0
0

دانلود تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت

667 بازدید

توليد نفت ايران در اوايل سال 1383 بين 6/3 تا 2/4 ميليون بشكه در روز بوده است. دراين سال، ايران پس از عربستان، آمريكا و روسيه در مقام چهارم توليد كنندگان نفت در جهان قرار گرفت. گفتني است كه ايران سالهاست كه مقام دوم را پس از عربستان در زمينه توليد نفت در اوپك در اختيار دارد… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت دنبال نمایید. این فایل شامل 53 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت

 

 

مشخصات فایل بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت

عنوان: بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 53
حجم فایل : 34 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

مصرف

ذخاير عظيم نفت و گاز در كشور،‌الگوي مصرف انرژي در ايران را به سوي اتكاي شديد به مصرف اين فرآورده ها هدايت كرده است. به طوريكه نفت و گاز در مجموع 97 درصد مصارف انرژي كشور را تامين مي كند . در سال 80، مصرف نفت وگاز در ايران به حدود 600 هزار بشكه مربوط به مصرف گاز طبيعي بوده است.

روند مصرف انرژي در خلال سالهاي 1346 تا 1380 ، بيانگر رشد متوسط سالانه 5 درصدي انرژي در ايران است كه در نوع خود رشد بسيار بالايي محسوب مي شود. در عين حال اگر شاخص شدت انرژي از رشد اقتصادي  بيشتر بوده و همين امر به كاهش مستمر بهره وري در مصرف منابع انرژي در كشور منجر شده است.

همان طور كه در فصل سوم بيان شـد يكـي از پيامدهاي منفي را نتيريسم، در كشورهاي نفت خيز، مصرف زدگي در عرصه هاي مختلف و از جمله در بخش انرژي است. بررسيهاي آماري حاكي از آن است كه در سال 1346 براي توليد يك ميليون ريال كالا و خدمات، معادل94/4 بشكه نفت خام مصرف شده است. اين رقم با رشد متوسط 2/3 درصدي سالانه در سال 1379به 3/13 بشكه معادل نفت خام رسيده است. مساله قابل توجه در اينجا اين است كه بخش عمده افزايش مصرف انرژي مربوط به بخش هاي خانگي، تجاري و حمل ونقل بوده است. به طوريكه سهم انرژي كشور در اين دوره در بخشهاي پالايشگاهي،‌ صنعت و كشاورزي نسبت به بخشهاي خانگي و تجاري و حمل ونقل كاهش پيدا كرده است(14).

 

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه1
  • بخش اول: جايگاه ايران در بازار نفت و جهان2
  • بخش دوم: توازن ميان درون نگري و برون نگري در بخش نفت27
  • نتيجه گيري 47
  • پي نوشته49

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت را به قیمت 6900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3495
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی جايگاه ايران در بازار جهانی نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.