0
0

دانلود تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل

619 بازدید

امروزه آثار تجارت خارجي در پيشرفت يا تزلزل اقتصاد كشورها قابل ترديد است و بنابراين آگاهي از اصول پذيرفته شده حقوق تجارت بين الملل به ويژه در زمينه ورشكستگي و رعايت قواعد آن بي فائده نيست…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل دنبال نمایید. این فایل شامل 26 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل

مشخصات فایل ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل

عنوان: ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 26
حجم فایل : 23 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

بخش اول

نظريه علماي حقوق

بحث از ورشكستگي، كه شامل آئين دادرسي و تعارض احكام دادگاهها است اساس اين گفتار را تشكيل مي دهد. دسته اي از علماء حقوق، سيستم وحدت و عموميت ورشكستگي را پذيرفته اند (بند اول) در مقابل عده اي ديگر به سرزميني بودن و چندگانگي ورشكستگي اعتقاد دارند (بند دوم) و بالاخره گروهي از حقوقدانان نيز راه حل بينابين دو نظريه فوق را پيشنهاد كرده اند (بند سوم)

بند اول ـ نظريه وحدت و عموميت ورشكستگي

طرفداران اين نظريه معتقدند كه به دعوي ورشكستگي بايد در دادگاه يكي از كشورها مثلا دادگاه اقامتگاه شخص ورشكسته، رسيدگي شود و آثار حكم صادره نيز در كشورهائيكه اموال ورشكسته در آنجا قرار دارد تسري پيدا نمايد. اما دادگاه خارجي اجراء كننده حكم مزبور حق دارد قبل از صدور اجازه اجراي حكم، قانوني بودن آن را بررسي نمايد.

اين نظريه كه مبتني بر هدف ورشكستگي و تكنيك آن مي باشد قابل انتقاد است. زيرا در اينجا هدف اعلام ورشكستگي كه عبارت از ايجاد تساوي بين طلبكاران ورشكسته مي باشد، تحقق پذير نيست. وقتي رسيدن به هدف مذكور امكان پذير است كه همه مدارك و دلايل در دسترس دادگاه كشور رسيدگي كننده قرار گيرد. اما در عمل گردآوري مدارك لازم براي رسيدگي واحد مشكل به نظر مي رسد.

از طرف ديگر كمك به تاجر بدهكار به لحاظ پراكنده بودن طلبكاران، از طريق قرارداد ارفاقي امكان پذير نخواهد بود، مگر اينكه قرارداد مذكور در كشورهاي ديگر معتبر شناخته شود.

از لحاظ تكنيك ورشكستگي مي توان گفت اين امر كه دارائي تاجر ورشكسته به صورت مجموعه اي در اختيار مرجع قضائي قرار گيرد ـ هر چند كه مجموعه اين دارائي شخصيت حقوقي مستقل داشته باشد ـ به خودي خود وحدت ورشكستگي را فراهم نمي سازد زيرا در اين صورت «مجموعه دارائي مثبت و منفي تاجر ورشكسته» در ساير كشورها بايد همانند اشخاص حقوقي عام المنفعه مورد شناسائي قرار گيرد و پيروي از چنين نظريه اي به قبول ورشكستگي در خارج از قلمرو سياسي كشور منتهي مي شود.

 

فهرست مطالب تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • بخش اول 2
  • نظريه علماي حقوق                2
  • بند اول ـ نظريه وحدت و عموميت ورشكستگي    2
  • بند دوم ـ نظريه سرزميني بودن و چندگانگي ورشكستگي    4
  • بند سوم ـ نظريه بينابين          13
  • بخش دوم 15
  • سيستم قابل پذيرش در حقوق ايران         15
  • بند اول ـ دادگاه صلاحيتدار     15
  • بند دوم ـ تعارض قوانين         17
  • نتيجه       20
  • منابع:       22

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل را به قیمت 2900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5387
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق ورشکستگی در حقوق تجارت بين الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.