0
0

دانلود تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک

589 بازدید

تحقيق‌ براي‌ افزايش‌ صادرات‌ غيرنفتي‌ كه‌ در كشور ما امري‌ الزامي‌است‌. دراين‌ مورد گرچه‌ در مقاطع‌مختلف‌ زماني‌ چه‌ قبل‌ و چه‌ بعد از انقلاب‌ تحقيقاتي‌ انجام‌ شده‌ است‌ اما اقدامات‌ مؤثري‌ آنچنانكه‌ بايد و شايدهنوز صورت‌ نگرفته‌ است‌. تجربه‌ كشورهاي‌ موفق‌ در امر … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک دنبال نمایید. این فایل شامل 223 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک

مشخصات فایل بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک

عنوان: بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 223
حجم فایل : 229 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

فصل دوم: کلیات تحقیق

بخش اول

1-2  مقدمه‌

استفاده‌ از گياهان‌ داروئي‌ به‌ قدمت‌ عمر انسان‌ است‌ تا چند دهه‌ گذشته‌ آنچه‌ كه‌ به‌ عنوان‌ دارو موردساتفاده‌ قرار مي‌گرفت‌ ازمنابع‌ طبيعي‌ و بوط‌ رعمده‌ از گياهان‌ بدست‌ مي‌آمد. با پيشرفت‌ سريع‌ علوم‌ و ساخت‌داروهاي‌ شيميائي‌ كه‌ بصورت‌ مصنوعي‌ سنتز مي‌شود كم‌ كم‌ داروهاي‌ شيميائي‌ جاي‌ داروهاي‌ گياهي‌ راگرفت‌. مدتي‌ پس‌ از مصرف‌ مواد داروئي‌ صناعي‌، اثرات‌ نامطلوب‌ جانبي‌ در بعضي‌ از آنها هويدا گرديد.بطوريكه‌ در مواردي‌ آثار سوءو وعوارض‌ جانبي‌ بعضي‌ از اين‌ داروها براي‌ بيمار خطرناكتر از بيماري‌ مورددرمان‌ بود مجدداً بشر دست‌ بسوي‌ طبيعت‌ دراز كرده‌ و روش‌ گياه‌ درماني‌ را بر شيمي‌درماني‌ ترجيح‌ داد. كه‌در اين‌ رابطه‌ دانشگاه‌ها، مراكز تحقيقاتي‌، كارخانه‌هاي‌ داروسازي‌ و سازمان‌ بهداشتجهاني‌ بنرامه‌هاي‌ وسيعي‌جهت‌ استفاده‌ از گياهان‌ داروئي‌ تدارك‌ ديده‌ و نقش‌ گياهان‌ داروئي‌ جهت‌ موارد مختلف‌ را در قرن‌ بيست‌ ويكم‌ سرنوشت‌ ساز تلقي‌ نموده‌اند از ميان‌ گياهان‌ داروئي‌ كه‌ امروزه‌ موارد مصرف‌ نسبتاً زيادي‌ پيدا نموده‌مي‌توان‌ زيره‌ سبز با نام‌ علمي‌”Cuminum cyminum” از خانواده‌ “Ammiaceae” را نام‌ برد كه‌ در صنايع‌داروئي‌، غذائي‌ و صابونسازي‌ كاربرد دارد.

از طرف‌ ديگر زيره‌ سبز علاوه‌ بر اينكه‌ يك‌ گياه‌ داروئي‌ مي‌باشد جنبه‌ تجارتي‌ و صادراتي‌ آن‌ نيز براي‌كشورمان‌ داراي‌ ارزش‌ و اهميت‌ زيادي‌ مي‌باشد و از آنجا كه‌ تجارت‌ و اقتصاد از مهمترين‌ اركان‌ هر جامعه‌مي‌باشد ذا ضروري‌ است‌ اين‌ گياه‌ از آنچه‌ دريچه‌ نيز تحت‌ بررسي‌هاي‌ دقيق‌ قرار گرفته‌ و راهاي‌ شكوفائي‌بررسي‌ شود (يكي‌ از آن‌ راهها گسترش‌ صاديات‌ كالاهاي‌ كشاورزي‌ بعنوان‌ ضرورتي‌ اجتناب‌ ناپذير تلقي‌گرديده‌ و مي‌بايست‌ تمامي‌امكانات‌ و توان‌ علمي‌و تحقيقي‌ در اين‌ مقوله‌ بكار گرفته‌ شود* تا شايد بتوان‌مشكلات‌ موجود را شناسايي‌ و راه‌ حلمهاي‌ مناسب‌ و بنيادي‌ را براي‌ آن‌ بيابيم‌ چرا كه‌ معتقديم‌ افزايش‌ هر چه‌بيشتر صادرات‌ غيرنفتي‌ و حضور فعال‌ در بازارهاي‌ بين‌ المللي‌ تضمين‌ كننده‌ استقلال‌ كشو و سبب‌ پيشبردمقاصد اسلاميمان‌ خواهد بود. لذا با توجه‌ به‌ موارد ياد شده‌ فوق‌ جا دارد كه‌ در زمينه‌هاي‌ به‌ زراعي‌، به‌ نژادي‌و مسائل‌ اقتصادي‌ زيره‌ سبز تحقيقات‌ بيشتري‌ صورت‌ گيرد.

2-2 تاريخچه‌

در تعيين‌ منشأ و مبدأ جغرافيايي‌ زيره‌ سبز بين‌ محققين‌ و منابع‌ اختلاف‌ عمده‌اي‌ وجود دارد ولي‌ به‌ احتمال‌زياد منشأ اوليه‌ آن‌، ناحيه‌ علياي‌ مصر و سواحل‌ نيل‌ بوده‌ است‌ كه‌ امروزه‌ به‌ حالت‌ نيمه‌ وحشي‌ در منطقه‌وسيعي‌ از مديترانه‌، ايران‌، عربستان‌ و نواحي‌ مختلف‌ مي‌رويد و پرورش‌ داده‌ شده‌ مي‌باشد. مناطق‌ انتشار گونه‌C.Cyminum بحال‌ نيمه‌ وحشي‌ در حال‌ حاضر شرق‌ خراسان‌ – 12 كيلومتري‌ جنوب‌ سبزوار (ارتفاع‌ 880متري‌) بين‌ سرخس‌ و صالح‌ آباد (ارتفاع‌ 900-700 متري‌) سرخه‌ غرب‌ سمنان‌ (1100 متر) – گرمسار بين‌تهران‌ و سمنان‌ و قندهار (700 متر) توسط‌ پرفسورشينگر (Rechinger) در فلورايرانيكا اعلام‌ و گزارش‌گرديده‌ است‌.

3-2 خصوصيات‌ گياهشناسي‌ زيره‌ سبز

1-3-2  ويژگيهاي‌ عمومي‌

زيره‌ سبز گياهي‌ است‌ علفي‌ و يكساله‌ از جنس‌ Cuminum و گونه‌ Cyminum از خانواده‌ چتريان‌(Ammiaceae) كه‌ در عربي‌ به‌ آن‌ كمون‌ و در برخي‌ از مناطق‌ استان‌ خراسان‌ “كراويه‌” ناميه‌ مي‌شود. تعدادكروموزوم‌ها در اين‌ گياه‌ 2n برابر 14 گزارش‌ گرديده‌ ارتفاع‌ ان‌ بر حسب‌ شرايط‌ محيطي‌ از 15 تا 40 سانتيمترمتغير است‌. ريهش‌ اين‌ گياه‌ راست‌ و بطور قائم‌ كه‌ تا عمق‌ 30 سانتيمتري‌ مي‌تواند نفوذ نمايد. ضخامت‌ ريشه‌اصلي‌ آن‌ بزحمت‌ به‌ حدود 5/0 سانتيمتر در محل‌ طوقه‌ مي‌رسد. درااي‌ ريشه‌هاي‌ مئوي‌ فراوان‌ بوده‌ و ساقه‌در اين‌ گياه‌ منشعب‌ به‌ تقسيمات‌ دوتائي‌ و بندرت‌ سه‌ تائي‌ در محل‌ انشعاب‌ بندهائي‌ را تشكيل‌ مي‌دهد كه‌محل‌ خروج‌ برگها نيز از محل‌ همين‌ بندهاست‌. ساقه‌ پس‌ از 3 الي‌ 8 انشعاب‌ بالاخره‌ به‌ گل‌ آذين‌ ختم‌ مي‌شود.گل‌ آذين‌ جتر مركب‌ بوده‌، گلها كوچك‌ به‌ رنگ‌ صورتي‌ مايل‌ به‌ نفش‌ و از نوع‌ پنج‌ تائي‌ مي‌باشد كاسه‌ گل‌ مركب‌از 5 كاسبرگ‌ نوك‌ تيز و جام‌ گل‌ از 5 گلبرگ‌ آزاد تشكيل‌ شده‌ است‌ نافه‌ گل‌ از 5 پرچم‌ اپي‌ تپال‌ تشكيل‌ يافته‌وتخمدان‌ در آن‌ 2 برچه‌اي‌ و تحتاني‌ است‌. گل‌ زيره‌ خودگشن‌ و دگرگشني‌ آن‌ 35/2% مي‌باشد. ميوه‌ از نوع‌دوفندقه‌ است‌ (Schizocarp) كه‌ براحتي‌ از يكديگر جدا مي‌شود بذرها پوشيده‌ از كركهاي‌ كوتاه‌ و ضخيم‌مي‌باشد و به‌ صورت‌ عمودي‌ روي‌ دمگل‌ قرار مي‌گيرند.

ميوه‌ زيره‌ سبز بيضي‌ شكل‌ و در دو انتها باريك‌ است‌رنگ‌ بذر از سبز تا زرد تيره‌ تغيير ميكند. در سطح‌ دانه‌ شيارهائي‌ نسبتاً عميق‌ ملاحظه‌ مي‌شود كه‌ تعداد اين‌شيارها روي‌ بذر 7-5 عدد است‌ و ديواره‌ اين‌ شيارها به‌ صورت‌ دو رديف‌ ديوارة‌ بلند به‌ موازات‌ شيارهاازنوك‌ دانه‌ تا انتها كشيده‌ شدهاست‌. ميوه‌ زيره‌ سبز بوي‌ معطر داشته‌ و طول‌ تقريبي‌ آن‌ 6-3 ميليمتر و عرضه‌2-5/1 ميليمتر مي‌باشد. ميوه‌ اغلب‌ پوشيده‌ از تارهاي‌ خشن‌ است‌ ولي‌ در بعضي‌ از ارقام‌ اين‌ تارها ديده‌نمي‌شود، وزن‌ هزاردانه‌ بطور متوسط‌ 5/2 تا 3 گرم‌ مي‌باشد. برگهاي‌ زيره‌ سبز باريك‌ و بلند، متناوب‌، شفاف‌،بي‌ كرك‌ و رشته‌اي‌ مي‌باشد كه‌ هر دو يا سه‌ تاي‌ آنها تشكيل‌ دم‌ واحدي‌ را مي‌دهند كه‌ از محل‌ بندها روي‌سابقه‌ مي‌رويند ساقه‌ در انشعابات‌ آخري‌ و زير چتر معمولاً حاوي‌ برگهاي‌ بيشتري‌ هستند.اين‌ برگهاي‌ رشته‌اي‌كه‌ سطح‌ تبخير گياه‌ را به‌ حداقل‌ ممكن‌ كاهش‌ مي‌دهند خود عامل‌ مهم‌ ديگر مقاومت‌ اين‌ گياه‌ به‌ خشكي‌ و ديم‌بودن‌ آن‌ بشمار مي‌روند. از جنس‌  Cuminum دو گونه‌ به‌ ناماي‌ علمي‌C. cyminum و C.Selifoliumوجود دارد در كشور ما ايران‌ رقم‌ خاص‌ ثبت‌ شده‌اي‌ وجود ندارد ولي‌ در هندوستان‌، بلغارستان‌ و مصر ارقام‌وواريته‌هاي‌ زيادي‌ ذكر گرديده‌ است‌.

2-3-2  ارقام‌ زيره‌ سبز

در كشور ما ايران‌، رقخ‌ خاص‌ و ثبت‌ شده‌اي‌ وجود ندارد ولي‌ درهندوستان‌ تحقيقات‌ نسبتاً زيادي‌ در رابطه‌با زيره‌سبز انجام‌ گرفته‌ و تعدادي‌ رقم‌ به‌ نامهاي‌ زير معرفي‌ شده‌ است‌.

MC43، MC116، MC247، VIJ20، S404، UC19، RS1، RC1، RC19، RC43، UC198،UC209، BTC19

و ميوتانت‌ گل‌ سفيد در بلغارستان‌ دو رقم‌ Topolka، Taralezh و در مصر واريته‌ Hirtum strongsmelling ذكر شده‌ است‌.

در تحقيقي‌ كه‌ سال‌ 1971 در هندوستان‌ صورت‌ گرفته‌. 134 واريته‌ و مجموعه‌ جمع‌اوري‌ شده‌ يا توده‌(Collection) براي‌ 6 خصوصيت‌ مورد بررسي‌ قرار گرفته‌اند و اين‌ نشان‌ مي‌دهد كه‌ تعداد واريته‌ها دراين‌كشور بيش‌ از تعداد ارقام‌ ذكر شده‌ در بالا مي‌باشد.

3-3-2  زيستگاه‌ و پراكنش‌

زيره‌ سبز احتمالاً بومي‌آسياي‌ مركز است‌ بطوريكه‌ از جنوب‌ آسيا تا مصر پراكنش‌ دارد و از مصر تا جنوب‌اروپا خصوصاً مناطق‌ مديترانه‌اي‌، سوريه‌، تريپولي‌، مالت‌ و مراكش‌ مي‌رويد، تشخيص‌ منشأ اصلي‌ آن‌ مشكل‌بوده‌ است‌ كه‌ امورزه‌ به‌ حالت‌ نيمه‌ وحشي‌ در منطقه‌ وسيعي‌ از مديترانه‌، ايران‌، عربستان‌ و نواحي‌ مختلف‌مي‌رويد و يا پرورش‌ مي‌يابد.

پروفسور (Rechinger) در فلورانيكا، نواحي‌ رويش‌ گونه‌ Cuminum cyminum را بصورت‌ نميه‌وحشي‌ و كشت‌ شده‌ در ايران‌ و افغانستان‌ بشرح‌ زير مشخص‌ كرده‌ است‌:

الف‌- ايران‌

1- آذربايجان‌ – تبريز بصورت‌ كاشته‌ شده‌، شناسايي‌ توسط‌ GILL

2- شرق‌ خراسان‌ – 12 كيلومتري‌ جنوب‌ سبزوار در زمينهاي‌ شني‌ در ارتفاع‌ 880 متري‌ بصورت‌ نيمه‌وحشي‌ كاشته‌ شده‌، شناساييتوسط‌ (PABOT)

3- 8 كيلومتري‌ شمال‌ غربي‌ علي‌آباد به‌ سمت‌ اسفاك‌ (Asfak) در زمينه‌هاي‌ رسي‌، ارتفاع‌ 800 متر،بصورت‌ كاشته‌ شده‌ و نيمه‌ وحشي‌، (رشينگر)

4- در تپه‌هاي‌ 15 كيلومتري‌ از دو راهي‌ مشهد – سرخس‌ به‌ سمت‌ صالح‌آباد – 700 متر تا 900 متربصورت‌ نيمه‌ وحشي‌ ، (رشينگر)

5- تهران‌ – كيش‌ لك‌ بين‌ تهران‌ و سمنان‌ – 900 متري‌ كاشته‌ شده‌ و بصورت‌ نيمه‌ وحي‌ (رشينگر)

6- سمنان‌ – سرخه‌ غرب‌ سمنان‌ 100 متري‌ در مزرعه‌ GILLI

ب‌- افغانستان‌

1- جنوب‌ شرقي‌: قندهار، دره‌ رود هيلمند، بين‌ قلعه‌ بيست‌ و درويشان‌، 700 متر (رشينگر) محدود بيابان‌ريگستان‌ 5كيلومتري‌ جنوب‌ باگا (Bhagat)، 650 متر، (فريتاك‌، رشينگر) ميان‌ پشته‌ بين‌ درويشان‌ و سافر700 متر، (رشينگر)

پراكندگي‌ عمومي‌: احتمالاً از مصر عليا و منطقه‌ مديرتانه‌ در جنوب‌ غربي‌ آسيا و مركز.

شمال‌ غرب‌: ميمنه‌، كائوليان‌ شرق‌ بلشيرگ‌ 1200 متر، (محمدامين‌، قريتاگ‌) تخت‌ زابهن‌ بين‌ ميمنه‌ وسرحوض‌ 100 متر، (بودلش‌) بين‌ دولت‌ آباد و شيبرخان‌ 450 متر (شناسايي‌ توسط‌ WDB، HDG  واكبوگ‌،ونون‌ بو)

جنوب‌ غربي‌: هرات‌، تريپول‌، ايچون‌، 40 كيلومتي‌ جنوب‌ هرات‌ به‌ سمت‌ فراه‌ رود 1600 متر (HDG،ونون‌ بو، اكبوگ‌)

بين‌ هرات‌ و شيندند 1400 متر شناسايي‌ توسط‌ KDEIE و قراه‌، 53 كيلومتري‌ شمال‌ غربي‌ دل‌ آرام‌ 1050متر (فريتاگ‌)

جنوب‌ شرقي‌:

قندهار، سادرگي‌ غار (1160 تا 1600 متر آندرس‌)

ايپولي‌، 25 كيلومتري‌ شمال‌ شرق‌ اسپنبولوگ‌، قلع‌ جديد 1400 متر، شناسايي‌ توسط‌ HDG) ونولبورگ‌واكبرگ‌) ديرهاج‌، (شناسايي‌ توسط‌ گريف‌ جورن‌)

شمال‌ غرب‌:

كاتاگان‌، دردره‌ اندرآب‌ 1050 تا 1350 متر (آندرس‌، فريتاگ‌ پودلش‌ و رشينگر)

49 كيلومتري‌ شرق‌ تشكورخان‌، (رشينگر) بين‌ پل‌ خومارين‌ و‌هايبگ‌ (سمنگان‌) 900 (HDG ونون‌ بو)30 كيلومتري‌ شمال‌، دعاب‌ به‌ سمت‌ پل‌ خوماري‌ 1400 متر (HDG و ونون‌ بو)

فهرست مطالب تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • 1-1 مقدمه                2
  • 2-1 ضرورت‌ و اهميت‌ مسئله‌                5
  • 3-1 اهداف تحقيق    8
  • 4- 1 فرضيات تحقيق               8
  • 5-1 كاربردهاي انجام تحقيق   9
  • 6-1 پيشينه تحقيق    9
  • تحقيقات انجام شده در زمينه بازاريابي و بازار رساني محصولات كشاورزي       9
  • فصل اول
  • بخش اول 17
  • 1-2  مقدمه‌               17
  • 2-2 تاريخچه‌           18
  • 3-2 خصوصيات‌ گياهشناسي‌ زيره‌ سبز  18
  • 1-3-2  ويژگيهاي‌ عمومي‌       18
  • 2-3-2  ارقام‌ زيره‌ سبز            20
  • 3-3-2  زيستگاه‌ و پراكنش‌      20
  • 1-4-2 مصارف خوراكي و ارزش غذايي               25
  • 2-4-2 اهميت‌ دارويي‌             26
  • 5-2  ساير كاربردهاي‌ زيره‌ سبز             26
  • 6-2  ويژگيها وروشهاي‌ كشت‌ زيره‌ سبز                27
  • 1-6-2 كاشت‌           29
  • 3-6-2  داشت‌           30
  • 3-6-2 برداشت‌        31
  • 7-2  آفات‌ و امراض‌                32
  • 8-2  خصوصيات‌ زرشگ‌       33
  • 9-2  تاريخچه‌ زرشك‌               34
  • 10-2  خصوصيات‌ گياهشناسي‌ و پراكنش‌ جنس‌ زرشك‌         35
  • 1-10-2  ويژگيهاي‌ عمومي‌    35
  • 2-10-2  گونه‌هاي‌ زرشگ‌      35
  • 3-10-2  زيستگاه‌ و پراكنش‌    38
  • 11-2  مصارف‌ خوراكي‌، ارزش‌ غذايي‌ و اهيمت‌ دارويي‌ زرشك‌         39
  • 1-11-2  مصارف‌ خوراكي‌ و ارزش‌ غذايي‌:          40
  • 2-11-2  اهميت‌ دارويي‌          40
  • 12-2 ساير كابردهاي‌ زرشك‌:  41
  • 13-2 ويژگيها و روشهاي‌ پرورش‌ زرشك‌ بيدانه‌    42
  • 1-13-2  كاشت‌ و تكثير           44
  • 2-13-2 داشت‌         45
  • 3-13-2 برداشت‌      46
  • 14-2 آفات‌ و امراض‌ زرشك‌   48
  • بخش دوم 51
  • 1-2  تعريف بازار   51
  • 2-2  طبقه بندي بازارهاي مختلف           51
  • 1-2-2  طبقه بندي بازار بر اساس موضوع مبادلات:             51
  • 2-2-2 بازارها بر اساس وضعيت مكاني:               52
  • 3-2   تعريف بازاريابي            52
  • 4-2  ابعاد مختلف بازاريابي    55
  • 1-4-2  بازاري گرائي             56
  • 2-4-2  بازار شناسي                56
  • 3-4-2  بازاريابي     56
  • 4-4-2  بازار رساني                57
  • 5-4-2  بازار گردي 57
  • 6-4-2  بازار سنجي 57
  • 7-4-2 بازار داري   58
  • 8-4-2 بازار گرمي  58
  • 9-4-2  بازار گرداني               58
  • 5-2  عناصر قابل كنترل و موثر بر بازاريابي       59
  • 6-2  تاريخچه بازاريابي          59
  • 7-2  مفاهيم اساسي بازاريابي  62
  • 8-2  عوامل موثر در بازاريابي              63
  • 1-8-2  فروشندگان اوليه         63
  • 2-8-2 واسطه‌هاي بازاريابي   64
  • 1-2-8-2 دلالان       64
  • 2-2-8-2  واحدهاي توزيع فيزيكي          64
  • 3-2-8-2  آژانسهاي خدمات بازاريابي     65
  • 4-2-8-2  واسطه‌هاي مالي      65
  • 3-8-2  مشتريان      65
  • 4-8-2  رقبا              66
  • 5-8-2 جوامع          67
  • 9-2  مفهوم جديد بازاريابي      67
  • 10-2 تئوريهاي رفتار خريدار 68
  • 1-10-2  تئوري اقتصاد خرد (Microevonmic theory)   68
  • 2-10-2  تئوري روان شناسي (psychogical)      69
  • 1-2-10-2 مراحل تصميم گيري خريدار 69
  • 1-1-2-10-2 شناخت اشكال    69
  • 2-1-2-10-2  جستجو براي اطلاعات     70
  • 3-1-2-10-2  ارزيابي كردن خط مشي‌هاي مختلف (عمل تصميم گيري)              71
  • 11-2  مفهوم بازاريابي محصولات كشاورزي        72
  • 12-2  اهميت بازاريابي محصولات كشاورزي       73
  • 13-2  عمليات بازارياي           75
  • 1-13-2  فعاليت‌هاي مبادله اي                75
  • 2-13-2  فعاليت‌هاي فيزيكي    76
  • 14-2  سازمان بازاريابي          78
  • 15-2  فعاليتها و وظايف بازاريابي محصولات كشاورزي     80
  • 1-15-2   جمع آوري اطلاعات               80
  • 2-15-2  حمل و نقل                81
  • 3-15-2  درجه بندي و استاندارد نمودن محصولات              82
  • 4-15-2  بسته بندي و تبديل محصولات 83
  • 5-15-2 انبارداري   85
  • 6-15-2  تبليغات      85
  • 7-15-2   اعتبار       85
  • 8-15-2  قيمت گذاري             86
  • 16-2  شبكه‌هاي بازاريابي       87
  • 1-16-2 خرده فروشان             87
  • 2-16-2  عمده فروشان            87
  • 3-16-2  سلف خران                88
  • 4-16-2  ميدان داران               88
  • 5-16-2 ساير موارد                88
  • 17-2  اهداف بازاريابي محصولات كشاورزي       89
  • 1-17-2  آنچه به عهده دولت مي‌باشد      89
  • 2-17-2  آنچه بر عهده توليد كننده مي‌باشد             90
  • 18-2  نقش شركتهاي تعاوني در بازاريابي             91
  • 19-2  مسير بازاريابي             91
  • 20-2  هزينه‌هاي بازاريابي     92
  • 21-2  حاشيه بازاريابي            93
  • 24-3- كارايي بازاريابي          94
  • 23-2  مدل‌هاي حاشيه بازاريابي             96
  • 1-23-2  الگوي مارك- آپ (Mark up Model)  96
  • 2-23-2  الگوي حاشيه نسبي (Relative Model)               97
  • 3-23-2  الگوي هزينه بازاريابي (Marketing Cost. Model)         97
  • 4-23-2 الگوي انتظارات عقلايي (Ration Expectation Model)   98
  • 24-2  شفافيت بازار 99
  • 25-2  برخي مشكلات اساسي موجود در بازاريابي محصولات كشاورزي            99
  • فصل سوم
  • 1-3  مقدمه               103
  • 2-3  روش تحقيق    103
  • 3-3 روش جمع آوري اطلاعات              103
  • 4-3 منابع اطلاعات ثانويه      104
  • 5-3 منابع اطلاعات اوليه        105
  • 6-3 جامعه آماري    105
  • 7-3 نمونه آماري     105
  • فصل چهارم
  • 1-4- مقدمه              108
  • 2-4- اهميت اقتصادي زيره     108
  • 1-2-4- كشورهاي وارد كننده و صادر كننده زيره 110
  • 2-2-4- روند توليد و صادرات زيره       110
  • 3-4 مشخصات جامعه مورد بررسي و مشخصات تحقيق      114
  • 4-4 ويژگي‌هاي نمونه مورد بررسي توليد كنندگان زيره       115
  • 1-4-4  ويژگي‌هاي سني          115
  • 2-4-4  سطح تحصيلات          116
  • 3-4-4 وضعيت مالكيت اراضي              117
  • 5-4 ويژگي‌هاي نمونه مورد بررسي عمده فروشان زيره       118
  • 1-5-4 ويژگي‌هاي سني           118
  • 2-5-4  سطح تحصيلات          119
  • 1-6-4  ويژگيهاي سني            120
  • 2-6-4 سطح تحصيلات           120
  • 7-4  انواع بازارهاي زيره       121
  • 1-7-4  بازار سر مزرعه         122
  • 2-7-4 بازار عمده فروشي       124
  • 3-7-4  بازار خرده فروشي     126
  • 8-4 سازمان بازاريابي زيره    127
  • 1-8-4  عمده فروشان              128
  • 2-8-4  خريدران محلي            129
  • 3-8-4   نمايندگان عمده فروش                129
  • 4-8-4  ميدان داران 130
  • 5-8-4 دلالان           130
  • 6-8-4   خرده فروشان             131
  • 9-4  عمليات بازاريابي زيره   131
  • 1-9-4  حمل و نقل  131
  • 2-9-4  درجه بندي  132
  • 3-9-4  استاندارد      133
  • 1-3-9-4 مواد خارجي موجود در زيره  133
  • 2-3-9-4  ويژگي‌هاي زيره استاندارد شده بايد به شرح زير باشد:          134
  • 4-9-4   بسته بندي  134
  • 5-9-4  اطلاعات زير بايد بر روي هر بسته يا بر چسب شود:              135
  • 5-9-4 انبارداري     135
  • 10-4  اعتبار            135
  • 11-4  مسير بازاريابي زيره    137
  • 1-11-4  مسيرهاي اصلي بازاريابي زيره               138
  • 12-4  قيمت گذاري 138
  • 13-4 حاشيه بازاريابي             139
  • 14-4  هزينه بازاريابي            141
  • 15- 4  سود بازاريابي              144
  • 16-4  ضريب هزينه بازاريابي               145
  • 17-4  ضايعات        146
  • 18-4  عدم كارايي بازاريابي   147
  • 19-4  شفافيت بازار 148
  • 20-4  ويژگي‌هاي نمونه مورد بررسي توليد كنندگان زرشك 149
  • 1-20-4  ويژگي‌هاي سني       149
  • 2-20-4  سطح تحصيلات       150
  • 3-20-4  وضعيت مالكيت اراضي          151
  • 21-4  ويژگيهاي نمونه مورد بررسي عمده فروشان زرشك  152
  • 1-21-4 ويژگيهاي سني          152
  • 2-21-4  سطح تحصيلات       153
  • 22-4 ويژگي‌هاي نمونه مورد برري خرده فروشان زرشك   153
  • 1-22-4  ويژگي‌هاي سني       153
  • 2-22-4  سطح تحصيلات       154
  • 23-4  انواع بازارهاي زرشك 155
  • 1-23-4  بازار سر مزرعه      156
  • 2-23-4  بازار خرده فروشي   158
  • 24-4   سازمان بازاريابي         160
  • 1-24-4  عمده فروشان            160
  • 2-24-4 خريداران محلي         161
  • 3-24-4  نمايندگان عمده فروش               162
  • 4-24-4  ميدان داران               162
  • 5-24-4  دلالان        163
  • 6-24-4 خرده فروشان             163
  • 25-4 عمليات بازاريابي زرشك               164
  • 1-25-4  حمل و نقل                164
  • 2-25-4 درجه بندي 164
  • 3-25-4 استاندارد    166
  • 4-25-4  بسته بندي 168
  • 5-25-4  انبارداري  168
  • 26-4  اعتبار            169
  • 27-4  مسير بازاريابي زرشك 170
  • 28-4 قيمت گذاري  171
  • 29-4 حاشيه بازاريابي             172
  • 30-4  هزينه‌هاي بازاريابي     173
  • 31-4  سود بازاريابي               177
  • 32-4  ضريب هزينه بازاريابي               179
  • 33-4  ضايعات        179
  • 34-4  عدم كارايي بازاريابي   182
  • 35-4  شفافيت بازار 183
  • 36-4  مشكلات بازاريابي و صادرات زيره و زرشك             184
  • فصل پنجم
  • 1-5- مقدمه              188
  • 2-5  نتايج و بحث   188
  • 3-5  پيشنهادات جهت بهبود بازاريابي زيره و زرشك            198
  • منابع        205

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک را به قیمت 12900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5797
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بازاریابی و بازسازی زیره و زرشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.