0
0

دانلود مقاله تاثیر ERP در SCM

640 بازدید

يک بسته نرم افزاری استاندارد مشتمل بر چندين ماژول مرتبط و يکپارچه است که کليه فرآيندهای تجاری يک سازمان را اعم از توليد ، منابع انسانی ، مالی ، بازاريابی و فروش و … پشتيبانی می نمايد و منجر به به يکپارچگی وظايف  در سازمان می شود… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در مقاله تاثیر ERP در SCM دنبال نمایید. این فایل شامل 82 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

مقاله تاثیر ERP در SCM

مشخصات فایل تاثیر ERP در SCM

عنوان: تاثیر ERP در SCM
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 82
حجم فایل : 87 کیلوبایت

بخشی از  مقاله تاثیر ERP در SCM را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

3-1 اهميت فرآيندها (شناخت فرآيندها):

هرچند فرآيندهاي كسب وكار نقشي محوري در سازمان ايفا مي كنند و خلق ارزش براي مشتريان برعهده فرآيندها مي باشد ولی  عليرغم اين موضوع تنها تعداد انگشت شماري از اعضاي سازمان از چگونگي ارتباط كارهايشان با انجام فرآيندهاي ديگر و چگونگي مشاركت اين فرآيندها يا چگونگي انجام عمليات, مطلع اند همچنین فرآيندها در سازمان به صورت نامرئي و نامشهودند .در سازمانهاي سنتي فرآيندها بصورت تك تك (جداافتاده) در سرتاسر خيلي از واحدهاي سازماني قرارگرفته اند. خيلي از سازمانها هنوز از راههاي كهنه و قديمي براي مديريت فرآيندهايشان بهره مي گيرند و اين در صورتي است كه مديريت غير اصولي و غير رسمي فرآيندها نتايج نامطلوبي از جمله موارد زير را به دنبال دارد :
1- مشتريان خدماتي نامناسب دريافت خواهند كرد كه اين امر راه را در جهت به خطرانداختن تصويری كه مشتري در ذهن خود از سازمان ترسيم هموار خواهد ساخت.
2- مديران دائماً در ميان كشمكش هاي داخلي ناشي از تعاملات نادرست ميان افراد در سازمان دست پا مي زنند.
3- هزينه ها بالا و بالاتر رفته و اين درحاليستكه كيفيت همچنان كاهش مي يابد.
4- نصب و راه اندازي كاربردي سيستمهاي كامپيوتري مانند تجارت الكترونيك يا سيستم ERP غالباً بي نهايت مشكل و سخت است واين به خاطر مشكلات سازماني موجود مي باشد.
در نتيجه دستيابي به فرآيندهاي كارآمد و مؤثر و مديريت صحيح آنها با تقليل و كاهش ارزش فرآيندها ميسر نمي گردد. به بيان ديگر با بي ارزش و بي اعتبار ساختن فرآيندها كارآيي و أثر آنها از بين مي رود.

ERP 1-4   موفقيت ها و شكست ها :

ERP مركب از فرآيندهاي كسب وكار و تكنولوژي اطلاعات (IT) مجتمع در يك نرم افزار جامع مي باشد. اين نرم افزار فرآيندهاي كسب و كار را در سرتاسر يك شركت به صورت خودكار و اتوماتيك اداره كرده و موجب بهبود يك سازمان با يك طراحي خوب از فرآيندها میگردد و با بهره گيري از سيستم اطلاعات مديريتي به مديريت فرآيندها مي پردازد.

در مورد ERP مطابق با تحقيقات انجام شده درآمد كل بازار فروش نرم افزار ERP در سال 1999 ميلادي ( 3/18 بيليون ) دلار بود كه پيش بيني مي شد اين رقم به ( 6/66 بيليون ) دلار در سال 2003 ميلادي خواهد رسيد. تعدادي از سازمانها با موفقيت سيستم ERP را به كار بسته اند و سودهاي شگرفي را عايد خود ساخته اند. هم اكنون بر مبناي مطالعات تحقيقي توسط  مركز مديريت كيفيت فراگير اروپا واقع در انگلستان, اين پيش بيني به عمل آمده كه حد اقل 90% از استفاده كنندگان سيستم ERP به سوي زوال و نابودي مي روند و يا اينكه به مشكلات اساسي مثل : كسري بودجه شديد و از اين قبيل شكستها رسيده اند.

شكستهاي استفاده كنندگان ERP بواسطة دلايل متنوعي مثل : فقدان رهبري متخصص قدرتمند ، تمركز صرف بر روي فرآيندها ، برنامه ریزی ضعيف ، ارتباطات نامناسب و ناكافي، فقدان مشاركت كاركنان مي باشد.

القاء و الهام اين وضعيت جديد كه همراه با رنجها و زحمتها ،چالشها، موفقيتها و شكستها است  در عين استمرار كار سازمان جهت انجام تعهداتش در مقابل سرمايه گذاريها , دغدغة زمان و تلاش براي انجام ERP و تاب آوردن زير اين همه فشار تلاشي بي عيب و نقص و مخلصانه را مي طلبد.

سازمانها در اجرایERP دوگزينه در پيش روي خود دارند :

1- فرآيندهاي كسب وكار را بازمهندسي نمايند قبل از آنكه ERP را به انجام برسانند.
2- مستقيماً به انجام ERP پرداخته و از باز مهندسي صرفنظر كنند.

در گزينة اوّل , از باز مهندسي فرآيندهاي كسب وكار قبل از بكارگيري ERP سخن به ميان آمده است. سازمان نياز داردكه فرآيندهاي اخير خود را تجزيه و تحليل و از ميان آنها فرآيندهايي كه به ايجاد ارزش افزوده نمي انجامند را شناسايي و اين فرآيندها را مورد مهندسي مجدد قرار دهد تا اينكه منجر به خلق ارزش افزوده براي مشتريان شود و در مرحلة بعد به توسعه كاربردهاي درون سازماني آنها دست بزند و يا اينكه با استفاده از يك سيستم ERP به برآوردن نيازهاي سازمان پرداخته و اين سيستم را مطابق با اين احتياجات داخلي سازمان اصلاح كند. در اين گزينه احساس خوب مالكيت نسبت به فرآيندها در كاركنان پيش آمده و اين همراه با درك درست آنها نسبت به نتيجه اي كه در آن نقش دارند مي باشد. اين راه حلّي مشتري پسند است كه مستلزم تأمّل در ساختار سازمان،فرهنگ آن، منابع موجود، تكنولوژي اطلاعات و نيازهاي كاركنان و ايجاد اين اطمينان در آنان كه تغييرات در دوران انجام تغيير در سازمان موجب جدايي و تجزيه آنها از سازمان و كارها نخواهد شد, در اينصورت مي توان به تحقّق اجراي تغييرات با حداكثر احتمال كسب موفقيت آن اميدوار بود. امّا فرآيندي كه برروي آن مهندسي مجدد صورت گرفته است ممكن است در وضع بهترين موقعيت خود قرار نداشته باشد.

درگزينة دوّم اجراي ERP با كمترين انحراف از ابزارهاي استاندارد انجام آن قرار دارد. (استانداردهاي جهاني اين سيستم درتمام سازمانها قابل استفاده است). همة فرآيندها در شركت بايد مطابق با مدل ERP درآمده و سازمان بايد روشهاي كاري اخير خود را اصلاح كند و كارها را به همان شكل كه در سيستم ERP پيشنهاد شده است در آورد. اين گزينه يك كلاس جهاني براي فرآيندهاي كارا و مؤثر پيشنهاد مي كند كه با ابزارهاي كنترلي و شبيه به نصب و راه اندازي سريع يك سيستم مي باشد.(نيازمند به چيزي نيست، سريع عمل مي نمايد و كاملاً اجرا مي شود). اما ا گر كاركنان تصويري روشن از فرآيندهاي موجود و همچنين درك خوبي از نياز مشتريان داخلي نداشته باشند و اگر فرآيندهاي اخير به خوبي نزد كارمندان شناسانده نشده و مستندسازي درستي نيز صورت نگرفته باشد با انتخاب فرآيندهاي استاندارد از بستة نرم افزاري ERP كاملاً اين امر آشكار است كه كارمندان درك درستي از اين تغييرات نداشته و احتمالاً در مرحلة اجرا با اين سيستم دچار مشكل خواهند شد. كاركنان احساس مالكيت نسبت به فرآيندها را از دست خواهند داد و همچنين در آگاهي نسبت به فرآيند حاضر نيز ابهام براي آنها به وجود مي آيد. به غير از اين موارد نگرش صرف فني روي ساختار سازماني و فقدان مشاركت كاركنان مي تواند مشكلات بزرگتري را بر سر راه اجراي پروژة ERP بوجود آورد و در ضمن، رسيدن به منافع استاندارد پيش بيني شده در ERP نيز به صورت كامل امكان ناپذير است. پيامد ناشي از انجام پروژة ERP در سازمان اين خواهد بود كه سازمان فقط فرآيندهاي خود را بر طبق استانداردها, بازمهندسي نموده , و دچار هزينه هاي زياد ناشي از اشتباه خود شده است.

فهرست مطالب مقاله تاثیر ERP در SCM, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول:
  • 1 ERP – 1
  • 1-1 وظايف اصلی ERP          1
  • 2 – 1اجرای ERPدر سازمان : 1
  • 3-1 اهميت فرآيندها (شناخت فرآيندها):                 4
  • 4-1 ERP  موفقيت ها و شكست ها :       5
  • 5-1تعاريف             8
  • 6-1ماژولهاي استاندارد در:ERP             8
  • 7-1مزاياي ERP:     9
  • 8-1نكات مهم درپياده سازي ERP:          9
  • 9-1دلايل استفاده از ERP در سازمانها :  9
  • 1-9-1يكپارچه سازي اطلاعات مالي:     10
  • 2-9-41يكپارچه سازي اطلاعات سفارشات:           10
  • 3-9-1استاندارد سازي و سرعت در فرايندهاي توليد:            10
  • 4-9-1كاهش حجم انبارداري:  10
  • 5-9-1استانداردسازي اطلاعات منابع انساني:        10
  • 10-1كاربردهاي : ERP           11
  • 11-1آينده ERP:       12
  • 12-1يكپارچگي سيستمهاي نرم افزاري :               12
  • 13-1راه حل يکپارچه سازي جامع:        14
  • 14-1نتيجه               14
  • فصل دوم:
  • 2- SCM  15
  • 1-2- مدیریت زنجیره تامین SCM چیست ؟           15
  • 2-2نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چه وظیفه ای دارد ؟     16
  •  3-2 آیا نیاز به نصب نرم افزار مدیریت منابع سازمانی ( ERP) قبل از نرم افزار
  •  مدیریت زنجیره تامین (SCM) میباشد ؟                18
  • 4-2 هدف از نصب نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چیست 20
  • 5-2 چه موانعی بر سر راه نصب نرم افزار مدیریت زنجیره تامین وجود دارد ؟ 21
  • 1-5-2  بدست آوردن اطمینان تامین كنندگان مواد اولیه و شركای تجاری . 21
  • 2-5-2  مقاومت داخلی در برابر تغییر    22
  • 3-5-2  اشتباهات اولیه            22
  • 4-5-2آیا استفاده از این سیستمها بهتر است یا تهیه و نصب سیستم خصوصی ؟ 23
  • 5-5-2 تصمیمات زنجیره تامین در چه حیطه ای هستند ؟ 24
  • فصل سوم:
  • ترجمه: نقش ابزار ERP  در تقسیم اطلاعات زنجيره تامين ، همکاری
  •  و بهينه سازی هزينه              26
  • 1-3خلاصه              26
  • 2-3 مقدمه                26
  • 3-3ابزار ERP :فرصت ها وموانع (محدودیت های) زنجیره تامین یکپارچه27
  • 4-3 حمایت کمی برای بهینه سازی زنجیره تامین 30
  • 1-4-3 : روابط سنتی              31
  • 2-4-3:شراکت ، JIT  ، همکاری واشتراک سیاست های بهینه              33
  • 3-4-3 شبکه زنجیره تامین      35
  • 5-3 فاکتور های سازماني        37
  • 1-5-3راهکارها و موانع        38
  • 2-5-3 چارچوب همکاری سطوح مختلف              39
  • 6-3 خلاصه و راهنمای جستجو در آينده                41
  • 1-6-3چگونه ما مي توانيم در شركتها براي تبادل اطلاعات انگيزه ايجاد كنيم  ؟ 41
  • 2-6-3 انتخاب وجمع آوری اطلاعات در تقسیم بین شرکاء چگونه است 42
  • 3-6-3  یکپارچه سازی وبهینه سازی مدل های تجاری چگونه است 42
  • 4-6-3 بهترین عملیات در سیستم همکاری چیست 42
  • فصل چهارم :
  • ترجمه: تأثير برنامه ريزي منابع شركت بر روي مديريت زنجيرة تاميننتيجة
  •  تحقيقات و پژوهش موسسه مطالعاتي اروپايي «دلفي44
  • 1-4 خلاصه             44
  • 2-4 مقدمه                45
  • 3-4 مديريت زنجيرة تامين يا همان سيستمSCM در شبكة اقتصادي50
  • 4-4 سيستم های ERP              54
  • 5-4 روش تحقيق     58
  • 1-5-4 طرح تحقيقاتي موسسه دلفي        58
  • 2-5-4 صورت جلسه نهايي تحقيق به روش دلفي 60
  • 6-4 نتايج تحقيق به روش دلفي               64
  • 7-4 بحث و گفتگو و تصميم گيری        66
  • 1-7-4 موقعيت ها و فرصت های SCMبرای ERP                66
  • 1-1-7-4 سفارشات انبوه         66
  • 2-1-7-4استاندارد سازی         67
  • 3-1-7-4 فناوری اطلاعات جهاني          68
  • 2-7-4 ضعف های SCM سيستم های ERP کنوني                 69
  • 1-2-7-4نقص در توسعه کارايي شرکت                70
  • 2-2-7-4 کمبود انعطاف پذيری درسازگاری با تغيرات زنجيره تامين   70
  • 3-2-7-4 فقدان توانايي حمايت از تصميمات پيشرفته            73
  • 4-2-7-4فقدان ساختار سيستمي باز و زير سيستم ها(ماژول) 75
  • 8-4 نتيجه گيری     75
  • مراجع      77
  • منابع انگليسي

 

 

در صورت تمایل شما می توانید مقاله تاثیر ERP در SCM را به قیمت 11900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=6041
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود مقاله تاثیر ERP در SCM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.