0
0

دانلود مقاله بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران

621 بازدید

در عصر حاضر پيشرفت فنآوري در تمام زمينههاي صنعتي و گسترش كاربرد وسيع وسايل و ماشينآلات و تجهيزات مختلف را به همراه داشته واين رشد سريع سبب گرديده تا انسان در زندگي روزمره و شغلي خود هر چه بيشتر تحت تأثير …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران دنبال نمایید. این فایل شامل 78 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران

مشخصات فایل بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران

عنوان: بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 78
حجم فایل : 571 کیلوبایت

بخشی از  مقاله بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل دوم ـ تاريخچه و خط توليد شركت صنايع تيغايرانـ رايزان

1-4- مقدمه

          كارخانه توليد تيغ در‌ايران براي اولين بار در آبان 1346 شمسي در محل فعلي با نام شركت پرماي‌ايران افتتاح گرديد.‌اين شركت داراي منشاء اسكاتلندي و سهامي‌خاص بود.

          در آن زمان‌ايران چون از نظر بازار مصرف و نيروي كار ارزان مورد توجه شركتهاي بين‌المللي جهت سرمايه‌گذاري قرار داشت، اولين توليد كننده تيغ اصلاح به شكل فعلي كمپاني (ژيلت) نيز جهت بدست‌گيري انحصار توليد تيغ در‌ايران اقدام به تلاشي مستمر و گسترده نمود تا صاحبان شركت پرما را به واگذاري كارخانه راغب نمايد.

          بالاخره در سال 1349 كمپاني ژيلت با مشاركت تعدادي از سهامدارن‌ايراني موفق به خريد‌اين كارخانه گرديد و در طي دو سال گذشته از تعويض كليه ماشين‌آلات فضاي كارخانه را نيز گسترش داده و با نام ناست‌ايران و 67 نفر پرسنل به فعاليت توليدي اقدام نمود.

          اين شركت به مرور فعاليت تجاري خود را گسترش داد و نمايندگي پخش معدودي از محصولات ژيلت در‌ايران را نيز به عهده گرفت و با افزايش توليد گذشته از تأمين مصرف داخلي موفق به صدور محصول خود گرديد و هرساله ميزان قابل توجهي از توليدات خود را به كشورهاي ديگر مخصوصاً شوروي سابق صادر مي‌نمود.

          شركت در سال 1355 تغيير نام داد و با اسم جديد (شركت لاميران سهامي‌عام) با مديران خارجي به فعاليت خود استمرار بخشيد و بالاخره در سال 1357 بعد از انقلاب و خروج مديران خارجي از‌ايران به وكالت تحت سرپرستي و مديريت‌ايراني قرار گرفت.

          در سال 1361 پس از طرح مشكلات‌ايران و انگلستان در دادگاه لاهه ژيلت به واگذاري سهامداران فراري نيز پس از مصادره در اختيار بعضي از ارگانهاي دولتي و تحت پوشش سازمان صنايع ملي‌ايران گذاشته شد و در همين زمان به شركت (تيغ‌ايران) سهام عام تغيير نام يافت.

          در سال 1370 و در پي سياست خصوصي سازي از طرف دولتي جمهوري اسلامي‌ايران ميزان قابل توجهي از سهام سازمان صنايع ملي‌ايران در سازمان بورس اوراق بهادار به معرض فروش گذاشته، كه‌اين امر موجب كاهش حجم سهام سازمان صنايع گرديد و شركت از تحت پوشش خارج و بعد از سال 1371 مجدداً به لاميران (شركت سهامي‌عام) تغيير نام يافت.

          اين شركت در حال حاضر تحت نظارت مديران خصوصي و با 285 نفر پرسنل به امر تأمين بخشي از نياز جامعه مشمول بوده و ميزان قابل توجهي از بازار مصرف حوزه خليج‌فارس و بلوك شرق را به محصول خود اختصاص داده است.

2-2- موقعيت جغرافيايي شركت

          شركت لاميران از نظر جغرافيايي در جنوب شرقي تهران، در محدوده شهري واقع گرديده و توسط مناطق مسكوني احاطه گرديده است.

          اين شركت از سه طرف با راههاي ارتباطي همجوار مي‌باشد و اگر چه داراي 4 درب ارتباطي به سه خيابان (شمالي، جنوبي، غربي) مي‌باشد ولي تنها از درب شمالي بعنوان تردد پرسنل و ارباب رجوع و همچنين ورود و خروج مواد و كالا از درب جنوبي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و عملاً دو درب غربي ديگر هميشه بسته و بلااستفاده مي‌باشد.

          خيابان شمالي 35 متري و از راههاي اصلي شهر مي‌باشد كه به مبادي ورود و خروج شهر مرتبط است. خيابان غربي 12 متري مي‌باشد كه در نهايت به يكي از بزرگراههاي جنوبي تهران (اتوبان بعثت) ارتباط پيدا مي‌كند. خيابان جنوبي 8 متري مي‌باشد كه ضمن ارتباط با خيابان غربي شركت راه ارتباطي به خيابان‌هاي فرعي ديگر اطراف شركت مي‌باشد.

4-2- انواع محصول

          شركت لاميران داراي يك نوع محصول (تيغ اصلاح) مي‌باشد كه در سه نوع بسته‌بندي به بازار داخلي و خارجي عرضه مي‌گردد.

          محصول از دو نوع فولاد (كربن، استينلس) ساخته مي‌شود كه از نظر مواد اوليه‌اي اصلي و بعضي مواد مصرفي و عمليات توليدي متفاوتند.

          تيغ از فولاد كربن بنام تجاري (تيز كربن) براي عرضه به بازار داخلي توليد مي‌شود كه چاپ روي محصول و بسته‌بندي تجاري آن متفاوت با استينلس است.

          تيغ از فولاد استينلس براي عرضه به بازار داخلي و خارجي توليد مي‌شود كه از نظر چاپ روي تيغ تفاوتي در دو نوع محصول وجود ندارد و فقط از نظر بسته‌بندي تجاري و نام تجاري با هم متفاوتند.

5-2- نگاهي اجمالي به كارخانه لاميران

  • نام كارخانه: پرما شارپ، ناست، لاميران، تيغ‌ايران و در حال حاضر لاميران.
  • تاريخ تأسيس: 1345
  • آدرس: تهران، خيابان خاوران، جنب پمپ بنزين دوم، خيابان عباس كاشي.
  • مساحت كارخانه: 16616 متر مربع.
  • تعداد كارگران: مرد: 255 زن: 30                    جمع: 285.
  • تعداد پرسنل اداري: 85 كه از مجموع پرسنلي 285 نفر محاسبه شده.
  • ميانگين گروه سني: 35 سال.
  • تعداد شيفت‌كاري: 2 شيفت.

ليست مواد اوليه و محل و نوع كاربرد آنها به تفكيك:

  • فولاد: در تمام كارخانه.
  • كاغذ و مقوا: چاپخانه و بسته‌بندي.
  • پاك كننده روغن (AW 403).
  • روغن:
  • جهت سنگ‌زني Sharpening.
  • O3D براي زنگ نزدن سطح تيغ.
  • نرم كنندگي پرس و قطعات.
  • مركب چاپ: چاپ روي فلز (مركب چاپ همراه با تينر مي‌باشد).
  • مركب روي كاغذ: جهت چاپ كاغذ و مقوا.
  • تري كلرواتيلن: پاك كردن تيغ از كثافات و روغن‌هاي قسمت Sharpening.
  • كلروسديم صنعتي جهت پخت S.
  • توليدات كارخانه: تيغ صورت تراشي در دو نوع كربن و استينلس.

محصولات‌اين شركت به دو دسته عمدة كربن با روپوش قرمز و شكل كوسه مشكي و ضدزنگ (استينلس) با روپوش قرمز و شكل كوسه طلايي تقسيم و با نام‌هاي تجاري نيز در داخل واسد در خارج عرضه مي‌شود.

          محصولات بالا قبلاً با نام ناست يك سوسمار و دو سوسمار به بازار عرضه مي‌شد و همچنين تمامي‌دستگاهها ساخت كمپاني مشترك آمريكا و انگليس است، بنابراين بيشتر مواد اوليه و لوازم يدكي از خارج وارد مي‌شود.

          براي نظم دادن و سهولت كار شركت، آنرا به قسمتهاي مختلف تحت يك مديريت تقسيم كرده و هر قسمت داراي رئيس قسمت، سرپرست و معاون سرپرست و اپراتورهاي خود مي‌باشد.

          شركت در حال حاضر داراي دو شيفت‌كاري و يك جنرال شيفت براي كنترل و اداره امور شركت مي‌باشد. تعداد پرسنل شركت كه 285 نفر مي‌باشند كه تحت عناوين زير فعاليت مي‌كنند:

  • حوزه مديريت عامل
  • حوزه مديريت كارخانه
  • توليد
  • كنترل كيفيت
  • امور فني
  • برنامه‌ريزي و انبارها
  • مالي
  • اداري
  • امور بازرگاني

خط توليد، خود به قسمت‌هاي مختلف تقسيم مي‌شود كه عبارتند از: توليد نوار، سنگ‌زني، عمليات تكميلي، بسته‌بندي و چاپ، در هر قسمت توليد، يك دايره بازرسي جهت كنترل كيفيت وجود دارد، قسمت‌هاي تأسيسات و مهندسي و كارگاهي كارخانه بوسيله قسمت امور فني اداره مي‌گردد.

6-2- مواد اوليه

          بيش از 85% مواد اوليه‌اين كارخانه از كشورهاي اروپاي غربي، ژاپن و امريكا وارد مي‌شود.

اين مواد به چهار بخش تقسيم مي‌گردد:

نوارهاي فولاد، نوار فولاد، اصلي‌ترين ماده اوليه‌اي است كه جهت توليد تيغ دو لبه مورد استفاده مصرف قرار مي‌گيرد كه از دو نوع فولاد با كربن بالا با علامت اختصاري B.208 و فولاد ضد زنگ يا استينلس با علامت اختصاري B. 207 از كارخانجاتي مانند سندويك  فاكس از كشورهاي انگلستان و اودهلم از كشور سوئد و هيتاچي از كشور ژاپن و غيره … خريداري و وارد فرآيند توليد مي‌گردد،‌اين نوارها به لحاظ‌اينكه در خط توليد مكرراً كنترل و ارزيابي مي‌شوند حاوي مشخصاتي هستند كه به راحتي بتوان به آنها رجوع كرد.

7-2- مواد شيميايي

          اين مواد در واقع مكمل نوارهاي فولاد در امر توليد مي‌باشند و همواره در ارتباط با آنها هستند، مواد شيميايي مورد استفاده در كارخانه متنوع بوده كه بعنوان مثال مي‌توان از گازهاي شيميايي، روغن‌ها، الكل‌ها، محلول‌هاي پوشاننده، مواد پلي‌اتيلن، تينر، چسب‌ها و… نام برد.

          برخي از‌اين موارد در داخل كشور توليد شده و برخي نيز از خارج از كشور وارد مي‌گردند.

8-2- قطعات و لوازم يدكي ماشينآلات

          قطعاتي از ماشين‌آلات كه حين كار مستهلك مي‌گردند و بتدريج از بين مي‌روند مانند سنگ‌ها، قالب‌هاي پرس و كليشه چاپ و … مي‌بايست پس از مدت معيني تعويض گردند. برخي از‌اين قطعات در داخل كشور ساخته شده و برخي ديگر از بازارهاي داخل و خارج كشور تهيه مي‌گردند.

9-2- كاغذ و مقوا

          كاغذ و مقواهاي مورد استفاده در كارخانه كه به منظور بسته‌بندي انجام مي‌گيرد به چهار دسته تقسيم مي‌شوند:

  • كاغذ مومي‌(واكس‌دار): نوع كاغذ شفاف و نازك شبيه به كالك مي‌باشد كه براي پوشش بدنه تيغ مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
  • كاغذ بسته‌بندي: كاغذ چاپ شده كه براي محافظت و پوشش كاغذ مومي‌حاوي تيغ بكار مي‌رود (پوشش خارجي)‌اين نوع كاغذ به صورت رول از كشورهاي فنلاند، نروژ و سوئد خريداري و وارد عمليات كاغذ مي‌گردد و در نهايت به شكل فوق مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
  • مقواي جعبه‌بندي: براي قرار دادن تيغ‌هاي بسته‌بندي شده (لفاف‌بندي شده) از‌اين مقوا كه به صورت رول از كشورهايي نظير اتريش خريداري و پس از عمليات كاغذ به شكل زير در مي‌آيد.

به‌اين جعبه‌هاي كوچك تيغ كه ده عدد تيغ بسته‌بندي شده را شامل مي‌شود «تاك» گفته مي‌شود.‌اين مقواها در حال حاضر از كشورهاي خارج خريداري و وارد فرآيند توليد مي‌گردد.

  1. مقواي آويز: ورقه‌هاي مقوايي حاوي اطلاعات تجارتي كه 20 تاك را شامل مي‌شود،‌اين ورقه‌ها جنبه تبليغاتي داشته و هم مي‌توانند بعنوان پوشش براي تاك‌ها مورد استفاده قرار گيرند.‌اين مقوا نيز اكثراً از كشورهاي خارجي نظير اتريش خريداري مي‌گردد.

          مقدار مصرف كليه موارد گفته شده طبق جدول براي توليد يك ميليون تيغ از هر كدام چه ميزان مورد نياز است ارائه شده است و واردات‌اين مواد بستگي به برنامه‌ريزي دارد.

به جهت اهميت شناخت بيشتر فولاد با كربن بالا و فولاد ضدزنگ (استينلس) به تفكيك ساختار آن ميپردازيم و يك مقايسه نسبي بين آن دو انجام ميدهيم.

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران را به قیمت 14900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=7907
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله بررسی و كنترل آلودگی صدا در شركت صنايع تيغ ‌ايران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.