0
0

دانلود مقاله بازرسی و ارزيابی در Hex

646 بازدید

وضعيت هنر در برنامه‌هاي بازي Hex در حدود سال 2002 اين است كه كامپيوترها بتوانند به طور كامل روي موقعيت‌ها تا برد 6×6 بازي كنند و در برابري هستند با بهترين بازيكنان انساني روي اندازه‌هاي برد تا حدود 9×9. اين گزارش به طور رايج وسايل مورد استفاده و پيشنهادي را براي بازرسي تخته بازي… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در  مقاله بازرسی و ارزيابی در Hex دنبال نمایید. این فایل شامل 24 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بازرسی و ارزيابی در Hex

مشخصات فایل  بازرسی و ارزيابی در Hex

عنوان:  بازرسی و ارزيابی در Hex
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24
حجم فایل : 21 کیلوبایت

بخشی از   مقاله بازرسی و ارزيابی در Hex را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

1ـ مقدمه

براي يك مقدمه عالي براي بازي Hex و استراتژي آن نگاهي به كتاب Browne بيندازيد. مقالات مقدمه‌اي در مورد Hex در Scientific American by Gardner and stewart به چشم مي‌خورد. تكامل PSPACE از نسخه عمومي شده Hex توسط Even و Tarjan به اثبات رسيده است. اثباتي براي خود Hex توسط Reisch عرضه شده بود. وسايل الگوريتمي براي بازي Hex در اين گزارش توصيف شده است كه مي‌تواند به صورت زير خلاصه شود:

ـ ارتباطات مجازي در برنامة Vadim Anshelevich Hexy (Ansoo): استفاده شده‌اند.

ـ الگوهاي تجزيه توسط Jing yang استفاده شده‌اند تا مقادير باز 7×7 و 8×8 را اثبات كنند. (YLPO1, YLPO2a, YLPO2b)

ـ بازرسي الگو بر پايه روش yang است و تست شده است اما هنوز در برنامة Jack Van Rijswick استفاده نشده است. Queen bee (Rijoo)

ـ مدلهاي شبكه در چندين فرم ارائه شده‌اند. البته به طور قابل توجه در Hexy كه يك شبكه الكتريكي مانند آن است.

ـ فاصله هندسي در Queen bee استفاده شده است.

كاهش y توسط Steven Meyers پيشنهاد شده است كه بر پايه مشاهدات توسط creaigschensted مي‌باشد.

اولين سه روش در بخش 2 توصيف شده‌اند. در حاليكه بخش 3 جريان شبكه و روشهاي 2 فاصله را توصيف مي‌كند. وسيله كاهش y در بخش 4 ارائه شده است.

AppendixA شامل بعضي پيش زمينه‌ها روي ارائه هندسي Hex است.

2ـ جستجو (بازرسي)

نه ارتباط مجازي و نه الگوهاي تجزيه روشهاي بازرسي تخته بازي نيستند.

هر دو روش از الگوهاي محلي ارتباطات اثبات شده، ايجاد الگوهاي جديد از الگوهاي كوچكتر استفاده مي‌كنند. انواعي از استفاده از الگوهاي تجزيه كه از الگوهاي كروي استفاده مي‌كنند به عنوان يك افزايش بازرسي تخته‌بازي ايمن در الگو بازرسي استفاده شده‌اند.

1-2- ارتباط مجازي

ارتباطات مجازي الگوهاي محلي هستند كه يك ارتباط را گارانتي مي‌كنند. دو نوع ارتباط مجازي وجود دارد: قوي و ضعيف، يك ارتباط ضعيف توسط قانون And ايجاد شده است كه يك برنده گارانتي شده است كه ابتدا بازيكن برنده را تأمين مي‌كند. يك ارتباط قوي توسط قانون or ايجاد شده است كه يك برنده است بدون در نظر گرفتن اينكه چه كسي اول بازي مي‌كند. هر ارتباطي يك حامل دارد كه نيستي مجموعه‌اي از خانه‌ها است كه مورد نياز است تا براي ارتباط با كار خالي شود. قانون And در شكل 1-I نمايش داده شده است. اين قانون يك ارتباط ضعيف بين q,p را پايه‌گذاري مي‌كند كه تأمين مي‌كند كه برآمدگي مياني m خالي است و ارتباطات قوي بين m,p و بين q,m وجود دارد. ارتباط مي‌تواند توسط بازي در نقطة m ايجاد شود. قانون And نياز به 2 حامل دارد كه نپوشاند و حامل نتيجه ارتباط ضعيف اتصال اين دو حامل به اضافه خانه m است.

شكل 1-II كاربرد قانون or را نشان مي‌دهد. يك ارتباط قوي بين p,q وجود دارد اگر دو يا چند ارتباط ضعيف بين p,q باشد كه تأمين مي‌كند كه حاملين اين ارتباطات يك فاصله خالي دارند كه مطمئن مي‌كند كه حريف نمي‌تواند تمام ارتباطات ضعيف را يكباره مسدود كند. سپس ارتباط مي‌تواند توسط قوي كردن يكي از ارتباطات ضعيف غير متأثر ايمن شود. حامل نتيجه ارتباط قوي اتصال حاملين ارتباطات ضعيف است. يك زيان ارتباطات مجازي اين است كه آنها ناقص هستند. با اين حس كه مثالهايي از موقعيت‌هايي وجود دارد كه نمي‌توانند با قوانين And-or ثابت شوند. شكل 2 مثالي مي‌دهد كه بر پايه داده شده در [Ansoo] است. موقعيت يك ارتباط مجازي ضعيف است بين q,p جاييكه m يك حركت برنده است. روش ارتباط مجازي هدفي است براي اثبات ارتباط. با پيدا كردن ارتباطات مجازي بين m,p و بين q,m كه در اين حالت به نتيجه نمي‌رسد. چون هيچ ارتباط قوي مجازي بين m,p وجود ندارد.

همين داستان براي تنها حركت برنده ديگر (به طور قرينه مساوي n) به كار مي‌رود.

دليلي كه روش ارتباط مجازي نمي‌تواند اين موقعيت را ثابت كند اين است كه قانون And شامل تعهد بي‌شرطي است كه ارتباط برنده شدن مي‌خواهد از نقطه مياني m استفاده كند. در اين حالت بازي با حريفي كه مجبور شده است r را اشغال كند پيش مي‌رود. جواب برنده تك n است. اگر حريف سپس s را بازي كند، ارتباط مي‌تواند پايه ريزي شود اما شامل گره  m نمي‌شود. اين شرط اصلي پنهاني قانون And را مختل مي‌كند كه چرا آن نمي‌تواند توسط بازريس ارتباط مجازي كشف شود.

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید  مقاله بازرسی و ارزيابی در Hex را به قیمت 15900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=10356
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بازرسی و ارزيابی در Hex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.