0
0

دانلود تحقیق قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره

632 بازدید

از دير باز بشر در تلاش بوده است تا بر عنصر زمان و مکان به عنوان عوامل مانع ارتباط سريع مستقيم ميان انسان‌ها فائق آيد. از زماني که پيام‌هاي انساني توسط قاصدک‌ها و کبوتران نقل مکان داده مي‌شد تا پيدايش وسايل نقليه و ظهور تلگراف و بي‌سيم و …پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره دنبال نمایید. این فایل شامل 47 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره

 

 

مشخصات فایل قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره

عنوان: قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 47
حجم فایل : 69 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

ماهواره، فرصت يا تهديد

از دير باز بشر در تلاش بوده است تا بر عنصر زمان و مکان به عنوان عوامل مانع ارتباط سريع مستقيم ميان انسان‌ها فائق آيد. از زماني که پيام‌هاي انساني توسط قاصدک‌ها و کبوتران نقل مکان داده مي‌شد تا پيدايش وسايل نقليه و ظهور تلگراف و بي‌سيم و سرانجام عصر امواج ، مراحل تاريخي پيروز آمدن انسان بر موانع زمان و مکان تاريخ رسانه‌هاي ارتباط جمعي شاهد هستيم . ظهور صنعت چاپ و پس از آن اختراع فتوگرافي و بالاخره فيلم و سينما ، چهره‌هاي فرهنگي جوامع را پيوسته دگرگون ساخته است.يکي از آرزوهاي بشر از آغازتاريخ تا امروز ، برقراري ارتباط با همنوعان خود در مناطق دور ونزديک بوده است و از اين رو همواره در راه ايجاد اين ارتباط و تکامل آن تلاش‌هاي زيادي کرده است.

طبق اظهار اکثر منابع موثق،‌ايده‌ي استفاده از ماهواره براي ارتباط مخابراتي بين دونقطه از کره‌ي زمين اولين بار توسط يک نويسنده بريتانيايي به نام آرتورسي کلارک مطرح شده است،‌آقاي کلارک خاطر نشان کرده است که اگر ماهواره در فاصله‌ي حدود 36هزار کيلومتري از سطح زمين در فضا قرار گيرد ‌سرعت زاويه آن با سرعت زاويه زمين برابر خواهد بود و در نتيجه ماهواره همواره بالاي يک نقطه از زمين قرار خواهد داشت و ثابت به نظر مي‌رسد. به علت محدوديت‌هاي فناوري،‌عملي شدن اين نظريه تا سال 1957 طول کشيد. با پرتاب اولين قمر مصنوعي به فضا که توسط اتحاد‌‌جماهير‌شوروي موسوم به «اسپوتنيک» در چهارم اکتبر سال 1957 صورت گرفت،( باادامه‌ي تلاش‌ها، در سوم نوامبر همان سال «اسپوتنيک2» نيز که سگي به نام «لايکا» درآن بود به فضا پرتاب شد.) عرصه جديد‌ي در ارتباطات بين‌المللي گشوده شد و فضا به تسخير انسان درآمد. ارسال ماهواره توسط شوروي سابق ،‌آمريکا را در يک شوک علمي _ سياسي فرو برد و اين کشور نيز در پي تلاش‌هاي گوناگون د ر31 ژانويه 1958 ،‌نخستين ماهواره خود به نام «اکسپلورر1» را به فضا پرتاب کرد. دريافت برنامه‌هاي ارسالي اين ماهواره‌ها درآغاز متضمن استفاده از ايستگا‌ه‌هاي تقويت‌کننده زميني يا آنتن‌هاي حجيم عمودي بود که امکان دريافت تصاوير ارسالي ماهواره‌ها را براي گيرنده‌هاي شخصي فراهم مي‌آورد. از همين رهگذر ،‌برنامه‌هاي ارسالي ماهواره‌اي تحت نظارت و کنترل مراجع ذي‌صلاح قرار مي‌گرفت و با توجه به مصالح ملي آن کشورها پالايش مي‌شد تا به اين ترتيب کشور گيرنده از ارزش‌هاي مذهبي_‌فرهنگي سنت‌هاي بومي خود محافظت کند.
امّا اين ابزار پيشگيري کننده چندان دوام نياورد و خيلي زود کارايي خود را از دست داد. درنتيجه‌ پيشرفت‌هاي فني که در دهه 80 به وقوع پيوست امکان دخالت دولت‌ها در پالايش برنامه‌هاي ماهواره‌اي منتفي شد و تقابل حاکميت ملي دولت‌ها و اصل جريان آزاد اطلاعات جامعه‌بين‌المللي را با تلاطمي عظيم و سهمناک مواجه ساخت و تاجايي پيش‌رفت که ماهواره‌هاي پخش مستقيم برنامه‌هاي تلويزوني خطرناک‌تر از قدرت‌هاي هسته‌اي توصيف شده‌اند. برهمين اساس و در کنار استفاده‌هاي مختلف از ماهواره،‌با ارسال اولين ماهواره مخابراتي (تله‌استار) به‌مدار زمين، به تدريج ماهواره‌ها ،‌به‌ ويژه ماهواره‌هاي پخش مستقيم به يکي از مهم‌ترين وسايل ارتباطي بين‌المللي تبديل شدند.
در هريک از مقاطع رشد و توسعه وسائل ارتباط جمعي ، شاهد نگراني‌ها و اعتراضات بخشي از جامعه عليه رشد وسيله‌اي نو در پيام رساني بوده‌ايم. اعتراضات کليسا و ساير مقام‌هاي وابسته به کانون ‌هاي قدرت ، چه ديني و چه غير ديني در اروپا نسبت به رشد با سوادي و گسترش رسانه‌هاي نوشتاري از ديدگاه ايدئولوژيک قابل درک مي‌نمايد. ابراز نگراني ناقدان در گذشته ، گاه با انگ بدبيني و گاه واپس‌گرايي مواجه بوده است. برخي از نمونه‌هاي اين نگراني را در جامعه خود نيز شاهد بوده و هستيم.
پرتاب نخستين ماهواره به فضا شادي‌ها و نگراني‌هاي همزماني را در بشر برانگيخت،‌شادي از اين جهت بودکه آرزوي ديرين انسان براي دستيابي به آسمان پررمز و راز،‌جامه عمل و تحقق مي‌پوشيد و دروازه‌هاي دنيايي شگفت و بس پهناور به روي او گشوده مي‌شد.بلندپروازي و فزوني‌خواهي هميشگي به فرزند آدم نويد مي‌داد که با بهره‌مندي از منابع ناشناخته موجود درسيارات و ستارگان ديگر مي‌تواند بهتربينديشد و بر ديگران برتري جويد.
اما در مقابل نگراني‌ها هم نيز کم نبود، نگراني از اين که باز هم آدميان فرصت‌ها را به تهديد تبديل کنند و از يافته‌هاي جديد خويش بهره‌هايي بردارند که آرامش موجود را برهم بزند.اين دلهره ،‌به ويژه آنگاه جدّي‌تر مي‌نمود، که با پايان جنگ جهاني دوم، جنگ سرد تبليغاتي اندک اندک جاگزين قدرت‌نمايي‌هاي فيزيکي مي‌شد و هر بازيکني درميدان سياست مي‌کوشيد با اشاره به توانمدي‌هاي ناشناخته و ويرانگر خويش قدرت مانور را از طرف مقابل گرفته و نتيجه را از پيش به سود خود اعلام کند.
امروزه برقراي ارتباط از طريق ماهواره‌ها به عنوان يک حقيقت مسلم پذيرفته شده است . مقدار زيادي از حجم ترافيک بين‌المللي و محلي کشورها به طور روز افزون به کمک سيستم‌هاي ماهواره‌اي منتقل مي‌شود و ماهواره‌ها د رسرويس ‌هاي متنوع و مهمي از قبيل پخش تلويزيوني ،‌ارتباطات دريايي،هواشناسي و تحقيقات فضايي و غيره به کار مي‌روند.
به گفته بسياري از انديشمندان ،‌مهم‌ترين عاملي که چهره‌ي قرن بيست‌ويکم و شيوه‌ي زندگي فرزندان ما را تعيين خواهد کرد، فناوري است که به ويژه در زمينه ارتباطات در صدد است تا جهاني متفاوت با آنچه که مي‌شناسيم بنا کند. پيشگامان دنياي آينده مدت‌هاست که به زندگي ما راه يافته‌اند و ماهواره‌هاي بين‌المللي نيز که برنامه‌هاي آن‌ها به طور مستقيم از طريق گيرنده‌هاي خانگي دريافت مي شوند رو به افزايش هستند. دگرگوني مهمي که در پي اين اتفاق‌ها رخ خواهد داد، به ويژه در کشورهاي جهان سوم چنان اهميت دارد که نه فقط دولتمردان بلکه همه ما بايد بينديشيم.

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره را به قیمت 3900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4756
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق قانون منع استفاده از تجهيزات ماهواره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.