0
0

دانلود تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم

620 بازدید

بشريت در طول تاريخ زندگي خود بر اين سياره ادوار مختلف و متفاوتي را پشت سر گذارده  است و همواره در گمان خود رو به سوي فردايي بهتر داشته است که شايد اين روند، ريشه ي در گرايش کمال گراي انسان داشته باشد که او را وادار به جنبش و حرکت براي…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم دنبال نمایید. این فایل شامل 29 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم

مشخصات فایل پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم

عنوان: پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 29
حجم فایل : 36 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

الف- پيشرفت و توسعه[1]     

اين مفهوم از مفاهيم وارد شده در زبان ما مي باشد و مي توان گفت که در گذشته دور حتي اگر وجود اين لفظ را متصور باشيم مطمئنا مفهوم امروزي آن را نداشته است زيرا به اعتقاد برخي از جامعه شناسان اين مفهوم (توسعه) مفهومي مدرن و متجدد است که در دوران سنت وجود نداشته است زيرا به رغم اين افراد دوران سنت دوره ي سکون و اينايي بوده است و اين دوران تجدد است که خاصيت ديناميک و روان دارد که ابتدا در فکر و ايده نمايان شد و سپس خود را به دنياي خارج آورد. پيرو آن جمله: فکر جديد، دنياي جديد را مي سازد نه دنياي جديد، فکر جديد را.

پس توسعه يعني بست يافتن باز شدن ، پيشروي ، ارتقاء، که در بعضي جهات آن با مفهوم رشد نزديک است و ديويد يمانه در کتاب «تئوري توسعه» مي نويسد:

توسعه جرياني چند بعدي است که در خود تجديد سازمان و سمت گيري متفاوت کل نظام اقتصادي- اجتماعي را به همراه دارد توسعه علاوه بر بهبود در ميزان توليد و درآمد شامل دگرگوني اساسي در ساخت هاي نهادي، اجتماعي، اداري، و همچنين ايستارها و وجهه نظرهاي عمومي مردم است توسعه در بسياري موارد حتي عادات و رسوم و عقايد مردم را نيز در بر مي گيرد.[2]

توسعه به عنوان يک جريان عمومي به مثابه يک مذهب و ايدئولوژي است که اصول و فروع و بايدها و نبايدهاي خود را دارد و در تمام شئون فردي و اجتماعي تاثير گذار است.

ب- پيشرفت و توسعه صنعتي

پيشرفت صنعت که شروع آن را از قرون هجدهم و نوزدهم ميلادي در اروپا و امريکا مي توان يافت اصطلاحا به آن انقلاب صنعتي[3] گفته مي شود البته اين پديده خود پديده اي تابع بوده که  از تحول شگرف ديگري که از آن به رنسانس ياد مي کنند ناشي شد که شروع مفصل اين وقايع در کتاب ارزشمند تاريخ تمدن اثر ويل دورانت آمده است مهمترين افرادي که در اين تغيير مسير تاريخي و بزرگ نقشي داشتند مي توان  از فرانسيس بيکن (1561-1626 ميلادي) رنه دکارت (1596-1650 ميلادي) مارتين لوتر (1483-1546 ميلادي) موسس مذهب پروتستان در اروپا که نقش عمده اي در اين پوست اندازي تدريجي اروپا از قرون وسطي داشته اند اروپا با ترک کردن تفکرات و عقايد قديمي رايج و شک در گذشته ي خود راه جديد و متفاوتي را پيش گرفت و افرادي چون بيکن ايده ي علم نه براي علم بلکه براي مطيع کردن طبيعت و استفاده مادي از آن[4] را مطرح کردند و عملکرد سوء کليساي کاتوليک و برپايي دادگاههاي تفتيش عقايد و سرکوبي نوابغ و دگرانديشان و با گرفتن انديشه هاي جديد که با شک و ترديد در مباني مقبول کليسا همراه بود سرانجام مجموعه اي از اين وقايع تاريخ اروپا را چنان پيش برد که واقعه ي عظيم انقلاب فرانسه در سال 1789 نقطه ي عطف تحولات جهان مدرن گرديد که نگرشي جديد را پي ريزي مي کرد و آن جدايي عقايد و افکار ديني از دنياي مردم بود که به آن سکولاريم[5] گفته مي شود با شيوع اين گسست در تمام جوانب انسان غربي افق هاي جديدي پيشروي آنان شکل گرفت و جهان غرب بدين سان پيش آمد و پيشرفتهاي علمي و صنعتي يکي  پس از ديگري جلوه و رونقي را در پيش چشمان مردم آن ديار به وجود آورد که تقريبا نگاه همگاني چنين شکل گرفت که تنها راه پيش روي بشريت را تمکين به توسعه و پيشرفت با مدل غربي آن مي باشد.

بارزترين نمود آن در تحولات و پيشرفت هاي صنعتي ديده مي شود که با اختراعات و نوآوري هاي هر روزه به سرعت و غلظت فرايند صنعتي شدن اضافه مي شود که تاثيرات شگرفي به شکل و نوع زندگي انسان ها گذاشت.

ج – جرم

1- تعريف جرم شناختي

براي جرم شناسي نه تنها جرائم قانوني که کليه اعمال ضد اجتماعي نيز مي توانند جرم به معناي رفتار ضد اجتماعي باشند هر چند براي آنها کيفري در نظر گرفته نشود قلمرو جرم شناسي بسيار وسيعتر از حقوق جز است. به عبارت ديگر در جرم شناسي «حالت خطرناک» و يا «ضد اجتماعي» فرد صرفنظر از قانوني بودن جرم از اهميت بسياري برخوردار است.[6]

جرم شناسي با ديد گسترده تري به پديده هاي ضد اجتماعي نگاه مي کند که بعضا ممکن است از سوي قانون مورد چشم پوشي قرار گرفته باشند ولي در نهايت اين زنجيره به هم پيوسته است و آغاز عصيان دروني و خفيف يک فرد پايان پديده ي مجرمانه و آسيب به بدنه ي اجتماع را به دنبال دارد.

 

 

فهرست مطالب تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • مبحث اول- بررسي مفاهيم
  •  الف. پيشرفت و توسعه
  • ب. پيشرفت و توسعه صنعتي
  • ج. جرم
  • 1- تعريف جرم شناختي
  • 2- تعريف قانوني
  • 3- تعريف فقهي
  • 4- تعريف روانشناختي
  • انسان و جرم
  • مبحث دوم- پيشرفت صنعت و تاثيرات آن بر افزايش جرايم
  • 1- انفعال انسان ها در برابر تکنولوژي و گرايش به بزهکاري
  • 2- تنزل اخلاق و تاثر آن از پيشرفتهاي صنعتي جوامع
  • 3- گسترش فقر به موازات توسعه ي صنعتي و اثرات آن به جرم
  • 4- بوجود آوردن نيازهاي مصنوعي براي افراد جامعه
  • مبحث سوم- پيشرفت صنعت و تاثيرات آن بر کاهش جرايم
  • 1- بالا رفتن سطح رفاه ، بهداشت و آموزش عمومي
  • 2- پيشرفت هاي صنعتي و تکنولوژيک و کمک به افزايش امنيت در مقابل جرم
  • نتيجه گيري

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5539
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق پيشرفت صنعتی جوامع و ارتباط آن با جرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.