0
0

دانلود تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو

647 بازدید

ممكن است به دفعات شنيده باشيم كه سازمانهاي هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج مي شوند ، اما سازمانهاي ديگر در همان محيط با موفقيت به كار خود ادامه مي‌دهند. آيا سازمانهايي كه از صفحه رقابت خارج مي‌شوند ، مي‌خواستند به چنين … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو دنبال نمایید. این فایل شامل 140 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

 تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو

 

 مشخصات فایل ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو

عنوان: ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 140
حجم فایل : 111 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

كنترل دقيق ،‌شرطي كه مانع عوامل نامربوط و مزاحم مي شود

 نمونه‌گيري صحيح ، شرطي كه يافته‌هاي پژوهشي را قابل بسط و تعميم مي‌سازد .

 رعايت شرط اول ، امتياز دروني ، و رعايت شرط دوم ،‌اعتبار بيروني تحقيق را موجب مي‌شود . هر تحقيق خاص ، ممكن است داراي هر نوع اعتبار يافاقد يكي از آنها باشد . منظور اين نيست كه در مواردي كه اعتبار دروني يا بيروني در تحقيق اهميت دارند ، مي‌توان فقدان ديگري را ناديده گرفت ، بلكه منظور اين است كه مواردي يافت مي‌شود كه يكي از دو مساله حاكم نيست .( دلاور ، 1380)

 پايه هر علمي ،‌روش شناخت آن است ، اعتبار و ارزش قوانين هر علمي به روش شناختي مبتني است كه در آن علم بكار مي‌رود از اصطلاح روش تحقيق ، معاني خاص و متمايزي در متون علمي استنباط مي شود اين استنباطها گاهي داراي وابستگي هستند و در مواردي روش تحقيق و نوع ، مترادف فرض شده‌اند .

 در اينجا به چندين استنباط مختلف در مورد روش تحقيق اشاره مي شود .

  • روش تحقيق به معناي رويكرد هستي شناسي ( مانند روش فلسفي )
  • روش تحقيق به معناي مكاتب فكري و روشهاي تحقيق طبيعت و جامعه ( مانند تجزيه گرايي با اثبات گرايي ، ابطال ‌گرايي ، فهم گرايي و غيره )
  • روش تحقيق به عنوان يك فرايند نظام‌مند براي يافتن پاسخ يك پرسش يا راه حل يك مساله ، كه در اين مورد روش تحقيق مجموعه‌اي از قواعد ابزار و راه‌هاي معتبر و نظام يافته براي بررسي واقعيت‌ها ، كشف مجهولات و دستيابي به راه حل مشكلات است ( خاكي ، 1378) در اين تحقيق منظور از روش تحقيق ، بيشتر در معناي سوم آن است .

هرتحقيقي ،‌تلاشي سيستماتيك و روش‌مند به منظور دستيابي به پاسخ يك پرسش ، يا راه حل براي يك مساله است با توجه به اينكه پرسشها و مسأله‌ها ، ماهيت‌هاي گوناگون دارند ، لذا مي‌توان بر پايه چگونگي اين پرسشها و مساله‌ها ، تحقيقات را طبقه‌بندي كرد . به عبارتي ديگر در طبقه بندي تحقيقات برحسب اهداف ، قبل از هر چيز بر ميزان كاربرد مستقيم يافته‌ها و درجه تعميم پذيري آنها در شرايط ديگر توجه مي‌شود . در پژوهشهاي علوم رفتاري با دو رويكرد مواجه هستيم :

 الف – رويكرد خردگرايانه[1]

ب- رويكرد طبيعت‌گرايانه [2]

به عبارت ديگر در حوضه علوم رفتاري ، انتخاب رويكرد انجام پژوهش بر پايه جهان بيني و پارادايمي است كه در پژوهش اختيار مي‌كنيم .

 پارادايم خردگرايانه با ديدگاه اصالت تحصل[3]سروكار دارد ، و مفروضه آن اين است كه « واقعيت چيزي است كه مي‌توان بوسيله هراس خود آن را تجربه كرد » از ويژگي‌هاي پارادايم خردگرايانه ، تلخيص بودن ، تكرار پذيري و ابطال پذيري است .

 پارادايم طبيعت گرايانه ، بر اين فرض استوار است كه واقعيت چيزي نيست كه همه افراد بطور يكسان آن را مشاهده كنند ،‌و تجربه مشابهي از آن بدست آورنده مفروضه اصلي اين پارادايم آن است كه «‌ واقعيت مورد مشاهده ، تفسير افراد و ذهنيت آنها بستگي دارد »

در حوضه علوم رفتاري كاربرد در پارادايم ياد شده ، منجر به دو دسته از روشهاي تحقيق شده است :

  • روشهاي كمي كه در آن از داده‌هاي كمي استفاده مي‌شود .
  • روشهاي كيفي كه در آن از داده‌هاي كيفي استفاده مي‌شود .

بطور كلي روشهاي تحقيق درعلوم رفتار را مي‌توان با توجه به دو مدرك الف : هدف تحقيق ب: نحوه گردآوري داده‌ها طبقه‌بندي نمود .

 دسته بندي تحقيقات براساس هدف :

 تحقيقات علمي براساس هدف تحقيق ، به سه دسته تقسيم مي‌شوند : بنيادي ، كاربردي و توسعه‌اي .

الف ) تحقيقات بنيادي[4]:هدف اساسي اين نوع تحقيقات ، آزمون نظريات ، تبيين روابط بين پديده‌ها و افزودن به مجموعه دانش موجود در يك زمينه خاص است ، تحقيقات بنيادي به كشف قوانين و اصول علمي مي‌پردازد با اين هدف ، تحقيقات بنيادي درصدد توسعه مجموعه دانسته‌هاي موجود درباره اصول و قوانين علمي است اين نوع تحقيقات ،‌نتيجه‌گرا هستند .

 ب) تحقيقات كاربردي:[5]هدف تحقيقات كاربردي ،‌توسعه دانش كاربردي در يك زمينه خاص است . به عبارت ديگر تحقيقات كاربردي به سمت كاربرد علمي دانش ، هدايت مي‌شوند . اين تحقيقات تحقيقاتي هستند كه نظريه‌ها ، قانونمندي ، اصول و فنوني كه درتحقيقات پايه تدوين مي شوند را به منظور حل مسايل اجرايي و واقعي به كار مي گيرند . اين تحقيقات ، تصميم‌گرا مي‌باشند ، به عبارتي دراين نوع تحقيقات ، هدف پژوهش ،‌يافتني مساله‌اي است كه نتيجه آن بلافاصله مي‌تواند در تصميم‌گيري ،‌مورد استفاده قرار گيرد .

ج ) تحقيقات توسعه‌اي[6] : فرايندي است كه به منظور تدوين و تشخيص مناسب بودن يك فرآورده آموزشي نظير طرحها ، روشها و برنامه‌ها اجرا مي شود . هدف اساسي اين نوع تحقيقات تدوين يا تهيه برنامه و امثال آن است . بطوري كه ابتدا موقعيت نامعين خاص ، مشخص شده و براساس يافته‌هاي پژوهشي ، طرح يا برنامه‌ويژه آن تدوين و توليد مي شود . از اين تحقيقات براي حل مسايل زيربنايي سازمان استفاده مي شود ( سرمدي ، 1380)

دسته بندي تحقيقات برحسب نحوه گردآوري داده‌ها :

 تحقيقات علمي را مي‌توان براساس چگونگي بدست آوردن داده‌هاي مورد نياز به دسته‌هاي ذيل تقسيم كرد :

الف ) تحقيقات توصيفي :[7]شامل مجموعه روشهايي است كه هدف آنها توصيف شرايط يا پديده‌هاي مورد بررسي است . اجراي تحقيق توصيفي مي‌تواند صرفاً براي شناخت بيشتر شرايط موجود با ياري دادن به فرايند تصميم‌گيري باشد . بيشتر تحقيقات علوم رفتاري را مي‌توان در زمره تحقيقات توصيفي به شمار آورد . تحقيق توصيفي را مي‌توان به دسته‌هاي زير طبقه بندي كرد :

  • تحقيقات پيمايشي :[8]براي بررسي توزيع ويژگي‌هاي يك جامعه آماري ، روش تحقيق پيمايشي بكار مي‌رود اين نوع تحقيق مي‌تواند براي پاسخ به سوالات پژوهشي از نوع ديگر مورد استفاده قرار گيرد:

ماهيت شرايط موجود چگونه است ؟

چه رابطه‌اي ميان رويدادها وجود دارد ؟

وضعيت موجود چگونه است ؟

2- تحقيقات همبستگي [9]:در اين نوع تحقيقات ، رابط ميان متغيرها براساس هدف تحقيق ، تحليلي مي‌گردد . تحقيقات همبستگي برحسب هدف به سه دسته تقسيم مي شوند:

همبستگي دو متغييري : هدف ، بررسي رابطه دو به دو متغيرهاي موجود در تحقيق است .

 تحليل رگرسيون : هدف ، پيش‌بيني تغييرات يك يا چند متغير وابسته با توجه به تغييرات متغيرهاي مستقل است .

 تحليل ماتريس همبستگي يا كوواريانس : تحقيقات تحليل عاملي و مدل معادلات ساختاري .

3- اقدام پژوهشي ( پژوهش علمي )[10] :هدف اين دسته از پژوهشها ، توصيف شرايط يا پديده‌هاي مربوط به سيستم است . با استفاده از اقدام پژوهشي مي‌توان موقعيت‌هاي ناملموس مربوط به اقدام و عمليات را مشخص كرد ، و در بهبودي آن كوشيد . اين نوع تحقيق درمباحث بهبود و تحول سازماني داراي جايگاه ويژه‌اي است .

 4- مطالعه موردي[11] :در اينجا پژوهشگر به انتخاب يك مورد پرداخته و آنرا از جنبه‌هاي زيادي بررسي مي كند اين نوع تحقيق ، معمولاً از چهار مرحله بيان مساله و انتخاب واحد تحليل يا مورد انجام عمليات ميداني به منظور گردآوري داده‌ها ؛ سازماندهي داده‌ها و تدوين گزارش ،تشكيل يافته است .

 

فهرست مطالب تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • چكيده       10
  •  فصل اول :             13
  • كليات       14
  • بيان مسئله               18
  •  فرضيه‌ها                26
  • متدولوژي               28
  •  روش شناسايي تحقيق و كارآموزي       31
  •  فصل دوم :             34
  •  تئوري پردازيي      35
  •  ادبيات موضوع      42
  • فصل سوم :             108
  •  جامعه     109
  • جامعه آماري           112
  • جامعه نمونه            113
  • پرسشنامه                115
  • مدل‌هاي آماري        117
  • فصل چهارم :          120
  •  تجزيه و تحليل آماري            121
  •  فصل پنجم :            126
  •  نتيجه‌گيري             127
  • پيشنهادات                132
  • منابع تحقيق

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو را به قیمت 12900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5895
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق ارتقا فناوری و نوآوری در كارخانه پارس خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.