0
0

دانلود تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران

626 بازدید

يكي از مهم‌ترين منابع درآمدي دولت‌ها در حال حاضر درآمدهاي گمركي است كه با نظارت و اعمال قانون بر ورود و خروج كالا از كشور تحقق مي‌يابد. در كشور ما درآمدهاي گمركي سومين درآمد دولت بعد از ماليات و نفت است. و مهمترين اثر جرم قاچاق نيز …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران دنبال نمایید. این فایل شامل 65 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران

مشخصات فایلبررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران

عنوان: بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 65
حجم فایل : 55 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل اول: عوامل مؤثر بر تقاضاي كالاهاي قاچاق

  • تقاضا:

كشش تقاضا براي كالاهاي مختلف متفاوت مي‌باشد؛ اما به هر حال تحت تأثير عوامل گوناگون، از جمله نياز مصرف‌كنندگان، درآمد آن‌ها و . . . اين كشش وجود دارد، تا زماني كه كشش تقاضا براي كالايي وجود داشته باشد، مصرف‌كنندگان درصدد ابتياع آن بر مي‌آيند و بنا به ميزان كشش تقاضا، قيمت كالا، تحت تأثير قرار مي‌گيرد. تقاضا براي كالاهاي قاچاق در بازار داخلي و بازارهاي خارجي همواره وجود دارد و همين امر موجب مي‌شود كه عرضه كالا به طريق غيرقانوني، در بازارها صورت بگيرد. بررسي كارشناسان در مورد علل اشتياق به استفاده از كالاهاي قاچاق، نشان مي‌دهد كه تقاضا براي اين كالاها تحت تأثير عوامل گوناگون به شرح بندهاي بعد، وجود دارد:[1]

  • زيبايي و نوآوري در طرح و رنگ توليدات:[2]

هر اندازه كه طراحي و رنگ‌آميزي كالا بيشتر جلب توجه نمايد، تقاضا براي آن تحت تأثير قرار مي‌گيرد به همين جهت است كه شركت‌هاي بزرگ چند مليتي در عصر توليدات انبوه كالاها، همواره به نوآوري و ابتكار در طراحي صنعتي توجه دارند براي مثال لوازم خانگي را با توجه به الگوي مسكن، در اندازه‌هاي مختلف مي‌سازند و عرضه مي‌كنند يا به تغيير مستمر شكل ظاهري كالاها، حتي بدون تغييرات مؤثر در كيفيت و نحوه ساخت كالا اقدام مي‌كنند و حتي كيفيت كالا را براي كاهش هزينه، تنزل مي‌دهند كه اين امر از جمله در مورد اتومبيل‌ها صادق است در اين نوآوري‌ها به رنگ كالا هم اهميت زيادي داده مي‌شود اين امر، در كشور ما در توليد كفش و پوشاك صادق است. يا اخيراً در بسته‌بندي كالاهاي مصرفي، خصوصاً لبنيات و چاي پيشرفت خوبي داشته است، هر چند اين پيشرفت بيشتر براي بازار داخلي و مصرف داخل كشور است گر چه مقاديري از پوشاك، كفش و لبنيات توليد داخل به خارج از كشور نيز صادر مي‌شود و اين بهبود كيفيت بسته‌بندي اشتياق به كالاي خارجي را كاهش مي‌دهد.

  • كيفيت كالا:[3]

آنچه در ذهن عامه، از پيش از انقلاب تاكنون جاي گرفته اين است كه كالاي خارجي بهتر از كالاي داخلي است و يا كالاي خارجي با وجود گران بودن از دوام و استحكام بيشتري برخوردار است و يا كالاي خارجي با وجود گران بودن از دوام و استحكام بيشتري برخوردار است يا به اصطلاح اين جنس هر چه باشد ايراني است. به هر حال توجه به كيفيت كالاي توليد داخلي مي‌تواند در كاهش تقاضاي كالاي خارجي مؤثر باشد و در اين زمينه دقت در رعايت استانداردهاي بين‌المللي در توليد كالا، مي‌تواند در پيشرفت كيفيت كالا و جذب مشتري مؤثر باشد. كالاهاي خارجي و لو اينكه فاقد خدمات پس از فروش باشند، چه بسا مصرف كننده حاضر باشد براي جنس مرغوب‌تر خارجي، قيمت بيشتري از قيمت كالاهاي داخلي بپردازد بنابراين، كيفيت در امر تقاضا، داراي جايگاه ويژه‌اي است.

در كشور ما محصولات صنعتي داراي كيفيت رقابتي با كشورهاي پيشرفته صنعتي نيستند و محصولات صنايع، اكثراً براي رفع نياز داخلي و كشورهاي همسايه توليد مي‌شوند و داراي كيفيت و استحكام و دوام لازم و قابل رقابت با محصولات خارجي نمي‌باشند؛ واردات كالاي قاچاق محصولات صنعتي جاذبه خاصي براي خريداران دارد و لذا تقاضا و خريدار زياد است.

  • تبليغ:[4]

گسترش ارتباطات راه دور – وجود ماهواره‌هاي تلويزيوني، دسترسي سريع به اطلاعات مربوطه به عرضه كالاهاي جديد و نيز كيفيت آن‌ها و . . . سبب شده است كه مصرف‌كنندگان به ويژه قشر نوجوان و جوان، هر روز با كالاهاي نو و خوش‌ظاهري آشنا شوند، به ويژه آنكه رسانه‌ها و دستگاه‌هاي تبليغاتي، در انجام امور تبليغاتي خود به انواع ابزار، تصاوير، رنگ‌ها و . . . توجه دارند، تا بتوانند بيشتر و بهتر در مصرف‌كنندگان تأثير بگذارند و تقاضا براي كالاهاي مصرفي را زياد كنند، از جمله روزنامه‌ها و مجلات با عكس‌ها و تصاوير رنگارنگ، براي كالاهاي خارجي را كه نمايندگي در ايران دارند و تبليغات محصولات خود را به آن‌ها مي‌دهند ايجاد تقاضاهاي جديد يا تقاضاي بيشتر در مردم مي‌نمايند و نمايندگي‌هاي خارجي با تبليغات گسترده در راديو و تلويزيون، پوسترهاي خياباني روي ديوارها و تابلوها و اتوبوس‌ها و روزنامه‌ها خصوصاً مجلات مردم را وسوسه مي‌كنند كه حتي با اقساط درازمدت، كالاهاي خارجي و لوكس خريداري نمايند. براي انتشار اينگونه تبليغات، در انواع وسايلي كه به طور مستمر استفاده مي‌شود مثل تقويم، دفتر سررسيد، فندك، كيف، كفش، لباس، كلاه، ساك، چمدان، كيسه‌هاي پلاستيكي منقوش به تبليغات كالاهاي خارجي نقش مي‌گردد يكي از محل‌هاي درآمد شهرداري‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و راديو و تلويزيون هزينه‌هاي تبليغاتي است كه دريافت مي‌كنند و رسانه‌هاي مزبور به ممنوع بودن خريد و فروش كالاي لوكس و غيرقانوني بودن آن توجهي ندارند و قانوني در اين مورد وجود ندارد تا جلوي آن گرفته شود و رسانه‌ها خصوصاً صدا و سيما در قبول آگهي فقط به درآمد بيشتر مي‌انديشند.

بخشي از منابع مالي در نظر گرفته شده براي مبارزه با قاچاق، بايد صرف فعاليت‌هاي فرهنگي با تدوين و پخش برنامه‌هاي تلويزيوني براي نشان دادن اثرات مخرب قاچاق كالا و مصرف كالاهاي خارجي بر اقتصاد كشور شود.

 

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه
  • فصل اول: عوامل مؤثر بر تقاضاي كالاهاي قاچاق
  • فصل دوم: عوامل مؤثر بر عرضه و توزيع كالاهاي قاچاق
  • فصل سوم: سياست‌هاي دولت و دستگاه‌هاي متولي مبارزه با قاچاق
  • فصل چهارم: ساير عوامل مؤثر بر قاچاق كالاها
  • فصل پنجم: راه‌هاي مبارزه با قاچاق
  • نتيجه‌گيري

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5517
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی جرم قاچاق كالا و ارز از ديدگاه فقه اسلامی و حقوق ايران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.