0
0

دانلود کارورزی آموزش و پرورش

649 بازدید

هدف و اهميت آموزش و پرورش در كشور ما تربيت انسانهايي مؤمن و متعهد، دلسوز و از طرفي تربيت افراد با تجربه و داراي سطح علمي بالاتر مي‌باشد. چرا كه آموزش و پرورش تفكيك ناپذير از هم ديگري مي‌باشد. از آنجا كه آدمي از طريق حد مطلوبي از… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در کارورزی آموزش و پرورش دنبال نمایید. این فایل شامل 55 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

کارورزی آموزش و پرورش

مشخصات فایل آموزش و پرورش

عنوان: آموزش و پرورش
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 55
حجم فایل : 34 کیلوبایت

بخشی از  کارورزی آموزش و پرورش را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

ساير امور عندالزوم: صدور ابلاغ كليه كاركنان- صدور گواهي اشتغال به كار- برقراري وظيفه براي كاركنان حقوق فوت شده- صدور كارت تحصيلي براي معلمان- صدور ابلاغ مأموريت كاركنان- صدور كارت شناسايي و سازماندهي نيروها.

شرح وظايف آموزش راهنمايي و ابتدايي: با توجه به تغييراتي كه در سيستم سازماني آن بوجود آمده اداره كل آ.پ به سازمان آ.پ تبديل شده است. ريئس ادراه آ.پ داراي 3 معاون مي‌باشد- معاون پشتيباني- معاون امور متوسطه فني و حرفه‌اي- معاون عمومي و پروشي.

معاون عمومي پرورشي: هر كدام دواير پوشش خود دارند در آ.پ عمومي پرورشي معاونت و شرح وظايف آن به قرار زير است. كلاَ بخشنامه‌ها  مسائلي كه مربوط به اصول عمومي و پرورشي است. از شاخه معاونت عمومي بخشنامه‌‌ها ارجاء مي‌دهند به دبيرخانه در آنجا ثبت مي‌شود  مهر مي‌خورد در آموزش عمومي آموزش راهنمائي ابتدائي را دارا مي‌باشد. همه دواير مربوط به معاونت عمومي و پرورشي.

شرح وظايف: 1- دريافت نامه‌ها مربوط به آموزش از دبيرخانه و توابع آنها پيش متصديان آموزشي جهت اقدام لازم. هر دوايره‌اي در حال حاضر در آموزش راهنمائي يك مسئول و يك متصدي در متوسطه يك مسؤل و دو متصدي خدمت مي‌كنند. تغييراتي كه ايجاد شده در آ.پ در دواير ك ذكر شده مسؤلين كارشناسي شده‌اند متصديان آنها كاردان شده‌اند، در آموزش ابتدائي هم يك كارشناس و يك متصدي داريم.

  • نظارت بر تنظيم سازمان آموزش واحدها در اول هر سال تحصيلي چه در آموزش ابتدائي ياراهنمائي يا متوسطه از وظايف مقامات به سازمان‌هاي آموزشي است.
  • همكاري با كارگزيني در خصوص تهيه پيش‌نويس ابلاغ همكاران. در واحهاي آموزشي ك هبعنوان كاردان مراجعه مي‌شود با كدهاي مشكلي ابلاغي مشخص مي‌شود. در كليه ابلاغهاي مالي و اداري بعهده كارگزيني است.
  • اقدام ابلاغ بخشنامه‌ها و دستورالعملهاي مربوط به واحدهاي آموزشي بخشنامه‌ها ب دو صورت ابلاغ مي‌شود از اداره كل به اداره آ.پ به مناطق خود. اداره‌هاي ذيربط اقدام به پخش بخشنامه‌ها مي‌كنند.
  • پيش‌بيني نيلزهاي واحدهاي آموزشي از نظر دبير، معلم و وسايل مورد نياز واحدهاي آموزشي همكاري با حسابداري، آمار، بودجه، كارپردازي، ساختمان، در واحدهاي آموزشي بازديد وارد قسمت آموزشي است.كارهاي حسابداري آماري و ساختماني.
  • بررسي صورت جلسات تنظيمي در انجمن اولياء و مربيان شوراي آموزگاران و دبيران و شركت در جلسات آنها در صورتيكه نياز باشد.
  • بررسي گزارشهاي معلمين راهنما و انجام اقدامات لازم درباره آنها ولي در آموزش راهنمائي متوسطه معلم راهنما نداريم چرا كه در اين مقطع درسها تخصصي‌تر مي‌شوند به‌ همين دليل ممن است اطلاعات كافي براي اشخاص مراجعه كننده وجود داشته باشد.
  • پيشنهاد صدور ابلاغ رؤسا براي اساس مقرارت مربوط موافقت شوراي سازماني در ادارة شورايي تشكيل مي‌شود به نام شوراي سازماندهي درا ين قسمت مسؤلين قسمتهاي آموزشي ر اپيش از همه شايسته مديريت باشد جهت خدمت مديريت اعلام مي‌كنند در مقطع ابتدائي تا سقف 150 دانش‌آموز يك تا 435 نفر يك معاون ولي به محض اينكه 426 دانش‌آموز در راهنمائي از 125 يك معاون تا 325 .
  • اقدام به ارسال فرمهاي ارزشيابي مربوط به كاركنان آموزشي همه مسائل و كليه افراد ارزشيابي مي‌شوند. يك مدير در قالب دوره آموزشي به دفتردار، معلم، معلم پرورشي و خود ارزشيابي مي‌كند. مديران واحدهاي آموزشگاه راكارشناس با مسؤل آموزشي انجام مي‌دهد دبيران مسؤل آموزش آنها را ارزشيابي مي‌كنند معاونين را مسؤل آموزش ارزشيابي مي‌كند. و در اخر مسؤل يا كارشناس آموزش را اداره انتخاب و ارزشيابي مي‌كند.

حداقل نمره‌اي كه براي ارزشيابي در نظر گرفته مي‌شود 17 است.

در هر واحد آموزشي به تعداد هر 15 نفر كه به مثل داشته باشيم يك نفر را بعنوان نيروي برجسته انتخاب مي‌شود و به اداره پشنهاد مي‌شود.

  • همكاري با مسؤلين ترتبيت بدني امور تربيتي علاوه براينكه تربيت بدني هم يك واحد از شاخه‌اي اقسمت پرورشي است ولي با آموزش عمومي ارتباط دارد. كنترل و نظارت تربيت بني با واحد تربيت بدني است. مسؤل تربيت بني كارهاي ورزشي واحد تربيت بدني را بر عهده دارد.
  • پاسخگو به سؤالات مراجعين در خصوص آموزش. در قسمت آموزش كارشناسي بايد در كليه مقررات و آيين نامه‌ها و بخشنامه‌ مسؤل متصدي داشته باشد كه هر مراجعي كه مراجعه ميكند بتواند پاسخگوي جواب اربار رجوع باشد. بههمين دليل رسم براين استكه براي پاسخگويي به يك نامه هر فرد 24 ساعت فرصت دارد ك به نامه‌ها پاسخ بدهد.
  • بازديد مرتب از واحدهاي آموزشي ونظارت بر امور آموزشي اداري و ساختماني
  • ارزشيابي از كار رؤسا و معاونين، مديران، آموزگاران برابر فرمهاي نظيم شده در رابطه ارزشيابي
  • نظارت بر كار متصديان
  • رسيدگي بر وضع دبيران و آموزگاران اضافي و سيار بلاتكليف كه در قالب واحدهاي آموزشي ممكن است.
  • رسيدگي به كنترل دقيق كاركنان يمار كسانيكه در مرخصي استعلاجي يا در حال استراحت هستند و استفاده مجدد از آنها پس از بهبودي.
  • انجام ساير امور اداري ارجاعي مربوط عندالزوم كميسيون خاص. آ.پ كه رئيس اداره، معاونين، مسؤل امتحانات، كارشناس مقطع و يك مدير از بين مديران كار رسيدگي به دانش‌آموزان خاص در كمسيون مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

در آئين نامه‌ها امتحانات مدير موظف است تا تاريخ 15/8 تمام پرونده‌هاي دانش‌آموزان راكنترل كند تا از لحاظ نمره‌اي براي دانش‌‌آموزان مشكل وجود نداشته باشد و يا از لحاظ سني اگر دانش‌آموزي كه وارد مقطع اول ابتدائي مي‌شود اگر به سن مورد نظر نرسده باشد موظف است از ورود اين فرد به مدرسه خودداري نمايد.

( نقص پرونده از مسائل مهمي است ك در قسمت آموزش و پرورش مورد بررسي قرار مي‌گيرد.)

در دورة ابتدائي حداقل سن ثبت نام 6 سال تمام. حداكثر آن در مناطق شهر 9سال و در مناطق روستائي  عشايري 11 سال تمام. حداكثر سن ثبت نام در دورة ابتدائي در ماطق شهري 14 سال تمام. در مناطق روستائي و عشايري 16 سال.

دردورة راهنمايي حداكثر سن ثبت نام در پايه اول، دوم، سوم در مناطق شهري 15 ، 16، 17 سال تمام در مناطق روستائي و عشايري 17 ،18،19 سال تمام خواهد بود.

در دوره متوسطه حداكثر سن در پايه اول، دوم، سوم،  ودوره پيش دانشگاهي در مناطق شهري و روستايي، عشايري 18،19،20،21 سال.

 

در صورت تمایل شما می توانید کارورزی آموزش و پرورش را به قیمت 10900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://faraproje.ir/?p=6350
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود کارورزی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.