0
0

دانلود تحقیق مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران

610 بازدید

پيدايش و گسترش زندگي جديد ماشيني، افزايش جمعيت شهرها و فزوني شمار وسايل نقليه موتوري موجب افزايش حوادث رانندگي و خسارت افراد شده است. براي رويارويي با اين حوادث و خسارت‌ها از يك سو گام‌هايي پيشگيرانه ضرورت يافت و از سوي ديگر تأمين و …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران دنبال نمایید. این فایل شامل 129 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

  تحقیق مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران

مشخصات فایل مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران

عنوان: مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 129
حجم فایل : 94 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل اول: مصاديق كلاهبرداري در صدور بيمه‌هاي شخص ثالث توسط بيمه‌گذاران

در كشور ايران در چند سال اخير تقلبات و تخلفات متعددي در صنعت بيمه و به طرق مختلف و از طرف افراد مختلف صورت پذيرفته است. بديهي است شناسايي و تشريح تمامي مصاديق و زواياي اينگونه موارد كاري بس پيچيده و دشوار است و به يك همكاري جمعي و گروهي از شركت‌هاي بيمه، نيروي انتظامي، دادگاه‌ها و دادسراها، بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات و … را مي‌طلبد، اما در اين تحقيق سعي گرديده است كه مصاديق مهم و روتين تقلبات در بيمه شخص ثالث اتومبيل از زواياي مختلف و در طيفي از صدور بيمه‌نامه تا پرداخت خسارت تحت بررسي و تبيين قرار بگيرد. در ابتداي اين فصل تخلفات صورت گرفته در مرحله صدور بيمه‌نامه مورد بررسي قرار مي گيرد.

مبحث اول: مهم‌ترين دلايل وجود تقلبات بيمه‌اي

به نظر مي‌رسد اين ضريب بالاي تقلب در بيمه‌هاي اتومبيل مي‌تواند ناشي از عوامل مختلفي باشد. اهم اين عوامل عبارتند از:

  1. بيمه شخص ثالث از اموري است كه شيوع و گسترش بيشتري نسبت به بيمه‌هاي ديگر در سطح جامعه دارد و به‌تبع آن امكان ارتكاب تقلب توسط عموم افراد جامعه مي‌تواند متصور باشد.
  2. پيامدهاي مالي تقلب بيمه‌اي قبلاً در آن حد و اندازه نبوده كه ارزش بررسي و تلاش براي يافتن راه‌حل‌هاي ممكن را داشته باشد.
  3. شركت‌هاي بيمه از آشكار كردن عمل مجرمانه معدودي از بيمه‌گذاران به اين دليل امتناع مي‌كردند كه ضمن آنكه از لحاظ نمادين كار ناخوشايندي است، اين پيام تلويحي را براي ساير بيمه‌گذاران دارد كه با اقدام كم‌هزينه و فريب شركت بيمه مي‌توان به درآمد بادآورده رسيد.[1]
  4. هزينه و مخارج كشف كلاهبرداري هزينه گزافي است.
  5. بار اثبات كلاهبرداري بر دوش شركت‌هاي بيمه است كه گاهاً اين عمل مخارجي بيشتر از خسارت وارده دارد.
  6. مبارزه با تقلبات بيمه‌اي براي بيمه‌گران از آن جهت مشكل است كه هيچ يك از اقدامات به‌كار گرفته شده از جانب آنها جهت جلوگيري از اين امر ناخوشايند مشتريان نمي‌باشد. در اين راستا لازم است كه بيمه‌گران به دقت خسارت ادعا شده را بررسي نمايند كه در نتيجه سبب تأخير در رسيدگي نهايي و پرداخت خسارت و رنجاندن مشتريان با حسن‌نيت مي‌شود كه نتيجه آن ايجاد تبليغ منفي و از دست دادن مشتريان خواهد بود.
  7. شركت‌هاي بيمه‌ داراي مكانيسم و سازوكار كشف تقلب از جمله كارشناسان متخصص نيستند.
  8. بعضي از بيمه‌گذاران بر اين عقيده هستند كه حق بيمه‌هاي پرداختي آنها در سال‌هايي كه خسارت نداشته‌اند بايد جبران گردد.[2]
  9. بسياري از بيمه‌گذاران بر اين باورند كه احتمال كمي وجود دارد كه گير بيفتند و در صورت گير افتادن، نهايتاً به آنها خسارت پرداخت نمي‌شود.
  10. بعضي از افراد در خصوص بيمه تجربه‌هاي منفي داشته‌اند و احتمالاً ادعاي خسارت آنها مردود شده است و يا كاهش يافته است. بنابراين آنها از هر فرصتي استفاده مي‌نمايند تا آنچه را كه مي‌پندارند حق آنهاست از بيمه بازستايند.[3]
  11. خساراتي كه جزو تعهدات بيمه‌گر قرار نمي‌گيرد يكي از مهم‌ترين دلايلي است كه متقلبان را وادار مي‌كند تا ميزان خسارت وارده را در موارد تحت پوشش بيشتر از مقدار واقعي اعلام نمايند.
  12. در برخي موارد خسارات جزئي ارزش تشكيل پرونده را ندارد. براي همين در هنگام وقوع حوادث بزرگ برخي از بيمه‌گذاران سعي مي‌نمايند خسارت‌هاي قبلي را بگيرند.
  13. بيمه‌گذاران بر اين باورند كه تقلب از شركت‌هاي بيمه لطمه‌اي به آنها نمي‌زند و اگر شركت بيمه دولتي هم باشد، گاهي آن را حق خود مي‌پندارند.

مبحث دوم: بيمه شخص ثالث

امروزه بعد از گذشت ساليان نسبتاً زيادي از زمان وضع قانون مزبور مشاهده مي‌گردد كه رسوخ بيمه‌نامه شخص ثالث در ابعاد مختلف زندگي افراد جامعه، نفوذي غيرقابل انكار داشته است. اينك بيمه يك صنعت ضروري و مورد نياز و تفكيك‌ناپذير براي جامعه امروزي است هرچند كه هنوز هم با توجه به اجباري بودن بيمه شخص ثالث در زمان نگارش، تعداد زيادي از وسايل نقليه موتوري خود را به اين ابزار مطمئن مجهز نكرده‌اند اما رونق اين بيمه در شركت‌هاي بيمه و در صدر قرار گرفتن فروش آن از لحاظ آماري و سهم‌بري بالاي آن از بازار بيمه خود گواه اين مسئله مي‌باشد.

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران را به قیمت 7900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5530
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق مجازاتها و قوانین مربوط به بیمه در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.