0
0

دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت

636 بازدید

بررسی ساختار وجودی انسان از دیرباز مورد بحث و گفت‌وگو در میان اندیشمندان علوم انسانی می‌باشد. در این میان یکی از مسایلی که بیشتر مورد بحث قرار گرفته است و نظریات بسیاری در مورد ان بیان شده، شخصیت انسان است. رشد شخصیت فرد…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت دنبال نمایید. این فایل شامل 24 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت

مشخصات فایل عوامل موثر بر رشد شخصیت

عنوان: عوامل موثر بر رشد شخصیت
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24
حجم فایل :  528 کیلوبایت

بخشی از پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مقدمه

  • شخصيت معرّف دايره هستي هر كس است و كلّيت روان‏شناختي و هستي‏شناختي وي را تشكيل مي‏دهد و هر آنچه خارج از اين دايره طرح شود بيش از شاخ و برگ و نمودهايي از آن نيست. اين دايره، كه از مجموعه نقاط مهم به هم پيوسته شكل يافته، در طول زمان، به تدريج شكل گرفته و عوامل متعدد و گوناگوني در شكل‏گيري آن مؤثر بوده و بدون آنها سخن از شخصيت بي‏معنا و نامفهوم است. هنري موري، نظريه‏پرداز شخصيت، مي‏گويد:
  • ما نمي‏توانيم به فهم شخصيت برسيم، مگر آنكه تأثير وي از نيروي فيزيولوژيايي و محرّك‏هاي محيط فيزيكي، اجتماعي و فرهنگي را بپذيريم. بنابراين، اگر بخواهيم به درك صحيحي از شخصيت انسان برسيم، ناچاريم از عوامل تكوين شخصيت سخن به ميان آوريم. از سوي ديگر، انسان پيوسته در تلاش براي كسب شخصيتي مطلوب و ارزنده است و بدون آگاهي از عوامل مؤثر در شكل‏گيري چنين شخصيتي، نمي‏تواند به شخصيت مطلوب و آرماني خود دست يابد. علاوه بر اينها، انسان در طول زندگي خود، پيوسته يا متربّي است و يا مربّي؛ يا تأثير مي‏پذيرد و يا تأثير مي‏گذارد و در هر صورت، پاي عامل تأثيرگذار بر شخصيت در ميان است؛ به ويژه آن‏گاه كه انسان درصدد تأثيرگذاري و پرورش ديگران به عنوان يك مربّي شايسته برمي‏آيد، هم بايد به نقش عامليت خود واقف باشد و هم نقش ساير عوامل تأثيرگذار را به خوبي درك كند و بدون برخورداري از اين ويژگي، نمي‏تواند رسالت خود را به عنوان يك مربّي ايفا نمايد.

 تعریف شخصیت

  • شخصیت دارای تعاریف متعددی است و از آن دسته واژه‌هایی است که در رشته‌های مختلف، به معانی گوناگون گرفته ‌شده است و علت آن را باید در نگاه‌های متفاوت ایشان به ماهیت انسان دانست که هر یک از اندیشمندان، ماهیت انسان را از دید خود بررسی کرده، در مورد شخصیت انسان نظر می‌دهند در دیگر سخن، می‌توان گفت که تعریف شخصیت، بستگی به نوع نظریه آن اندیشمند در مورد ساختار و ماهیت انسان دارد؛ ولیکن می‌توان اشتراکاتی در بیان این تعاریف یافت.
  • واژۀ شخصیت که در زبان لاتین «Personalitc» خوانده می‌شود، ریشه در کلمه لاتین «Persona» دارد. این کلمه به نقاب یا ماسکی گفته می‌شود که بازیگران تئاتر در یونان قدیم به ‌صورت خود می‌زدند. به‌ مرور معنای آن گسترده‌تر شد و نقشی را نیز که بازیگر ادا می‌کرد، در برگرفت. با این سخن، مفهوم اصلی و اولیه شخصیت، تصویری صوری و اجتماعی است و بر اساس نقشی که فرد در جامعه بازی می‌کند، ترسیم می‌شود؛ یعنی درواقع، با نقشی که فرد در اجتماع برای خود انتخاب می‌کند، جامعه او را ارزیابی می‌کند و به ‌اندازۀ ارزش او، برایش شخصیت می‌آفریند. با این سخن است که برخی شخصیت را ساختۀ جامعه او می‌دانند و برخی دیگر، شخصیت را ساخته درونیات و نیازهای انسان که در بخش انگیزش و هیجان بدان پرداخته خواهد شد.

 عوامل وراثتی:

  • 1) عوامل ژنتیکی: شواهد نیرومندی وجود دارد که برخی از صفات یا ابعاد شخصیت، ارثی هستند؛ مانند روان‌پریش، درون‌گرایی، روان‌رنجور‌خویی، برون‌گرایی، گشودگی به تجربه، وظیفه‌شناسی، تهییج‌پذیری، مردم‌آمیزی.
  • 2) بنیه و مزاج: «بنیه» ویژگی‌های جسمانی فرد است که به‌طورکلی، شامل قد، وزن، تناسب بدنی، تمایز جنسی، خصوصیات چهره و… می‌باشد و منظور از «مزاج» بر حالت مسلط، میزان انرژِی و نحوه واکنش عاطفی اطلاق می‌شود که بر روی‌هم خصلت فرد را تشکیل می‌دهد.مزاج از همان کودکی، نمود ظاهری بنیه به شمار می‌آید.
  • قدیمی‌ترین نظریه در مورد مزاج مربوط به بقراط، پزشک یونانی، است که بعدها این نظریه به‌وسیله جالینوس اصلاح شد.

 

فهرست مطالب پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • چکیده
  • مقدمه
  •  تعریف شخصیت
  • عوامل موثر بر شکل‌گیری شخصیت
  •  عوامل وراثتی
  • عوامل درونی
  •  تعریف انگیزش
  •  تعریف هیجان
  • عواملی بیرونی
  • منابع

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت را به قیمت 14900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=7854
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر رشد شخصیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.