آبان
۱۹
۱۳۹۸

دانلود تحقیق بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان

بررسي آمار صادرات و واردات در سال ۱۲۶۸ ه ش نشان مي‌دهد كه محصولات كشاورزي و دامي عمده ترين بخش محصولات صادراتي ايران در يك قرن پيش بوده است. در آن زمان ابريشم، برنج، پنبه، توتون و تنباكو از اقلام عمده صادراتي كشور بوده‌اند كه امروزه بمنظور وارد كردن اغلب آنها سالانه… پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب مفید و ارزشمند را در تحقیق بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان دنبال نمایید. این فایل شامل ۱۱۵ صفحه و در قالب word ارائه شده است.

تحقیق بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان

 

 

مشخصات فایل بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان

عنوان: بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : ۱۱۵
حجم فایل : ۱۴۰ کیلوبایت

بخشی از  تحقیق بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان را در ادامه مشاهده خواهید نمود.

بيان مسئله:

قديمي ترين اطلاعي كه از فيروزه در دست داريم به ۳۴۰۰ سال پيش از ميلاد مسيح مربوط است و نوشته‌اند كه فراعنه مصر اين سنگ زيبا را از معادن شبه جزيره سينا استخراج كرده و در زينت آلات خود بكار مي‌بردند و بدين گونه شايد استخراج فيروزه قديمي ترين استخراج كانهاي صخره اي در ستاريخ باشد ولي از همان زمانهاي باستان بهترين و مطلوبترين فيروزه در معادن ايران بدست مي‌آمده كه از زمانهاي بسيار قديم آن را استخراج و صادر مي‌كرده‌اند و چون اين سنگ بهادار از راه تركيه به اروپا وارد و شناخته گرديده است بدان سبب اروپاييان آن را، تركواز (Turquoise) يعني تركي مي‌نامند.

نام نيشابور با نام فيروزه همزاد است و در مقام تعريف، نيشابور را شهر فيروزه‌هاي درشت، شهري با سنگهاي فيروزه و … مي‌گويند. بشهادت گوهر شناسان دور و نزديك، فيروزه نيشابور در روي زمين مقام اول را دارد. اين سنگ گرانبها و پر ارزش كه زينت بخش گنجينه‌هاي گرانبهاي ثروتمندان جهان و خزاين ممالك مي‌باشد همواره توجه جهانيان را به خود جلب كرده است.

از كتيبه كاخ داريوش در شوش معلوم مي‌گردد كه در آن تاريخ فيروزه «اخشائين» ناميده مي‌شده و از خوارزم براي زينت آلات كاخ وارد شده بود. نمونه‌هايي كه در اثر كاوشهاي باستان شناسي بدست آمده نشان مي‌دهد كه فيروزه در هزاره دوم قبل از ميلاد در ايران بعنوان سنگ زينتي مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. در دوره ساسانيان از فيروزه غير از انگشتر و گوشواره و غيره ظروفي براي دربار سلاطين تهيه مي‌شده است.

از مطالب فوق بخوبي مي‌توان به مرغوبيت فيروزه نيشابور و قدمت استخراج و تراش آن و ديرينه بودن هنر ساخت زيور آلات فيروزه اي در ايران پي برد بطوريكه فيروزه نيشابور حتي به كشورهاي اروپايي هم صادر مي‌شده است. اما علي رغم اين پيشينه افتخار آميز، متأسفانه در حال حاضر فيروزه تراشي و صادرات فيروزه از وضعيت مطلوبي برخوردار نيست و بر اساس مصاحبه‌هاي انجام شده با فيروزه تراشان و صادركنندگان مصنوعات فيروزه اي، هم اكنون بخش قابل ملاحظه اي از فيروزه‌هاي تراشيده شده در بازار داخلي را فيروزه‌هاي شيميايي و يا فيروزه‌هاي آمريكايي كه بصورت قاچاق وارد كشور مي‌گردد، تشكيل مي‌دهد. با وجود چنين مسأله نگران كننده اي تاكنون تحقيق علمي براي پاسخگويي به سؤالات زير انجام نشده است:

  • وضعيت فعلي مديريت بازار فيروزه صادراتي استان خراسان چگونه است؟
  • راهكارهاي مناسب جهت افزايش صادرات مصنوعات فيروزه اي كدامند؟

اميد است كه اين تحقيق بتواند از طريق پاسخگويي به سؤالات فوق در جهت آشنايي بيشتر با صنعت فيروزه استان خراسان و رفع موانع و مشكلات آن مفيد واقع شده، نقش كوچكي در تحقق آرمان ملي اقتصاد بدون نفت ايفا نمايد.

 

فهرست مطالب تحقیق بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان, در ادامه قابل مشاهده می باشد.

  • فصل اول                ۱
  • طرح تحقيق             ۱
  • ۱- مقدمه: ۲
  • ۲- بيان مسئله:         ۳
  • ۳- ضرورت انجام تحقيق        ۵
  • ۴- فرضيه‌هاي تحقيق:             ۶
  • ۵- اهداف مورد نظر براي انجام تحقيق  ۷
  • ۶- روش تحقيق:      ۷
  • ۱- جامعه آماري:     ۷
  • ۲- نمونه گيري:      ۸
  • ۳- محدوديت‌ها و مشكلات انجام تحقيق  ۸
  • ۴- پيشينه تحقيق      ۸
  • ۵- تعريف واژه‌هاي تخصصي مورد استفاده در تحقيق:         ۹
  • فصل دوم ۱۱
  • پيشينه تحقيق           ۱۱
  • بخش اول: مباني نظري مرتبط به «فيروزه»        ۱۲
  • ۲-۱-۱- مختصري در مورد تاريخچه جواهرات     ۱۳
  • ۲-۱-۲- قدمت استخراج فيروزه               ۱۴
  • ۲-۱-۳- علم شناخت سنگهاي قيمتي و اهميت آن در جهان     ۱۵
  • ۲-۱-۴- انواع فيروزه              ۱۶
  • ۲-۱-۵- نحوه ساخته شدن فيروزه            ۱۸
  • ۲-۱-۶- فضيلت فيروزه در اسلام            ۱۸
  • ۲-۱-۷- معادن فيروزه             ۱۹
  • ۲-۱-۸- كلياتي در مورد برش و جلاي كاني‌ها و سنگهاي جواهر رنگي               ۲۶
  • ۲-۱-۹- تراش فيروزه              ۲۸
  • ۲-۱-۱۰- مشخصات بهترين نوع فيروزه تراشيده   ۳۳
  • ۲-۱-۱۱- صادرات فيروزه:     ۳۴
  • بخش دوم: مباني نظري مرتبط با «آميخته بازاريابي»          ۳۶
  • ۲-۲-۱- تعريف بازاريابي        ۳۷
  • ۲-۲-۲- فلسفه مديريت بازاريابي             ۳۷
  • ۲-۲-۳- عوامل مؤثر در تغيير تقاضا      ۴۱
  • ۲-۲-۴- عوامل مؤثر در اقدام به خريد    ۴۲
  • ۲-۲-۵- فرآيند تصميم خريد     ۴۵
  • ۲-۲-۶- مفهوم مدرن بازاريابي                ۵۱
  • ۲-۲-۷- آميخته بازاريابي (Marketing Mix)       ۵۲
  • ۲-۲-۸- جايگاه يابي در بازار  ۶۳
  • فصل سوم                ۶۹
  • روش تحقيق            ۶۹
  • ۳-۱ نوع تحقيق: به طور کلي تحقيقات علمي را به دو دسته تعرفه تقسيم مي‌نمايند:             ۷۰
  • ۳-۲ روش تحقيق     ۷۰
  • منابع وماخذ:            ۷۶
  • فصل چهارم             ۷۷
  • جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل داده‌ها        ۷۷
  • ۴-۱- ويژگيهاي پاسخگويان    ۷۸
  • ۴-۱-۱- ويژگيهاي صادر كنندگان مصنوعات فيرزوه اي       ۷۸
  • ۴-۱-۲-ويژگيهاي فيروزه تراشان            ۷۸
  • ۲-۴- آزمون فرضيه‌ها             ۷۹
  • فصل پنجم               ۹۱
  • نتيجه گيري و پيشنهادها         ۹۱
  • ۵-۱- مقدمه              ۹۲
  • ۵-۲- نتيجه گيري در مورد ويژگي‌هاي پاسخگويان               ۹۲
  • ۵-۲-۱- نتيجه گيري در مورد ويژگي‌هاي «صادركنندگان مصنوعات فيروزه اي»             ۹۲
  • ۵-۲-۲- نتيجه گيري در مورد ويژگي‌هاي «فيروزه تراشان»                ۹۳
  • ۵-۳- نتيجه گيري در مورد فرضيه‌هاي تحقيق       ۹۴
  • ۵-۳-۱- نتيجه گيري در مورد فرضيه اول             ۹۴
  • ۵-۳-۲- نتيجه گيري در مورد فرضيه دوم             ۹۵
  • ۵-۳-۳- نتيجه گيري در مورد فرضيه سوم            ۹۸
  • ۵-۳-۴- نتيجه گيري در مورد فرضيه چهارم         ۱۰۰
  • ۵-۳-۵- نتيجه گيري در مورد فرضيه پنجم            ۱۰۴
  • ۵-۵- موضوعات پيشنهادي براي تحقيقات تكميلي ۱۰۹
  • منابع      ۱۱۰

 

در صورت تمایل شما می توانید تحقیق بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان را به قیمت ۸۹۰۰ تومان از سایت فراپروژه دانلود نمایید. اگر در هر کدام از مراحل خرید یا دانلود با سوال یا ابهامی مواجه شدید می توانید از طریق آدرس contact-us@faraproje.ir و یا ارسال پیامک به شماره: ۰۹۳۸۲۳۳۳۰۷۰ با ما در تماس باشید. با اطمینان از وب سایت فراپروژه خرید کنید، زیرا پشتیبانی سایت همیشه همراه شماست.


      مطالب مرتبط



فرستادن دیدگاه

تازه ترین مطالب

پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت