0
0

دانلود تحقیق دفاع مشروع

655 بازدید

دفاع مشروع يكي از موضوعات مهم و بحث برانگيز در عرصه حقوق بين الملل بوده و هست. دفاع مشروع به منزلۀ يك قاعده حقوقي و نيز به عنوان يك اصل كلي حقوقي به رسميت شناخته شده است و مورد قبول تمام نظام‌هاي حقوقي دنياست… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق دفاع مشروع دنبال نمایید. این فایل شامل 53 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق دفاع مشروع

 

 

مشخصات فایل دفاع مشروع

عنوان: دفاع مشروع
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 53
حجم فایل : 69 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق دفاع مشروع را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

1- چرايي دفاع مشروع

عليرغم تأكيد بسياري از اسناد بين المللي مهم از جمله پيمان پاريس (پيمان بريان- كلوگ)، منشور ملل متحد و….بر ممنوعيت جنگ، اين پديدۀ ناگوار و ناخوشايند، همچنان گريبانگير حيات بشري است. بر اساس مقررات حقوق بين الملل، اصل منع توسل به زور است[1] اما در موارد استثنايي مانند دفاع از خود مي‌توان به زور متوسل شد و حق بر جنگ[2] را به صورت مشروع و قانوني بدست آورد.

راجع به پيدايش «دفاع مشروع» مي‌توان بيان نمود كه تا اوايل قرن 20 اختلاف بوجود آمده ميان دولت‌ها، معمولاً با توسل به جنگ حل و فصل مي‌شد، اين وضعيت ناشي  از صلاحيت بي قيد و شرط و نامحدود كشورها در اين مورد بود. اما پيامدهاي تلخ ناشي از جنگ جهاني اول جامعه جهاني را بر آن داشت به  فكر ساز و كار مناسب باشد تا بلكه بتواند از وقوع جنگ جلوگيري كند. عليرغم عزم راسخ و جدي جامعۀ بين الملل، ميثاق جامعه ملل نتوانست به اين امر مهم يعني ممنوعيت جنگ دست پيدا كند. در اين راستا در سال 1928 ميثاق پاريس با ممنوع اعلام نمودن جنگ به عنوان ابزار سياست ملي، اين خلاء را تا حدودي برطرف كرد. سرانجام در سال 1939-1945 جنگ جهاني دوم شروع شد و ضعف حقوق بين الملل موضوعه را بيش از پيش آشكار ساخت؛ جامعه ملل منحل گرديد و سازمان ملل متحد بجای سلف خود شروع بكار نمود. منشور سازمان ملل متحد يك سند كامل و منسجمي است كه حق دولت‌ها را در توسل به زور محدود نموده است جنگ را به صورت كامل ممنوع اعلام كرده است. اما با وجود اين مسئله، حق طبيعي دولت‌ها در دفاع از خودشان تحت عنوان دفاع مشروع را به عنوان حق ذاتي دولتها به رسميت شناخته است.

 

 

فهرست مطالب تحقیق دفاع مشروع, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • تعریف دفاع مشروع.
  • فلسفه مشروعیت دفاع.
  • 1 . حق دفاع، یکی از موارد حقوق طبیعی..
  • 2 . حق دفاع بر اساس نقض قرارداد اجتماعی..
  • 3 . حق دفاع براساس جبران بدی با بدی.
  • شرایط مشروعیت دفاع.
  • 1 .  تجاوز و فعلیت آن..
  • 2 .  ضرورت انجام دفاع مشروع.
  • 3 . متناسب بودن کمیت و کیفیت دفاع با تجاوز.
  • مستندات قانونی دفاع مشروع در حقوق بین‎الملل..
  • دامنه و گسترة دفاع مشروع.
  • فهرست منابع و مآخذ

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق دفاع مشروع را به قیمت 5900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3856
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق دفاع مشروع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.