0
0

دانلود پاورپوینت جنگ جمل

756 بازدید

حضرت علی علیه السلام در نخستین روزهای حكومت خویش، مشغول پاكسازی محیط جامعه اسلامی از حكام خود كامه ای شد كه بیت المال مسلمانان را تیول خویش قرار داده، بخش مهمی از آن را به صورت گنج در آورده بودند و بخش دیگر را در راه مصالح شخصی خود مصرف می كردند و هر كدام در گوشه ای، حاكمی خود مختار و غارتگر شده بودند…ادامه این مطلب را در پاورپوینت جنگ جمل دنبال نمایید. این فایل شامل 16 اسلاید و در قالب powerpoint ارائه شده است.

پاورپوینت جنگ جمل

 

 

 

مشخصات فایل جنگ جمل

عنوان: جنگ جمل
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 16
حجم فایل :  547 کیلوبایت

بخشی از پاورپوینت جنگ جمل را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

واقعه جنگ جمل

حضرت علی علیه السلام در نخستین روزهای حكومت خویش، مشغول پاكسازی محیط جامعه اسلامی از حكام خود كامه ای شد كه بیت المال مسلمانان را تیول خویش قرار داده، بخش مهمی از آن را به صورت گنج در آورده بودند و بخش دیگر را در راه مصالح شخصی خود مصرف می كردند و هر كدام در گوشه ای، حاكمی خود مختار و غارتگر شده بودند.همزمان با این پاكسازی ، عده ای از اصحاب توقع داشتند كه حضرت مسئولیت هایی از حكومت را به آنان بسپارد. از جمله طلحه و زبیر را می توان نام برد. آنان از این كه در حكومت علی علیه السلام به استانداری منطقه ای منصوب شوند ناامید شدند. از طرف دیگر، از جانب معاویه به هر دو نفر آنان نامه ای، به یك مضمون رسید كه آنان را ” امیرالمومنین” خوانده  و یادآور شده بود كه از مردم شام برای آن دو بیعت گرفته است و باید هر چه زودتر شهرهای كوفه و بصره را اشغال نمایند، پیش از آن كه فرزند ابوطالب بر آن دوشهرمسلط شود و شعار آنان در همه جا این باشد كه خواهان خون عثمان هستند و مردم را برگرفتن انتقام او دعوت كنند…

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت جنگ جمل, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • واقعه جنگ جمل
  • بازگشت عایشه از نیمه راه مدینه به مكه
  • پایگاه مخالفان امام علیه السلام
  • هزینه جنگ جمل
  • شهادت دروغ
  • پی كردن جمل

 

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت جنگ جمل را به قیمت 5900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2864
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت جنگ جمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.