0
0

دانلود پاورپوینت سوخت و ساز چربی

719 بازدید

لیپیدها یا چربی ها از نظر ساختمانی شبیه به کربوهیدرات ها و دارای کربن، هیدروژن و اکسیژن می باشند، با این تفاوت که نسبت هیدروژن به اکسیژن در ترکیب های چربی به میزان بسیار زیادی بیشتر است. برای مثال چربی معروف تری پالمیتین (تری پالمیتول گلیسرول)…ادامه این مطلب را در پاورپوینت سوخت و ساز چربی نمایید. این فایل شامل 28 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت سوخت و ساز چربی

 

 

مشخصات فایل سوخت و ساز چربی

عنوان: سوخت و ساز چربی
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 28
حجم فایل :  7,47 مگابایت

بخشی از پاورپوینت سوخت و ساز چربی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

انواع چربیها

چربی ها می توانند براساس ساختمانشان طبقه بندی شوند. سه گروه اصلی چربیها عبارتند از: چربی های ساده، چربی های مرکب و چربی های مشتق

چربی های ساده اغلب از چربی های ساده به عنوان چربی های خنثی نام برده می شود و به طور عمده شامل تری اسیل گلیسرولها (تری گلیسریدها) می باشند. تری گلیسریدها، شکل اصلی ذخیره چربی در بدن هستند. بیش از ۹۵ درصد از چربی بدن تری گلیسرید می باشد. اگرچه، کبد و عضلات اسکلتی حاوی ذخایر چربی قابل توجهی می باشند، اما بیشتر تری گلیسریدها در سیتوپلاسم سفید بافت چربی ذخیره هستند. مولكول تری گلیسرید شامل ریشه مولكول سه کربنه گلیسرول می باشد که به سه مولکول اسید چرب متصل است.

همه اسیدهای چرب شامل یک زنجیرۀ خطی هیدروکربن و یک گروه انتهایی اسید کربوکسیلیک (COOH-) می باشند. تقریبا تعداد کربنهای همه اسیدهای چرب زوج است و تعداد اتم های آنها نیز بین ۱۴ تا ۲۲ اتم می باشد .فراوان ترین نوع اسید چرب، اسیدهای چربی هستند که ۱۶ یا ۱۸ اتم کربن دارند. اسیدهای چرب ممکن است اشباع یا غیراشباع باشند. یک اسید چرب اشباع (مانند اسید پالمیتیک) از اتمهای کربنی برخوردار می باشد که تنها با یک پیوند کووالانسی به یکدیگر متصل شده اند ،بقیه پیوندها به اتم هیدروژن متصل می باشند. این مولکول به این دلیل اشباع شده نامیده می شود که به لحاظ شیمیایی تا آن جایی که امکان داشته، اتم هیدروژن را در بر گرفته است.

 

فهرست مطالب پاورپوینت سوخت و ساز چربی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • نقش چربی ها
  • انواع چربی ها
  • چربی های مرکب
  • چربی های مشتق
  • سنتز چربی ها
  • سنتز تری گلیسرید
  • اکسیداسیون اسیدهای چرب
  • تجزیه چربی
  • تری اسیل گلیسرول درون عضلانی
  • نحوه تشکیل و اکسیداسیون اجسام کتونی
  • تنظیم سوخت و ساز چربی به هنگام تمرین

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت سوخت و ساز چربی را به قیمت 8900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4446
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت سوخت و ساز چربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.