0
0

دانلود پاورپوینت رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها

698 بازدید

روان‌تحلیل‌گری(Psychoanalysis)، یک نظام تحولی است که قبل از نظام‌های تحولی دیگر در گستره پزشکی و با شروع از زاویه درمان‌گری شکل گرفته و براساس روش تک‌بررسی متداول در پزشکی، اولین الگوی تحولی نظام‌دار، زمینه عاطفی انسان را…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها دنبال نمایید. این فایل شامل 23 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها

مشخصات فایل رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها

عنوان: رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 23
حجم فایل :  2,20 مگابایت

بخشی از پاورپوینت رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

اسلاید چهارم

مقدمه

فروید، دانشمند اتریشی و متخصص اعصاب، پس از آزمودن روش‌های خواب‌انگیزی و تلقین که از استادان فرانسوی خویش آموخته بود، برای دستیابی به ریشه اختلالات در بیماران روانی به ابداع یک روش جدید روان‌درمان‌گری که ریشه‌یابی و تشخیص را نیز در خود داشت، دست زد و نام آن را پس از مدت‌ها تردید بین دو اصطلاح “روان‌ترکیب‌گری” و “روان‌تحلیل‌گری” سرانجام به دلیل اهمیت تحلیل، روان‌تحلیل‌گری گذارد.[1] در حقیقت اصل این روش بر جریان روان‌پالایش‌گری مبتنی است و عبارت است از بازآوردن هیجان‌های سرکوب‌شده به سطح هشیاری و آزادسازی آنها از راه پالایش

اسلاید هفتم

دیدگاه روان تحلیلگری

در تاریخ روان شناسی نوین از زیگموند فروید به عنوان بنیانگذار مکتب روان تحلیلگری (Psychoanalysis) یاد می شود. فروید در بررسی شخصیت بر نقش پدیده های روانی تاکید و آنها را از ۳ جنبه مورد بررسی قرار داده است:

جنبه ساختاری: نخستین نظریه فروید در مورد سازمان روانی و در قالب ساختاری با تکیه بر مفاهیم ناهشیار (unconscious)، نیمه هشیار(subconscious) و هشیار(conscious) ارائه شده است. در نگاه فروید بخش اعظمی از شخصیت آدمی ناهشیار است و همین بخش اصلی ترین جزو شخصیت انسان را تشکیل می دهد. بخش ناهشیار شخصیت شامل کشاننده ها(drives) و امیالی است که تلاش می کنند به سطح هشیار شخصیت راه یابند.

اسلاید چهاردهم

نوفرویدی‌ها

فروید، نظریه‌های خود را در طی زندگی تغییر داد. او همچون دانشمندان بزرگ، پذیرای داده‌های جدیدی بود و وقتی داده‌ها و مشاهدات جدیدی ارائه می‌شد که با نظریه اولیه همخوانی نداشت، در دیدگاه‌های خود تجدیدنظر می‌کرد. برای مثال در اواخر زندگی، نظریه اضطراب را به کلی عوض کرد. نظریه‌های فروید را دخترش “آنا فروید” گسترش داد و نقش عمده‌ای در شفاف‌سازی مکانیسم‌های دفاعی و همچنین کاربرد نظریه‌های روانکاوی در روانپزشکی کودک به عهده داشت.

در عین حال که فروید داده‌های جدید را می‌پذیرفت اما از کنار گذاردن اندیشه‌ها و نظرها اجتناب می‌کرد، به‌ویژه در برابر اینکه همکاران و پیروانش مفهوم لیبیدو(محوریت داشتن انگیزش جنسی در کنش شخصیت) را نپذیرند به‌کلی نفوذناپذیر بود. این جزم‌اندیشی سبب شد که بین او و شماری از همکاران بسیار برجسته، شکاف ایجاد گردد.

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها را به قیمت 14900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=7694
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت رویکرد روان تحلیل گری فروید و نوفرویدی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.