فروردین
۲۵
۱۳۹۹

دانلود مقاله بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه

در دنياي كنوني نقش ارتباطات در يك مجموعه، به عنوان يكي از عناصر اوليه مديريت به شمار مي رود. بنابراين به نظر مي رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از يك سو و پيچيدگي مباحث مديريتي از سوي ديگر اهميت نياز به ارتباطات روزانه و موثر بيشتر… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه دنبال نمایید. این فایل شامل ۱۴۰ صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه

مشخصات فایل بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه

عنوان: بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : ۱۴۰
حجم فایل : ۱,۵۸ مگابایت

بخشی از  مقاله بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

۲-۱- بيان مسئله

با توجه به اين كه ارتباطات فرايندي محوري در تبادل اطلاعات بين اعضاء سازمان و بين سازماني است و تعاملات قسمتهاي مختلف را برقرار مي كند بنابراين يك ابزار موثر در هماهنگ سازي كاربرد اثر بخش منابع انساني تلقي مي شود و در سازمانهايي كه فرايند ارتباطات به خوبي برقرار نشود آثار و تبعاتي را بدنبال خواهد داشت كه يكي از آنها مي تواند در عملكرد مديران موثر واقع شود.

تحقيقات نشان مي دهد كه بسياري از تعارضهايي كه بين افراد يا كاركنان يك سازمان پيش مي آيد ناشي از ارتباطات ضعيف و يا ارتباطات ناقص است. زيرا افراد هفتاد درصد ساعات كارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت كردن و يا گوش دادن صرف ارتباطات مي كنند (رابينز ، ۱۹۹۸ . ص ۳۱۰  ) .

يكي از موانع اساسي عملكرد موفقيت آميز يك گروه يا يك سازمان فقدان ارتباطات اثر بخش است. اثر بخشي «ارتباطات» به دو دليل براي مديران اهميت دارد. يكي آن كه مديران كاركرد هاي مديريت را بوسيله فرايند «ارتباطات» انجام مي دهند و ديگر اينكه ارتباطات امري حياتي است كه مديران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن مي كنند (ابستونروفريمن ترجمه اعرابي و پارسيان ، ص ۱۱۱).

بنابراين «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشي هر گروه و سازماني است زيرا از جمله عوامل سه گانه اي كه به عنوان معيارها و مقياسهاي «اثر بخشي سازماني» برشمرده اند مهارتهاي ارتباطي مديريتي، مديريت اطلاعات و ارتباطات مي باشند (رابينز ترجمه کبيري ، ۱۳۷۶ . ‌ص ۵۱).

واقعیت آن است که کشور ما به لحاظ جمعیتی ، از جوان ترین کشورهای دنیاست و نسل جوان بر اساس آمارهای موجود ، تقریبا نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهد . از سوی دیگر ، جوانان سرمایه های اصلی جامعه ایران اسلامی محسوب می شوند که با بهره گیری صحیح از توانمندیهای آنان می توان تضمین کننده رشد و توسعه کشورمان باشیم .

بدیهی است که « سازمان ملی جوانان » مهمترین نهاد مسئوول در جهت فراهم اوردن فرصتها و تحقق نیازها و خواسته های جوانان می باشد لذا باید هر چه بیشتر به ارتباط این سازمان با نسل جوان اهتمام ویژه ای را مبذول داشت تا ازاین طریق بتوانیم در عرصه های گوناگون اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصاید کشورمان نقش بسزایی را ایفاء کنند.

۳-۱- هدف پژوهش

۱-۳-۱- هدف كلي: بررسي و مطالعه نقش فرايند ارتباطات در عملكرد مديران

۲-۳-۱- اهداف جزئي:

۱- شناخت نحوه عملکرد مديران سازمان ملي جوانان در خصوص کنترل رفتار سازماني پرسنل .

۲-  شناخت نحوه عملکرد مديران سازمان ملي جوانان در خصوص ايجاد انگيزه در پرسنل.

۳- شناسايي نحوه عملکرد مديران سازمان ملي جوانان در خصوص بيان عواطف و احساسات (روحيه پرسنل).

۴- شناسايي نحوه عملکرد مديران سازمان ملي جوانان در خصوص انتقال اطلاعات به منظور تصميم گيري در سازمان .

۴-۱- اهميت و ضرورت موضوع پژوهش

تحقيقات نشان داده است كه مديران، حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد از وقت خود را به نحوي صرف ارتباط با ديگران مي نمايند البته اين امر چندان هم دور از ذهن نيست، زيرا ايجاد ارتباط براي تمام فعاليتهاي يك سازمان امري حياتي است. بدون وجود يك ارتباط موثر، (مديريت، عملكردها، نوآوري، درك نيازهاي مشتري و برنامه ريزي امور جاري ) انجام نخواهد گرفت و يا بسيار ضعيف خواهد بود. در هر سازماني بدون وجود ارتباطات ايجاد هماهنگي بين واحدهاي مختلف سازمان غيرممكن خواهد بود و مشكلات زيادي در انجام عمليات و برآوردن هدفهاي سازمان و ارزشيابي فعاليت ها بوجود خواهد آمد.

ارتباطات بعنوان فرايندي، محوري است كه در تبادل اطلاعات بين اعضاء سازمان و بين سازماني موثر
مي باشد و تعاملات قسمتهاي مختلف را برقرار مي كند بنابراين يك ابزار موثر در هماهنگ سازي كاربرد اثر بخش منابع انساني تلقي مي شود.

در سازمانهايي كه فرايند ارتباطات به خوبي برقرار نشود آثار و تبعاتي را بدنبال خواهد داشت كه يكي از آنها را مي توان اختلال در عملكرد مديران را نام برد لذا پژوهشگر در نظر دارد كه نقش ارتباطات بر عملكرد مديران را مورد سنجش قرار دهد بدين جهت سازمان ملي جوانان بعنوان يكي از سازمانهايي كه نقش عمده را در ارتباط با جوانان ايفاء مي كنند لحاظ گرديده است.

قابل ذكر است كه از نتايج اين پژوهش مديران و كاركنان سازمان ملي جوانان و نهادهاي وابسته، نظام آموزشي، دانشجويان رشته هاي علوم انساني، مديريت، بويژه مديريت آموزشي بهره مند مي گردند.

۵-۱- انگيزه پژوهشگر

يكي از موضوعات مهمي كه امروزه سازمانهاي ما با آن درگير هستند غفلت از مقوله ارتباطات سازماني است كه هر گونه خللي در اين رابطه منجر به پايين آمدن عملكرد مديران مي شود.

اين موضوعات و همچنين قلت و كمي پژوهش در ارتباط با اين موضوع پژوهشگر را برانگيخت تا با بررسي كاركردهاي ارتباطات و تأثير آن بر عملكرد مديران در گام نخست بدنبال پيدا كردن موانع ارتباطي در سازمان و سپس ارائه راهكارهاي براي از بين بردن اين موانع و در نتيجه بهبود عملكرد سازمان شود.

 

فهرست مطالب مقاله بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • چكيده
  • فصل اول: كليات پژوهش
  • ۱-۱- مقدمه
  • ۲-۱- بيان مسئله
  • ۳-۱- هدف پژوهش
  • ۴-۱- اهميت ضرورت پژوهش
  • ۵-۱- انگيزه پژوهش
  • ۶-۱- سوالهاي پژوهش
  • ۷-۱- تعاريف عملياتي
  • فصل دوم:  ادبيات و پيشينه پژوهش
  • ۱-۲-  مباني نظري پژوهش
  • ۱-۱-۲- سابقه تاريخي و نقش ارتباطات
  • ۲-۱-۲- ارتباطات چيست
  • ۳-۱-۲- تعاريف ارتباطات
  • ۴-۱-۲- هدف از برقراري ارتباط
  • ۵-۱-۲- انواع ارتباطات
  • ۶-۱-۲- محاسن ارتباطات غیر رسمی
  • ۷-۱-۲- شيوه هاي ارتباط
  • ۸-۱-۲- شکلهای ارتباط
  • ۹-۱-۲- فرآيند ارتباطات
  • ۱۰-۱-۲- الگوي ارتباطي برلو
  • ۱۱-۱-۲- ارتباطات سازماني به عنوان يك فرآيند متقابل
  • ۱۲-۱-۲- موانع برقراری ارتباط
  • ۱۳-۱-۲- كاركردهاي ارتباطات
  • ۱۴-۱-۲- نقش ادراك در ارتباطات
  • ۱۵-۱-۲- بازخور
  • ۱۶-۱-۲- ويژگي يك ارتباط مؤثر
  • ۱۷-۱-۲- رفتار تأثير گذار چيست
  • ۱۸-۱-۲- نقش بيان مؤثر در ارتباطات
  • ۱۹-۱-۲- چگونگي اثر بخشي و ارتقاء ارتباطات
  • ارتباط مؤثرتر
  • ۲۱-۱-۲- نقش شما در بهبود ارتباطات
  • ۲۲-۱-۲- ارتباطات محور توسعه
  • ۲۳-۱-۲- پيشرفت ارتباطات
  • ۲۴-۱-۲- انواع ارتباطات در سازمان
  • ۲۵-۱-۲- اهميت ارتباطات سازماني
  • ۲۶-۱-۲- مديريت ارتباطات سازماني
  • ۲۷-۱-۲- اهميت ارتباطات در مديريت
  • ۲۸-۱-۲- ارتباطات و مشكلات مديريت
  • ۲-۲- عملكرد
  • ۱-۲-۲- مديريت عملكرد
  • ۲-۲-۲- ديدگاههاي تاريخي در مورد عملكرد
  • ۳-۲-۲- تعريف ارزشيابي عملكرد
  • ۴-۲-۲- سابقه مدل ACHIEVE
  • ۵-۲-۲- استفاده از مدل ACHIEVE
  • ۶-۲-۲- سه كنش مديريت عملكرد
  • ۷-۲-۲- برنامه ريزي عملكرد
  • ۸-۲-۲- سرپرستي
  • ۹-۲-۲- مرور بر عملكرد
  • ۱۰-۲-۲- معيارهاي عملكرد
  • ۱۱-۲-۲- تجديد نظر در عملكرد ممكن است عملكرد را كم اهميت جلوه دهد
  • ۱۲-۲-۲- الگوي بهبود عملكرد مديريت
  • ۳-۲- پيشينه پژوهش
  • ۱-۳-۲- تحقيقات داخل كشور
  • ۲-۳-۲- تحقيقات خارج كشور
  • فصل سوم: فرايند پژوهش
  • ۱-۳- روش پژوهش
  • ۲-۳- جامعه آماري
  • ۳-۳- نمونه و روش نمونه گيري
  • ۴-۳- ابزار پژوهش
  • ۵-۳- چگونگي تعيين روايي و پايايي ابزار پژوهش
  • ۶-۳- روش تجزيه و تحليل داده ها
  • فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي آماري
  • ۱-۴- مقدمه
  • ۲-۴- توصيف داده ها
  • ۳-۴- تحليل داده ها
  • فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهاد
  • ۱-۵- بحث و نتيجه گيري
  • ۱-۱-۵- تفسير سوال اصلي پژوهش
  • ۲-۱-۵- تفسير سوالات فرعي پژوهش
  • ۱-۲-۱-۵- تفسير سوال فرعي اول پژوهش
  • ۲-۲-۱-۵- تفسير سوال فرعي دوم پژوهش
  • ۳-۲-۱-۵- تفسير سوال فرعي سوم پژوهش
  • ۴-۲-۱-۵- تفسير سوال فرعي چهارم پژوهش
  • ۲-۵-  نتيجه كلي
  • ۳-۵- محدوديتها و مشكلات پژوهش
  • ۴-۵- پيشنهادهاي پژوهش
  • ۵-۵- خلاصه پژوهش
  • منابع و مآخذ
  • فهرست منابع فارسي
  • فهرست منابع لاتين
  • ضمايم
  • پرسشنامه مربوط به مدير
  • پرسشنامه مربوط به كاركنان

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله بررسی و نقش فرآيند ارتباطات در عملكرد مديران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه را به قیمت ۱۲۹۰۰ تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۸۲۳۳۳۰۷۰ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.




فرستادن دیدگاه

تازه ترین مطالب

پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت