0
0

دانلود مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان

668 بازدید

بسياري از دانش پژوهان، متفکران و مصلحان اجتماعي عصر حاضر را با نام هاي متفاوتي چون «عصر تکنيک»، «عصر ارتباطات» «دهکده جهاني» و رهبري از راه دور ناميده اند البته رهبري از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضا پيماها صادق است… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان دنبال نمایید. این فایل شامل 111 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

 مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان

 

مشخصات فایل تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان

عنوان: تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 111
حجم فایل : 83 کیلوبایت

بخشی از  مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

 

مقدمه

از ديرباز ارتباط، برقراري ارتباط و انتقال پيام به مخاطبان مورد توجه جوامع بشري بوده و مي باشد از زمانيکه انسان به فکر ايجاد ارتباط با همنوعان خود افتاد در صدد برآمد تا ابزار آن را شناخته و بدست آورد تا بوسيله آن از موقعيت انسانهاي ديگر با خبر شود به همين منظور ابتدا از کشيدن تصاوير روي سنگها و تنه هاي درخت و بعد گفتار و نوشتار با يکديگر ارتباط برقرار مي کردند ولي به همان شکل باقي نماند و رفته رفته بر حسب نياز جامعه پيشرفت مي کرد و تحولات عظيمي در آن رخ مي داد.

از عوامل بسيار مهمي که باعث گسترش روابط از لحاظ تجاري و تبادل فرهنگي گرديد بوجود آمده راههاي ارتباطي بين روستاها و شهرهاي کوچک و بزرگ بودن با نزديک شدن مسير شهرها و روستاها روابط انسانها شکل جديدي به خود گرفت و باعث تغيير الگوها و ارزشهاي جوامع روستايي و شهري گرديد راه اطلاع سريع انسانها را از دستاوردهاي جديد کشاورزي و صنعتي ميسر ساخت و اين امر سبب دگرگوني در روابط اقتصادي سياسي اجتماعي فرهنگي و همچنين در تعيين الگوهاي مصرف، سيستم معيشتي و هنجارها بود.

برقراري ارتباط بين افراد گروهها مستلزم وسايل خاصي است که به کمک آنها بتواند پيامها و خواسته هاي خود را به يکديگر منتقل کنند با محيط زندگي بهتر آشنا شوند خود را با آن هماهنگ سازد و يا براي بهبود شرايط آن اقدام نمايند براي آنکه چگونگي انعکاس واقعيت عيني اشياء در فکر انسان به ديگران منتقل شود بايد بار ديگر آن را عيني ساخت و افکار را که محصول انعکاس دنياي خارج است بصورت عادي و قابل فهم در آورد عادي کردن و قابل انتقال ساختن انعکاس واقعيتها محيط زندگي در فکر انسان با وسايل و روش هاي گوناگون صورت مي گيرد به طور کلي استفاده از وسايل مختلفي که براي بيان انديشه هاي انساني و شناخت محيط زندگي به کار مي روند تابع شرايط و اوضاع تاريخي جوامع انساني است زيرا در هر جامعه به تناسب نيازها و پيشرفت هاي آن براي برقراري ارتباط بين افراد و انتقال افکار و اطلاعات وسايل معيني ايجاد مي شوند[1]

به طور مثال ورود وسايل ارتباط جمعي نظير روزنامه، راديو، تلويزيون، به درون يک قبيله دور افتاده با يک روستاي منزوي موجبات باز شدن آن را بسوي ديگر قبايل و روستاها وبه طور کلي جهان فراهم مي سازد و جامعه به سوي اقتصاد بازار و به طور کلي پيدايي عصر مبادله چه بصورت پاياپاي چه با استفاده از ابزار مبادله صورت مي پذيرد.

پيدايش تلويزيون اروپايي به عنوان اولين گام در راه جهاني شدن ارتباطات جمعي عليرغم همه موانعش نظير مشکلات زبان فرهنگ آداب و سنن و … نويد بخش تجربه ها و انديشه هاي نو در اين باب گرديد و آنچنانکه هم امروزه سخن از تلويزيون آسيايي به ميان آمده است تمامي اين تجربيات به نزديکي بيشتر با يکديگر در پرتو عصر ارتباطات خواهد انجاميد.[2]

در جهان امروز، وسايل ارتباط جمعي روزنامه، راديو و تلويزيون و سينما با انتقال اطلاعات و معلومات جديدي و مبادله افکار و عقايد عمومي در راه پيشرفت فرهنگ و تمدن بشري نقش بزرگي بعهده گرفته اند و به طوري که بسياري از دانشمندان قرن بيستم را عصر ارتباطات نام گذاشته اند. رسانه هاي جميعي عبارتند از مطبوعات راديو تلويزيون فيلم سينمايي تصاوير و انواع کاست صوتي و ويدئو.[3]

«طرح مسئله »

تلويزيون تنها رسانه اي است که مورد استفاده همگان قرار مي گيرد و بيش از هر رسانه اي ديگر زمينه را براي نزديک شدن جلب توجه کودکان و نوجوانان به خود فراهم مي کند و وقت زيادي از اوقات فراغت اين قشر را به خود اختصاص مي دهد.

با توجه به قابليتها تکنولوژي که دارد بيش از هر رسانه اطلاعات را براي دوران نخست اجتماعي شدن کودک مهيا نموده و آنها را آگاه و يا جهت انجام کاري ترغيب مي نمايد و گاهي نيز احساسات آنها را بر مي انگيزد و البته در مواردي ديگر بصورت مستقيم و غير مستقيم آسيبهاي به آنها وارد نموده و چه بسا اثرات منفي آن ماندگار باشد به همين جهت عده اي معتقدند تلويزيون عجايب و بيهودگي است با توجه به تحقيقات هرچه کارکرد ساير نهادهاي مرتبط با کودکان و نوجوانان نامناسب و ناهمگون باشد تاثير تلويزيون بر کودکان و نوجوانان بيشتر خواهد بود و طبق يافته ها در ده سالگي کودکان هر روزه بيننده تلويزيون مي باشند و آنهم به دليل کيفيت جذاب آن است که توجه را به حرکت در يک فضاي کوچک معطوف نموده و اين ويژگي مهم لاينفک از تلويزيون است. وقتي که مادر مورد تأثير تلويزيون صحبت مي کنيم[4]در واقع در مورد چگونگي استفاده کودکان از تلويزيون گفتگو مي کنيم . کودک براي نياز خاصي به تلويزيون رو مي کند.

کودکان از يک محتواي تلويزيوني واحد به  شيوه‌هاي گوناگون استفاده مي کنند. اما بخشي از گزينه کودکان به تجارب انباشته شده آنها و سرانجام به درک آنها از مسائل، ارزشهاي مورد قبول آنها و رفتارهايشان لبريز مي شود و سري مي يابد. به اين ترتيب اين گزينه مي تواند در شرايطي خاص در جنايت، خشونت يا اخلاق سهل آنگارانه و در شرايطي ديگر در درک بهتر از زندگي بزرگسالان و ارزشهاي دموکراتيک سهيم باشد يا در ديگر شرايط در هيچکدام نقشي ايفا نکند. چيزي در زندگي آنها را وادار مي کند تا براي تجربه خاصي دست به سوي تلويزيون دراز کند سپس اين تجربه وارد زندگي آنها مي شود و از ميان تجارب اندوخته کودکان، ارزشهاي رمز گردان شده، روابط اجتماعي و نيازهاي عامل و آني که قبلاً بخشي از زندگي آنها را تشکيل مي داده راه خود را بناچار مي گشايد و در نتيجه تجربه نخستين دچار تغيير مي شود چيزي به دور انداخته مي شود چيزي اندوخته مي شود و شايد نوعي رفتار آشکار از کودک سرزند.

اين تاثير تلويزيون است به اين اوصاف آنچه را که مي کوشيم تا درک کنيم نقشي است که تجربه تلويزيون در زندگي کودکان بازي مي کند. در اين خصوص سئوالهايي مطرح مي شود؟

آيا تلويزيون بي خبري کودکان و نوجوانان را عميقتر مي کند يا موجب گسترش آگاهي و دانش آنها مي شود؟

آيا خشونت موجود در برنامه هاي تلويزيوني موجب مي شود که نوجوانان خشونت با جنايت را ياد بگيرند.

اهميت و فوايد موضوع تحقيق :

تلويزيون که نوعاً يک پديده شهري هستند جزء وسايل ارتباطي تأثير ناپذير محسوب مي شوند. اين وسيله فرهنگ عمومي چيزي نيست که مصرف کنندگان بتوانند مستقيماً در مقابل آنها عکس العمل نشان دهند و يک رابطه دو طرفه برقرار سازند.

رابطه تلويزيون اکثر اوقات يک طرفه، از طرف کارگردانان آن به سوي مصرف کنندگان است امکان اينکه مصرف کنندگان بتوانند آن را تحت تأثير قرار دهند بسيار اندک است.

در واقع مي توان گفت که در تلويزيون به جاي «ياگول»[5] «گفتگوي دوطرفه يک حات «منولوگ»[6] گفتگوي يک طرفه) وجود دارد. تلويزيون معمولاً ارزش هاي کلان اجتماعي و جنبه هاي هنري خرده فرهنگها[7] را به مردم عرضه مي دارند مثلاً در فيلم ها و تلويزيون تأکيد روي ارزش هاي کلان چون ميهن پرستي، وظايف افراد به عنوان مادر، پدر، فرزند، شوهر و غيره و يا مسائل ديني است.

الگوهاي خرده فرهنگ مانند تبليغات تجارتي، مقررات و آئين هاي گروهي يا قشر خاص از طريق تلويزيون به اعضاي جامعه کلان منتقل مي شود پيرو جوان، زن، و مرد به طور پيوسته تحت تأثير تصاوير و گفتار برنامه هاي سينمايي يا راديوئي و تلويزيوني قرار مي گيرند. آمارها گوياي اثر شگرف تلويزيون مي باشند. به طوري که در کشورهاي باختري هر هفته ميليون‌ها نسخه نشريه هاي مربوط به برنامه هاي تلويزيوني بفروش مي رسند و صدها ميليون نسخه روزنامه در ميان مردم دست به دست مي گردند و ميليون ها عدد نوار شنيداري يا ديداري- شنيداري «ويدئوکاست» فروش عرضه مي شوند. بازرگانان و سوداگران همگي از اثرات «معجزه انگيز» تلويزيون در بالا بردن ميزان فروش کالاها آگاه هستند و بدين جهت همه روزه مبالغ گزافي براي تبليغ کالاهاي خويش از طريق مطبوعات، سينما، راديو و تلويزيون اختصاص مي دهند و مسلماً از برکت همين وسايل چندين برابر سود به کف مي‌آورند. اين پديده به خوبي اثر انکار ناپذير تلويزيونها را در انتخاب و تصميم گيري (براي مواد مصرفي، و غيره نشان مي دهد. تنها گروه اجتماعي فوق الذکر نيستند که از اثرات شگفت انگيز تلويزيون آگاهي دارند بلکه سيساتمداران و سياست گذاران نيز به نقش تعيين کننده اين وسايل براي موقعيت در جامعه و جلب طرفداران، نظرات و هنر خويش را چون کالائي به تلويزيون مي سپارند تا به گوش يا ديد مردمان برسانند و پيروزي آنان را تضمين کنند در چنين وضعي مصرف کنندگان تلويزيون، بويژه سرپرستان خانواده ها، کاملاً حق دارند از خود بپرسند:

«اين برنامه ها و اين صحنه ها چه تأثيري در روحيه و عواطف فرزندانمان دارد؟

علت تاکيد روي نسل جوان و کودکان اين است که تقريباً در اکثر کشورهاي در حال رشد، تعداد اين نسل بيشتر و دلبستگي آنان بخصوص تلويزيون فزونتر است. تحقيق مربوط تهران نيز حاکي است که بيشترين نگرندگان تلويزيون کودکان کمتر از 15 سال و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بيشتر از 15 ساله هستند.[8]

اهميت خاص تلويزيون در دنيايي که هر روزه بيش از روز به گسترش اين وسايل مي انجامد و در نهايت موجبات سلطه، نفوذ و تاثير آنها را فراهم مي‌آورد علاقمندان  را بر آن داشته است  تا در راه شناخت بهتر  تلويزيون بکوشد و از ابزار دقيق تحقيقي سودجويند اهميت اصلي تحقيق در تأثير تلويزيون از آن روست که اين وسيله بيشتر از وسايل ديگر ارتباط جمعي استفاده مي شود.

کودکان از ماههاي آغازين زندگي خويش با اين وسيله در ارتباط هستند و تاثير چشمگيري در افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان بر جا مي گذارد و تمامي جهات و ابعاد حيات انسان را اشغال کرده است، علاوه بر اين تاثير اين وسيله همواره آگاهانه و به عمد تحقيق نمي پذيرد، بلکه در اکثر موارد انسان بدون آنکه قصد آموزش داشته باشد در کنار اين وسيله قرار مي گيرد و از محتواي بسياري را عقيده بر اين است که عصر جديد را همانطور که عصر فضا، اتم، و … مي خوانند و با حق بايد عصر ارتباطات الکترونيک نيز خواند. عصري است که در آن هيچ حادثه مخصوص فضاي جغرافيايي محدود نيست، بلکه به جان با دستکم کره زمين تعلق دارد به تعبيري ديگر انفجار در زمان و فضا موجبات کوچک شدن گيتي و همسايگي ملل دور دست را فراهم ساخته، تلويزيون با خود دنياي نو، ارزشهايي تازه در عين حال اسارتهايي جديد به همراه آورده است.

پس بايد فرزندان ما نيز در اين دنياي نو نيازها و مسائلي تازه يا بنده همانطور که از امکاناتي بي سابقه (در مقايسه با حيات نياکان خويش) بهره جويند.

دنياي ارتباطات الکترونيک در مقابل کودکان اين نسل، چشم اندازي تازه خلق کرده اند که برخي از خطوط اساسي آن چنين است.

  • آموزش همگاني
  • آموزش غير تجريدي
  • آموزش چند بعدي
  • فراغت آموزش فرهنگي

رسانه هاي جمعي به خصوص تلويزيون با توليد و انتشار پيامهاي گوناگون در گستره وسيع و حضور و نفوذ عميق در ابعاد مختلف در جوامع انساني، در امر تبادل اطلاعات و اخبار، انديشه و فرهنگ و ايجاد تغيير در تلقي، با ورود رفتار مخاطبان، نقشي ممتاز و انحصاري دارند، بنابراين اهميت رسانه هاي جمعي به خصوص تلويزيون آشکارتر مي شود و موثرترين شکل دهنده افکار عمومي است.

اهداف تحقيق

تلويزيون برنوع ارتباطات انسانها تحول عمده اي پديد آورده است در اين پژوهش ديدگاههاي نوجوانان و کودکان که قشر وسيع آينده سازان جامعه را تشکيل مي دهند از اهميت ويژه اي برخوردار است بر همين اساس :

1– لذا بررسي تأثيرات تلويزيون با توجه به تحولات قرن اخير و نقش آن در افکار و اعمال کودکان، و نوجوانان در زندگي اجتماعي و روابط فردي و اوقات فراغت آنها در جامعه نيز از جمله اهداف تحقيق مي باشد.

2- بررسي ميزان درآمد خانواده و تأثير پذيري از تلويزيون

3- بررسي ميزان سطح تحصيلات والدين و تأثير پذيري از تلويزيون

4- برسي خشونت جوانان، کودکان و تأثيرپذيري از تلويزيون

5- برنامه ريزي بهينه و مناسب فرهنگ براي اين قشر که ممکن است نخستين قربانيان تهاجم فرهنگي باشند يکي از اساسي ترين وظايف جامعه مي باشند

فرهنگ پذيري

«جامعه و علوم اجتماعي جامعه شناسي»

تطابق با همنوايي عميق فرد با هنجارها و موازين فرهنگي يک جامعه را فرهنگ پذيري گويند.

فرهنگ پذيري يا جرياني را که طي آن فرد فرهنگي مي شود مي توان به دو دسته تقسيم نمود فرهنگي پذيري يک سويه و فرهنگ پذيري دو سو به فرهنگ پذيري يک سويه مربوط به کودکان مي شود و به اين دليل يک سويه نام گرفته است که کودک در مقابل پذيرا شدن ارزش هاي جديد منفعل است يعني آنکه جريان تاثير ارزش ها يک طرفه و تنها از جانب جامعه بسوي کودک است و او مقاومتي در برابر اين ارزش ها از خود بروز نداده و نمي توان بر جامعه تاثيري متقابل داشته باشد کودک بتدريج و ابتداء از طريق خانواده بعنوان ميانجي با ارزش ها و نهادها و واقعيت هاي اجتماعي آشنا مي گردد.

فرهنگي شدن طفل از طريق خانواده به دو طريق صورت مي گيرد. ناآگاهانه و آگاهانه

انتقال ناآگاهانه هنجارها به طفل از طريق سرمشق قراردادن و اقتباس رفتار و کردار و گفتار والدين مي گيرد و بدين ترتيب بدون آنکه والدين خود متوجه باشند کودک بتدريج با الگوهاي رفتار و کرداري آشنايي مي يابد که وي از بسوي اطرافيان مشاهده مي کند. اين مرحله مرحله اي است حساس که شخصيت طفل بوسيله اين الگوهاي رفتار و کردار و گفتار بتدريج شکل گرفته و پايه ريزي مي شود.

از طرف ديگر انتقال هنجارها به کودک از طريق ناآگاهانه بدين معني است که والدين با آموزش مستيم و امر و نهي و تشويق و يا ممانعت وي را عمداً با هنجارها و موازين زندگي اجتماعي آشنا ساخته و بگونه اي که خود ترجيح مي دهند و با توجه به برداشتي که از هنجارهاي اجتماعي دارند سعي در اجتماعي شدن و فرهنگي نمودن وي مي نمايند.

آشنايي و سپس همنوايي عميق کودک با هنجارهاي اجتماعي در دو وضعيت آگاهانه و ناآگاهانه از آن جهت اهميت فراوان دارد که اين جريان جرياني است يک سويه و بنابراين ذهن کودک مساعد و آماده است از براي هر آنچه که مي‌بيند مي شنود و حس مي کند در حاليکه جريان فرهنگي شدن در بزرگسالان جرياني دو سويه بدين معنا که در مورد افرادي مصداق دارد که شخصيت آنان  تكوين يافته و داراي فرهنگ پيش‌بيني  باشد در  چنين حالتي  فرهنگ‌پذيري تبديل به جرياني پچيده مي شود و فرهنگ جديد به سهولت فرد را تحت سلطه و تأثير خود قرار نخواهد داد.

فرهنگ پذيري دو سويه مي توان از چند طريق به وجود آيد.

  • مهاجرت‌هاي بين المللي
  • برخوردهاي تاريخي اقواه
  • سلطه استعمار گران بر مستعمران

خرده فرهنگ

جامعه و علوم اجتماعي علوم اجتماعي جامعه شناسي

فرهنگهاي قومي قبيله اي ناحيه اي گروههاي زباني يا اقيليت هاي مذهبي و نيز فرهنگهاي ويژه و فرعي گروههاي شغلي طبقات قشرهاي موجود در يک کشور از خرده فرهنگ تشکيل گرديده که البته هر کدام در عين داشتن ويژگيهاي خاص خود با فرهنگ کهن جامعه مباني مشترکي دارند.

بعنوان مثال ويژگيهاي مردم لرستان از لحاظ گويش آداب و رسوم شکل لباس پوشيدن مهمان نوازي، ازدواج و مشخص و متمايز مي کند اين فرهنگ ويژه و خرده فرهنگ لري مي گوييم که در حاليکه جزئي از فرهنگ ايراني تلقي مي شود ولي ويژگيهاي خاص خود را دارد .

خرده فرهنگها را در بين قشرها يا طبقات شهري نيز مي توانيم مشاهده کنيم . مثلاً در يک شهر واحد مثل تهران با اصفهان با مشهد قشرها و گروههاي شغلي معيني وجود دارند که هر کدام در محدوده فرهنگي خاصي قرار دارند. اصطلاحات و استعارات طرز سخن گفتن لباس پوشيدن، برخوردهاي اجتماعي طرز تلقي آنها از واقعيت کاملاً با يکديگر متفاوت بوده و راضي مي توان آنها را از هم تمييز داد بهمين دليل جماعت بازاري، کساني که در بوروکراسي دولتي بکار مشغولند، افسران ارتش پزشکان، رانندگان تاکسي و … هر يک داراي خرده فرهنگ ويژه داراي بوده و در برخوردهاي اجتماعي تا حدود زيادي رفتار آنها انعکاسي از تعلق آنها به خرده فرهنگ خاصي است توجه به خرده فرهنگهاي يک کشور اعم از فرهنگهاي قبيله اي مذهبي و طبقه اي در جامعه شناسي از اهميت ويژه اي برخوردار است و در حقيقت يکي از راههاي شناخت فرهنگ يک کشور آشنايي دقيق با خورده فرهنگها فرعي آن کشور است زيرا درست است که آگاهي از تاريخ يک قوم و حوادثي که در طول قرون و اعصار بر آن قوم گذشته است لازمه و شرط عمده اي براي شناخت فرهنگ آن جامعه ات ولي تاريخ تنها کليات و حوادث عمده را در ارتباط با شناخت فرهنگي بازگو مي نمايد در حاليکه تحقيق در خرده فرهنگهاي يک ملت اين امکان را بوجود مي آورد که بتوانيم به عمق و کنه خلقيات و روحيات آن ملت پي برده، کارکردهاي آداب و رسوم و سنت ها را درک نموده و عناصر فرهنگ جامعه را نه بالا بلکه از پائين و بصورت ميکرو بازشناخته و تعريف کنيم .

 

فهرست مطالب مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • چكيده
  •  مقدمه
  • طرح مسئله
  •  اهميت و فوايد موضوع تحقيق
  •  اهداف تحقيق
  •  فرهنگ‌پذيري
  •  خرده فرهنگ
  •  التقاط فرهنگ
  •  التقاط فرهنگي
  • تعريف فرهنگ و تهاجم فرهنگي
  •  هدف ازتهاجم فرهنگي
  •  اولين و آخرين قدم تهاجم فرهنگي
  •  جمع‌بندي
  •  تاريخچه تلويزيون
  •  تاريخچه تلويزيون در ايران
  • چارچوب نظري
  •  چارچوب تئوريكي
  • الف – جامعه‌معنوي
  •  در اين جامعه شاخصهاي ارتباطي زير قابل سنجش است :
  • 1)            اداره اورگانيك
  • 2)            ارتباطات عمقي
  • 3)            امتداد تاريخي
  • 4)            كوچكي جمع و ارتباط تام
  •  ب- جامعه صوري
  • 1) وسعت
  • 2) اراده انديشيده
  • 3) بي‌نامي
  • 4) ارتباط سطحي
  • نظريه دايزمن
  • نظريه لئوناردو بركويتز
  • نظريه بلسون
  • نظريه اجتماعي مابعد نوين ژان بودريلار
  • كلنر در جمع‌بندي اين نظريه چنين نتيجه مي‌گيرد
  •  نظريه بندوراد نظريه شناختي و اجتماعي
  • نظريه دكتر لارنس فريدمن
  • فرضيه‌هاي تحقيق
  •  فرضيه‌هاي اصلي
  • فرضيه‌هاي فرعي
  • متغيرهاي تحقيق
  •  معرف سازي
  •  اوقات فراغت
  •  خشونت
  •  از خودبيگانگي
  •  بزهكاري
  •  تعريف مفاهيم نظري
  •  طبقه اجتماعي
  • اوقات فراغت
  •  خشونت
  •  از خودبيگانگي
  •  بزهكاري
  • تاريخ ادبيات
  •  مقدمه
  • خشونت در تلويزيون
  •  اثرات تلويزيون بر كودكان و نوجوانان
  • الف – رابطه رشد شناختي كودكان با ادراك برنامه‌هاي تلويزيون
  •  ب – رابطه رشد شناختي كودكان باادراك آگهي‌هاي تلويزيون
  •  ج – تلويزيون و دشواريهاي رفتاري
  • د- تلويزيون و اثرات منفي آن بر تحصيل كودكان
  • چ- تلويزيون و اثرات منفي بر تخيلات كودكان
  •  ح- چرا كودكان و نوجوان تلويزيون تماشا مي‌كنند
  •  خ- تماشاي تلويزيون با هدف يادگيري
  •  چ- تلويزيون درحكم مصاحب
  • هـ – تماشاي تلويزيون براي فرار از واقعيت‌ها
  • تماشاي تلويزيون براي بيداري و تحريك
  •  تماشاي تلويزيون براي كسب اطمينان خاطر و آرامش
  • اثرات منفي و مثبت تلويزيون بر كودكان ونوجوانان در افزايش پرخاشگري
  •  تلويزيون و كودكان مطالعه تجربي تاثيرات تلويزيون بر نوجوانان
  • تلويزيون در زندگي جوانان ؟؟ مالتزك ؛ هامبورگ ( 1959)
  •  دلايلي براي بيزاري جستن از تلويزيون
  • تاثير تلويزيون ازديدگاه روانشناسي
  •  برون فكني
  • خانم هيمل وايت
  • از ديدگاه جامعه شناسان
  •  از ديدگاه اخلاق و اجتماعي
  • نقش رسانه‌هاي جمعي در اجتماع
  • نتيجه
  •  نتيجه آخر مطلب
  • پيشنهادات عبارتند از
  •  مشكلات تحقيق

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان را به قیمت 16900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=8044
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله تاثير تلويزيون بر رفتار كودكان و جوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.