0
0

دانلود پاورپوینت بیماری سل

628 بازدید

بیماری های ریه یکی از از شایع ترین انواع بیماری ها در سراسر جهان می باشند. سیگار کشیدن، عفونت و ژنتیک از شایع ترین عوامل بیماری های ریوی می باشند. بررسی بعضی از انواع مختلف بیماری های ریوی می پردازیم… ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در پاورپوینت بیماری سل دنبال نمایید. این فایل شامل 20 اسلاید و در قالب powerpoint می باشد.

پاورپوینت بیماری سل

 

 

مشخصات فایل بیماری سل

عنوان: بیماری سل
فرمت فایل : powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 20
حجم فایل :  1,55 مگابایت

بخشی از پاورپوینت بیماری سل را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

بیماری های ریوی

بیماری های ریه یکی از از شایع ترین انواع بیماری ها در سراسر جهان می باشند. سیگار کشیدن، عفونت و ژنتیک از شایع ترین عوامل بیماری های ریوی می باشند. بررسی بعضی از انواع مختلف بیماری های ریوی می پردازیم.

بیماری های ریوی که بر مسیرهای تنفسی و هوایی تاثیر می گذارند

نای (حلق، خرخره، لوله هوا) به لوله هایی بنام نایچه (نایژه یا bronchi) منشعب شده و در ادامه این شاخه ها هم به لوله هایی کوچکتر درون ریه تقسیم می شوند. بیماری های که براین مسیرهای تنفسی تاثیر می گذارند شامل:

آسم، در این بیماری مسیرهای هوایی ملتهب شده و بعضی اوقات دچار گرفتگی شده باعث خس خس کردن و تنگی نفس می شوند. آلرژی، عفونت و یا آلودگی باعث ظاهر شدن علایم آسم می شوند.

بیماری سل

سل یك بیماری عفونی واگیردار می باشد . بیماری سل از سال های بسیار دور وجود داشته و افراد بسیار مشهوری نیز در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند. این بیماری از قدیم در كشور ما شناخته شده بود. در گذشته به اشتباه تصور می كردند كه نفرین كسی و یا شدت غم و غصه علت اصلی ابتلا به بیماری سل است. بیماری سل یكی از مهمترین بیماریهای عفونی قرن حاضر می باشد كه توانائی درگیر نمودن كلیه ارگان های بدن را دارد ولی ریه ها بیشتر به سل مبتلا می شوند. از سال 1982 همه پزشكان دنیا معتقد بودند كه این بیماری تا سال 2000 كنترل و بحث آن فقط محدود به كتب پزشكی خواهد بود، ولی این امید ده سال بیشتر به طول نیانجامد، به طوری كه در سال 1993 این بیماری از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان یك فوریت جهانی اعلام می گردد…

فهرست مطالب پاورپوینت بیماری سل, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • بیماری های ریوی
  • بیماری سل
  • عامل بیماری سل
  • انواع سل ریوی
  • علائم انواع سل
  • تشخیص بیماری سل

 

در صورت تمایل شما می توانید پاورپوینت بیماری سل را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=2151
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود پاورپوینت بیماری سل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.