0
0

دانلود تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه

604 بازدید

اگر چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان بوده و از آغاز پیدایش با او بوده است اما در جهان امروز به علت گسترش سازمانها و افزایش ، پیچیدگی ، تراکم تکنولوژی و نیازها مورد توجه خاص قرار گرفته است. مدیریت در قرن حاضر به عنوان یک علم از جمله علوم…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه دنبال نمایید. این فایل شامل 50 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی,ادراکی ,انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه

 مشخصات فایل مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه

عنوان: مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 50
حجم فایل : 41 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

الف) ادبیات تحقیق

تعریف مدیریت

از مدیریت به اندازه تعداد صاحب نظران آن تعریف به عمل آمده است برخی از این تعریف ها عبارتند از :

– مدیریت عبارت از کار کردن با و بوسیله ی افراد و گروه ها جهت اهداف سازمان .( ترجمه علاقه بند، سال 1370،ص5 )

– مدیریت عبارت است از هنر انجام دادن کار بوسیله دیگران . ( فالت 1924 ، علاقه بند، علی 1371 ص 13 )

مدیریت در لغت به معنی اداره کردن یک موسسه است. ولی امروزه با پیشرفت های سریع سازمانهای انسانی که در اثر گسترش تمدن و آشکار شدن نیازها به وجود آمده است، مدیریت غیر از معنای لغوی، به مفهوم هدایت کردن یا به کار گیری مجموعه ای از آگاهی های شکل یافته است که بدین وسیله، فرد با ایجاد هماهنگی در سازمان، بازده آن را افزایش می دهد(frederickw.taylor )

– مدیریت از نظر لغت یعنی اداره کردن و مدیر اسم فاعل از مصدر اداره به معنی اداره کننده است.

اداره از ماده دور گرفته شده که مصدر آن دوران به معنی گردیدن است پس مدیر یعنی گرداننده و مدیریت یعنی گرداندن یک سازمان در جهت هدف خاص خودش. ( اختری اسلام 1369 ص 32)

– مدیریت عبارت است از ایجاد محیطی مؤثر برای افرادی که در گروههای رسمی سازمان فعالیت می کنند.( علاقه بند 1370، ص 21)

– مدیریت عبارت است از هماهنگ سازی منابع انسانی و مادی در جهت تحقیق هدف ها (علاقه بند 1370، ص21)

– مدیریت عبارت است از فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدفهای گروهی «دانلی و همکاران 1971»(علاقه بند ،سال 1370 ص 21)

– مدیریت عبارت است از فرا گرد تبدیل اطلاعات به عمل – این فراگرد تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نامیم. (علاقه بند 1370 ص21)

در تعریف مفاهیمی نظیر مدیریت ، توسل به تعاریف لغت نامه ای کافی و سودمند نیست، همانطور که برای تعریف سازمان به ویژگی های مشترک سازمان ها اشاره می کند، برای تعریف نیز باید به ویژگی های آن اشاره کرد.

تعریف عملی مدیریت ، مفهوم مدیریت را به رعایت ملاک های عینی منوط میسازد از این رو اگر در موقعیتی ملاک های زیر برقرار باشند میتوان گفت در آن موقعیت مدیریت اعمال میشود (علاقه بند ، سال 1370، ص21)

1) فعالیت منظم و سازمان یافته:

مدیریت مجموعه فعالیت منظم و پیوسته ای است که با گروهها و افرادی که در جهت هدف مشترکی کار می کنند ارتباط دارد.

2- هدف ها :

ملاک دوم مدیریت آن است که هدفی وجود دارد که فعالیت منظم گروهی در جهت تحقیق آن هدایت میشود . هدف ممکن است صریح و روشن یا غیر صریح و منحنی باشد.

3- روابط میان منابع:

سومین ملاک آن است که فعالیت منظم در جهت هدف از طریق روابط معینی که میان منابع موجود برقرار است صورت می گیرد .

4- انجام دادن کار بوسیله دیگران:

چهارمین ملاک مدیریت آن است که تحقیق هدف ها از طریق انجام دادن کار با و بوسیله افراد دیگر صورت می گیرد .

5- تصمیم گیری

 آخرین ملاک مهم مدیریت ، شرکت فعال در تصمیم گیری است. یعنی ارزشیابی و گزینش راه حلها در موقعیت های پیچیده ای که غالباً با ریسک و عدم اطمینان توام است.

اگر در موقعیتی ملاحظه کنیم که عوامل فوق صادق است. میتوانیم بگوییم در آن موقعیت ، «مدیریت» اعمال میشود . پس به موجب ملاک های فوق .

مدیریت ، فعالیتی است منظم در جهت تحقق هدف های معین که از طریق ایجاد روابط میان منابع موجود ، انجام دادن کار با مشارکت افراد دیگر ، و شرکت فعال در تصمیم گیری صورت میگیرد.

فراگرد مدیریت:

چه نوع فعالیت هایی کار مدیر را مشخص می کند؟ آیا مدیریت فراگرد عمومی است که لازمه هر کار و فعالیت سازمان یافته است؟

برای پاسخگویی به این قبیل پرسشها، کوششهای فراوانی شده است. در گذشته مراد از مدیریت فعالیت های نظیر اداره امور کارکنان و اداره امور مالی بود. تلقی مدیریت به عنوان فرا گرد (Process) نسبتاً تازگی دارد. واژه فراگرد، بر شیوه منظم انجام دادن کارها دلالت دارد و اشاره می کند به توالی گام ها و یا عناصری که به هدف یا نتیجه خاصی منجر میشود.

مدیریت را فراگرد تلقی میکنند زیرا که همه مدیران ، صرف نظر از قابلیت ها یا مهارت های خاص خود، به فعالیت های پیوسته و منظمی می پردازند تا به هدف های معینی نایل شوند.

نخستین بار سقراط از مدیریت به عنوان فرارگرد اجتماعی یاد کرد، فراگردی که متضمن یک سلسله وظایف ، فعالیت ها و روابط متقابل است و مناسبات و روابط متقابل افراد در آن نقش اساسی دارد.

اندیشه های جدید در این زمینه از نهضتی که کاربرد روشهای علمی را در مدیریت رایج ساخت. سرچشمه می گیرد . در اوایل قرن بیستم ، ضرورت کاربرد روشهای علمی به جای اصول و قواعد کلی ، در حل مسائل مدیریت تولید و صنعت متداول گردید. بنابراین مطالعه مدیریت به عنوان یک زمینۀ علمی مستقل ، امر نسبتاً تازه ای است. مفاهیم کلاسیک مدیریت که اصول مأخوذ از فعالیت های عمومی سازمان ها را مورد تأکید قرار می دهند و مدیریت را به عنوان فراگرد تلقی می کنند ، با انتشار کتاب هنری فایول مطرح شدند. فایول معتقد بود که در همه سازمان ها تعدادی وظایف یا کارکرد های مشترک متداول است.

تجزیه فراگرد مدیریت:

یکی از طریق تشخیص عناصر تشکیل دهنده فراگرد مدیریت ، یافتن پاسخ به سوالاتی است که در انواع مختلف سازمان ها و موسسات برای مدیران مطرح میشود این سوالات که پاسخ بدانها ماهیت مدیریت را آشکار می سازد عبارتند از:

1- چه باید کرد؟

 پاسخ این پرسش ، هدف های کلی ، مقاصد ویژه و برنامه کار مدیریت را روشن میسازد. (تعیین هدف و برنامه)

2- کار چگونه انجام داده خواهد شد؟

پاسخ این سوال خط مشی ها و رویه های حاکم بر عملیات را آشکار می سازد و روشها و فنون انجام دادن کار را نشان می دهد. (تعیین خط مشی و رویه ها و روشها )

3- کار چگونه تقسیم خواهد شد؟

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه را به قیمت 10900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5943
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی, ادراکی, انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.