0
0

دانلود تحقیق سازمان تجارت جهانی

643 بازدید

جهاني شدن و سازمان تجارت جهاني دو مقوله‌اي هستند که امروزه همه انديشمندان، محققان و سياستگذاران را به چالش فراخوانده است و در اين ميان معاني و تفاسير مختلفي را از مفهوم جهاني شدن مطرح کرده‌اند که مي‌توان اين مفاهيم را در پنج حيطه بيان نمود…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق سازمان تجارت جهانی دنبال نمایید. این فایل شامل 31 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق سازمان تجارت جهانی

مشخصات فایل سازمان تجارت جهانی

عنوان: سازمان تجارت جهانی
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 31
حجم فایل : 27 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق سازمان تجارت جهانی را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

بخش نخست

کليات: آشنايي با جايگاه، ساختار و روند الحاق به سازمان تجارت جهاني

مبحث اول- روند تاريخي تشکيل سازمان تجارت جهاني و موافقتنامه گات

رکود اقتصادي دهه 1930 باعث شد تا کشورها با وضع برخي سياستهاي اقتصادي همانند افزايش تعرفه‌هاي وارداتي با تبعيض بين کشورها، اصول مربوط به آزادي تجارت را خدشه دار سازند. در اين راستا هر چند آمريکا و انگليس توانستند به طور کوتاه مدت بر برخي مشکلات اقتصادي خود فائق آيند و ليکن مواجه با اقدامات تلاقي جويانه از سوي ساير کشورها گرديدند که نتيجتاً حجم تجارت بين‌الملل شديداً کاهش يافت و بر وخامت اوضاع اقتصادي افزوده شد. اين امر منجر به آن شد که کشورها در جهت رفع موانع تجاري خود برآيند و قرار دادهاي چند جانبه‌اي در اين راه تنظيم کنند.

از سوي ديگر بروز جنگ جهاني دوم و بروز خشونت‌ها و لزوم ترميم خرابيهاي جنگ نظريه تنظيم روابط تجاري براساس رقابت سالم را بيشتر تقويت کرد. کشورهاي عمده تجاري موافقت کردند تا سازمان تجارت بين‌الملل International Trade Organization (ITO) همراه با بانک بين‌المللي ترميم و توسعه و صندوق بين‌المللي پول بوجود آورند ولي از آنجاييکه آمريکا آنرا تهديدي براي حق حاکميت آمريکا دانست سازمان ياد شده بوجود نيامد.

در سال 1934 رئيس جمهور آمريکا طبق قانون مجاز شد تا با کشورهاي ديگر در جهت کاهش تعرفه‌هاي متقابل مذاکره نمايد. در سال 1945 اين قانون بار ديگر توسط کنگره آمريکا مطرح و تمديد گرديد و طبق آن تعدادي از کشورها براي انجام مذاکرات چند جانبه در مورد کاهش تعرفه‌هاي تجاري با يکديگر به مذاکره نشستند. در همين زمان اولين قطعنامه کميسيون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد کشورها را براي تهيه يک پيش نويس يک سازمان تجاري دعوت کرد.

در کنفرانس ژنو سه موضوع مطرح گرديد کاهش تعرفه‌هاي گمرکي، تهيه موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارت (گات) و پيش‌نويس سازمان تجارت بين‌الملل، بنابراين اين سازمان تجارت بين‌الملل (ITO) عملا تحقق نيافت ولي يکي از موضوعات منشور اين سازمان پيشنهادي، قراردادي مشتمل بر چند ماده بود که ميان 23 کشور اکثرا پيشرفته منعقد گرديد. اين قرارداد به موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارت (گات) معروف گرديد که از سال 1948 به اجرا در آمد.

موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارت (GATT)

General Agreement on Tariff and Trade

تلاش براي آزاد سازي تجارت در سطح بين‌المللي منجر به آن شد که سرانجام در اکتبر 1947 با امضاي موافقتنامه عمومي تعرفه و تجارت (GATT) توسط 23 کشور غربي در ژنو به ثمر بنشيند و از ميان اين کشورها 10 کشور نظير: انگلستان، فرانسه، مکزيک … با امضاي يک پروتکل در ژانويه 1948 موافقت کردند GATT را به مرحله اجرا در آورند.

 

فهرست مطالب تحقیق سازمان تجارت جهانی, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       2
  • بخش نخست: آشنايي با جايگاه، ساختار و روند الحاق به سازمان تجارت جهاني  4
  • مبحث اول- روند تاريخي تشکيل سازمان تجارت جهاني و موافقتنامه گات          4
  • مبحث دوم- اهداف تشکيل سازمان تجارت جهاني  6
  • مبحث سوم- سازمان تجارت جهاني        7
  • مبحث چهارم- مزاياي عضويت در سازمان تجارت جهاني    9
  • مبحث پنجم- ساختار سازمان تجارت جهاني           10
  • مبحث ششم- شيوه تصميم‌گيري              11
  • مبحث هفتم- روند الحاق به سازمان تجارت جهاني                11
  • بخش دوم- ايران و سازمان تجارت جهاني             16
  • مبحث اول- وضعيت کنوني ايران در مسير الحاق به W.T.O              16
  • مبحث دوم- الزامات کلي ايران در فرايند الحاق و بررسي موانع قانوني – حقوقي               17
  • گفتار اول- قانون اساسي         17
  • گفتار دوم- نگاهي به قوانين و مقررات جديد در خصوص اصل 44 قانون اساسي              22
  • گفتار سوم- موافقتنامه جنبه‌هاي مرتبط با تجارت حقوق مالکيت فکري و تطبيق آن با مقررات مربوط به حق مالکيت فکري ايران25
  • فهرست منابع

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق سازمان تجارت جهانی را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=5232
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق سازمان تجارت جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.