0
0

دانلود تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد

639 بازدید

بدون شك سازمان ملل متحد يكي از مهمترين سازمان‌هاي بين المللي مي‌باشد كه بعد از تشكيل و انحلال جامعه ملل كه از ديدگاه كارشناسان به موفقيت چنداني دست نيافت توانست در پيشبرد اهداف خود به موفقيت‌هاي نسبي دست يابد از جمله در حل و … پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد دنبال نمایید. این فایل شامل 353 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد

 

 

مشخصات فایل تغيير ساختار سازمان ملل متحد

عنوان: تغيير ساختار سازمان ملل متحد
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 353
حجم فایل : 191 کیلوبایت

بخشی از  تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

تاريخچه:

در 14 اوت 1941 در زماني كه آتش جنگ جهاني دوم در چهار گوشه ايران شعله ور بود. روز ولت رئيس جمهوري آمريكا و چرچيل نخست وزير بريتانيا، بر عرشه يك كشتي جنگي در اقيانوس اطلس، اعلاميه‌اي را امضا كردند كه به پيمان آتلانتيك معروف شد. در اين اعلاميه دو سياستمدار، علاوه بر ذكر اصولي مانند عدم توسعه طلبي ارضي، حقوق مساوي ملل اعم از غالب و مغلوب در انتخاب نحوه حكومت خود. دسترسي همه  ملل به منابع اقتصادي و آزادي بازرگاني، خود مختار و خلع سلاح، اظهار اميدواري كردند كه پس از شكست آلمان صلح برقرار و امنيت براي همه تامين شود. اصولي كه آينده‌اي بهتر را نويد مي‌داد.

در اوايل ژانويه 1942 بيست كشور، از جمله آمريكا عليه فاشيسم وارد جنگ شدند و همان روز اعلاميه‌اي را امضا كردند كه به «اعلاميه ملل متحد» معروف است.

بالاخره روز ولت، استالين و چرچيل در دسامبر 1943 در كنفرانس تهران مسئوليت خود و عليه دول متحد را در برقراري صلح دائمي و دور كردن خطر جنگ براي نسل‌هاي آينده اعلام كردند. تابستان سال 1944 در «دمبارتن اوكس» واشنگتن طرح‌هايي كه وزارت امور خارجه آمريكا با ساير دول طول دو سال براي ايجاد چنين سازماني تهيه كرده بود، مطالعه و پيشنهادي تهيه شد كه اگر چه  اساسنامه تشكيل سازمان ملل متحد نبود، اما هدف سازمان، نحوه همكاري دول براي تامين صلح و حل مشكلات و مسائل انساني و اجتماعي و اقتصادي را توصيف مي‌كرد.

بايد اذعان نمود كه امروزه يا سازمان نقش مهمي در زندگي بين المللي و وسيله ارزنده‌اي در به ثمر رساندن صلح جهاني به شمار مي‌آيد.

مقر كنوني سازمان ملل متحد در ساختمان مخصوصي در شهر نيويورك واقع است.

امروزه 188 كشور عضويت سازمان ملل را دارا مي‌باشند اما تعداد محدودي از كشورها به دلايل گوناگون در اين سازمان عضويت ندارند. اين كشورها عبارتند از: تايوان (چين ملي سابق) سوئيس، واتيكان (سرير مقدس) داراي ناظران دائم در سازمان مي‌باشند.

سازمان ملل متحد: خواستگاه، ساختار[1]

عنوان «ملل متحد» توسط پرزيدنت فرانكلين د. روز ولت ابداع شد  و براي نخستين بار در اول ژانويه 1942، در جريان جنگ جهاني دوم، هنگامي كه نمايندگان 26 ملت  تعهد دولت‌هاي خود را به ادامه مبارزه مشترك در مقابل نيروهاي محور اعلام مي‌داشتند، در «اعلاميه ملل متحد» ذكر گرديد.

منشور ملل متحد توسط نمايندگان 50 دولت جهان كه طي روزهاي پاياني جنگ جهاني دوم، از 25 آوريل تا 26 ژوئن 1945 در كنفرانس ملل متحد پيرامون سازمان بين المللي در سانفراسيسكو گرد آمده بودند، به نگارش درآمد. پيش نويس اين كشور بر اساس پيشنهادهايي تنظيم يافت كه در جريان برگزاري جلسه‌اي طي ماه‌هاي اوت و اكتبر 1944 در دامبارتورن اوكزاستيت در واشينگتن، توسط نمايندگان اتحاد شوروي، ايالات متحده آمريكا، بريتانيا، چين و فرانسه [2]تهيه شده بود. نمايندگان 50 دولت شركت كننده در كنفرانس روز 26 ژوئن 1945 منشور را امضا كردند. لهستان، كه امكان شركت در جلسه مذكور را نيافته بود، بعدا اين منشور را امضا كرد و در زمره 51  عضو بنيانگذار سازمان ملل متحد جاي گرفت.

سازمان ملل متحد در تاريخ 24 اكتبر 145، هنگامي كه اتحاد جماهير شوروي، ايالات متحده آمريكا، بريتانيا، چين، فرانسه و اكثريتي از امضا كنندگان ديگر منشور ملل متحد را مورد تصويب قرار دادند، رسما موجوديت پيدا كرد. همه ساله، روز 24 اكتبر به عنوان روز سازمان ملل متحد جشن گرفته مي‌شود.

منشور ملل متحد

منشور ملل متحد، سندي كه سازمان ملل بر مبناي آن بنياد نهاد شده است، حقوق و تكاليف كشورهاي عضو را بيان مي‌دارد و ارگان‌ها و روش‌هاي كار سازمان را بنا مي‌نهد.

اين منشور،  كه يك معاهده بين المللي محسوب مي‌شود، اصول عمده روابط بين المللي را از براي حاكميت كشورها تا ممنوعيت استفده از زور در روابط بين الملي و حقوق انساني اساسي كه همه زنان و مردان به يكسان حق برخورداري از آن را دارند- در سطح جهاني تدوين كرده است.

منشور با مقدمه‌اي آغاز مي‌شود و بخش‌هايي پيرامون مقاصد و اصول سازمان ملل متحد، عضويت در آن، ارگان‌هاي سازمان، فيصله مسالمت‌آميز اختلافات، اقدام در قبال تهديد صلح، نقض صلح و اعمال تجاوزكارانه، همكاري‌هاي اقتصادي بين‌المللي، و سرزمين‌هاي غير خود مختار را در بر مي‌گيرد.

 

فهرست مطالب تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • مقدمه       1
  • پيام دبير كل به مناسبت روز ملل متحد   3
  • پيام دبير كل خطاب به همايش اصلاحات در سازمان ملل      6
  • تاريخچه   14
  • خاستگاه و ساختار    17
  • مبناي تاسيس سازمان ملل، كنفرانس‌ها و اعلاميه‌ها                48
  • اهداف و اصول       51
  • اصلاح ساختار سازمان ملل نگرش‌ها و هدف‌ها      59
  • تغيير ساختار در سازمان ملل  97
  • اصلاحات در سازمان              104
  • نكات كليدي پيش نويس طرح اصلاحات 116
  • سهم آفريقا از جهان  122
  • بازخواني نقش ايران در سازمان ملل      128
  • تشكيلات  146
  • گام بعدي  180
  • هزاره جديد سازمان ملل متحد و حقوق بشر            189
  • شوراي امنيت          225
  • گسترش شوراي امنيت طرحها و ديدگاهها              285
  • برنامه‌اي براي صلح و منشور ملل متحد                308
  • سازمان ملل متحد اصلاحات يا درگوگوني              326
  • عملكرد سازمان ملل در قرن 21             333
  • ضمائم
  • فهرست منابع و ماخذ

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد را به قیمت 9900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=4640
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق تغيير ساختار سازمان ملل متحد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.