0
0

دانلود مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين

617 بازدید

بازي هاي رايانه اي يكي از سرگرمي هاي كودكان، نوجوانان، جوانان و حتي بزرگسالان در عصر جديد است. اين بازي هاي مهيج و پر كشش ساعت ها كودك و نوجوان ما را در مقابل صفحه نمايشگر ميخكوب كرده، او را از دنياي واقعيات به عالم تخيلات … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين دنبال نمایید. این فایل شامل 60 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين

مشخصات فایل بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين

عنوان: بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 60
حجم فایل : 184 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

بازي هاي رايانه اي را مي توان به صورت زير تقسيم بندي كرد:

  • بازي هاي فكري
  • بازي هاي ورزشي
  • بازي هاي اكشن ( ماجراجويانه و حادثه اي )
  • بازي هاي جنگي
  • بازي هاي تخيلي

بحث در مورد هر يك از اين بازي ها نياز به مجال بيشتري دارد، اما آنچه قابل تأمل است اين كه هريك از اين بازي ها براي مقاطع مختلف سني ساخته شده است؛ همان گونه كه ديگر توليدات فرهنگي مانند: كتاب، مجله، فيلم و … نيز از اين قاعده مستثنا نيستند. متأسفانه آن چه در اين زمينه اتفاق مي افتد، استفاده بي ضابطه مقاطع سني مختلف از اين بازي هاست. به عنوان مثال يك كودك 8 تا 10 ساله از يك بازي اكشن و خشونت بار كه سراسر آن پر از كشت و كشتار و فجايع غير قابل تحمل است،استفاده مي كند.من در اين تحقيق به بررسي اين معضل اجتماعي پرداخته ام .

بيان مسئله:

 اين پديده جديد دانش بشري كه تقريباً درهمه شئون زندگي انسان راه يافته است، همچون ديگر ساخته هاي دست بشر دو رو دارد كه يك روي آن استفاده صحيح در كارها و كمك به رشد و سعادت بشراست. و روي ديگرآن استفاده غلط است كه معمولاً جز در موارد علمي وشغلي ازآن استفاده مي شود. آنچه بيشتر كودكان و نوجوانان را شيفته خود مي كند بازي هاي رايانه اي است. پيشرفت كيفيتي اين بازي ها به فاصله كوتاهي در ايران رواج يافته و بازار اسباب بازي و لوازم سمعي و بصري را به تسخير خود درآورده است .اين بازي ها كه داراي تصاوير دو بعدي است تا 50 درصد با تصاوير واقعي انطباق دارد و همچنين داراي موسيقي متن هست. چيزي كه اخيراً بر تعداد طرفداران اين بازيها افزوده، قيمت مناسب آنها براي مصرف كننده است. علاوه بر اين چون كودك و نوجوان خود اجرا كننده و در بطن بازي است و همراه با ساير شخصيت هاي بازي درگير ماجراهايي مي شود كه طراح بازي براي او تدارك ديده است، براي او بسيار جذاب است .

اين بازي ها با استفاده از تصاوير پرتحرك و صداهاي مهيج، دنيايي از هيجان را به اين انسانهاي تشنه جنب و جوش ارزاني مي كند و همين جذبه، روح و جسم آنان را مطيع خود مي سازد و به عالمي از تخيلات مي برد كه خود را محور و قهرمان اصلي ماجرا مي پندارند.

 روانشناسان معتقدند اختلال پرخاشگری، ریشه بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری نوجوانان باشد. این رفتارها در صورت بروز می توانند سبب مشکلات بین فردی، جرم، بزه و تجاوز به حقوق دیگران شده و در صورت درونی شدن، قادر به ایجاد انواع مشکلات جسمی و روانی می باشند. از طرف دیگر، اتلاف وقت خشونت، بزهکاری، جنایت و از بین بردن هر آنچه فرا روی آدمی است یکی از اساس ترین موضوع های مضامین اکثر این بازی ها به مواردی چون تخریب، کشتن و پرخاشگری بر علیه دیگری اختصاص دارد.

طی بازی دریافت می دارند، سبب می شود کودکان انجام این رفتارها را پیشه خود ساخته و با گذشت زمان، حساسیت خود را به مسئله خشونت از دست بدهند. درپژوهشی که با هدف بررسی اینکه آیا بین رویارویی با خشونت رسانه ای و زندگی واقعی و حساسیت زدایی که در ویژگی ها و خصوصیات مربوطه منعکس شده رابطه ای وجود دارد یا نه، انجام شده بود; مشخص شد که فقط رویارویی با بازی های ویدئویی خشن، با همدلی پایین همبستگی دارد. به علاوه، بازی های ویدئویی و فیلم های سینمایی خشن، هر دو با نگرش های پرخاشگرانه شدید، همبستگی داشتند.

اهميت پژوهش:

يك زماني، زمان پدر و مادرهاي ما، بازي مورد علاقه بچه‌ها يه قل دوقل بود! سال‌ها گذشت و وقتي نوبت به ما رسيد، فوتبال تبديل به سرگرمي دوست داشتني بچه‌ها شد. اما در اين دوره و زمانه، هيچ چيزي مثل رايانه نمي تواند بچه ها را در اتاقشان ميخكوب كند.

البته زندگي آپارتماني در بيشتر نقاط جهان و شلوغي كودكان نيز باعث شده كه پدر و مادرها از علاقه فرزندانشان به اين بازيهاي رايانه اي خوشحال باشند، آنها هميشه دوست داشته اند بچه هايشان يک جا بنشينند وباعث سر و صدا و شکستن شيشه ها نشوند.آنها حاضرند براي خريد ابزارهاي بازي حسابي پول خرج کنند، اما از شلوغي خانه ديگر خبري نباشد. صدالبته رايانه وسيله مفيدي است كه محروم كردن كودكان از آن با هيچ معيار عقلاني جور در نمي آيد. در واقع دانش آموزي كه آشنا به استفاده از اين ابزار باشد، چند قدم از همسن و سالانش جلوتر است.

رایانه ها که امروز تقریباً در بیش تر شئون زندگی انسان ها راه یافته اند، هم چون دیگر ساخته های دست بشر، دو روی سکه دارند که یک روی آن، بهره گیری درست و مفید برای سرعت بخشی، دقت در کارها و کمک به پیش رفت امور است و روی دیگر آن، استفاده های نادرست و نابجا است که گاه،آسیب های فراوان را در پی دارددر دنیای رایانه، آن چه بیش تر نوجوانان را شیفته خود می کند، همان چیزی است که به آن، «بازی های رایانه ای» می گویند.فن آوری و پیش رفت کیفی این بازی ها به فاصله کوتاهی، در ایران رواج گسترده ای یافته اند. بازی های آتاری و میکرو، از نمونه های ابتدایی بازی های رایانه ای است که بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود در آورده اند. تصاویر یک بعدی و بهره گیری از گرافیک بازی دیگری که در ادامه روند تکمیل فن آوری این بازی ها وارد بازار شده است، بازی «سگا» است. این بازی ها که دارای تصاویر دوبعدی است، تا حدود بسیاری با تصاویر واقعی انطباق دارد. طرف داران این بازی ها افزوده، بهای مناسب آن ها برای مصرف کننده است.

جدیدترین بازی هایی که به صورت دیسک عرضه می شود، Play Station و CD است.  بازی Play Station که به بازی سونی نیز معروف است، به تلویزیون وصل می شود [و دارای] واقع نمایی تصاویر بسیار بالاست2 از این رو، این بازی ها، جذبه سحرآمیزی دارند و چون نوجوان، خود، اجرا کننده و در بطن بازی است و همراه با دیگر شخصیت های بازی، درگیر حوادث و ماجراهایی می شود که طراح بازی برای او تدارک دیده، جذاب است.

با توجه به بررسي هاي كه انجام دادم و نياز شديدي كه در اجتماع حس كردم بر آن شدم كه اين موضوع را انتخاب كنم .

 

 

 

فهرست مطالب مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول:کلیات پژوهش
  • فرم نظر خواهی استاد……
  • چکیده…….
  • مقدمه…….
  • بیان مسئله…….
  • اهمیت پژوهش
  • اهداف اصلی(کلی)….
  • اهداف فرعی(جزئی).
  • فرضیه تحقیق…
  • تعریف مفهومی بازی های کامپیوتری…..
  • تعریف مفهومی پرخاشگری…..
  • تعریف عملیاتی پرخاشگری…
  • تعریف عملیاتی بازی های کامپیوتری……
  • فصل دوم:پیشینه و ادبیات پژوهش
  • تاریخچه بازیهای رایانه ای…….
  • پیدایش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای…….
  • اثر بازیهای رایانه ای بر پرخاشگری……..
  • محاسن بازی های رایانه ای……
  • معایب بازی های رایانه ای…….
  • مخرب ترین بازی های رایانه ای……
  • طرف داران ذاتی بودن پرخاشگری.
  • طرفداران منشاء اجتماعی پرخاشگری….
  • ناکامی-پرخاشگری..
  • عوامل خانوادگی پرخاشگری….
  • عوامل محیط(اجتماعی-فرهنگی)….
  • تاثیر باز های رایانه ای خشن بر روی پرخاشگری
  • وخشونت کودکان ونوجوانان…..
  • بیماری های روحی کاربران بازی های رایانه ای…..
  • معرفی برترین بازیهای رایانه ای با هویت ایران……..
  • تاثیر بازیهای رایانه بر شخصیت مخاطبین……
  • پیشینه پژوهش در داخل کشور……
  • پیشینه پژوهش در خارج از کشور…
  • فصل سوم روش پژوهش
  • طرح پژوهش…..
  • جامعه آماری…..
  • نمونه آماری……
  • نحوه نمونه گیری…..
  • ابزار نمونه گیری…….
  • معرفی پرسشنامه…..
  •  روش تجزیه وتحلیل…….
  • فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها
  • آمار توصیفی….
  • امار استنباطی..
  • فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
  • نتیجه گیری…..
  • پیشنهادات وراه حل های کاربردی
  • پیشنهادات پژوهشی……..
  • محدودیت های تحقیق…..
  • استفاده کنندگان….
  • پیوست ها……..
  • منابع وماخذ…..
  • پرسشنامه

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين را به قیمت 12900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=7592
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی تاثير بازی های رايانه ای بر روی پرخاشگری كودكان از ديدگاه والدين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.