0
0

دانلود تحقیق نفقه

619 بازدید

برای نفقه معاني مختلفی در کتاب های لغت بیان شده است از جمله: ریشه ی معنای نفقه را صرف و خرج و آنچه که از دراهم کم و فانی شود، می دانند. همانگونه که در المنجد آمده «نفق ، ینفِقُ ، نفقاً = فقد و فنی و قُل » (چیزی کم و فانی شد)… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق نفقه دنبال نمایید. این فایل شامل 41 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق نفقه

 

 

مشخصات فایل نفقه

عنوان: نفقه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 41
حجم فایل : 42 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق نفقه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

بند دوم- معنای اصطلاحی نفقه:

تعریف اصطلاحی نفقه را از دو منظر مورد بررسی قرار می دهیم، ابتدا نظر فقهای اسلام را در ارتباط با نفقه بیان می کنیم و سپس به مواد قانونی مرتبط و بحث در این خصوص می پردازیم.

الف- نفقه از نظر فقهای اسلام:

اکثر فقهای شیعه نفقه را به معنای «لباس، غذا، مسکن و … » می دانند[1]. همچنین علمای عامه و حقوقدانان اسلامی نیز نفقه را همان لوازم ضروری زندگی و احتیاجات مادی که فرد برای همسر و بستگان خود انفاق می کند، می دانند[2].

در اسلام، موجبات نفقه ، در زوجیت، قرابت و ملک[3] احصاء شده است و از نظر فقهی و حقوقی، تأمین مخارج و هزینه های خانواده به عهده ی مرد است ولذا هزینه ها و مخارج متعارف زن هم به عنوان بخشی از خانواده به عهده ی مرد است و در عین حال مرد حق سلطه و استثمار زن را ندارد.

ب- نقه از نظر قانون مدنی:

قانون مدنی ایران در ماده 1106 مقرر می دارد: «در عقد دائم نفقه زن به عهده ی شوهر است.» و ماده 1107 می گوید: «نفقه عبارت است از مسکن و البسه و غذا و اثاث البیت که به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن به داشتن خادم یا احتیاج او به واسطه ی مرض یا نقصان اعضاء»

 

 

فهرست مطالب تحقیق نفقه, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • گفتار اول- تعریف نفقه
  • بند اول- معنای لغوی نفقه
  • بند دوم- معنای اصطلاحی نفقه
  • گفتار دوم- ادله ی وجوب نفقه
  • گفتار سوم- ویژگی ها و میزان نفقه زوجه
  • بند اول- ویژگی های نفقه زوجه
  • بند دوم- میزان نفقه زوجه
  • بند دوم- بررسی فقهی و قانونی نفقه
  • بند دوم: در صورت انحلال نکاح

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق نفقه را به قیمت 15900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4094
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق نفقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.