0
0

دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها

617 بازدید

یکی از عوامل محیطی اثر گذار بر سازمانها مشتریان آن هستند، صاحبنظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را از مهمترین وظایف و اولویتهای مدیریت سازمانها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب نظر مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها دنبال نمایید. این فایل شامل 26 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها

مشخصات فایل بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها

عنوان: بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 26
حجم فایل : 38 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

1-2- تشریح و بيان مساله (تعريف موضوع تحقيق )

دربازار پر رقابت خدمات مالی از دست دادن تنها یک مشتری هزینه های سنگینی را برای بانکها و موسسات مالی در پی دارد، آنچه بیش از هر چیز دارای اهمیت است، سرمایه گذاری های عظیمی که سازمانها در جهت تنوع در تولیدات و خدمات و بهبود کیفیت و اراده خدمات مطلوب انجام می دهند، همگی با هدف جلب رضایت مشتریان فعلی و جلوگیری از زوال مشتریان جدید می باشد.(داریوش رشیدی، 1381)

با تمرکز بر رفتار شرکتها به عنوان مصرف کنندگان خدمات مالی در می یابیم، اکثر شرکتها معمولا با چند بانک، رابطه مالی دارند ولی تنها یکی از آنها را به عنوان موسسه مالی اصلی برای دریافت وام انتخاب می کنند.(Perrien and Ricard,1995)

در بخش خدمات مالی برای بنگاهها و شرکتهای اقتصادی که درخواست وام از بانکها را دارند، چالشهای متفاوتی نسبت به مشتریان معمول بانکها وجود دارد، در حال حاضر، یکی از چالشهای موجود، تیرگی روابط بین مشتریان وام گیرنده و بانکهای عامل وام دهنده می باشد.

 این چالش در سمت وام دهنده (بانک) به صورت حداقل کردن ریسک، برای بازگشت وام داده شده خود را نشان می دهد. نتیجه این چالش، اعمال فشار بر مشتری، ایجاد رویه ها و سیاستهایی-که بعضا از دید مشتریان دست و پا گیر هستند- برای اطمینان از بازگشت وام ، کاهش احتمال ریسک و آموزش پرسنل برای برقراری ارتباط صحیح با شرکتهای وام گیرنده می باشد. در سوی دیگر رابطه ، چالش برای شرکت وام گیرنده، دستیابی آسانتر به منابع مالی، دریافت بیشترین کیفیت خدمات، کاهش استرس و فشار عصبی و افزایش میزان تسهیلات دریافتی است.

 در نتیجه این انتظارات، مشتریان رفتار متمایز و سر به زیرتری نسبت به آنچه هستند ابراز می کنند. بانکها نیز با توجه به چالش های خود، با وضع دستور العملها و سیاستها و آموزش مدیران و پرسنل، عملکردی مخصوص به خود برای برقراری ارتباط با مشتری در پیش می گیرند که تبعات آن ممکن است بر رضایت مشتری تاثیر گذار باشد.

(Judith J.Madill,Lisa Feeney, Alan Riding-International Jornal Of bank Marketing,2002)

 بنابراین، آنچه در این پژوهش اهمیت دارد، پاسخ به این سئوال است که،”  عوامل موثر بر رضایت شرکتهای متقاضی تسهیلات از بانکها -با توجه به تئوری بازاریابی رابطه مند-، کدامند؟”.

1-3- تاريخچه و سابقه موضوع تحقيق (پيشينه تحقيق )

علي رغم اهميت رضایت مشتری از روابط بانکی، تاكنون تحقيقات اندكي در اين زمينه در كشور انجام شده است .

 تحقیقات مشابه پژوهش حاضر درکشور نظیر” بررسی تاثیر رضایت مشتریان از خدمات بانک رفاه”،”بررسی رضایت مشتری از خدمات بانکی- داود حسنی،آذر 1387″ ،” بررسی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات خود پرداز بانک ها- نگاررفیعی- داود مهرآبادی، 1386″، “بررسی عوامل رضایت مشتریان از بانک ها- دکتر داریوش رشیدی”صورت گرفته است.

ولیکن در زمینه ” متقاضیان تسهیلات و یا شرکتهای وام گیرنده از بانکها” تا کنون تحقیقی صورت نگرفته است.

1-4- اهميت و ضرورت موضوع تحقيق

دکتر دومنیک تورپین، کسب رضایت مشتری را ازنخستین ماموریت ها و اولویتهای مدیریت ارشد برشمرده و دخالت و پایبندی دائمی مدیران عالی شرکتها در مسئله جلب رضایت مشتری را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده است .( دومینک تورپین-1998)

در صنعت بانک و بانکداری با توجه به نوع خدماتی که ارائه می گردد و با مد نظر قرار گرفتن نوع ارتباط تنگاتنگی که بین سازمان و مشتریان آن وجود دارد، اهمیت مشتری دو چندان می شود. زیرا مشتریان تنها منبع درآمد برای تشکیلات و سازمان بانک می باشند و بدون آنها سازمانی وجود نخواهد داشت. بنابراین از زمان تولید تا عرضه خدمت به مشتری، بایستی نظرات، سلایق و تمایلات وی کاملا مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها را به قیمت 5000 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5631
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.