0
0

دانلود تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک

582 بازدید

كشور ايران به دليل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از توليد كنندگان عمده پوست و چرم سبك محسوب مي‌شود و به علت آب و هواي نيمه خشك پوست گوسفند و بز ايران از مرغوبيت بالايي برخوردار است ولي متأسفانه دامداران كشور به دليل كم ارزش قلمداد نمودن پوست…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک دنبال نمایید. این فایل شامل 173 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک

مشخصات فایل بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک

عنوان: بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 173
حجم فایل : 168 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازي:

انسانهاي نخستين به منظور بقاء نسل، اجباراً دست به شكار حيوانات مي‌زدند. پوست نيز جايگاه ويژه اي داشته است. چراكه اين فرآورده دامي‌بهترين وسيله پوشش انسانها براي جلوگيري از خطرات گوناگون بوده است. اين نوع استفاده از پوست را مي‌توان منصوب به عصر يخبندان (پانصد هزار سال قبل) دانست[1]. در ابتدا بشراوليه از استخوان و سنگهاي تيز به منظور از بين بردن گوشتهاي اضافي و ضايعات پوست استفاده مي‌كرد. ولي بزودي به فساد پذيري سريع اين نوع پوستها در مقابل انواع ميكروبها و باكتري ها پي برد. بعدها مبادرت به خشك كردن پوست در برابر آفتاب يا آتش كرد. كه بازهم پوستي شكننده و غير قابل استفاده بدست مي‌آورد. تا اينكه سرانجام متوجه فوائد عصاره هاي گياهي براي جلوگيري از فساد پوست گرديد.

مصريان قديم از حدود 2500 سال قبل از ميلاد، از تركيبات معدني آرد شده مانند املاح آلومينيوم و دانه هاي مازو[2] براي ساخت چرم استفاده مي‌كردند. يونانيان و روميها، از پوست و برگ درختان كاج و صنوبر استفاده مي‌كردند[3]. با توجه به اين نكته بسيار مهم كه صنعت چرمسازي در طي زماني بسيار طولاني به تكامل خود رسيده و تجربيات فراواني را پشت سر گذارده است. از زمانهاي قديم پوست به عنوان يكي از صنايع دستي حاصل از مهارت بشر هم مورد استفاده و هم مورد توجه و ستايش بوده است.

مواد اوليه پوست براي افراد شكارچي آن زمين كه هنوز دوره كشاورزي را آغاز نكرده بودند و از نظر شرايط محيطي نيازمند به اسب بودند، به راحتي قابل تهيه بود. احتياجات شديد آنها باعث گرديد تا پوست را به گونه اي نرم نمايند كه علاوه بر خشكي، در مقابل فساد نيز پس از بارها خيس شدن از مقاومت كافي برخوردار باشد. اطلاعات باستانشناسان هنوز به درستي نتوانسته اند قدم هاي ابتدايي را كه انسان هاي اوليه در تبديل پوست برداشته اند، بجز شواهدي مبني بر دود دادن همراه با ماليدن روغن و مغز حيوان به داخل پوست و ساخت چرمهاي بسيار خام را ارائه دهند. البته عمليات و كارهاي مختلفي كه روي پوست به صورتهاي مختلف انجام مي‌گرفت و باعث اصلاح نرمي‌و كاربرد بهتر آن مي‌گرديد نيز مي‌توانست از جنبه هاي تكميلي محسوب شود. مردم غارنشين در رابطه با اعتقادات مذهبي خود براي حيوانات و پوست آنها و همچنين شكل نهايي محصول ساخته شده از پوست اهميت خاصي قائل بودند.

قرنهاي 12-10 ميلادي را بايد قرون تحولات چرم سازي دانست. زيرا در اين دوره صنعت چرمسازي با توجه به پيشرفت تكنيك در كشورهاي اروپائي (از جمله انگلستان) توانسته بود منابع تجاري بسياري را به همراه داشته باشد، در قرون وسطي كه بتدريج دستجات صنعتي تشكيل مي‌گرديد، جامعه دباغان نيز بوجود آمد و انواع چرم براي مصارف گوناگون طبقه بندي گرديد. از قرن هفدهم ميلادي بعلت احتياج شديد مردم به فرآورده هاي چرمي، اين صنعت به شكل نو و پراهميت و گسترده به مردم شناسانده شد و عمليات فراواني براي تسريع كار در صنعت چرمسازي پديد آمد و مواد شيميايي كوناگون و كامل تر، ماشين آلات پيچيده تر و از همه مهمتر افراد باتجربه و مطلع پا به عرصه اين صنعت گذاردند و امروزه دانشگاهها با فارغ التحصيلان در رشته صنعت چرم در اقصي نقاط جهان در پيشبرد اين صنعت فعاليت دارند[4]و اطلاعات و گزارش هاي متنوع از طرف سازمانها و مؤسسات مختلف جهت ارائه آخرين اطلاعات تكنيكي، آماري و … منتشر مي‌شود كه خود بيانگر اهميت و پيشرفت اين صنعت در قرون اخير مي‌باشد.

در ايران نيز از ديرباز استفاده از انواع مختلف پوست و چرم مرسوم بوده و براي مصارف مختلف مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. در كشور ما نيز بتدريج روشهاي ابتدائي براي تبديل پوست به ماده اي كه مقاومت بيشتري را در برابر عوامل مختلف دارا باشد كشف و از اين طريق ماده اي مقاومتر از پوست معمولي بدست آمد. از جمله روشهاي ابتدايي در اين مورد مي‌توان دود دادن پوست، روغن ماليدن و استفاده از زاج[5] و نظاير اينها را نام برد. پس از اينكه امكان تبديل پوست به چرم حاصل گرديد مورد استفاده آن نيز گسترش يافت و چرم علاوه بر مصارف قبلي نظير پوشش بدن، زيرانداز، تهيه چادر، حمل و نقل آب و مايعات ديگري نظير شير و دو در مشكهايي كه از پوست حيوانات تهيه مي‌شد، براي تهيه انواع كتيبه ها، پرچم، لوازم و البسه رزمي‌مورد استفاده قرار گرفت.

پيدا شدن روشهاي تبديل پوست به چرم در واقع تحولي عظيم بود كه از اين طريق امكان استفاده از پوست بعنوان ماده اي غير قابل فساد و تجزيه ناپذير بوجود آمد و با توجه به مصارف مختلفي كه در مورد پوست وجود داشته و روزبروز نيز ميزان اين مصارف افزايش مي‌يافت پوست بعنوان ماده اي ارزشمند خريد و فروش گرديد. و از زمان صفويه صدور پوست به كشورهايي نظير روسيه و عثماني در سطح وسيعي شروع شده و همه ساله پوست درصد قابل توجهي از اجناس صادراتي كشورمان را تشكيل مي‌داده است[6].

چند سال پس از سقوط سلسله قاجاريه شهر تبريز شاهد نمايش پيشرفت تكنولوژي غرب در زمينه چرمسازي بود. اولين كارخانه بصورت ماشيني با روشهاي نو و بكارگيري علوم مختلف در سال 1308 هجري شمسي در تبريز بنام «چرمسازي ايران» تاسيس و بعداً «چرم خسروي» بصورت واحدي مدرن در سال 1310 ه.ش در تبريز با 600 نفر كارگر شروع به كار نمود. و با تاسيس چرم سازي «اردشير يگانگي» در همدان و شركت سهامي‌ميشن در تهران، ساير كارخانجات صنعتي در تهران و تبريز شروع به كار نمودند[7].

اولين كارخانه سالامبور سازي ايران در تبريز با نام كارخانه «سالامبور سازي وهاب زاده» در سال 1315 (قبل از جنگ جهاني) توسط آقاي «وهاب زاده» و با كارشناسي يك متخصص يوناني با نام «گاليف رولي» تاسيس شد[8]. عدم نياز به دستگاههاي پيچيده و گران قيمت و فراواني و ارزاني مهمترين ماده اوليه سالامبور سازي يعني پوست سبك باعث پيدايش كارخانه هاي سالامبور سازي بيشماري گرديد. هركس قطعه زميني مي‌يافت و يك چهارديواري مي‌ساخت، با كندن يك حوضچه و بكارگيري يك درام[9] شروع به ساخت سالامبور مي‌نمود. به مرور زمان و طي سالهاي 1330 تا 1350 كارخانجات متعدد ديگري در ايران ساخته شد كه اكثراً سنتي و بدون تخصص كافي و فقط بر اساس يادداشتها و دستورالعمل هاي خارجي و با استفاده از تجربه موروثي بكار ادامه مي‌دادند و فكر ايجاد كارخانجات چرم سبك بدليل پوشش نويني كه در سال 1315 به پوست سبك داده شده بود (سالامبور) در افكار عمومي‌بوجود نمي‌آمد و شكل نمي‌گرفت تا اينكه در سال 1350 اولين كارخانه مستقل چرم سبك به نام چرم ملي ايجاد و شروع به كار نمود.

دو سال بعد يعني در سال 1352 سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران مأموريت يافت تا طرحهايي را در زمينه چرم سبك در نقاط مختلف كشور پياده نمايد. سازمان مذكور با ايجاد شركتي بنام شركت صنايع پوست و چرم ايران و با همكاري گروهي از مهندسين مشاور مبادرت به احداث چند كارخانه در نواحي مختلف كشور از جمله خراسان و لرستان نمود و در حاليكه تلاش داشت طرحهاي ديگري را در اين زمينه پياده نمايد از حركت بازماند. همچنين بعد از سال 1352 و به توسط بانك توسعه كشاورزي دو طرح چرم سبك در شيراز (چرمينه) و اردبيل (چرم مغان) اجرا گرديد و نيز در جوار همين طرحها كارخانه ويژه اي براي ساخت خز و پوشاك حاصله از آن در استان مازندران به نام خزرخز بوجود آمد كه توانستند مقداري از پوست هاي داخلي را به چرم تبديل نمايند. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي‌و از سال 1358 تاكنون فكر ايجاد كارخانجات چرم از پوست سبك بيشتر شكل گرفت و طرحهاي زيادي توسط وزارت صنايع مورد بررسي قرار گرفت.

شايان ذكر است با پيشرفت صنعت چرم، نحوه تبديل پوست به چرم نيز در ايران تغيير كرده و چرم سازي در قالبي پيشرفته و صنعتي مطرح گرديد و كارخانه هاي مدرنيزه و پيشرفته نيز در اين زمينه احداث گرديد. اما شكل دهي به كارخانه هاي مدرن و تازه تاسيس شده اكثراً بر اساس استفاده از پوست‌هاي سنگين به عنوان ماده اوليه و تهيه چرمهاي رويه گاوي و زيره طرح ريزي شده است كه با توجه به چنين طرح ريزي هايي امروزه ماده خام اكثر كارخانه هاي چرم سازي كشور را پوست هاي سنگين تشكيل داده و اين كارخانه ها در توليد چرمهاي سنگين فعاليت داشته و در اين طرح ريزي ها توجه بسيار كمي‌به پوست هاي موجود كشور بوده و به ويژه ميزان پوستهاي سبك كشور اصلاً مدنظر نبوده است. بايد توجه داشت كه تعداد دامهاي سبك كشور به مراتب بيشتر از دامهاي سنگين بوده و نهايتاً تعداد پوست هاي سبك حاصل از كشتار سالانه خيلي بيشتر از پوست هاي سنگين داخلي بوده و پوست هاي سبك نسبت به پوست هاي سنگين از رقم بالايي برخوردار مي‌باشند.

 

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

 

  • فصل اول طرح تحقيق            1
  • بيان موضوع يا تعريف مسأله:               2
  • ضرورت انجام تحقيق:            4
  • پيشينه تحقيق:          5
  • فرضيات  6
  • تعريف عمليات متغيرها:         7
  • نوع تحقيق و دلايل آن:           7
  • ابزار گردآوري داده ها:           8
  • جامعه آماري:          8
  • مراحل انجام تحقيق:                8
  • تعريف مفاهيم:         8
  • محدوديت ها            12
  • فصل دوم ادبيات تحقيق          13
  • تاريخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازي:       14
  • تكنولوژي (فن آوري) در صنعت چرم   21
  • مراحل ساخت چرم  28
  • عوامل مؤثر بر كيفيت پوست و چرم     30
  • الف- پوست:            30
  • ب- چرم: 33
  • انواع چرم و موارد استفاده از آن:           35
  • انواع محصولات چرمي:        37
  • بخش دوم مباحثي در باب صادرات و ابعاد مديريتي آن         39
  • تجارت بين الملل و كشورهاي روبه توسعه           40
  • جايگاه صادرات غير نفتي در اقتصاد كشور           42
  • آثار جانبي افزايش ظرفيت هاي توليدي  42
  • نقش صادرات غير نفتي در ايجاد اشتغال                43
  • تعريف استراتژي    45
  • نقش و جايگاه صادرات غير نفتي در استراتژي هاي توسعه اقتصادي  45
  • الف- استراتژي جايگزيني واردات         45
  • ب- استراتژي توسعه صادرات:              47
  • انواع استراتژي هاي رقابتي عام             48
  • رهبري در هزينه    50
  • تمايز محصول         51
  • تمركز (محدودنگري)             53
  • ميانه روي               55
  • تعريف بازاريابي:    57
  • استراتژي هاي عمده تقسيم بندي بازار    58
  • 1- استراتژي بازاريابي يكسان 59
  • 2- استراتژي بازاريابي تفكيكي               59
  • 3- استراتژي بازاريابي تمركزي             60
  • ارزشيابي و انتخاب استراتژي تقسيم بندي بازار    61
  • تقسيم بندي بازار هاي بين المللي            63
  • استراتژي توسعه آميخته بازاريابي         65
  • آميخته محصول      66
  • اهميت قيمت در آميخته بازاريابي           68
  • آميخته تشويق و ترفيع            70
  • اجزاي تشويق و ترفيع            71
  • توزيع فيزيكي در آميخته بازاريابي        72
  • تصميمات عمده در بازاريابي بين المللي 73
  • 1- ارزيابي اوضاع و احوال و محيط بازاريابي بين الملل      74
  • 2- تصميم به فعاليت در سطح بين‌الملل (Deciding wether to go abroad)  83
  • 3-  تصميم در مورد انتخاب بازارها در سطح بين‌الملل (Deciding Which market to enter)     85
  • 4- تصميم در مورد چگونگي وارد شدن به بازار بين‌المللي (Diciding how to enter the market)           87
  • 5- تصميم در مورد برنامه هاي بازاريابي بين‌الملل (Deciding on the markting program)      96
  • 6- تصميم در مورد نوع سازمان بازاريابي بين‌الملل (Diciding on the marketing organizition)              103
  • فصل سوم – روش تحقيق        107
  • مقدمه       108
  • روش تحقيق            108
  • روش جمع آوري اطلاعات     108
  • منابع اطلاعات ثانويه              109
  • منابع اطلاعات اوليه               110
  • روش اجراي پرسشنامه           110
  • جامعه آماري:          111
  • نمونه آماري            111
  • تهيه و تنظيم پرسشنامه           113
  • نحوه توزيع سوالات پرسشنامه               114
  • روشهاي آماري مورد استفاده  116
  • فصل چهارم – جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده ها               119
  • مقدمه       120
  • اطلاعات مربوط به ويژگيهاي مديران مراكز نمونه گيري شده             120
  • آماره آزمون             125
  • سوالات مربوطه:    127
  • بررسي فرضيه 2:  129
  • آماره آزمون:           129
  • آزمون فرضيه 2:    129
  • جداول آزمون فرض گروه نمونه مراكز صنعتي   129
  • بررسي فرضيه 3:  138
  • آماره آزمون             138
  • جداول آزمون فرض گروه نمونه مراكز صنعتي   139
  • سوالات مربوطه:    141
  • بررسي فرضيه 4:  145
  • آزمون فرضيه 4:    146
  • آزمون فرضيه 4:    147
  • سوالات مربوطه:    148
  • بررسي فرضيه 5:  151
  • آزمون فرضيه 5:    151
  • تذكر:       153
  • سوالات مربوطه:    154
  • بررسي فرضيه 6:  156
  • آماره آزمون:           156
  • آزمون فرضيه 6:    156
  • سوالات مربوطه:    158
  • فصل پنجم –  نتيجه گيري و پيشنهادات  161
  • نتيجه گيري             162
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 1:                162
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 2:                163
  • نتايج بدست امده در ارتباط با فرضيه 3: 165
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 4:                167
  • نتايج بدست آمده در ارتباط با فرضيه 5:                169
  • پيشنهادات                171
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 1:          171
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 2:          173
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 3:          177
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 4:          178
  • پيشنهادات در ارتباط با فرضيه 5:          180
  • پيشنهادات در ارتباطات با فرضيه 6:     182
  • ساير پيشنهادات       184
  • ساير پيشنهادات       185
  • توصيه به ساير دانشجويان محققين         188
  • منابع:       190

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک را به قیمت 12900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5788
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق بررسی وضعيت فروش محصولات چرمی سبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.