0
0

دانلود تحقیق شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر

663 بازدید

يك كامپيوتر از قسمتهاي مختلفي تشكيل شده است ولي هيچ كدام از آنها اهميت پردازنده، (CPU) را ندارند. اين واحد قطعه اي مربع شكل از جنس سيلسكون است كه به عنوان روح هر كامپيوتر شناخته مي شود. پردازنده نقش زيادي در كارآيي كامپيوتر دارد و توليدكنندگان، قيمت كامپيوتر… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر دنبال نمایید. این فایل شامل 431 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر

 

 

مشخصات فایل شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر

عنوان: شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 431
حجم فایل : 261 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

كاوش در پردازنده ها

پردازنده ها كارهاي خود را به كمك اعمالي ساده ولي با سرعت بالا انجام مي دهند. تنوع در طراحي پردازنده ها ثابت مي كند كه براي انجام يك عمل، بيش از يك راه وجود دارد. به طور مثال، پردازنده هاي Power PC كه در كامپيوترهاي Power Mac مورد استفاده قرار مي گيرند، مجموعه اي از دستورالعمل هاي نسبتاً ساده، كوتاه و سريع را براي انجام محاسبات به كار مي برند. برعكس، پردازنده هاي P5 و P6 اينتل از مجموعة دستورالعمل هاي پيچيده اي استفاده مي كنند كه نياز به ترانزيستورهاي بسيار زيادي دارند.

با وجود تمامي اين تفاوتها، همه پردازنده ها از ترفندهاي ديگري نيز براي انجام سريع عمليات استفاده مي كنند و در يك زمان بيش از يك عمل را انجام مي دهند. علاوه بر آن، همان عناصري كه بر عملكرد دازنده تأثير مي گذارند برروي عملكرد تراشة تقويت شده آن پردازنده نظير OverDrive شركت Intel  تأثير مي گذارند.

نكته فني: بهترين مشخصه عملكرد يك پردازنده، سرعت ساعت آن است كه نشان مي دهد پردازنده عمليات اصلي را چند ميليون بار در ثانيه مي تواند انجام دهد. براي سالهاي متمادي، يك قاعده كلي وجود داشت و آن اين بود كه هر چه سرعت ساعت پردازنده بيشتر باشد، پردازنده سريعتر خواهد بود. امروزه اين مفاهيم كمي پيچيده تر شده اند.

سرعـت ساعت (Clock speed) تقريباًَ به سرعت انجام عمليات در داخل پردازنده اطلاق مي گردد. اغلب پردازنده ها با 2/1 يا 3/1 سرعت داخلي خود با ساير اجزاي سيستم ارتباط برقرار مي كنند. پردازنده هاي پنتيوم 100، 133، 166 و 200 مگاهرتز همگي با سرعت 66 مگاهرتز با اجزاي خارج از خود در ارتباط هستند و اين بدين معنا است كه حتي با وجود سرعت بسيار بالاتر در پردازنده هاي پنتيوم 200 مگاهرتزي، سرعت دستيابي به حافظه و حافظه ثانويه، تغييري نكرده است. مسئله مهمتر اين است كه بعضي از پردازنده ها مي توانند در هر پالس ساعت، كارهاي بيشتري را نسبت به ساير پردازنده ها انجام دهند.

به همين دليل است كه يك پردازنده Cyrix 6X86 با سرعت 150 مگاهرتز مي تواند از لحاظ كارآيي با يك پردازنده پنتيوم 200 مگاهرتز برابري نمايد. عجيب تر اينكه كارآيي يك پنتيوم پرو 220 مگاهرتزي از كارآيي يك پنتيوم 200 مگاهرتزي MMX بيشتر است، اما تحت سيستم عامل ويندوز اين موضوع برعكس مي شود. (پنتيوم پرو يك پردازنده 32 بيتي است كه كارآيي آن تحت ويندوز NT بيشتر است. به عبارت ديگر ارتباط عميقي بين سرعت كامپيوتر و آنچه كه كامپيوتر انجام مي دهد وجود دارد).

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر را به قیمت 12900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3750
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق شرح كامل و مفصل از سخت افزار کامپيوتر و رفع عيوب مختلف يك كامپيوتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.