0
0

دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی

638 بازدید

آدمي حدود نيمي از عمر و زنئگي خويش ار با كار و شغل سپري مي سازد. انسان با كار تربيت مي شود، از كار لذّت مي برد و بسياري از نيازهاي مادّي و معنوي او از طريق كار تأمين و ارضاء مي گردد. كار علاوه بر تأمين نيازهاي مادّي زندگي…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی دنبال نمایید. این فایل شامل 66 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی

مشخصات فایل بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی

عنوان: بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 66
حجم فایل : 75 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

پيشينه ي مديريّت و رهبري :

مقدّمه

در جهان امروز و عصر كنوني و به خصوص در چند دهه ي اخير، جهان به سرعت به سوي پيشرفت و ترقّي گام هاي اساسي برداشته است و در جهت رسيدن به جهاني مطلوب پيش مي رود، پيش فرض ها و قوانين و روشهايي كه در علم مديريّت مي آموزيم و يا در سطح سازمان ها به آن عمل مي شود، قديمي شده و جوابگوي نيازها و خواسته هاي بشر در عصر كنوني و در آينده نمي باشد و اگر خواسته باشيم با همان روشها به مديريّت و رهبري بپردازيم موفّق نخواهيم بود. در اين زمينه بايد ياد آور شويم كه اغلب مديران با تجربه بر اين باورند كه تعداد كمي از خطّ مشي ها به مدّت 20 الي 30 سال دوام مي آورند.

با كمي تأمّل در مي يابيم كه خطّ مشي هايي كه الان مديران مي آموزند و به كار مي بندند   ( به خصوص در داخل ايران ) به صورت فزاينده اي با واقعيّت ها غير مرتبط بوده و در نتيجه اثر بخش نمي باشد. و اين خود بر مي گردد به يك باور و اعتقد در سطح جامعه ي ايران كه اغلب مواقع در مقابل تغيير و تحوّل و دگرگوني جبهه گرفته و همان روش سنّتي را پسنديده و به آن اكتفا كرده و حاضر نيستند كه وضع موجود را تغيير دهند.

مباحث و مطالعات مديريّتي به شكل امروزي و سازمان يافته با ظهور سازمان هاي بزرگ آغاز شد.

عوامل دست اندر كار مديريّت ظرف سال هاي اخير به ايم مهم دست يافته اند كه تشكيل گروه ها تنها راه درست، آن هم براي تقريباً همه ي چيز و همه ي امور است و نكته ي مهمّي كه بايد تا كنون روشن شده باشد اين است كه هيچ ساختار درست سازماني به مفهوم مطلق كلمه وجود ندارد، اين تنها سازمان ها هستند كه وجود دارند كه هر كدام نقاط قوّت و ضعف هاي مخصوص به خود دارند از آنجايي كه سازمان ها ابزاري براي اثر بخشي افرادي است كه براي انجام كار گرد هم آمده اند، به همين لحاظ ساختارهاي مختلف سازماني براي كارهاي متفاوت و شرايط، زمان و مكان هاي مختلف به كار بسته مي شود.

لذا با توجّه به مطالب ذكر شده بايد ياد آوري كرد كه مديران آينده بايد با انواع ساختار هاي سازماني آشنا بوده و مجهّز باشند تا بتوانند در موقعيّت ها و شرايط مختلف از ساختار مناسب با آن موقعيّت استفاده كنند و سازمان را به نحو احسن سازمان دهد و رهبري كند و بايد او بياموزد و آگاه باشد كه هر ساختاري مناسبِ چه موقعيّتي مي باشد.

در اينجا بايد گفت كه اوّلين وظيفه ي مديريّت تعريف نتايجي است كه حصول آن براي سازمان امكان پذير است، اين موضوع يكي از مشكل ترين و در عين حال مهم ترين مسايلي است كه مديريّت با آن دست و پنجه نرم مي كند. بدين ترتيب وظيفه ي خاصّ مديريّت سازماندهي منابع براي دست يابي به نتايج در خارج از سازمان است.

الگوي جديدي كه مديريّت چه از لحاظ نظري و عملي بايد در نظر بگيريد اين است كه مديريّت نتايج مورد نظر خود را تعريف كند و سپس منابع سازمان را براي دسيابي به اين نتايج به كار گيرد1.

مديريّت چيست ؟

مديريّت يعني كار كردن با افراد به وسيله ي افراد براي رسيدن به هدف هاي سازمان، مديريّت فرآيندي آست كه طيّ آن مدير به برنامه ريزي، سازماندهي تقسيم كار، هماهنگي، كنترل و هدايت امور براي تحقيق هدف هاي مورد نظر مجموعه و سازمان مي پردازد2.

همه ي رؤساي ارشد، مديران بخش ها، سركارگران، رؤساي دانشكده ها و رؤساي مؤسّسات دولتي در مقام مديريّت، كارهاي مشابه و يكساني انجام مي دهند در مقام مدير آنها به نحوي از انحا كارها را با افراد و به وسيله ي افراد انجام مي دهند. هر يك در سمت مدير بايد همه ي وظايف ويژه ي مديران را همزمان يا به ترتيبي انجام مي دهند كه حتّي خانواده اي كوچك يا مدرسه اي چند كلاسه كه به طور رضايت بخش اداره مي شود، در اكثر موارد از كاركردهاي مديريّت به صورت هاي متفاوت اعم از آگاهانه يا ناآگاهانه استفاده مي كنند.

 نظر به اهميّت كاركردهاي برنامه ريزي، سازماندهي، انگيزش و كنترل، آخرين نظريه هاي علم مديريّت، آنها را بيشتر مورد توجّه قرار مي دهند. اين كار كردها صرف نظر از نوع سازمان يا سطح مديريّتي كه مورد نظر است شايان توجّه و قابل بحث مي باشند. برنامه ريزي، متضمّن تعيين هدفها و مقاصد سازمان و تهيّه ي نقشه و برنامه ي كار است. برنامه ها نشان مي دهند كه هدف ها چگونه بايد تحقيق يابند. با تهيّه ي برنامه ها، سازماندهي اهميّت پيدا مي كند. سازماندهي مستلزم آن است كه منابع يعني افراد، سرمايه، تجهيزات به مؤثّرترين شيوه براي حصول هدف ها فراهم شود. بنابراين سازماندهي تركيب و يگانه سازس است همراه با برنامه ريزي و سازماندهي، ايجاد انگيزش در تعيين سطح عملكرد كاركنان نقش مهمّي بر عهده دارد عملكرد آنان ( مديران ) به نوبه ي خود تعيين مي كند كه حصول هدف هاي سازماني تا چه اندازه مؤثّر و اثر بخش صورت خواهد گرفت. بعضي مواقع، ايجاد نگرش همراه با برقرار كردن ارتباط و رهبري به عنوان قسمتي از فعّاليّت هدايت يا فرماندهي محسوب مي شود.

 كاركرد ديگر مديريّت اعمال كنترل است. كنترل عبارت است از توجّه به نتايج كار ( باز خورد ) و پيگيري براي مقايسه ي فعّاليّت هاي انجام شده با برنامه ها و اعمال اصلاحات مقتضي در مواردي كه از انتظارات، انحرافي صورت گرفته است.

 با وجود بيان كاركردهاي مديريّت به طور جداگانه و توصيف آنها به شكل جداي از هم و به صورتي كه معرفي شدند ظاهراً از توالي خاصّي برخوردار هستند. ليكن بايد تذكّر داد كه آنها چنانچه در شكل زير نشان خواهيم داد رابطه ي متقابل دارند.

 

 

فهرست مطالب مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  •         فصل اوّل ( طرح تحقيق )
  •                 مقدّمه       3
  •                 موضوع تحقيق       6
  •                 ضرورت پژوهش   6
  •                 اهداف تحقيق           10
  •                 فرضيه هاي تحقيق  11
  •                 تعاريف واژه ها و اصطلاحات               12
  •       فصل دوّم ( سابقه ي موضوع تحقيق )
  •                 پيشينه ي مديريّت و رهبري   15
  •                 مديريّت چيست ؟     17
  •                 مديريّت علم است يا هنر         19
  •                 ضرورت آشنايي با فرآيند مديريّت          20
  •                 سابقه اي از علم مديريّت         21
  •                 آينده ي مديريّت ( چشم انداز مديريّت )  22
  •                 مفاهيم مديريّت         24
  •                 نظريه هاي مديريّت                26
  •                 مديريّت علمي          27
  •                 مديريّت اداري         27
  •                 روابط انساني          28
  •                 شرايط مديريّت        29
  •                 دانش مديريّت          31
  •                 سبك هاي مديريّت   32
  •                 خلاصه ي تحقيقات راجع به مديريّت آموزشي و رضايت شغلي           34
  • فصل سوّم ( روش تحقيق )
  •                 مقدّمه       42
  •                 نوع تحقيق               42
  •                 تحقيق توصيفي       42
  •                 ويژگي هاي تحقيق توصيفي   43
  •                 مراحل مختلف تنظيم تحقيق توصيفي     43
  •                 جامعه ي آماري       44
  •                 نمونه ي آماري ( جمعيّت نمونه )          44
  •                 شيوه هاي گزينش جمعيّت آماري ( جامعه ي نمونه )            45
  •                 وسيله ي تحقيق ( روش جمع آوري اطّلاعات )     45
  •                 روش و چگونگي تهيّه ي پرسشنامه      46
  •                 شيوه ي اجرا و جمع آوري اطّلاعات     47
  •                 متغيّرها و تعاريف عمل آنها   47
  •                 پرسشنامه 52
  •             فهرست منابع و مآخذ

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی را به قیمت 13900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=7849
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر ميزان رضايت شغلی مديران واحد های آموزشی از ديدگاه مديران واحد های آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.