهیم شبکه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

طراحي شبكه ها و اصول لايه بندي

براي طراحي يك شبكة‌ كامپيوتري،‌‌ مسائل و مشكلات بسيار گسرتده و متنوعي وجود دارد كه بايد به نحوي حل شود تا بتوان يك ارتباط مطمئن و قابل اعتماد بين دو ماشين در شبكه برقرار كرد. اين مسائل و مشكلات همگي از يك سنخ نيستند و منشأ و راه حل مشابه نيز ندارند؛ بخشي از آنها توسط سخت افزار و بخش ديگر با تكنيكهاي نرم افزاري قابل حل هستند. به عنوان مثال نياز براي ارتباط بي سيم بين چند ايستگاه در شبكه، طراح شبكه را مجبور به استفاده از مدولاسيون آنالوگ در سخت افزار مخابراتي خواهد كرد ولي مسئلة هماهنگي در ارسال بسته ها از مبدأ به مقصد يا شماره گيري بسته ها براي بازسازي پيام و اطمينان از رسيدن يك بسته، با استفاده از تكنيكهاي نرم افزازي قابل حل است. بهمين دليل براي طراحي شبكه هاي كامپيوتري، بايد مسائل و مشكلاتي كه براي برقراري يك ارتباط مطمئن،‌ ساده و شفاف بين دو ماشين در شبكه وجود دارد،‌ دسته بندي شده و راه حلهاي استاندارد براي آنها ارائه مي شود. در زيربخشي از مسائل طراحي شبكه ها عنوان شده است:

اولين موضوع چگونگي ارسال و دريافت بيتهاي اطلاعات بصورت يك سيگنال الكتريكي، الكترومغناطيسي يا نوري است، بسته به اينكه آيا كانال نتقال سيم مسي، فيبرنوري، كانال ماهواره اي يا خطوط مايكروويو است. بنابراين تبديل بيتها به يك سيگنال متناسب با كانال انتقال يكي از مسائل اولية شبكه به شمار مي رود.

مساله دوم ماهيت انتقال است كه مي تواند به يكي از سه صورت زير باشد:

Simplex: ارتباط يك طرفه (يك طرف هميشه گيرنده و طرف ديگر هميشه فرستنده).

Half Duplex: ارتباط دو طرفة غيرهمزمان (هر دو ماشين هم مي توانند فرستنده يا گيرنده باشند ولي نه بصورت همزمان، بلكه يكي از طرفين ابتدا ارسال مي كند، سپس ساكت مي شود تا طرف مقابل ارسال داشته باشد)

Full Duplex: ارتباط دو طرفه همزمان (مانند خطوط مايكروويو)

مساله سوم مسئله خطا و وجود نويز روي كانالهاي ارتباطي است بدين معنا كه ممكن است در حين ارسال داده ها بر روي كانال فيزيكي تعدادي از بيتها دچار خرابي شود؛ چنين وضعيتي كه قابل اجتناب نيست بايد تشخيص داده شد و داده هاي فاقد اعتبار دو ريخته شود مبدأ آنها را از نو ارسال كند.

با توجه به اينكه در شبكه ها ممكن است مسيرهاي گوناگوني بين مبدأ و مقصد وجود داشته باشد؛ بنابراين پيدا كرن بهترين مسير و هدايت بسته ها، از مسائل طراحي شبكه محسوب مي شود. در ضمن ممكن است يك پيام بزرگ به واحدهاي كوچكتري تقسيم شده و از مسيرهاي مختلفي به مقصد برسد بنابراين بازسازي پيام از ديگر مسائل شبكه به شمار مي آيد.

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق مفاهیم شبکه را به قیمت 12900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3759
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق مفاهیم شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.