0
0

دانلود تحقیق تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران

632 بازدید

مفاهيم سياسي به تبع محيط سياسي (داخلی و جهاني) بوجود مي آ يند، وبا توجه به هرگونه تغيير در شرايط محيط سياسي تغيير پذير هستند، بدين علت دانشمندان علوم انساني به اتفاق معتقدند، مفاهيم علوم انساني از ويژگي نسبيت… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران دنبال نمایید. این فایل شامل 160 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران

 

 

مشخصات فایل تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران

عنوان: تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 160
حجم فایل : 206 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

2- بررسي متون موجود:

در پاسخ به مسأله، ما را بر‌ آن داشت تا در زمينه تأثير تغيير مفهوم امنيت ملي بر برداشت امنيتي ج.ا. ايران به جستجوي متوني كه بدان پرداخته‌ان، نمائيم. كتبي كه در اين زمينه بطور مبسوط بدين موضوع پرداخته باشند، نيافتيم. اما از مطالعات دانشگاهي كه بندرت، در اين زمينه كار شده، مطالبي كه نزديك به اين موضوع باشد بصورت پايان نامه كارشده است. هر چند از نظر عنوان، به موضوع رساله نزديك اما زمينه كاري آنها با اين رساله بسيار متفاوت بود. به تعدادي از اين پايان نامه‌ها بصورت ذيل اشاره مي‌نمائيم:

« تحول مفهوم امنيت در سياست خارجي ج. ا. ايران » كه توسط سيد كاظم رضائي در دانشكده علوم اقتصادي و سياسي دانشگاه شهيد بهشتي ارائه شده است. و همينطور پايان نامه « سير تحول در مقوله و ملاحظات امنيت ملي ج. ا. ايران » توسط سيد حسين ولي پوررزومي در همين مكان دفاع شده است.

اما اينكه متوني كه بطور جداگانه به تغيير مفهوم امنيت ملي و برداشت جمهوري اسلامي ايران از امنيت ملي بپردازند. بسيار متنوع است. كت، مقالات و تحقيقات دانشگاهي بسياري در اين زمينه منتشر شده است. در مورد مطالب فارسي كه در سطح كتاب باشد، در زمينه تغيير مفهوم امنيت ملي وجود ندارد.اما در خصوص امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران مي‌توان به كتاب « شرايط متحول امنيت ملي ج. ا. ايران » كه توسط آقاي نعمت‌الله فلاحت پيشه تأليف گرديده، اشاره نمود. اين كتاب كه متشكل از يك مقدمه و چهار فصل مي‌باشد، در فصل اول به شرايط امنيتي موجود در سطوح سه گانه، داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي، در فصل دوم به بررسي فرصت‌ها و تهديدهايي كه براي امنيت ملي ج. ا. ايران بوجود آمده، در فصل سوم به اهداف منطقه‌اي ج. ا. ايران و موانع بين‌المللي در اين زمينه پس از جنگ دوم خليج فارس و بالاخره در فصل چهارم  به نتيجه‌گيري مي‌پردازد.

از ميان كتب خارجي موجود و در دسترس در مورد تغيير مفهوم امنيت ملي، كتاب «چهره متغير امنيت ملي» است كه رابرت ماندل در اين كتاب به بررسي مفهوم امنيت ملي در دو زمينه تاريخي و نظري مي‌پردازد، اين كتاب به صورت ترجمه شده در دسترس است. ايشان بطور مبسوط ابعاد مختلف امنيت ملي را بررسي مي‌كنند و در فصول آخر كتاب نيز با ارائه مطالعات موردي در اين زمينه، مفهوم امنيت ملي را تجزيه و تحليل مي‌كند.

همينطور در اين زمينه باز مي‌توان به دو كتاب زير اشاره كرد: كتاب « استراتژي امنيت ملي » كه استفان كيمبات Stephen Cimbath تأليف نموده و در سال 1984م به چاپ رسيده است و ديگري كتاب « باز تعريف امنيت ملي » است كه جوزف، جي، روم Josf. J. Romm در اين كتاب به اين موضوع مي‌پردازد و اين كتاب توسط Concil on Foreign Relations Press  درسال 1993م به چاپ رسيده است.

در ميان مقالات فارسي موجود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • « گفتمانهاي امنيت ملي در ج. ا. ايران » كه توسط سيد حسين ولي‌پوررزومي نوشته شده و در فصلنامه مطالعات راهبردي شماره 2 به چاپ رسيده است.
  • « سياست امنيتي ايران در دهه نخست انقلاب اسلامي » كه حسن رحيمي به اين موضوع پرداخته و در فصلنامه دفاعي و امنيتي شماره دوم چاپ شده است.

مقاله كه به برداشت عمومي مفهوم امنيت ملي پرداخته، « بازنگري مفهوم امنيت در عرصه روابط بين‌الملل » كه توسط رضا سيمبر تأليف گرديده و در مجله سياست خارجي شماره 3 چاپ شده است.

خلاصه اينكه آنچه در زمينه موضوع رساله كار تأليفي صورت گرفته، سعي نموديم كمال استفاده را نمائيم.

3- سوال اصلي:

     مهمترين پرسشي كه در اين تحقيق در پي پاسخ به آن هستيم اين است که « آيا تغيير مفهوم امنيت ملي در نظام بين الملل موجب تغيير برداشت امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران شده است؟ اگر بلی، چگونه؟ ».

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران را به قیمت 8900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5047
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق تاثير دگرگونی مفهوم امنيت ملی در نظام بين الملل بر برداشت امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.