0
0

دانلود تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری

652 بازدید

معني لغوي دليل به معناي راهنما، مرشد و نيز به معني صحبت و برهان آمده است و آنچه براي ثابت کردن امري بياورند ادله و ادلاء جمع آن است و از نظر حقوقي دليل هرگونه وسيله اي است که در دعاوي براي اثبات ادعاي خود ازآن استفاده مي گردد. و …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری دنبال نمایید. این فایل شامل 24 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری

مشخصات فایل اقامه دلیل در حقوق کیفری

عنوان: اقامه دلیل در حقوق کیفری
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 24
حجم فایل : 34 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

ويژگي هاي اقامه ي دليل در حقوق کيفري:

هر چند که با افزوده شدن اختيار دادرس مدني و مباح شدن تحقيق براي دستيابي به واقع، آيين دادرسي هاي مدني و کيفري به هم نزديک شده است و ديگر نمي توان ادعا کرد که نظام اثباتي مدني به طور کامل قانوني و اتهامي است ، هنوز هم، اثبات اتهام در حقوق کيفري ويژگي هايي دارد که آن را از دعاوي مدني ممتاز مي کند که مباني اين جدايي را مي توان چنين خلاصه کرد.

1- در دادرسي کيفري، قسم از اصل برائت سود مي برد که امروزه از اصول مسلم حقوق بشر و تکرار شده در تمام قوانين کيفري است و نتيجه ي مهمي از آن مي گيرند که هرگونه ترديد بايد به سود قسم تعبير شود.

2- دادرسي کيفري جنبه ي تفتيشي دارد: قاضي مي تواند و بايد دليل را جستجو و بررسي کند تا زواياي تارکي واقعيت را روشن سازد و به حقيقت برسد و در اين راه نه جانب اتهام را بگيرد و نه قسم را. بايستي چشم به عدالت داشته باشد و ارزش دلايل را به محک نداي وجدان معين کند. برپايه اين مباني، قواعد مربوط به تحمل دليل واثبات مدني قابل اعمال نيست بيگمان متهم مي کوشد که براي دفاع از خود دليل بياورد ولي ضرورتي ندارد قاضي را به تعيين برساند کافي است بذر دودلي و ترديد بکارد تا ميوه آزادي بچيند. اقرار نيز مانع جداي انکار او نمي شود، چرا که وجدان قاضي داور نهايي است و اقرار متهم او را از پرداختن به ساير دلايل باز نمي دارد.

تمايزات ادله در دعاوي حقوقي و کيفري:

1- از جهت شخص استفاده کننده: (قاعده منع تحصيل دليل)

ادله اثبات دعوي از جهت شخص استفاده کننده با هم اين تفاوت را دارد که جمع آوري و تعيد ادله در حقوق خصوصي و دعاوي حقوقي به عمده اي اصحاب دعوي مي باشد. آن ها موظفند براي اثبات آنچه ادعا دارند، دلايل کافي و معتبر فراهم آورده ، ادعاي خود را به اثبات برسانند. قاضي در اين ميان نقش يک  ناظر بي طرف را دارد که با ارزيابي ادله ارائه شده از جانب طرفين دعوي، به قضاوت نهايي مي پردازد که حق با کدام طرف است.

قاضي در دعاوي حقوقي، حتي از راهنمايي کمي از اصحاب دعوي منع شده است لايحه آيين دادرسي مدني در اين باره اظهار ميدارد:

«دادرس نمي تواند به هيچ يک از طرفين در ميان ادعا يا نحوه استدلال و اقامه دليل کمک کند.»

قانون آئين  دادرسي مدني، حتي تامين دليل مواردي را که تحقيق محلي و ثبت ساير دلايل ، از قبيل اخذ نظر مطلعين استعلام کارشناسان يا استفاده از قرامين و امارات موجود در محل وسه فورا لازم است و در صورت تاخير ممکن است متعذر يا متعسر شوند، منوط به درخواست اصحاب دعوي کرده است و اگر درخواست نشود، قاضي اصلا حق نداردت به چنين عملي اقدام کند.

بر طبق نظريه مرسوم، در امور مدني دادرسي مامور کشف واقع نيست در پي اجراي عدالت است ولي با  چراغي که طرفين دعوي بر سر راهش نهاده اند تحصيل دليل براي او ممنوع است و در هر حال پايبند خواسته ها و دلايل اصحاب دعوا است. ماده 358 ق. آ. د. م در اين ماده مقرر مي کرد. «هيچ دادگاهي نبايد براي اصحاب دعوا تحصيل دليل کند بلکه فقط به دلايلي که اصحاب دعوي تقديم يا  اظهار کرده اند رسيدگي مي کند. تحقيقاتي که دادگاه براي کشف امري در خلال دادرسي لازم بداند از قبيل معاينه ي محل و تحقيق از گواهان و مسجلين اسناد و ملاحظه پرونده مربوط به دادرسي و امثال اين ها تحصيل دليل نيست» بدين ترتيب، آزادي دادرس در تحقيق محدود به دلايلي بود که دو طرف دعوي در اختيار او نهاده اند.

آنچه مسلم است اين که نبايد سهمي را که او در اداره و بررسي و ارزيابي دلايل دارد از ياد برد. دادرس بايد تشخيص دهد که آيا دليل به موقع داده شده يا نه؟ به شهادت گواهان وجدان او را بايد قانع کند، رجوع به کارشناس و معاينه ي محل بسته به نظر اوست و مي تواند آنچه را که درباره دعوي لازم بداند از گواه و کارشناس بپرسد.

دادرسي مي تواند در ارزيابي وقايعي که از راه دلايل ابراز شده در جريان دادرسي احراز شده است از تجربيات و دانش خود استفاده کند. اين گونه معلوم هاي شخصي را به اطلاعات عمومي، ناميده اند تا از «وقايع مورد نزاع در دادرسي» ممتاز شود.

فهرست مطالب تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • ويژگي هاي اقامه ي دليل در حقوق کيفري:           3
  • تمايزات ادله در دعاوي حقوقي و کيفري:              4
  • تعديل نظريه:          6
  • از جهت هدف استناد:              9
  • از جهت کميت:       9
  • سيستم دلايل معنوي و سيستم دلايل قانوني:           11
  •  از جهت کيفيت قابليت تجزيه و عدم آن:                17
  •  از جهت زمان تهيه:               18
  •  از جهت استناد به علم قاضي:                19
  •  از جهت اقامه دعوي:             21
  • منابع:       22

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5460
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق اقامه دلیل در حقوق کیفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.