0
0

دانلود تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه

842 بازدید

مدير سازمان كه از منش رهبري برخوردار است بايد مقاصد و جهت گيري يكنواختي را در سازمان ايجاد نمايد و  محيط داخلي سازمان را به گونه اي ايجاد و نگهداري نمايند كه كاركنان بتوانند در دستيابي به اهداف سازماني كاملا مشاركت نمايند…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه دنبال نمایید. این فایل شامل 128 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه

مشخصات فایل ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه

عنوان: ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 128
حجم فایل : 209 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل اول: تشخيص مفاهيم

 مديريت، مديريت آموزشي،‌اصول و كاربردهاي آن

 در راستاي‌ اهداف‌ برنامه‌هاي‌ توسعه‌ فرهنگي‌، اجتماعي‌ و اقتصادي‌ جمهوري‌اسلامي‌ ايران‌ مبني‌ بر تدوين‌ و اجراي‌ برنامه‌هاي‌ خاص‌ تربيت‌ مديران‌ و برنامه­ ريزان‌كارآمد، ارتقاي‌ سطح‌ علمي‌ و افزايش‌ كارآيي‌ مديران‌ ارشد و تلفيق‌ هر چه‌ بيشتر تجارب‌عملي‌ و آموزش‌هاي‌ علمي‌، مركز مطالعات‌ مديريت‌ و بهره‌ وري‌ ايران‌ با استفاده‌ از اساتيدمجرب‌ دانشگاهها در رشته‌هاي‌ مربوط، اقدام‌ به‌ برگزاري‌ دوره‌هاي‌ مختلف‌ آموزشي‌براساس‌ نياز ويژه‌ سازمانهاي‌ دولتي‌ و غير دولتي‌ مي‌كند.

 سطوح‌ آموزش‌ 

آموزشهاي‌ مراكز در سه رده‌ صورت‌ مي‌پذيرد :

دوره‌هاي‌ عالي‌ ويژه‌ مديران‌ ارشد سازمانها

سمينارهاي‌ تخصصي‌ موضوعي‌ ويژه‌ مديران‌ عالي‌ و مياني‌

دوره‌هاي‌ كوتاه‌ مدت‌ موضوعي‌

 هدف آموزش

ارتقاي سطح علمي و تخصصي مديران كشور در زمينه هاي مديريت و بهروري

پرورش و تربيت نيرو هاي متخصص و كارآمد سازمانهاي كشور

ارتقاي سطح تبادل يافته ها و تجربيات مديران كشور از طريق برگزاري كارگاهها ، سمينار ها و دوره هاي آموزشي مرتبط با مديريت و بهروري

تعريف مديريت

واژه عمومي براي هماهنگي و هدايت منابع، سرمايه و نيروي انساني با هدف دستيابي به اهداف سازمان.

مديران مؤثر يكي از منابع حياتي در كشورهاي توسعه يافته محسوب مي شوند. (Dubrin 1989,7) شايد يكي از مهمترين فعاليتها در زندگي اجتماعي بشر امروز را بتوان مديريت دانست. در عصر حاضر به مدد اين فعاليت است كه مأموريتها و اهداف سازمانها تحقق مي يابند، از منابع و امكانات موجود بهره برداري مي شود و توانايي و استعداد انسانها از قـوه به فــعل در مي آيد.

مديريت را به شيوه هاي متعددي تعريف كرده اند. ماري پاركر فالت مديريت را هنر انجام امور بوسيله ديگران توصيف كرده و بر نقش ديگران و قبول هدف از سوي آنان تأكيد ورزيده است. گروهي مديريت را علم و هنر هماهنگي كوششها و مساعي اعضاي سازمان و استفاده از منابع براي نيل به اهداف معين توصيف كرده اند. گروهي ديگر مديرت را در قالب انجام وظايفي چون برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي و ….. بيان نموده اند. يكي از علماي مديريت و اقتصاد (هربرت سايمون) مديريت را تصميم گيري دانسته و اين وظيفه را بهترين و اصليترين نقش مدير قلمداد نموده است. (الواني 1378، 17).

در تعريف ديگري مديريت فرايند بكارگيري منابع سازماني براي رسيدن به اهداف سازماني از طريق وظايف برنامه ريزي و تصميم گيري، سازماندهي،‌ رهبري و كنترل دانسته شده است.

انواع سبكهاي مديريتي

روش‌ مديريتي: يكي‌ از جنبه‌هاي‌ مهم؛ ادغام‌ واحدهاي‌ تحقيق‌ و توسعه‌ و هم‌ چنين‌ ادغام‌ با ساير واحدها است.

يك‌ جريان‌ مداوم‌ فناوري‌ از آزمايش‌ به‌ بهره‌برداري‌ و سپس‌ به‌ توليد و مهندسي، مورد نياز است. يك‌ راه‌حل‌ معمول، حركت‌ جا به‌ جايي‌ افراد از آزمايشگاه‌هاي‌ آزمايشي‌ به‌ آزمايشگاه‌هاي‌ بهره‌برداري‌ است. هنگامي‌ كه‌ آزمايش‌ يك‌ برنامه‌ به‌ پايان‌ مي‌رسد، محققان‌ و دانشمنداني‌ كه‌ سهمي‌ در برنامه‌ داشته‌اند، اغلب‌ طرح‌ را در آزمايشگاه‌ بهره‌برداري‌ تعقيب‌ مي‌كنند و بر توسعة‌ موفقيت‌آميز (مهندسي‌ توليد) و هم‌ چنين‌ بر مرحله‌ تجارتي‌كردن‌ طرح، نظارت‌ مي‌كنند. اين‌ كار سبب‌ تسهيل‌ ايجاد سازماني‌ مي‌شود كه‌ گروه‌ها در آن‌ به‌ طور متقارن‌ روي‌ نسلهاي‌ مختلف‌ محصول‌ كار مي‌كنند. هر گروه، با نسل‌ خاصي‌ از محصولات‌ در ارتباط‌ است‌ و مرحلة‌ كار خود را از مرحله‌ آزمايش‌ آغاز مي‌كند و به‌ سمت‌ واحدهاي‌ بهره‌برداري‌ و پس‌ از آن‌ به‌ توليد و بازاريابي‌ حركت‌ مي‌كند.

 آموزش و انواع آن

– نقش آموزش در مديريت

امروزه پیشرفت و توسعه کشور ها ، سازمانهاو موسسات کوچک و بزرگ درگرو علم و دانش بشری است . افزایش علم و دانش و تغییرات پرشتاب سبب شده است که سازمانها، آموزش وپرورش را در راس برنامه های خود قرار دهند. زیرا آموزش و پرورش یکی از مهمترین عوامل توسعه کشورهاست .

زیربنای توسعه کشورها و سازمانها باخلاقیت و نوآوری منابع انسانی مرتبط است . درسازمانهای بهداشتی – درمانی که رسالت حفظ،تامین و نگهداری ، اعتلای سلامت ، کنترل وپیشگیری از بیماریها را برعهده دارند، این نیازبیشتر احساس می شود.

آموزش و پرورش در سازمانهای بهداشتی -درمانی از دو دیدگاه آموزش کارکنان و آموزش مدیران برای بهسازی منابع انسانی مدنظر قرارمی گیرد.

با این منطق که یکی از اجزاء مهم سازمانهای بهداشتی – درمانی ، مدیریت است و مدیر کلیدحل بسیاری از مشکلات تلقی می شود. مدیران خدمات بهداشتی – درمانی علاوه بر داشتن وظایف عام مدیریت نظیر برنامه ریزی ،سازماندهی ، هدایت و کنترل ، نوآوری و انگیزش ، هماهنگی و بودجه بندی و… دارای وظیفه ای مهم تر هستند. آنها باید پاسخگوی نیازها و تقاضاهای بهداشتی – درمانی افرادجامعه بوده و در نجات جان و یا ارتقاء سلامتی آنها بکوشند. و این موضوع بر حساسیت واهمیت کار آنها می افزاید. نظر به ماهیت پویا،زنده و متحول بهداشت و درمان باید مدیران این بخش بتوانند خود را با تغییرات و پیشرفتهاهماهنگ و همگام سازند. توسعه روشهای آموزش و پرورش مدیران گامی در افزایش آگاهی مدیران و بهره دهی سازمانهای خدمات بهداشتی – درمانی است .

فهرست مطالب تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول: تشخيص مفاهيم     5
  • – مديريت، مديريت آموزشي،‌اصول و كاربردهاي آن
  • – انواع سبكهاي مديريتي
  • – آموزش و انواع آن
  • – سيستم، انواع كاربردهاي آن (نگرش سيستمي در مديريت)
  • – سازمان و انواع كاربردهاي آن(نظريه سازمان مديريت)
  • فصل دوم: برنامه¬ريزي آموزشي و نظارت بر اجراي آن برنامه¬ها 21
  • – برنامه آموزشي و نظارت بر اجراي آن برنامه¬ها
  • – فرايند برنامه¬ريزي آموزشي
  • – اصول تحليل محتوي دوره آموزشي
  • – ويژگي اساسي آموزش پودماني
  • فصل سوم: ارزشيابي از دوره¬هاي آموزشي        31
  • – مفهوم ارزشيابي آموزشي و روشهاي آن
  • اصول ارزشيابي جامع و فراگير
  • – اصول ارزشيابي از اثربخشي آموزشي
  • فصل چهارم: نحوه تهيه گزارش¬هاي مورد نياز يك آموزشگاه            41
  • – پايه هاي اساسي و مقررات مكاتبات اداري
  • – اصول تهيه گزارش¬هاي مورد نياز آموزشگاه
  • فصل پنجم: برقراري روابط انساني و اصول ارتباطات        42
  • – اصول برقراري روابط انساني
  • – مفهوم ارتباط و عوامل تشكيل¬دهنده آن
  • – عوامل موثر ارتباطي
  • – اصول روانشناسي عمومي
  • – اصول جامعه شناسي عمومي
  • فصل ششم: نظارت بر امور مالي آموزشگاه          49
  • – هدف اصلي حسابداري و مفهوم معادله اصلي آن
  • – ثبت معاملات در حساب¬ها (شناخت دفاتر مالي و قانوني و دفاتر كمكي حسابداري)
  • – اصول عمومي حسابداري
  • – انواع گزارش هاي حسابداري (تراز آزمايشي، ترازنامه، صورت سود و زيان و صورت حساب)
  • – روشهاي درج اطلاعات حسابداري
  • فصل هفتم: تهيه محتواي مربوط به خلاقيت و نوآوريهاي مدير           61
  • – خلاقيت، نوآوري فنون آنها
  • – ارتباط خلاقيت و برنامه¬ريزي
  • – شيوه¬هاي تفكر اخلاق
  • – موانع خلاقيت و نوآوري در سازمان
  • فصل هشتم: نحوه پيشگيري از حوادث و رعايت نكات ايمني و بهداشت محيط كار:           85
  • – حوادث شغلي و علل بروز آنها و بهداشت محيط كار
  • – وسايل ايمني و بهداشت كار و كاربرد انها
  • – اصول پيشگيري از حوادث و رعايت نكات ايمني و حفاظتي و بهداشت كار
  • – عوارض جانبي و اصول انجام كمك¬هاي اوليه آتش سوزي و اصول انجام آتش نشاني

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه را به قیمت 11900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5976
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق ارزشيابی مهارت شغلی مدير آموزشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.