0
0

دانلود تحقیق رشوه و ارتشا

641 بازدید

رشوه و ارتشاء. به عنوان يكي از معضلات مهم اجتماعي در هر جامعه‌، همواره مورد بحث و بررسي بوده است. امروزه به علت رشد شهر نشيني و به تبع آن پيچيدگي زندگي ماشيني، رشوه و ارتشاء، به موازات جرايم ديگر، رشد و توسعه يافته و جوامع بشري…پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق رشوه و ارتشا دنبال نمایید. این فایل شامل 34 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق رشوه و ارتشا

 

مشخصات فایل رشوه و ارتشا

عنوان: رشوه و ارتشا
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 34
حجم فایل : 24 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق رشوه و ارتشا را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

گفتار نخست : تأثير رشوه در نظام اجتماعي

رشوه بلايي عظيم است كه از قديمي‌ترين ايام، دامنگير بشر بوده است و امروزه با شدت بيشتري ادامه دارد و در بسياري از كشورها بخصوص كشورهاي رو به توسعه، ريشه دوانده است و زيانهاي زيادي را به بار آورده و مي‌آورد. برهمين پايه، بايد گفت كه رشوه و ارتشاء، يكي از بزرگترين موانع اجراي عدالت اجتماعي مي‌باشد كه سبب مي‌شود قوانيني كه بايد حافظ منافع طبقات ضعيف باشند  به سود زطبقات قدرنمتمتئد و دارا، وضع شوند از اين رو قانون بايد آنها را محدود كند و بكار بيفتد، چون قدرتمندان و زورمندان همواره قادرند كه با اتكا به توان مالي و غير مالي خود؛ از منافع خويش دفاع كنند در حالي كه بالطبع اين ضعفا هستند كه بايد منافع و حقوقشان در پناه قانون حفظ شود.

بديهي است اگر رشوه در جامعه گسترده شود، قوانين نتيجه‌ي معكوس خواهد داد، چون زورمندان هستند كه قدرت به پرداختن رشوه دارند. بنابراين قوانين، به مثابه‌ي بازيچه‌اي در دست آنها، براي ادامه‌ي ظلم و تجاوز به حقوق ضعفاء مي‌شودو به همين دليل در هر اجتماعي كه رشوه نفوذ كند، شيرازه آن جامعه نيز از هم مي‌پاشد و ظلم، فساد و بي عدالتي و تبعيض، در همه‌ي سازمانها و ادارات نفوذ مي‌كند و از عدالت بجز  واژه‌ي باقي نخواهد ماند.

با توجه بدين مطالب، در اسلام با مسأله‌ي رشوه خواري، بشدت برخورد شده و مورد تقبيح قرار گرفته است و حتي از آن بعنوان يكي از گناهان كبيره نام برده مي‌شود. رشوه كه ارتباط مستقيمي با حرام خواري دارد به سهولت و بسرعت در اخلاقيات فرد و جامعه اثر مي‌گذارد و موجبات فساد آن دو را فراهم سازد.

با اين اوصاف، رشوه دادن ورشوه خواري، از آن دسته مشكلات اجتماعي است كه همواره مورد تنفر بوده و از نظر اخلاقي و وجدان عمومي نيز مردود شده است چرا كه رشوه و ارتشاء باعث ظلم و تجاوز به حقوق عمومي مي‌‌گردد. لذا افرادي هستند كه براي رهايي از ممنوعيت و زشتي و قباحت اين عمل، با توسل به عنواين فريبنده‌اي چون هديه،تعارف و شيريني و … باعث رواج رشوه خواري در جامعه مي‌شوند. رشوه يكي از بزرگترين آفات اجتماعي است زيرا حيات جمعي و ارزشهاي موجود در اجتماع را مورد تهديد قرار مي‌دهد.

امروزه امر رشوه و رواج آن در جامعه‌ي اسلامي و انقلابي ما بصورت يكي از معضلات و مشكلات اجتماعي ظاهر شده و حاكميت قانون و اعمال سياست كيفري قانونگذار در استقرار عدالت در جامعه را به مخاطره انداخته است. زيرا رشوه موجب سلب اعتماد مردم از كاركنان دولتي و قضايي مي‌شود ونارضايي‌هاي عمومي از نظام يك كشور مي‌گردد. براين اساس. رشوه و ارتشاء، موجب بي‌اعتمادي و عدم اطاعت مردم از قانون مي‌شود كه اصولاً مايه‌ي انتظام و عدالت در جامعه است. علاوه بر اين، معضل فوق؛ بتدريج سبب مختل شدن احساس و نداي عدالتخواهي مردم از اجراي صحيح قانون در جامعه خواهد شد و نيز باعث افزايش آمار جرايم و انحرافات و روح قانون شكني در جامعه مي‌شود.

 

 

فهرست مطالب تحقیق رشوه و ارتشا, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • گفتار نخست: تأثير رشوه در نظام اجتماعي            3
  • فساد و اخلاق فردي 6
  • فساد و اخلاق اجتماعي            12
  • بي توجهي به قانون                14
  • تأثير منفي رشوه به نظام اداري              15
  • رشوه و سياست       23
  • تأثير رشوه در وجدان ديني     25
  • تأثير رشوه در ترك وظيفه      26
  • گفتار دوم تأثير رشوه در نظام فردي
  • عدم استجابت دعا    27
  • شهره شدن به اعمال سوء در مردم         28
  • تأثير سوء بر خانواده               28
  • عدم گماردن در مشاغل حساس و كليدي 29
  • نظارت و كنترل دائمي و طولاني توسط ديگران   30
  • گفتار در آلودگي هاي اجتماعي               31
  • گرايش به گفتارهاي كذب و دروغ        32

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق رشوه و ارتشا را به قیمت 4900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4741
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق رشوه و ارتشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.