0
0

دانلود مقاله روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله

765 بازدید

بروز زلزله هاي شديد بخصوص در شهرهاي بزرگ مي تواند آسيبهاي انساني گسترده‌اي را بهمراه آورد. شكبه حمل و نقل براي نجات جان و مجروحين زلزله را ارائه سريع و خدمات درماني به آنان ، نقش اساسي دراد. لذا از شبكه حمل و نقل بعنوان شريان حياتي نامرده مي‌شود. براي كاهش آسيبهاي انساني … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله دنبال نمایید. این فایل شامل 124 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله روشهاي موجود براي بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله

مشخصات فایل روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله

عنوان: روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 124
حجم فایل : 96 کیلوبایت

بخشی از  مقاله روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

1-1         مقدمه

زلزله هاي اخيري كه در شهرهاي  بزرگ دنيا، دركشورهاي چون تركيه (1992)، تايوان، ژاپن (1995)، آمريكا (1994)، مزيك (1990)، ارمنستان (1986) روي داده است، يادآور وضعيت خطرناكي است كه در صورت وقوع زلزله درشهرهاي بسيار بزرگ مي تواند رخ دهد. امروزه با وسعت گرفتن شهرها و افزايش تراكم شهري بخصوص درشهرهاي واقع دركشورهاي در حال توسعه، اين خطر بيشتر خود را نشان مي دهد. زيرا بسياري از اين شهرها از شبكه مناسب حمل و نقل شهري برخوردار نيستند و يا در مناطق با زلزله خيزي بالا قرار گرفته اند. بعلاوه اكثريت ساختمانهاي مسكوني و خدماتي برمبناي آئين نامه ها ساختماني مقاوم در برابر زلزله  ساخته نشده‌اند. بروز زلزله اي با شدت بالا در اين ابر شهرهامي تواند حجم بالاي تلفات انساني و در عين حال آسيب گسترده امدادي و از بين رفتن شبكه حمل و نقل شهري را در پي داشته باشد. مديريت بحران، بخصوص در ساوات و روزهاي اوليه حادثه، براي كاهش ضايعات انساني، داراي اهميت بالايي است. اين مسئله در زلزله ارمنستان (1986) بگو نه اي و در زلزله كوبه ژاپن (1995) به صورتي ديگر كاملا ديده شد.  براي برنامه ريزي و آمادگي در برابر اين وضعيت داشتن برآوردي از شدت تخريب و آسيبها، ميزان نيازها و نحوة پاسخگويي مهم مي باشد و در اين راستا نقش شبكه‌‌هاي حياتي بويژه حمل و نقل داراي اهميت زيادي خواهد بود.

در خلال قرن بيستم بيش از 1000 زلزله منجر به تلفات انساني در دنيا ثبت شده است. در حدود 5/1 تا 2 ميليون نفر در اين زلزله ها جان خود را از دست داده اند. (Pomonis et al. 1993) حدود يك سوم از اين تلفات در چين بوده است كه بزرگترين زلزلزه ثبت شده  در تايخ در آن رخ داده است. زلزله تانگشتان چين در سال 1976 در حدود 000/250 تا 000/750 كشته برجاي گذاشت. اين زلزله در نيمه هاي شب و در شهري كه يك ميليون نفر از مردم آن در خانه ها غير مقاوم خود خوابيده بودند، 90%  خانه ها مسكوني و 75% ساختمانهاي صنعتي تخريب شدند. در زلزله كانزو چنين در سال 1920 بيش از 000/180 نفر كشته شدند و اكثر آنان در اثر شكست شيب و لغزش زمين در زيرخاك مدفون گشتند.

آسيبهاي غير مستقيم زلزله هم تلفات بالايي به بار مي آورد. نمونه آن آتش سوزي ناشي از  زلزله بزرگ كانتو ژاپن در سال 1923 مي باشد كه باعث تخريب شهرهاي توكيو و يوكوهاما گرديد. در اين زلزله 000/160 نفر كشته شدند. بروز آتش سوزي وسيع بعلت وقوع زلزله در حوالي ظهر بود. در آن زمان در حدود يك ميليون اجاق ذغالي  در خانه هاي چوبي براي تهيه غذا روشن بودند و اين وضعيت باعث آتش سوزي وسيع گرديد.

وضعيت ساختمانها با هم در تلفات انساني نقش زيادي دارد. در زلزله سال 1992 ارزينكان تركيه 547 نفر زنده ماندند، بسياري از آنها به علت اينكه در هنگام وقوع زلزله درمسجد محل خود نماز مي خواندند از آسيب مصون ماندند، ساختمان اين مسجد تازه ساز و مقاوم در برابر زلزله بود. برعكس در زلزله سال 1993 در ايالت ماهار اشتراي هند، زلزله اي با همان بزرگي باعث كشته شدن 8000 نفر مردمي شد كه در خانه هاي  غير ايمن خود در خلال روز خوابيده بودند. زلزله جداي از تلفات انساني خود آثار تخريبي زيادي دارد. زلزله هاي اخير در  شهرهاي بزرگ دنيا واقع در كشورهاي  توسعه يافته خسارتهاي فراوان اقنتصادي وارد كرده است. زلزله سال 1994 نورث ريج آمريكا 20 ميليارد دلار و زلزله سال 1995 كوبن ژاپن 100 ميليارد دلار خسارت ايجاد نمود.

كشور ما يكي از خطرناكترين موقعيتها را در برابر زلزله دارا مي باشد. عدم امكان پيش‌بيني وقوع آن، ضعف ساختانها و تأسيسات شهري در برابر زلزله و عدم آمادگي لازم براي مديريت بحراني تاكنون باعث  شده است كه تلفات بالاي انساني را در زلزله هاي اخير داشته باشيم. زلزله اردبيل و مشكين شهر در شمال ايران با بزرگي 55 درسال 1376 اتفاق افتاد و مرگ 800 نفر و ويرراني 850 خانه مسكوني را در برداشت. زلزله بيرجند با بزرگي 3 و 7 در شرق ايران در هان سال باعث 1568 نفر كشته و ويراني كامل 650 و 13  خانه گشت. در سال 1369 زلزله يكي از معروفترين زلزله ها در سالهاي گذشته است كه در اثبر آن منطقه آي به وسعت 000/600 كيلومتر مربع به لرزه در آمد و 000/30 كيلومتر مربع را در محوره در سفيد رود شامل سه شهر لوشان، منجيل و رودبار را به كلي تخريب كرد وبه منطقه روستائي وسيعي شامل 1600 روستا آسيب عمده وارد نمود. بيش از 214000 واحد مسكوني 200 مركز بهداضتي، دو بيارستان 297/1

 مدرسه و تعداد زيادي واحدهاي تجاري، 68 كارخلانه صنعتي و همچنين اراضي تاسيسات كشاورزي، شبكه هاي ارتباطي و شبكه هاي نفت، گاز، آب، برق وتلفن دچار آسيبهاي كلي گرديد. ميزان تلفات و آسيبهاي انساني درچندسال اخير ايران را در جمله كشورهاي آسيب پذير دنيا از نظر زلزله قرار داده است.  درحالي كه در زلزله هاي نامبرده كانونهاي زلزله و گسترده تاثير آن بيشتر مناطق با تراكم مسكوني پايين را در برمي گرفته است. بروز همين زلزله ها در مناطق مسكوني شهرها پرجمعيت كشور ما آثار بسيار وسيعي را در برخواهد داشت.

شهر تهران به عنوان پايتخت كشور، مزكز تصميم گيري مديريت نيروهاي امداد و نجات در زلزله هاي گذشته بوده است. اما خود اين شهر در صورتي كه يك زلزله9 نسبتا شديدي در آن رهخ دهد. با مسائل بسياري مواجه خواد شد. برمبنا مطالعات پهنه بندي زلزله اي شهر تهران كه با پشتباني آژانس همكاريهاي بين المللي ژاپن JICA انجام شده است براي تهران دوره بازگشت زلزله 150 سال را پيش بيني‌كرده اند. در حاليكه از ‌آخرين زلزله تهران 170 سال مي گذرد. در اين شهر و اطراف آن سه گروه گسل وجود دارد كه هر كدام مي تواند زمينه بروز يك زلزله بزرگ باشد.

شهر تهران گستره وسيعي را در بر مي گيرد. متوسط تراكم جمعيت آن 110 نفر درهر هكتار مي باشد در حالي كه در بعضي مناطق شهري اين تراكم در حدود 350 نفر در هكتار مي رسد. جمعيت شهر بر مبناي آمار 1375 برابر 165/742/6 نفر است كه اين آمار در طول روز كاري بالاتر نيز مي رود. نزديك به 46% از ساختمانهاي قديمي بوده و باقيمانده ساختمانها نيز لزوما از وضعيت سازه اي خوبي برخوردار نيستند. و در بعضي مناطق اين نسبت به 75% مي رسد.

اين در حالي است كه در بعضي از مناطق تهران مانند منطقه 17 كه جمعيتي در حدود 000/290 را شامل مي گردد، تنها دو بيمارستان و يك ايستگاه آتش نشاني قرار دارد. كوچه هاي 3 و 6 متري، درصد بالايي از كل مسيرهاي شهري اين منطقه را دربر مي گيرد.

 فضاهاي باز و قابل دسترسي در اين منطقه محدود مي باشد. قدمت زياد ساختمانها و كيفيت ساختماني پايين و تراكم بالاي جمعيت بيانگر فاجعه اي خواهد بود كه در صورت بروز زلزله در اين گونه مناطق خواهيم داشت. بررسي هاي انجام شده توسط JICA نشان مي دهدكه بروز زلزله اي به بزرگي 7 و 6 ريشتر توسط گسل ري مي‌ تواند 000/380 كشته بر جاي بگذارد و در مناطقي مانند 12 و 11 شهر تهران، آمار كشته شدگان نزديك به 15 تا 20 درصد كل جمعيت ساكن اين منطقه خواهد بود.

بررسي هاي ديگر نيز كه در مورد شهر تهران انجام شده است، آمار مشابهي از زلزلة احتمال ي شهر تهران ارائه مي دهند. بر طبق يكي از اين بررسيها در شهر تهران وقوع زلزله با بزرگي بيش از 7 ريشتر محتمل است و در سطوح شهر مي تواند حداكثر شتاب g برابر با 4/0 را ايجاد كند. در اين صورت نسبت خرابي در حدود 60% خواهد بود و ساختمانهاي مسكوني و سيستم شريانهاي حياتي بيش از 4 هفته از كار خواهد بود و در حدود 6/1 ميليون نفر آسيب ديده و 000/400 نفر نيز خواهند مرد. در تهران 145 بيمارستان وجود دارد واز 27 ايستگاه آتش نشاني در سال 1370، 4 عدد از آنها غير مقاوم، 18 تاي  آنها نيمه مقاوم و 5 تاي آنها مقاوم بوده ‌اند. احتمال خرابي بعضي از پلهاي بتني روگذر وجود دارد (1991 Eshgi) در صورت بروز زلزله احتمال قطع برق كل شهر تهران بسيار بالا مي باشد. خرابي در ايستگاههاي برق قديمي تر مي تواند تمامي عملكرد شبكه را تحت تاثير قرار دهد (1991 Eshgi) و بازسازي آن تا يك سال ممكن است طول بكشد. تهران پايتخت و مركز تصميم گيري كشور بوده و نزديك به 71% نيروي كاري كشور شامل ادارات دولتي، وزارتخانه ها و ديگر سازمامخا در آن واقع شده اند كه به ديگر بخش هاي ديگركشور سرويس مي دهند. آسيب به اين سيستم مي تواند آثار منفي اجتماعي در برداشته و حتي بر ساختار حكوتي تاثير بگذارد. مانند آنچه در بنگلادش بعد از سيل در 1974 اتفاق افتاد و يا آنچه بعد از زلزله 1972 نيكاراگوا و خشكسالي 74-1972 اتيوپي رخ داد.

اگر چه نميتوان جلوي بروز زلزله را گرفت ولي مي توان شدت آسيب هاي احتمالي را كاهش داد. امروزه در دنيا بطور وسيعي براي كاهش بلايا تلاش مي گردد. مناطق و شهرهاي در معرض آسيب،  داراي برنامه هاي مديريت بحران بوده و با انجام اقدامات مختلف خود را مهيا براي مقابله با بروز حوادث  مي كنند. مردم كشور ما نيز مستحق اين توجه و تلاش در جهت افزايش سطح ايمني زندگي آنان مي‌باشند وبايد نجات جان افراد و خانواده آنها در صورت بروز زلزله هاي احتما لي مورد توجه قرار گيرد.

بعد از برو.ز زلزله از جمله با اهميت ترين مسائل مطرح امداد رساني و نجاتمجروحين باقيمانده از حادثه است. مطمئنا دسترسي نيروهاي امداد به ساختمانهاي تخريب شده اهميت زيادي دارد. براي انجام آن وجود راههالي و مسيرهايي بين مراكز امداد و محلهاي تخريب  شده مهم خواهد بود. نقش  و ارزش هر مسير با توجه به موقعيت آن در زمان بعد از زلزله و نقشي كه تاكنون براي ما روشن است كه با بروز زلزله هاي  محتمل گسلهاي اطراف تهران تعداد قابل توجهي از پلها تخريب خواهد شد، بر اثر عوامل مختلف راهها بسته مي گردد و همچنين شدت آسيب در بعضي مناطق شهر به مراتب بيشتر خواهد بود. اما هنوز برداشت درستي از انواع مشكلات و نحوه برخورد با آن وجود ندارد اندازه گيري زمان سفر درطول شبكه بعد از زلزله و يا زمانهاي دسترسي و امداد براي مناطق مختلف نمايانگر وضعيت بحران است. در مناطقي كه ميزان آسيبهاي بلاتر باشد، مسيرهاي منتهي به آن مناطق داراي ارزش بيشتري خواهد بود. سعي ما ارائه روش جديدي براي ارزيابي شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله با توجه به عرضه و تقاضا است.

1-2- اهداف و دست آوردهاي پروژه:

هدف اصلي اين مطالعات با بررسي روشهاي موجود ارائه روشي است كه به كمك آن بتوان وضعيت شبكه حمل و نقل را بعد از بروز زلزله بررسي نمود. و از آن براي ارزش گذاري اجزاء شبكه استفاده كرد. ملاك ارزيابي  اندازه گيري متوسط زمان سفرهاي امدادي بر روي شبكه مي باشد.

انجام اين مطالعات نتايج زير را مي تواند در برداشته باشد:

طراحي سناريوي زلزله و برآورد نسبي از وضعيت و شدت بحران بعد از زلزله

ارائه الگوي ساختار بانكهاي اطلاعاتي مربوط به ساختمانها و جمعيت، شبكه راهها و مراكز امدادي كه براي تحليل مورد نياز مي باشند. اين بانكها مي توانند منبع با ارزشي براي مطالعات ديگري در رابطه با آثار زلزله باشند.

شناسائي قسمتهاي مهم و كل يدي شكبه جهت برنامه ريزي براي تقويت و بهينه سازي آن و تخصيص بودجه لازم

امكان ارزش گذاري بري راهها وال ويت بندي براي سرمايه گذاري و بهبود و اصلاح آنها بررسي پايداري اجزاء شبكه حمل و نقل در برابر زلزله

بررسي شبكه امداد رساني ‍(بيمارستانها)‌در برابر زلزله

مكان يابي نقاط بحراني در شهر بازمان دسترسي بسيار طولاني

مكان يابي نقاط جديد باري بيمارستانها و مراكز امداد رساني

فراهم آوردن روشي براي اصلاخ ساختار شبكه و ايجاد راهها و مسيرها جديد

كاهش يزان تلفات و آسيبهاي انساني با توجه به افزايش سرعت امدادرساني در ساعات اوليه حادثه در صورت بكارگيري روش پيشنهادي

تعيين اهميت و ضرورت اعمال مديريت بحران و بررسي راههاي مختلف اعمال اين مديريت و ارائه برنامه هاي اجرائي

جداي از اين نتايج، اين روش براي ارزيابي احتمالاتي شبكة حمل و نقل، كاربرد و كارايي خواهد داشت. در وضعيتهايي كه اجزاي شبكه داراي ظرفيتهاي احتمالاتي بوده و يا ميزان عرضه و تقاضا نيز به صورت احتمالي باشد. مي توان از اين روش استفاده كرد، براي مثال مي توان به بررسي ريسك تصادفات در شبكه پرداخت و تاثير آن بر افزايش زمان سفرها را بدست آورد، بارندگيهاي شديد. احتمال آب گرفتگي سطح شبكه مي تواند مورد بررسي قرار گيرد و يا به كمك آب گرفتگي سطح شبكه مي‌تواند مورد بررسي قرار گيرد و يا به كمك آن به بررسي عملكرد شبكة حمل و نقل در معرض بمبارانهاي هوايي پرداخت.


 فصل دوم

سناريوي زلزله


2- سناريوي زلزله

تلاش ما در راستاي شبيه سازي برآورد وضعيتي در آينده است كه براي ما كاملا روشن نيست. ما نمي دانيم زلزله در شب و يا روز اتفاق مي افتاد، بزرگي آن به چه ميزان و گستر ده توريع آن به چه شكل مي باشد.

ما براي تحليل درستي  از وضعيت بعد از زلزله، از ميان دهها حالت مختلف نيازمند به انتخاب و ايجاد وضعيتهاي فرضي هستيم  تا بتواند بيانگر  حالتهاي محتمل مورد نظر در  آينده باشد. بعد از تعريف هر كدام از اين وضعيتها كه آن را يك سناريو مي‌ناميم،  احتمال وقوع زلزله و ارزش احتمالاتي رخداد  مربوط به سناريو را بدست خواهيم آورد.

ما نيازمند به تعريف سناريو هستيم چون زلزله يك پديده احتمالاتي است، زمان وقوع زلزله، محل وقوع‌ آن، بزرگي زلزلة ، نحويه گسترش زلزله، روابط آسيب پذيري. ‌آسيبهاي وارده به ساختمانها، تلفاتو آسيبهاي انساني همگي احتمالاتي مي باشند و براي هر كدام از آنها و در هر محلي  مي توان تابع توزيع احتمالاتي فرض كرد. لذا تعداد حالتهاي محتمل كه پس از زلزله با آن روبرو مي شويم. بسيار زياد خواهد بود. اما لزوما همه اين حالتها مد نظر نيستند، هر طراحي بدنبال هدف خاصي از تحليل خود مي‌باشد. مانند برآورد ريسك زلزله  از ديدگاه انساني اقتصادي ، ارزيابي روشهاي مقابله و آمادگي در برابر زلزلة، تخصيص بودجه و اولويت بندي تقويت اجزاء آسيب‌پذير در برابر زلزله، شناسايي عوامل آسيب پذير و موارد متعدد ديگر كه مي تواند هدف تحليل باشد.

تعريف صحيحي از سناريوي زلزله و طراحي تحليل بر مبناي آن مي توند تحليل را هدفمند و نتايج آن را قابل تفسير و كاربردي نمايد.

سناريويي هم كه در اين رساله تعريف مي گردد، مواردي چون بزرگي زلزله، زمان وقوع زلزله و احتمال وقوع زلزله را مشخص مي نمايد.

كارهاي مختلفي در زمينه تحليل و ارزيابي و طراحي بر مبناي سناريو در دنيا انجام شده است. اين كارها در كشورهاي مختلفي كه در معرض خطر زلزله هستند انجام شده است. در كشورهايي مانند آمريكا و ژاپن، كلمبيا، ايتاليا، روماني، مقدونيه. ايران و تايوان و زلاندنو از تحليل مبتني بر سناريو براي كاهش ريسك زلزله وبر آورد آسيبهاي احتمالي و آمادگي در برابر زلزله استفاده كرده‌اند كه در اين فصل به آنها اشاره مي گردد.

2-5 كارهاي انجام شده در دنيا در زمينه طراحي بر مبناي سناريوي زلزله

در تعدادي از شهرهاي دنيا كه در معرض زلزله قرار دارند، با انجام ريزپهنه‌بندي، به برآورد زلزله هاي محتمل و دوره هاي بازگشت آنها، نحوة گسترش  شدت زلزله در سطح منطقه و به آسيبهاي احتمالي از وقوع آنها پرداخته اند. يكي از اين شهرها. شهر بوگاتو در كلمبيا است كه به انجام پهنه بندي لرزه اي در اين شهر به برآورد سناريوهاي آسيب زلزله پرداخته اند تا ريسك زلزله را كاهش دهند در اين پروژه خطر زلزله براس يه زلزله فرضي محتمل، برآورد گرديد و سناريوي فرضي براي سه گسل اطراف شهر در نظر گرفته شد. يكي از اين گسلها در حدوده اقيانوس پاسفيك قرار داتشه و حداكثر شتب برروي بستر صخره اي آن g 03/0 مي باشد.  گسل ديگر در ناحيه شرق در حدود 60 كيلومتري  شهر قرار دارد و با شتاب برروي بستر صخره اي آن g 12/0 بوده و احتمال وقوع آن 40/0 در طول 50 سال و با ميانگين دورة بازگشت زلزله  100 سال مي باشد. اين زلزله  بعنوان زلزله متوسط شهر در نظر گرفت شد. گسل سو توانايي ايجاد زلزله اي با بزرگي 2/7  در مقياس  ريشتر و شتاب برروي بستر صخره اي در حدود g 2/0 را دارد. احتمال رخداد آن 10/0 در طول 50 سال بوده و دورةبازگشت آن 475 سال مي باشد.

در كشور روماين هم با توجهبه اينكه بيش از 50/0 كشور  كه شامل بخشهاي مهم كشور مي باشد، در منطقه زلزله خيز قرار  دارد، سناريوهاي زلزله اي با دوره هاي بازگشت 50 تا 200 سال براي زلزله هاي با بزرگي  بالا در نظر گرفته شده است و در مجموع يك سيستم سناريويي براي شرايط روماني  پيشنهاد  شده است. در ايران نيز براي شهر تهران توسط JICA بر مبناي سه گسل شهر تهران و يك زلزله فرضي، چهار سناريوي متفاوت را در نظر گرفته اند. در آمريكا و ژاپن  هم موارد زيادي را شاهد هستيم كه در فصل سوم به بعضي از آنها اشاره شده است.

 

فهرست مطالب مقاله روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • 1-1 مقدار                2
  • 1-2 اهداف و دست آوردهاي پروژه‌       5
  • 2 بررسي كارهاي انجام شده تاكنون        8
  • 2-1 عملكرد اجزاي شبكه بصورت مستقل             9
  • 2-1-1 عملكرد فيزيكي و آسيب پذيري   10
  • 2-1-2 كارآيي          11
  • 2-2-1 ازائة معيارهاي كارايي                11
  • 2-2-2 بررسي تأخيرهاي وارد از خرابي               17
  • 2-2-3 اوليت دهي پلها براي بازسازي    20
  • 2-3عملكرد كلي شبكة حمل و نقل          23
  • 2-3-1 بررسي معيارهاي كارايي شكبة تخريب شده               24
  • 2-3-3 برآوردتأخيرهاي وارده از خرابي                35
  • 2-3-4 ارزيابي سيستم بيمارستاني منطقه‌اي           38
  • 2-3-5 ارزيابي ريسك منطقه‌اي              42
  • 2-3-6زمان جمع شدن افراد امداد رسان  47
  • 2-4سفرهاي ترافيكي بعد از زلزله          50
  • 2-4-1-رابطة بين حجم سفرها و بازسازي بعد از زلزله        50
  • 4-1 عملكرد شبكه‌هاي حمل و نقل ايران در زلزله‌هاي گذشته               54
  • 4-2 عملكرد شبكه هاي ح0مل و نقل دنيا در زلزله هاي اخير               55
  • 4-2-1زلزله كوبه ژاپن 1995               56
  • 4-2-1-1 پلها و راههاي اصلي كوبه       57
  • 4-2-1-2 راه آهن كوبه            59
  • 4-2-1-3 سيستم متروي كوبه 60
  • 4-2-1-4 فرودگاههاي اطراف كوبه        60
  • 4-2-2 لزله نورث ريج. كاليفرنيا آمريكا 1994     60
  • 4-2-3 زلزله لوما پريتا، آمريكا 1989   61
  • 4-2-4 زلزله ارمنستان 1988                62
  • 4-2-5 زلزله كاستاريا 1991  63
  • 4-2-6 زلزله مكزيكوسيتي، مكزيك 1995             63
  • 4-2-7 زلزله فيليپين 1990    63
  • 4-2-8 زلزله ازميت تركيه 1999          63
  • 5ستاريوي زلزله     68
  • 5-1كارهاي انجام شده دردنيا در زمينه طراحي برمبناي سناريوي زلزله              69
  • 5-2پارامترهاي موثر در تعريف سناريو                69
  • 5-2-1 زلزله            70
  • 5-2-2 مقياس اندازه گيري زلزله             72
  • 5-2-3 آناليز زلزله 72
  • 5-2-4 پهنه بندي لرزه اي       72
  • 5-2-5 روش‌ پهنه بندي حركات زمين تحت اثر زلزله           73
  • 5-2-5-1 لرزه خيزي               73
  • 5-2-5-2 كاهش شدت حركات زمين در اثر دورشدن از مركز زلزله     73
  • 5-2-5-3اثرات وضعيت محل برروي حركات زمين لرزه     74
  • 5-2-6بررسي اثرات وضعيت محل براي پهنه بندي با دقت كم             74
  • 5-2-7بررسي اثرات وضعتي محل براي پهنه‌بندي با دقت كم               74
  • 5-2-8 بررسي اثرات وضعيت محل براي پهنه‌بندي با دقت زياد          75
  • 5-2-9كارهاي انجام شده در دنيا درزمينه پهنه‌‌بندي لرزه       76
  • 6 تقاضا    79
  • 6-1 سفرهاي خدماتي               80
  • 6-2 سفرهاي امدادي                82
  • 6-3 برآورد مجروحين            84
  • 6-3-1 ناحيه بندي ساختمانها   85
  • 6-3-2 طبقه بندي ساختمانها    86
  • 6-3-3 برآورد آسيبهاي وارده به ساختمانها             86
  • 6-3-4 نسبت تلفات انساني      91
  • 6-3-4-1 اعتبار سنجي تلفات براي شهرتهران       95
  • 6-3-4-2  برآورد تلفات براي شهرتهران                96
  • 7 بررسي رفتارهاي انساني     99
  • 7-1 رفتار  رانندگان در هنگام وقوع زلزله             100
  • 7-1-1 عوامل موثر در وضعيت رفتار رانندگان    100
  • 7-1-2 مشكلات احتمالي ناشي از رفتار رانندگان وعوامل تشديد كنندة‌آن               102
  • 7-1-2-1اشغال سطح خيابانها  102
  • 7-1-2-4 بروز تصادفات احتمالي           103
  • 7-1-2-5 وسايل نقليه رها شده                104
  • 7-1-2-6 هراس ناشي از زلزله و عواقب آن          104
  • 7-1-2-7 افزايش طول سفرها دراثر عدم اطلاع     104
  • 7-1-3 راههاي مواجهه با اين مشكلات   104
  • 7-1-3-1 آموزش و اطلاع رساني           105
  • 7-1-3-2 تخليه و بازگشايي مسير           105
  • 7-2 رفتار رانندگان در استفاده از شبكه بعد از زلزله              106
  • 7-3 رفتار نيروهاي امنيتي و امدادي      107
  • 7-4 رفتار نيروهاي مديريت امدادي و انتظامي      111
  • 8 برآورد عرضه     115
  • 8-1 برآورد شبكة حمل و نقل بعد از زلزله            115
  • 8-1-1 اجزاء شبكه  115
  • 8-1-1-1 راهها        115
  • 8-1-1-2  تقاطعات 117
  • 8-1-1-3 پلها           119
  • 8-1-2 پارامترهاي ارزيابي شبكه            120
  • 8-1-3 خرابي‌هاي مستقيم شبكه‌حمل و نقل بعد از زلزله        121
  • 8-1-3-1 خرابي بدنة راه        122
  • 8-1-3-2 تونل         124
  • 8-1-3-3  خرابي پل                125
  • 8-1-3-4 منحنيهاي شكنندگي يا خرابي پلها            126
  • 8-1-4 خرابي هاي غير مستقيم شبكه حمل و نقل بعداززلزله                130
  • 8-1-4-1 خرابي تأسيسات جانبي مسير   131
  • 8-1-4-2  عوامل ترافيكي       131
  • 8-2 برآورد مراكز امداد رساني              132
  • 8-2-1 پارامترهاي مهم براي ارزيابي مراكز امدادي              133
  • 8-2-2 ظرفيت پذيرش مجروح                134
  • 8-2-3 عملكرد بيمارستان بعد از زلزله   135
  • 8-2-4 خرابي بيمارستانها        136
  • 9 توزيع   140
  • 9-1 شبيه سازي       140
  • 9-1-1 روشهاي ضريب رشد  142
  • 9-1-2 ضريب رشد بكنواخت 143
  • 9-1-3 روش ميانگين ضريب رشد         143
  • 9-1-4 مدل فراتر    144
  • 9-1-5 مدل ديترويت               145
  • 9-1-6 ضرايب رشد با محدوديت دوگانه (روش فورنيس)     145
  • 9-1-7 مزايا و معايب ضريب رشد         146
  • 9-1-8 مدل جاذبه    147
  • 9-1-9 محدوديتهاي مدل جاذبه               149
  • 9-1-10 مدل فرصت بينابيني                 150
  • 9-2 توزيع به كك مدلهاي برنامه ريزي خطي        152
  • 9-3 مقايسة بين مدلهاي توزيع                155
  • 10 مدلهاي تخصيص              159
  • 10-1 تخصيص به روش هيچ ياهمه (كوتاهترين مسير)        160
  • 10-1-1 الگوريتم كوتاهترين مسير         161
  • 10-2 تخصيص تعادل ي (ظرفيت محدود)            162
  • 10-2-1 روند تخصيص افزايشي            164
  • 10-2-2 روند با سرعت تغييرات زياد و كم            165
  • 10-3-3 روند ميانگين متوالي                 165
  • 10-3 تخصيص احتمالاتي      166
  • 10-3-1 تخصيص احتمالاتي برمبناي شبيه‌سازي   166
  • 10-3-2 تخصيص احتالاتي نسبي           168
  • 10-4 روش برنامه ريزي خطي             168
  • 10-5 روشMcLaughiln       169
  • 11 تحليل ريسك      171
  • 11-1 شبيه سازي مونت كارلو                171
  • 11-1-1 مزاياي نمونه سازي مونت كارلو              173
  • 11-2 نمونه سازيLatin Hyper cube يا LHS     173
  • 11-3 مقايسه بين نمونه سازيLHS و مونت كارلو 175
  • 11-4 توابع توزيع براي شبيه سازي      176
  • 11-4-1 توابع توزيع               177
  • 11-5- دقت برآوردهاي احتمالاتي           177
  • 12 ارائه مدل           182
  • 12-1 سناريوي زلزله              182
  • 12-2 برآورد تقاضا                 184
  • 12-3 برآورد عرضه              188
  • 12-3-1 برآورد شبكه حمل ونقل            189
  • 12-3-2-1 @ Risk                 192
  • 12-4-1 الگوريتم كوتاهترين مسير         194
  • 12-4-2 برنامه ريزي خطي   195
  • 12-4-3 نرم افزار مدل            196
  • 12-4-4 قابليت توسعه             197
  • 12-4-4-1 درنظر گرفتن ترافيك غيرامدادي رساني               197
  • 12-4-4-2 درنظرگرفتن وضعيت كنترل برترافيك 198
  • 12-4-4-3 در نظر گرفتن احتمالي ظرفيت مراكز امدادشده رساني        199
  • 12-4-4-4 درنظردرنظرگرفت احتمالي ظرفيت مراكز امداد رساني      199
  • 12-4-4-5  مبداء و مقصدها مجازي       199
  • 12-4-4-6 استفاده از تابع ارزش زمان    199
  • 12-5 ارزيابي شبكه                200
  • 12-5-1 ارزيابي كل شبكه      202
  • 12-5-2 ارزيابي اجزاء شبكه 204
  • 12-5-2-1 تحليل حساسيت      204
  • 13 بكارگيري مدل   202
  • 13-1 شبكه ساده با يك مبداء و مقصد     208
  • 13-1-1 روندانجام تحليل شبكه               209
  • 13-2 شبكه متشكل از چند مبداء‌و مقصد                212
  • 13-2-1 نتايج تحليل                214
  • 14- پيشنهادات براي كارهاي آينده

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله را به قیمت 25900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=10096
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله روشهای موجود برای بررسی شبكه حمل و نقل بعد از بروز زلزله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.