0
0

دانلود تحقیق كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها

669 بازدید

گر چه كامپيوترها تنها چند دهه اي است كه با ما همراهند، با اين حال تأثير عميق آنها بر زندگي ما با تأثير تلفن ، اتومبيل و تلويزيون رقابت مي كند. همگي ما حضور آنها را احساس مي كنيم، چه برنامه نويسان كامپيوتر و چه دريافت كنندگان صورت حساب هاي ماهيانه كه… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها دنبال نمایید. این فایل شامل 88 صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها

 

مشخصات فایل كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها

عنوان: بیکاری
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 88
حجم فایل : 470 کیلوبایت

بخشی از تحقیق كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

2-1 اصطلاحات فني

يك كامپيوتر توسط دو ويژگي كليدي تعريف مي شود: (1) داشتن قابليت برنامه ريزي براي كاركردن روي داده بدون مداخله انسان و (2) توانايي ذخيره و بازيابي داده . عموماً يك سيستم كامپيوتري شامل ابزارهاي جانبي[1] براي ارتباط با انسان ها به علاوه برنامه هايي براي پردازش داده نيز مي باشد. تجهيزات كامپيوتر و سخت افزار،‌و برنامه هاي آن نرم افزار نام دارند. در آغاز اجازه بدهيد كار خود را با سخت افزار كامپيوتر آغاز مي كنيم.

نبود جزئيات در شكل عمدي است و باعث شده تا شكل نشان دهنده كامپيوترهايي در تمامي اندازه ها باشد. همانطور كه نشان داده شده است، يك سيستم كامپيوتري شامل يك واحد پردازش مركزي[2] (CPU) است كه از طريق گذرگاه آدرس[3] ،‌گذرگاه داده[4] و گذرگاه كنترل[5] به حافظه قابل دستيابي تصادفي[6] (RAM) و حافظه فقط خواندني[7] (ROM) متصل مي باشد. مدارهاي واسطه[8] گذرگاههاي سيستم را به وسايل جانبي متصل مي كنند.

3-1 واحد پردازش مركزي

CPU ، به عنوان “مغز” سيستم كامپيوتري، تمامي فعاليت هاي سيستم را اداره كرده و همه عمليات روي داده را انجام مي دهد. انديشة اسرار آميز بودن CPU در اغلب موارد نادرست است زيرا اين تراشه فقط مجموعه اي از مدارهاي منطقي است كه بطور مداوم دو عمل را انجام مي دهند. واكشي[9] دستورالعمل ها، و اجراي آنها. CPU توانايي درك و اجراي دستورالعمل ها را براساس مجموعه اي از كدهاي دودويي دارد كه هر يك از اين كدها نشان دهنده يك عمل ساده است. اين دستورالعمل ها معمولا حسابي (جمع، تفريق، ضرب و تقسيم)، منطقي (NOT, OR, AND و غيره) انتقال داده يا عمليات انشعاب هستند و يا مجموعه اي از كدهاي دودويي با نام مجموعه دستورالعمل ها[10] نشان داده مي شوند.

مجموعه اي از ثباتها[11] را براي ذخيره سازي موقت اطلاعات، يك واحد عمليات حسابي و منطقي[12] (ALU) براي انجام عمليات روي اين اطلاعات،‌يك واحد كنترل و رمزگشايي دستورالعمل[13] (كه عملياتي را كه بايد انجام شود تعيين مي كند و اعمال لازم را براي انجام آنها شروع مي نمايد) و دو ثبات اضافي را هم دارد.

ثبات دستور العمل (IR) كد دودويي هر دستورالعمل را در حال اجرا نگه مي دارد و شمارنده برنامه (PC) آدرس حافظه دستورالعمل بعدي را كه بايد اجرا شود نشان مي‌دهد.

1- واكشي يك دستورالعمل از RAM سيستم يكي از اساسي ترين اعمالي است كه توسط CPU انجام مي شود و شامل اين مراحل است: (الف) محتويات شمارندة برنامه در گذرگاه آدرس قرار مي گيرد (ب) يك سيگنال كنترل READ فعال مي شود (پ) داده (كد عملياتي[14] دستورالعمل) از RAM خوانده مي شود و روي گذرگاه قرار مي گيرد (ت) كد عملياتي در ثبات داخلي دستورالعمل CPU ذخيره مي شود و (ث) شمارنده برنامه يك واحد افزايش مي يابد تا براي واكشي بعدي از حافظه آماده شود.
2- مرحلة‌ اجرا مستلزم رمزگشايي كد عملياتي و ايجاد سيگنال هاي كنترلي براي گشودن ثبات هاي دروني به داخل و خارج از ALU است. همچنين بايد به ALU براي انجام عمليات مشخص شده فرمان داده شود. به علت تنوع زياد عمليات ممكن، اين توضيحات تا حدي سطحي مي باشند و در يك عمليات ساده مثل افزايش يك واحدي ثبات[15] مصداق دارند. دستورالعمل هاي پيچيده تر نياز به مراحل بيشتري مثل خواندن بايت دوم و سوم به عنوان داده براي عمليات دارند.

 

 

 

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها را به قیمت 8900 تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: 09382333070 با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://faraproje.ir/?p=3753
اشتراک گذاری:
فراپروژه
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دانلود تحقیق كاربرد ميكروكنترلرها در وسايل الكترونيكی و كامپيوترها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.