0
0

دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی

919 بازدید

uباتوجه به مفاد استانداردهای حسابداری عمومی با توجه به مفاد استانداردهای حسابداری بخش عمومی، می توان دامنه کاربرد استانداردها را از منظر گزارش های مشمول استانداردهای حسابداری بخش عمومی و واحدهای مشمول استانداردهای… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی دنبال نمایید. این فایل شامل 41 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی

مشخصات فایل استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی

عنوان: استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 41
حجم فایل :  1,20 مگابایت

بخشی از پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

اسلاید پنجم

گزارش های مالی مشمول استانداردهای حسابداری بخش عمومی

 طبق بند ۳۴ و ۳۵ استاندارد، الزامات استانداردهای حسابداری بخش عمومی تنها در مورد صورتهای مالی کاربرد دارد. با این وصف اولا الزامات استانداردهای حسابداری بخش عمومی در خصوص سایر گزارش هایی همچون گزارش تفریغ بودجه با گزارش های تجزیه و تحلیل مدیریت کاربرد ندارد. در نتیجه صورتهای مالی باید به وضوح از سایر اطلاعاتی که همراه آن در یک مجموعه انتشار می یابد قابل تشخیص و متمایز باشد.

 ثانيا الزامات استانداردهای حسابداری بخش عمومی لزوما در خصوص ثبتهای حسابداری کاربرد ندارد. برای مثال، ثبتهای حسابداری می تواند با مبنای حسابداری غیر از مبنای مورد نظر استانداردهای حسابداری انجام شود اما در زمان تهیه صورتهای مالی، با استفاده از ساز و کارهایی نظیر کاربرگهای تعدیل مبنای حسابداری، رویدادها مطابق با استانداردهای حسابداری در صورتهای مالی منعکس شود (نمونه ای از این گونه کاربرگ ها و مثال های مرتبط در بخش اول کتاب ارایه شده است).

 

اسلاید ششم

واحدهای مشمول استانداردهای حسابداری بخش عمومی

کلیه واحدهای فعال در بخش عمومی که بیشتر دارای فعالیت حاکمیتی هستند، مشمول استانداردهای حسابداری بخش عمومی هستند (برای مطالعه بیشتر پیرامون مفهوم فعالیت حاکمیتی و بازرگانی به بخش اول کتاب مراجعه نمایید). حتی چنانچه این واحدها در کنار فعالیت عمده خود یعنی فعالیت حاکمیتی، اقدام به فعالیت بازرگانی نیز نمایند، باز هم باید از استانداردهای حسابداری بخش عمومی پیروی نمایند. به عبارت دیگر، واحدهای مزبور، هم برای فعالیت های عمده خود و هم برای فعالیت های بازرگانی خود ملزم به رعایت استانداردهای حسابداری بخش عمومی هستند.

اسلاید هفتم

واحدهای غیر مشمول استانداردهای حسابداری بخش عمومی

uبا توجه به قرائن معنوی موجود در مفاهیم نظری گزارشگری مالی و استانداردهای حسابداری بخش عمومی، صورتهای مالی کلیه واحدهای فعال در بخش عمومی که بیشتر دارای فعالیت بازرگانی هستند، خارج از دامنه کاربرد کل استانداردهای حسابداری بخش عمومی هستند و لذا در تهیه صورتهای مالی باید از استانداردهای حسابداری بخش تجاری (انتفاعی با خصوصی) پیروی نمایند. در ادامه قرائن معنوی بادشده، در سه دسته واکاوی می شود طبق بند ۵ استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱، این استاندارد در مورد کلیه واحدهای بخش عمومی به استثنای واحدهایی که نهيه صورتهای مالی آنها براساس استانداردهای حسابداری بخش تجاری مناسب تر است، کاربرد دارد. بر این اساس شرکتهای دولتی، ملزم به رعایت استانداردهای حسابداری بخش تجاری هستند. لذا اگرچه در ابتدای بند ۵، برخی از واحدها صرفا از دامنه کاربرد استاندارد حسابداری بخش عمومی شماره ۱ مستثنی شده اند با این حال در ادامه بند، شرکت های دولتی به عنوان نمونه ای از واحدهای دارای فعالیت بازرگانی، از دامنه کاربرد کل استانداردهای حسابداری بخش عمومی خارج شده اند و به رعایت استانداردهای حسابداری بخش تجاری ملزم گردیده اند.

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی را به قیمت 16900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=7708
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری بخش عمومی نحوه ارایه صورتهای مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.